üzenetek

hozzászólások


Fritz Teufel
(addikt)

"Dömpingárak" :W :C Most mondom, hogy nem kell nagy parkolót építeni az eladásra váró flottának :D


doooo
(veterán)

Ezek az összetákolt, összelopkodott dizájnok... semmi homogenitás, semmi következetesség, semmi logika bennük... :N


LosBlancosRM
(senior tag)

Na mert a nagy fosVolkswagenek aztán gyönyörűek.


LosBlancosRM
(senior tag)

Tesztek nem azt mutatják, hogy rosszul jár, akinek nem begyepesedett csakanémet gondolkodása van, és beleül egy ilyenbe. Kíváncsi vagyok, hogy sikerül e nekik betörni az EU piacra.


doooo
(veterán)

Mert amire nem igazak az általam leírtak, az automatikusan gyönyörű? :DDD
Nem, nem feltétlenül az. De következetes, logikus, és kellően homogén.

Ők mondjuk nem rakták egy Peugeot 208 hátsó felét az ID.4-re...

Na de lényegtelen, nem a borzasztó dizájn lesz az ok, ami miatt remélhetőleg minél előbb megnehezedik ezeknek a gyártóknak a dolga Európában (és emiatt például meggátolják őket abban, hogy dömpingárakkal nyomulhassanak; ha pedig erre képtelenek, máris elveszítik minden előnyüket, és senki sem fogja venni őket).

[ Szerkesztve ]


LosBlancosRM
(senior tag)

Amilyen teszteket láttam az idkról... Inkább lenne 208as a fara. :D Nem mondom, hogy szép autók ezek, de nagyjából mindent láttunk már valahol a többi márkánál is. Nekem pl a VW csoport egyenautói szánalmasak. Értem ezalatt, hogy a VW, Audi, Cupra, Skoda nem sokban tér el.

Szerintem arra jók lesznek, hogy a többiek ne tudjanak annyira nyerészkedni, mert ha ennyiből is ki lehet hozni egy hasonló, esetleg jobb autót, akkor felnyílhat a vásárlók szeme. Az meg, hogy vannak akik szerint a kínai skynet van rájuk telepítve... Nekem semmivel se másabb az amerikai.

[ Szerkesztve ]


callmeakos
(veterán)
Blog

Nem a formával van gond, mert ha olcsó a cucc, akkor nem feltétlen kell nagyon jól kinéznie. És abban a pillanatban, ahogy elérhető árúak lesznek az elekromos autók, onnantól kezdve nincs megállás. Itt angliában is annyi MG van az utakon mint a rohadás, és az MG4-et kivéve mind ilyen semmilyen kinézetű, ennek ellenére viszik mint a cukrot. Most még nevetnek rajtuk, de csak idő kérdése, és ellepik ezek az utakat.


Tschubi
(tag)

Nem három, hanem négy modellel jönnek. Kimaradt a felsorolásból az ETP 3 kishaszonjármű.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az eddigi európai eredmények mondjuk mást mutatnak.


atiska007
(senior tag)

Hát, vegye, aki akarja, de azért még nincsenek 10+++ éves tapasztalatok ezekkel az autókkal. Szerviz háttér, SW-es támogatás, valós (nem kínai) töréstesztek stb.
Majd mikor, mint egy kínai telefonhoz nem jön SW frissítés 3 év múlva, csak hogy vegyél újat :DDD :D :DDD


Fritz Teufel
(addikt)

Kifejezetten jónak tartom a kínai autókat. Minőségben és abban is, hogy behozzák őket. Én a "dömping" árakra reflektáltam, mert nincs a szó előtt jelző. Idehaza a cirka 12 milliót nem nevezném jelző nélkül dömpingárnak.
A 12M nem az átlag számára elérhető ár, és igazolnak engem a hazai eladási számok. Úgy módosítanék, hogy nyugat-európai léptékkel dömpingáron vagy Nyugat-Európában dömping áron. Idehaza erre egy jó HR-es azt mondaná, hogy versenyképes áron :D


8th
(addikt)
Blog

"valós (nem kínai) töréstesztek stb" [link] [link] [link]


kakuk.tamas
(addikt)
Blog

Hát pedig ezt elfelejtheted. Ez a márka az EU-s piac szerves része lesz.
Készítheted a nyálad, hogy legyen elég az utcán köpködni őket. :DDD


kakuk.tamas
(addikt)
Blog

Igazából nem is értem, hogy hogy gondolta, hogy nincs EU-s töréstesztje… Sok EU-s gyártó kocsiját oda-vissza veri.


