Robogó, kismotor - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


oceanearth
(őstag)

léteznek már defektjavító sprayek.


oceanearth
(őstag)

semmi baja nem lesz, csak a hátadnak maximum. próbáld ki mennyit megy a motor és abból visszavéve egy 10-15 km/h-t tarthatsz utazó sebességnek, ha van benne folytás akkor ott tartsd a gázt.


spirit007
(senior tag)
Blog

A léggkulcs egyben nyomatékkucs is tehát simán le lehet tekerni a csavart ui. nem a Szovjet gyártmányról beszélünk , ahol Szergej tiszta erőből rátépte a 19-es csavart a Lada felnire ...:D
Defektem meg sajna volt egy pár , tehát tapasztaltam , hogy a gumiköpeny simán lejön ha le van eresztve (pici taposás még kell a peremnél) , sima bringa javító készlettel (~350Ft) megfoltozható a belső .
Szóval inkább az a lényeg , hogy ''rendben'' legyen műszakilag , mert ha pl ékszíj szakadása van akkor tologathatja egy pár KM-t ;)


Robi_73
(őstag)
Blog

Én megoldanám.;)


neongorack
(senior tag)
Blog

Basszus sehol se találok Honda dio ZX 1999-es (Mert ugyebár ilyet veszek csütörtökön ) robiról semmi adatot se tesztet se semmit pedig már google bácsit is kifaggattam, de semmi......lehet, hogy csak én vagyok az extrabéna?
Ha valaki találna valamit akkor linkeljen plzz!

Előre is th-X!


Janesz
(őstag)

keress rá úgy is,hogy af35 asszem ez a tipusa...

[Szerkesztve]


simonzé
(addikt)
Blog

Haver jópár éve elment egy DVSC-Akasztó focimeccsre egy Honda Dióval. Nemtom hány km a Debrecen-Akasztó táv oda-vissza, de gond nélkül megtette. Egyetlen probléma adódott: a jó pénzért utólag lekrómoztatott kipufogóról leégett a krómozás egy része. :)
A Derbi vízhűtéses (asszem), így hosszú távon sokkal jobb a hűtése, mint egy léghűtésesnek. Meg sem kottyan neki a napi 2*40km, vagy a 120km. Egyszer állj meg pihenni 10-15 percre a hosszabb távon, neked is jól fog esni. Ráadásul a Derbi fojtását 500 km után kiveszik, ha kéred, és így 60-70-es állandó utazósebességre is alkalmas lesz, a vége meg 90km/h körül lesz.


simonzé
(addikt)
Blog

Gábor, ha kell az idei motorkatalógus, szívesen odaadom, ott ismerkedhetsz a Hyosunggal is. Suzuki koppintásokat gyártanak, ez a cég résztulajdonosuk is.
Ajánlom még a Kymco céget, akitől némelyik olasz gyártó veszi a blokkokat. Szal az olasz robiban koreai motort találsz. Állítólag ők is baromi jók. Bővebben: link
50ccm-es motorokra nincs reg. adó, ettől ne félj. A nagyobb mociknál pedig az állam újabb lenyúlása, semmi értelme és jogalapja nincs,ez egyfajta luxuscikk-adó. :((
Olaj: Én most a Mol-ost használom, (1400 Ft/liter), korábban Castrolt használtam (2200 Ft), de egy ilyen flakon szerintem legalább 2000 km-re elég. legtöbb sportmotoros a Castrolt használja, esetleg a Husquarna olajat, amit motoros fűrészek kenésénél használnak. Ott még nagyobb a tempó, mint a robogóknál, az ára nem vészes, kb 2800/liter. Tudok mondani boltokat is, ha érdekel. ;)


Grunya
(aktív tag)

Én azért mernék venni koreai robogót. Az autókkal sincsen már annyi probléma szerintem. Pl. sok ismerősöm nagyon elégedett a daewoo kalosával ill. ticoval is.

