Mercinél az árban benne van a 4 év/120K kötelező szerviz.
exHWSW - Értünk mindenhez IS - Lokál fórum
hozzászólások
[RIOS ERROR]![](/dl/faces/m18.gif)
blueboi69
(csendes tag)
"Én első körben a nekem tetszetős csajokat nézem meg. A többit meg ingorálom. Nem tudom, más hogy van ezzel, de gyanítom ugyanígy. "
Ésakkor nyanya hogy került egyáltalán képbe?
Naugye, hogy ez az egész disznóálarc dolog elég relatív.. Remélem érted, hogy csak poén volt.
![](/dl/faces/own/zetor2000.gif)
zetor2000
(senior tag)
Ebben a videóban a csocsesz megmondja, hogy amit elétettek papírt, azon nem volt akku hűtő folyadék csere. Pár kopó alkatrészt cseréltek, gondolom a beltérben a legörbült műanyagokat kicserélték, azt a hátsó (?) 12V akkut, amit említett, hogy elfárad, cserélték, de a fékekre csak ránéztek.
Biztos volt komolyabb teszt, de ezt nem említette. A belsős szervízlapot se.
De az mekkora fszság, hogy idehaza a mászaki vizsgaállomáson keresték a motort (motorokat, mert az övében kettő is van), meg hogy kipufogó gázokat is mérnének, ami nincs, de ki kell fizetni a mérést...
Hol a motor?
ott alul!
szedje ki!
nem tudom, be van építve, körbe van burkolva.
'ássszameg...
A csávó is hölye, mert ilyen gumikkal/felnivel jár ilyen utakon. Amik heavy metált (is) játszanak.
![](/dl/faces/afrusw.gif)
npera
(újonc)
Az akku az jó vicc. A svéd tűzoltóság sok megyében kerek-perec megmondja, hogy ha van egy raktárban lítiumos akksi (és nem az ég, de ott van), akkor el sem kezdik oltani.
A kivonuló tűzoltók parancsnoka dönti el, hogy hagyják inkább leégni az akksit és a környezetét hűtik, vagy ténylegesen az akksit is próbálják oltani. Nagyon hasonló ideig tart ugyanis az "eloltása" (nem igazán lehet eloltani), mintha hagynák leégni magától. A nagy különbség az, hogy ha oltod, akkor egy csomó mérgező anyagot belemosol a talajba, míg ha hagyod égni, akkor a levegőbe megy több. Egyik sem jó, de a körülményektől és a tűz természetétől függően dönt a parancsnok.
Egy mélygarázsban égő BEV-et értelemszerűen nem hagynak csak úgy kiégni.
2017-ben volt egy kisebb incidens a vágóhídon. Egy elég kezdetleges "épületben" teszteltek éles akksikat. És egy teszt picit félrement és sikerült rövidzárat csinálni. Olyankor bőven 5k A feletti áramok vannak. El lehet képzelni, hogy ha mondjuk közel 500V-on van egy konyhanyelven 400V-os akksi, akkor ott P=U * I alapján kábé 2,5 MW dolgozik. Nem folyamatosan annyi, mert ugye a feszültség sosem állandó. De azért van teljesítmény. És az szépen elvégzi a munkát is.
A lessons learned le lett vonva. Azóta nagyon durván megszigorították az előírásokat, sokkal komolyabban kidolgozott eljárások vannak. És építettek egy state-of-the-art laboratóriumot, ahol a tesztelés folyik. Nem volt olcsó. De jó lett. Oda például be sem mehetek.
![](/dl/faces/afrusw.gif)
npera
(újonc)
Mondom, hogy van a kuncsaft előtt lobogtatott papír, meg vannak azok a tesztek, amiket el kell végezzenek, de nem kerül a munkalapra. Vagy csak valami összefoglaló elem a lapon, aztán sosem tudod meg mit is csináltak.
Minden OEM-nek van teljesen saját rendszere az aftermarket műveletekre. Ebben minden IS benne van, de ez az igazán titkos. Ezt nem mutogatják a kuncsaftnak.