sfefe
(őstag)

Es melyik nem lop a másiktól vagy másol??
Hagyjál már a hülye dumával....


sharp4
(őstag)
Blog

Itt vagyok, várom a finomabbnál finomabb oltásokat ;]


Fritz Teufel
(addikt)

Csak mondom, hogy a BYD már vagy 10 éve a szerves része ;), nem most kezdték a nyomulást. A buszokkal valahogy úgy állnak már, mint a szép időkben az Ikarus. Egyébként egyetértek veled :D

[ Szerkesztve ]


kbyte1024
(addikt)

Nyomuljanak is, mert a nagy gyártók horror áron merikadni az ennél szarabb vasukat.

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Nem tudom ki hogy van vele, de nekem mindegyik BYD bejön, a Dolphin kellemes városi cucc, simán venném is.

Nem fenyeget a tény, de aki itt ezt nem venné, szerintem alapvetően sem venne autót 10 milla körül.. :)

Évek óta emelkednek az új autó árak... Jön egy gyártó, aki alacsonyabb árakat kínál, erre mi a magyar reakció, ez egy fos, meg szar, meg hogy néz ki...

Miközben a BYD jelenléte erős EU_ban is..

De a szűklátókörűség miatt nem a magyar lesz a fő piac.

Fél éve próbáltam egy vadiúj MG ZS-t, az oké, nem egy magas kategória.

De nem kevés rohangál belőle, mert nincs várólista, kb azonnal kapod az autót, és olcsóbban is.

A-ból B-be vesznek emberek autót, sokan meg itt kergetik a vágyálmot, hogy huhh nekem majd új Passatom lesz... Ja mire lesz, már Passat nem lesz... :D

Realitás meg a végén egy Lodgy lesz vagy egy Jogger az ilyen nagyot álmodóknak... Meg a 4-6-os... Nem kéne a bilibe lógatni a kezet, hanem valós igényekhez autót venni.

Szerintem az utóbbi évek legkomolyabb résztvevője lehet a BYD... Emellett ugye a Geely már régesrég betette a lábát...

A SAIC is az MG-vel...
Javarészt minden "nyugati" autógyártó rá fog kényszerülni keleti iparra...

Egyszerűen későn ébredtek az autógyártók, és elhúz mellettük mindenki... Ez van.

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

10-20%al olcsóbbak, mint a versenytársak. Azért a "dömpingár" kifejezést én túlzásnak érzem.

Az autók pedig borzasztó drágák lettek. Nyugat-európai léptékkel is nagyon drágák.
Ez amúgy meg is látszik a darabszámokon.
2017-ben az EU-ban 14.9 millió autót gyártottak. Tavaly 10.9 milliót.
2017-ben Németországban 3.4 millió autót vettek. Tavaly 2.6 milliót.

Sorolhatnám, a lényeg ugyanaz, a magas infláció, a magas kamatok, és az autóárak pár év alatti 30-40%os növekedése megtette a hatását.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Erre a vad inflációra gondolsz? :D


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Tényleg ennyire hasonlít?

Két szélét összekötik középen egy csíkkal... Másolták, plágium...
Az összes autógyártó ezt teszi már egy ideje, nem is tudom ki kezdte...

Mondjuk valamilyen látászavart kell megélni, hogy a cicakarmokat össze lehessen keverni a tengeri motionnal... Cuprát hamarabb megértettem volna...

Mi vagy Te, designerguru? :D Nincs homogenitás... Jesszusom..

Nézd körbe a modellcsaládot, mire épülnek fel... Mondjuk a "szépség" szubjektív.

Kíváncsi lennék, számodra mi a szép autó? :)

Te is valami 15-20 éves csodában ülsz mint én, és onnan pislogsz az autógyártásra :DD

[ Szerkesztve ]


kwzatz
(őstag)

A többi országban is tragikus attól, hogy a miénk meg még azon túlmenően is extrém tré. 5-10%-ok úgy, hogy már nem 1 évről beszélünk, miközben a központi bankok nem győznek kamatlábat emelni... Csak jelzem, hogy a hosszú távú cél 2% lenne, és nehezebb mondjuk 5%-ról 2%-ra szorítani, mint 10%-ról 5%-ra.

