exHWSW - Értünk mindenhez IS - Lokál fórum

üzenetek

hozzászólások


hobizoli
(nagyúr)

lehet annak eleve az volt a dolga, hogy felrobbanjon, hogy tudjak mit bir el


Samott
(addikt)

Agilis raketafejlesztest lattunk... :) Nem gond ha eldurran, mert abbol is tanultak a kovetkezo generaciohoz. de komolyan, tenyleg ez volt az alapvetes.


hobizoli
(nagyúr)

a NASA szerinted elsore csinalt meg mindent?

a Challenger is egy teszt gep volt korabban, azert is volt OV-099 a sorszama, amin 1.2x tulterhelesi teszteket vegeztek
mikozben a szinten tesztgep Enterprise volt a OV-101 es az elsokent elesben is hasznalt gep a Columbia az OV-102


Jahno
(őstag)

Ja, csak más ha előre tesztnek mondják és tudják mit terveztek, mi várható, meg ha úgy pukkan el, hogy nem is sejtik.


hobizoli
(nagyúr)

szerinted nem sejtettek, hogy pukk lesz....? :U

Edison elsore csinalta meg a villanykortet? ugye nem...? :U

[ Szerkesztve ]


Samott
(addikt)

Azert az nem ugyanaz, ott nem szamoltak annyi veszteseggel mint Muskek. A SpaceX-nel ugy vannak vele hogy olcsobb megepiteni egy ujabb raketat mint mindent vegigtesztelni. Megepitik, fellovik lesz ami lesz es annak alapjan ujratervezik a kovetkezot. Mondom: agile fejlesztest tolnak a klasszikus waterfall helyett.


zetor2000
(senior tag)

Az valszeg igaz, és indokolható álláspont, hogy ilyenkor nincs akkora lefedettség, mint Budapest belvárosában :D


Jahno
(őstag)

Más kategória a kettő. Mondjuk Te azt sem értetted, hogy egy pár Eurós műanyag közdarab miben különbözik egy komplett monitoros lélegeztetőgéptől, akkor meg kár folytatni.


hobizoli
(nagyúr)

ja igen... aztan megis Musk csinalt a nullarol egy olyan ceget 15ev alatt, ami a penz paripa es a mindennel IS-l rendelkezoknek nem sikerult 60 ev mukodes alatt se

:DDD


-NoVa-
(őstag)

60 éve ugye sok könnyen olcsón elérhető mikrovezérlő volt a piacon? Carmack sem véletlenül fogott bele az ürversenybe, és ért el látványos eredményeket, csak kicsit túl korán. Musk meg pont jókor, úgyhogy csőd helyett úgy néz ki valami lesz belőle.


Jahno
(őstag)

Biztos nulláról csinálta?


blueboi69
(csendes tag)

Ez jó képsor :)


blueboi69
(csendes tag)

Na sikerült túlbonyolítani akkor :)
Ma már vége a szabinak, hamarosan bombázlak emailekkel. Vagy vmi ilyesmi :D


NauTiLUS_HUN
(újonc)

Dehogy.


Jahno
(őstag)

Azon kívül, hogy NASA meg pár éve oroszok is elpukkantottak ezt meg azt, de nem is akartak mellédumálni, hogy jaaaaaj ez csak éles üzemi teszt volt. Egy ilyen cuccnál csak az indítás veri a 100 millió dollárt, meg még pár 100as kerekítési hibát. Néhánynál kíváncsi lettem volna a részletekre, mikor pld. pár műhóddal visszapottyant az indítóállásra, de szerintem ezt sosem fogjuk megtudni.

Maga a cég sem nulláról jött, nyilván tele volt megfelelő szakikkal is, akik hozták a tudást, vagy előtte máshol vagy ott a cégnél növesztettek agyat, de nekem a SpaceX alapítása sem teljesen tiszta. Utána kelllene nézni, akkus cégnél is bevásárolt pár akkus/inverteres céget, aztán kihúzta a mellét, hogy nulláról megcsinálta és feltalálta. Ami meg nem jött össze, arról nincs hír.

Sebajja, még kb. 3 év van hátra a Hold-misszióból, arra kíváncsi vagyok, mert szépen lassan osonkodnak előre, csak úgy különösebb hírverés nélkül. Úrprogramban meg kicsit sajnálom a Boeinget, ez most megint nem adta ki :-/

Lehet fel is iratkozom valami értelmesebb hírlevélre, ezt jól megbeszéltem magammal :-D


Sipi-
(tag)

Majd jól nem válaszolok :D


hobizoli
(nagyúr)

OK... es miert nem vette meg azt az akksis/inverteres ceget a merci meg a nyolcvagen meg a tojota
ezeknek annyi penzuk van, hogy mellenyzsebbol ki tudtak volna kohogni
vagy mit csinal az tobb ezer sw mernok, ha csak tavolodnak igy is?

7-8 eve makettkodnak egy BEV-vel, aminel a megjelenesekor is elavult volt, mert addigra mar 2-3 eve kaphato volt epkezlababb egy Tesla akarmi annal, ami messzebb megy, jobb a juzer interfesze multimediaja, meg egy dimenziougras ahogy megy hozza kepest

tapsoljunk, béláim

kiskutya kispocset se erdekli a luxusabb belso, lathato hogy pont leszarjak vevok a diszvarrast meg a csucsminosegu beltereket is
lejon 200k db negyed ev alatt es mindet el tudjak adni igy is

ID3-bol mennyi ment eddig el, 50k az is 2 ev alatt?
wow
es az volt beallitva az egyik fo-fo-fo "Teslakiller"-nek

kivi leszek beindul a berlini uzem jovore, akkor mi lesz a csizio

[ Szerkesztve ]


JonesC
(csendes tag)

Merciből meg majdnem 2,5 milla fogyott múlt évben. Szóval van akit érdekel a szép belső :)


Samott
(addikt)

Igen, de iden peldaul volvobol mar kevesebb fog elkelni mint teslabol. Az a 2.5 milla merci szerintem 3-5 even belul foghato.


Jahno
(őstag)

Merci minek vegye meg, ha autóban utazik és nem lakossági látványpékséges mambójambóban? Ezt megoldja más. Esetleg gazdaságosan oldja meg.

Az, hogy nem érdekli a luxusabb belső, meg díszvarrás az erős. Engem és sok más egyszeri parasztot nem érdekel, az egy dolog, de ezeknek biza jelentősége van a piacon. Merci meg csak úgy eladja és kész. Még a kamu Rolex is megy ugye, miért pont ne ez menne (:-

Berlini üzem akár a beharangozott Semit is gyárthatná, mert arról elég nagy a kuss. Kíváncsi lennék mire gondolnak az előrendelősök, de hát éppen járvány volt ugye. Meglátjuk, szerintem ami ott lesz akkora tippet a TC egyik cikke sem mer bedobni :-)

Hírek meg mindig vannak, akár vállalhatók akár elvetemültebbek. Persze én vagyok a kocsog, mint amikor a Semire írtuk, hogy nagyon nem adja ki a matek sem hatótávban sem töltési sebességben.Pld. ez sem adja ki, ha kis méretben nagy hatótávot és nagy utazósebességet (bár emleget sugárhajtóművet, az meg más miatt alig fog beleférni) ígér, mellé egy forradalmian új konstrukciót és sok mást. Aztán meglátjuk: [link] Na, lesz belőle prototípus?

üzenetek