Mazda topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


agoka07
(senior tag)
Blog

Köszönöm a válaszokat! :R Hiba visszajelző lámpát még nem kaptam. Egyetlen dolog amit még nem tartok természetesnek, hogy 4-es fokozatban 10ből 9x nem megy 3000 fordulatszám fölé. Még fokozatban ezt nem tapasztaltam.


TheMartin03
(tag)

Na mondjuk ehhez már kevés vagyok, ez a hibajelenség már nem tudom hova tartozik, de lehet, hogy ennek is köze van a porlasztókhoz, égés minőségéhez.


kat10
(tag)

Köszi szépen az infót.
De mi az a ASH? :F
És hol érem el?
Bocsi, de ez az első Mazdám és ilyen problémám az előző kocsiknál nem volt.


nyepi
(tag)

258 k-nál már sokminden lehet ennél a motornál. Szerintem az injektorok kopognak már be. Elég költséges a javítás, mivel nem lehet felújítani, csak cserélni, olyan 160 k/db. áron. A rossz injektor dugíthatja a DPF-t (viszont az eldugult DPF elviheti az injektorok korrekciós értékét, ami arra enged következtetni, hogy cserés az injektor, szóval kicsit a tyúk és a tojás esete). Ameddig nincs hibakód, szerintem hajtsd. Figyeld az olajszintet, nehogy felhíguljon a gázolajtól. Ha eléri a nívópálcán a "X"-et akkor csere. Ha lesz hibakód (szinte biztos, hogy DPF regeneráció gyakoriság), akkor költséghatékonyság miatt én a DPF mosással kezdenék.
(a 2012-es 2.2 dízel motor teljesen más. Semmi közük egymáshoz)


nyepi
(tag)

Erre keress rá: 74.00.324A
Tuti, hogy lehet találni valahol neten.


ZeroX92P
(tag)

Nem mi hanem ki, tőle lehet kérni a frissítő csomagot.
Nem egy nagy sztori usb-n frissíthető otthon, némi gomb és pedálnyomogatás meg baromi sok várakozás, 1-1 órát az autóban/körülötte kell töltened és akkunak is bírnia kell.
Nem tudom v56 ról mehet-e egyből a v74.00.324 vagy kell a köztes v70, ezzel kapcsolatban eltérő dolgokat olvastam, de mindkettő megvan.
Ha van ilyesmihez affinitásod akkor át tudom én is küldeni a fileokat hozzá, ha nincs akkor szalon vagy skyactiv fb csoportban is lehet találni aki megcsinálja.


TheMartin03
(tag)

Természetesen tudom, hogy nincs sok közük egymáshoz a motoroknak, csupán példának írtam.


tobias88888
(őstag)

A hozzaszolasomban van egy link. Az első kommentár szerzője ASH8. Tőle lehet elkerni az 74es verziójú fájlt és a leírást.(de a kommentben is ott van a leírás)

Egy nagyon alap angol tudás vagy Google translate használat kell hozzá, meg minimális számítógép használat. A frissítés egyáltalán nem vészes, az új usb kabelezese sokkal több figyelmet igényel

[ Szerkesztve ]


snorbi82
(senior tag)

tobias88888:
Egyébként szerintem a kábelezés sem vészes. Ha nagyon igényes vagy, akkor tovább tart, ha meg nem... :D
A lényeg, hogy csere előtt kell a frissítés, ha jól emlékszem.
Nekem is megvan. Rögtön feltöltöm és megosztom!

[ Szerkesztve ]


Fr3eWar
(őstag)

Sziasztok,

Nagyon szemezünk városi járgánynak egy MX-30-al, van itt valakinek tapasztalata? Vannak benne buktatók? Jól sikerült kis masina, vagy sok apró betegsége van?
Töltés otthon megoldott lenne.


Villa7
(tag)

vankeles vagy full elektromos?


kat10
(tag)

Köszönöm szépen.


kat10
(tag)

Köszönöm szépen az infokat.


kat10
(tag)

Köszi.


nyepi
(tag)

Én eddig csak töltőkábel hibával találkoztam, mással nem. Én nem is igazán tudok egyelőre hibákról.
Volt rá pár visszahívás, mert az látta az autó, hogy még töltőn van akkor is, ha már ki volt húzva a kábel, de ezt megoldották szoftveresen.


nyepi
(tag)

Ha frissíted, arra figyelj, hogy vagy legyen gyújtáson az autó, de akkor tedd fel töltőre, vagy csak rádió állásban legyen, de akkor 10 percenként nyomd be a kuplungot (de ne indítsd be), hogy a műszerfalon zölden villanjon fel a kulcs. (vagy a nyomógomb ledje, már nem emlékszem pontosan)


Fr3eWar
(őstag)

Full elektromos, nem akarok +1 hibaforrást és szervízelni valót. Csak városba lenne használva napi szinten ovi-suli-munkahely-Auchan-Aldi-otthon körökben. Tavaly meg tavaly előtt a napelemből visszaadtam 4500kwh villanyt 5 forintjával az MVM-nek, most jó lenne kicsit faragni belőle. Városban a jelenleg kb évi 8-10k km-t megyünk.


Villa7
(tag)

Hibátlan, neked ez kell.


nyepi
(tag)

Elvileg erre pont jó a wankeles is, azzal a plusszal, hogy ha néha kicsit messzebb is mennétek, akkor arra is jó. Be lehet állítani, hogy mondjuk 20 % akksi töltöttségig ne indítsa el a belső égésű motort. Szóval ilyen rövidtávokon teljesen elektromos autóként működik, viszont, ha kell, akkor lehet vele sok száz km-t is autózni. Nekem nem tűnik hülyeségnek.
Bár tapasztalat még nincs vele.


mmdms
(addikt)

Ezek a km mizeriak azert furak nekem mer a harmassal sima 2.0 skyg vel se lehet sokkal tobbet 500kmnel megtenni, avagyis annyira ures tankot en nem szoktam hagyni, 460-500 kozott tankolok. Ezt lassan mindegyik e auto tudja.

üzenetek