[ Szerkesztve ]


Avicularia
(veterán)

Han nem lesz otthon? Az elvileg a csúcsmodell.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Han ideje még nem jött el.


cucka
(addikt)
Blog

Talán már láttam ehhez hasonló megoldást
Tök eredeti hátsó lámpa dizájnok, valóban :D

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

Ez. És az, hogy az államok sportot űznek abból, hogy a hivatalos inflációs adat jobb képet fessen, mint a valódi, átlag emberek által a mindennapokban érzékelt infláció.
(Az európai központi bank meg mesterségesen alacsonyan tartja a kamatszintet. Ez nem jó dolog, ha megemelnék, akkor meg az nem lenne jó dolog, igazi lose-lose szituáció)


Avicularia
(veterán)

Nem tudom ki ez. Byd han [link]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Van egy adag ..


lolal
(senior tag)

Már a címadáson nagyot röhögtem. 10-20% al olcsóbban "dömpingárazunk" az ajtó berúgást meg úgy is nézhetjük, hogy egy szalma kunyhó ajtaját is "belehet" rúgni. :DDD Az EU ban egyre jobban csökkennek évről vére az autó eladások. Ti nem tudom mit olvastok. MO-n meg annyira rugdossák az ajtót az új autók, hogy 15,6 év kerekítve 16 évre nőtt már az átlagéletkoruk. Ajtórugdosás... :B


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Egy hasonlóan felszerelt e-Niro 18-19 milla. Ehhez képest a 14-15 meglehetősen jutányos. Az ID.4 (ami épp nem rendelhető) alap-fapad 20 millió. Ha valami 20-25%-kal olcsóbb (ami itt 4-5 millió forint), akkor az elég dömping.
A Dolphin éppenséggel az autónak csak fenntartásokkal nevezhető Dacia Spring után a 11 milliós árával a következő legolcsóbb e-autó a hazai piacon és ahhoz képest tökre autószerű. Kábé egy Mokka-e kategória méretben (ami 14 milla körül van).
Ettől még vannak fenntartásaim, de az árazással épp nincs gond.


cucka
(addikt)
Blog

Azt ne feledd, hogy a listaáron 20 milliós id4-et 17-ért megveheted készletről.
Kb. arra adnak 2 millió kedvezményt, ha bemész az autószalonba és jó napot kívánsz.

(Persze így is jó áron adja a BYD az autóit, csak nem annyira jó áron)

[ Szerkesztve ]


domos
(senior tag)
Blog

Azt olvastam hogy dömpingrákkal :DDD


8th
(addikt)
Blog

Kb. arra adnak 2 millió kedvezményt, ha bemész az autószalonba és jó napot kívánsz.

Ez a világ rég megszűnt minden gyártónál.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Ez valid, vagy most beírtad?

Csak mert mi bementünk egy másik márka új autóját megvenni, és egy centet nem engedtek... Adtak egy láthatósági mellényt, hogy lássák merre megyünk ki a vételár kifizetése után...

Várólista van, nemhogy kedvezmény... :D Még mindig..


cucka
(addikt)
Blog

Menj fel a használtautóra és nézegess új autókat, szólj ha találtál olyat, ahol nem engedtek 1-2 milliót a listaárból.
Vagy kapcsold ki az adblockert, nálam minden második hirdetés valamilyen autómárka raktáron lévő kedvezményes autóiról szól. Most ahogy írom ezt, a hozzászólás fölött a toyota hirdeti a CHR-t akár 1M kedvezménnyel. Előtte a ssangyong hirdette, hogy vegyél akciósan készletről autót. de kb. minden márka leárazással hirdet mindenhol.

Már nincs covid és autóhiány, amikor sorban állás volt az autókért.
Most az van, hogy a valaha átlagos 8 milliós családi/céges autó 12 millióba kerül, és vehetsz fel rá hitelt 10% THM-re. Aztán csodálkozik mindenki, hogy nem tapossák le egymást a vevők.