A magyar gépkocsi vizsgáztatás elég sajátságos, a Hobizoli által már sokszor elátkozott köpenyes szakik nem igazán javítják a kialakult képet.
![](/dl/faces/c18.gif)
Sipi-
(tag)
A közelben lévő Lidlnél is már kész az oszlop, de még le van kartonozva. Nem figyeltem, hogy fizetős vagy ingyenes.
De azthiszem mintha kötelező lenne minden X m²-nél nagyobb bolthoz töltőt telepíteni. Vagy ezt csak álmodtam?
![](/dl/faces/m28.gif)
ncc1701
(veterán)
Szerelő haver kb 1 éve elkezdett járni mindenféle elektromos autós tanfolyamra, hogy papperja legyen hozzá. Mert azt gondolom tudod, h nem kell egy autót márkaszervízbe hordani gari időn belül sem, hogy legyen garid, elég szakemberhez hordani, aki bele is pecsételhet mindent a könyvébe.
![](/dl/faces/m28.gif)
ncc1701
(veterán)
Teremben van srác, aki a 100 kiló feletti csajokra bukik. Mint a fentebbi cicababa, a szexi fehér ruciban. Még eteti is csokival őket. Nem értem igazán a dolgot, de egészségére.
![](/dl/faces/m28.gif)
ncc1701
(veterán)
Amúgy amperánál is, ha valami elektromos cucchoz kell hozzányúlni, ott kezdődik, h áramtalanítás valami nettó 32e pénz. Vagy valami hasonló volt pár éve, gondolom olcsóbb nem lett, nettó lehúzás.
![](/dl/faces/m28.gif)
ncc1701
(veterán)
Vele mákom van, de ahogy Al Bundy mondta volt: minek menjek boltba tejért, mikor van otthon tehén?
![](/dl/faces/m09.gif)
Jahno
(őstag)
Mellé még az egyéb tartozékok. Tumor ezért vett Kiát, ott ha levered a tükröt, vagy lököst, akkor ugyanaz a darab, mint a benzines/egyéb verzióké. Más kocsinál nagyon nem így van, néha utángyártott sincs aztán csak pislogtam az árakon.
![](/dl/faces/puppy2.gif)
WiZARD
(addikt)
Vállal már autót?
Garantálni tudja, hogy megfelel a Nissan elvárásainak, hogy ne tudjanak utána kibújni a garancia alól, rá mutogatva?
(ezek nem feltétlen konkrétan rá vonatkoznak)
Az E-Service Solymár Kft, akik kifejezetten elektromos autókra specializálódtak azt mondja, hogy nem tud erre ígéretet tenni.
"Ezt a megrendelőinkre bízzuk, sajnos a gyakorlatban sok probléma lehet ebből."
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/puppy2.gif)
WiZARD
(addikt)
A tervezett példányszám fele készül a Mercedes-Benz EQC modellből
A Daimler üzemi tanácsának elnöke, Michael Brecht, a Manager Magazinnak elmondta, hogy azért szembesültek a nem várt akkumulátor hiánnyal, mert a Tesla megvásárolta a Grohmann Engineering vállalatot, azt a jármű akkumulátorokra szakosodott céget, amelyet a Mercedes-Benz a saját akkumulátor gyártási kapacitásának kialakításával megbízott.
![](/dl/faces/lion.gif)
ezittketto
(csendes tag)
Ez tulajdonképpen melyik is?
![](/dl/faces/m28.gif)
ncc1701
(veterán)
HP elitebook notit hová érdemes vinni gariztatni PB-en, ahol nem basszák széjjel? Cpu venti errorral nem indul.
CHS-ről van tapasztalat?
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/m28.gif)
ncc1701
(veterán)
Fene tudja, hogy csinált-e már, illetve megvan-e a vizsgája. De azt konkrétan tudom, hogy az uzukit vihetném akár hozzá is, és bele is pecsételhetne a könyvébe.
![](/dl/faces/drake.gif)
FőDudu
(addikt)
Szoval a konkurenciat vadolja a sajat sikertelensege miatt?