[ Szerkesztve ]


worxland
(addikt)

"Most az van, hogy a valaha átlagos 8 milliós családi/céges autó 12 millióba kerül, és vehetsz fel rá hitelt 10% THM-re." - ha csak 10%, év elején 16% körüli THM lett volna az asszony Toyotájára. Inkább kifizettük egyben, még ha el is ment a megtakarításunk nagy része. Persze az eredetileg fixnek hirdetett árhoz is hozzácsaptak 300 ezret. Mondták, ha nem tetszik, visszaadják az előleget. Kösz.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Nem mernék úgy venni autót, hogy felélem a megtakarításaimat, kivéve ha masszívan munkaeszköz az autó


vodrosjozsi
(őstag)

Na, ez érdekes mert a konkurens kínai gyár is drágábban adja az alap verziót (15-16 milla), ehhez képest ez sokkal jobb 11 millióért.
Kérdés, hogy mennyire megbízható, bár inkább ezt venném meg mint az oroszoktól a Ladát ami el se indul :DDD
Nem véletlenül adtak el ennyi autót világszerte. Jó lesz ez, tarolja csak le a piacot, had égjen rá az európai gyártókra 20+millás sz@rjaik.


atiska007
(senior tag)

Ha letarolja a piacot, és az európai gyártókra ráég a "20 millás szarja", na annak gazdaságilag beláthatatlan következményei lennének. Szerintem azt ne akarjuk megtudni.
De persze, gazdagodjon csak Kína :C


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Valaki gazdagodni fog...

De annyira szűken látjátok ezt... Szerintetek mi kerül a villanyautók nagy részébe, ha épp nem LG Chem aksi ?

BYD... :) Az autóipar, a nyugati is úgy épült fel, hogy erősen támaszkodik a keleti "blokkra"... Csak ezt nem veszitek észre.

A Mahindra a VW-től vett volna aksit, de hát nem sikerült nekik... Mert nem készült el időben a VW... ehelyett honnan vett? :.... :)

[ Szerkesztve ]


madgie
(titán)

Azért aki a Dolphin orrára azt mondja, hogy szép és nyugati szemmel bármennyire is vállalható dizájnelvekkel operál, az maximum Lada Vestában ült eddig...


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Nekem tetszik, nincs vele bajom, simán betenném a ház elé..
Főleg, mert nem akar sablon villanyautós pofát mutatni, normális autó.

Lada Vestában nem ültem. ;]

Én nem vagyok villanyautó párti, de egy ilyen ha tudja a hatótávot, örömmel ülök bele..

4,5 milláért kapsz egy használt Zoé-t és talán elmész vele valamennyit...
Újan az még ennél is drágább.
Ez meg 11-ért értelmezhető távot mutat fel.

[ Szerkesztve ]


spect80
(senior tag)

Pedig láttunk már ilyet. Kína ugyazat játssza most az autókkal, mint a 2010-es években a mobilokkal. Egyre jobb minőség, mesterségesen alacsonyan tartott árakon. Egy piaci alapon működő gyártó ezzel nem tud versenyezni.
Aztán amikor a konkurencia nagyját kivégezték/felvásárolták, akkor szépen emelnek árat.
Nem véletlen hogy egységesen be van szarva kínától az EU és az EU autóipara. [link] [link]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Azt viszont nem lehet mondani, hogy nem volt idejük felkészülni.

Viszont a mobilpiacon ezt el lehetett játszani, az autópiac nagyobb falat, és több pénz mozog benne, így a rizikó is jóval markánsabb.

Én várom. ;]

[ Szerkesztve ]


moleculez
(veterán)
Blog

Én simán bevállalnám🤷🏼‍♂️


doooo
(veterán)

Pontosan. Minden a szokásos módszerekkel történik. Ostobaság mást képzelni, és ismét eltűrni. Senkinek semmi haszna belőle Kínán kívül.
Nem is fogják eltűrni.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Érdekes, másnak eltűrték... Bilibe lóg a kéz.

Hozzák ide a gyártást, épp a szeretett hazád alapoz meg a BYD-nek is.

Patthelyzet. Aksi kell mindenkinek. Nyugat ennek nem fog tudni ellenállni...

Ez van.

[ Szerkesztve ]


lolal
(senior tag)

Helló jómunkás rég értekeztünk.. tehát :

Mesterségesen alacsony árakra, gusztustalan piaci nyúlásokra, végtelen komcsi állami tőkére és gátlástalan piaci magatartásra miként lehet felkészülni egy európai vagy amerikai agyonszabályzott környezetben mozgó hagyományos autóipari vállalatnak? :U

[ Szerkesztve ]


vodrosjozsi
(őstag)

Emlékszem, hogy anno a vw id.3 12 milliós áron nyitott. Most mennyi? 16?
Vicc.
Pedig ugyanúgy kínában gyártják a többséget mert nem tudnak annyit gyártani otthon, nincs kapacitás, nincs akku, stb. Ez miért megy a byd-nak? Ja, hogy előbb felkészült, pedig ez csak 1 gyártó, nem egy cégcsoport mint a vw.

üzenetek