Mik az előnyei ill. hátrányai a 2 ill 4 ütemnek robogók esetében?


oceanearth
(őstag)

ugyanannyi köbcentiből a 2 ütemű erősebb, de sokkal jobban fogyaszt és nagy ciripelős a hangja. a 4 ütemű környezetkímélőbb mélyebb a hangja viszont gyengébb


Topiccsendőr
(addikt)

Na, srácok olvastam ezt a kellemes kis topicot és látom elég sokan el vannak tévedve ebben a robogó-ügyben. Olvastam olyanokat is, hogy vkinek 1,2 l fogyaszt a robija- hah, jó vicc. Először is a Yamaha 1,5 l fogyasztást csakis 30km/h nál tud garantálni, ha meg húzod neki a 4,5 normális. főleg, ha ki van véve a mechanikus fojtás. El ne vigyétek szerelőhöz, mert ennyit eszik. Az én SuperZ -ém meg volt egy kicsit pöckölve (széria henger) ment max 75- tel, de meg is ette a 6-ot. A kínai cuccokat tényleg kerüljétek, állítólag megbízhatatlan az alkatrészellátás, olvastam valahol, hogy felszívódnak ezek a cégek... ezt még én sem tudom mit jelent, de nem sok jót.... Ha nem tudtok valamit kérdezzetek! :)


Grunya
(aktív tag)

Köszi. Tartósságban is van valami különbség?


ngabor2
(nagyúr)
Blog

Köszi, már nagyon kinéztem magamnak azt a Derbit...
Ezek szerint mégse olyan trágya a MOL-os olaj? Mástól azt hallottam, hogy csúnyán képes hazavágni a motrot.
Husquarna-olaj épp van is otthon, de ha 2000 km-re elég egy töltés, akkor valószínűleg elég lesz egy darabig...

Ja, és ennek a Derbinek vízhűtése van.

[Szerkesztve]


simonzé
(addikt)
Blog

Van olyan moci, ami kijön 1,2-ből, de ezek nem robogók, hanem Mopedek. Pl a régi Puch, a Babetta, meg a Piaggio mopedek is ehhez közelítenek inkább, mint a 2 literhez. Dinamizmus sehol, max. 40km/h, de alig eszik valamit. Ha mégis megenné az összes naftát, még mindig tekerheted a következő kútig. :) Ezek ilyenek: [kép]
vagy ilyenek: Bővebben: link
Az én '96-os Honda Dio AF18-am megy mint az atom, főleg mióta 70-esre furattam a hengert, 40-ig kimondottan csendes (ennyivel járok általában), efölött megjön a hangja picit rezonál, és 65-70-ig megy, de ezt már nem szereti annyira. Átlag 3-3,5-öt fogyaszt, és nem igazán érdekli, hogy gyilkolom, vagy kímélem, kb. ugyanannyi a fogyasztás.
A Keeway mocikat valami ''Quingyong'' gyár készíti, a legnagyobb kínai motorgyártók egyike. Ezt úgy képzeljétek el, hogy mondjuk 3-5-10'000'000 db moci/év. Szóval nagy, na :). Ez nem tűnik el, inkább csak az európai forgalmazó a márkenévvel együtt. Alkatrész meg van hozzá, csak jó szerelőt kell találni, aki tud alternatívát.

Más: Ngabor - ne ijesztgess már a Mol cuccal! :) Nem tapasztaltam semmit , pedig már vagy 500 km-t mentem vele. Eddig jónak tűnik...


Topiccsendőr
(addikt)

Akkor itt egy hasznos oldal, nem rég találtam: robogo.novar.hu
engem eléggé megijesztett... Nem a legjobb oldal, de tapasztalataik vannak... Mármint a kínai cuccokkkal


Topiccsendőr
(addikt)

A felfúratásról jut eszembe, a Hondádban bennhagyták az olajpumpát, vagy keverékkel mész? Szerelőktől úgy hallottam, hogy a Yamaha keni a legtöbb olajat, felfuratás után nem kell csinálni vele semmit, a Honda a környezetkimélő blokkjában meg cseppre ki van számolva a 49 cm3-hez, úgyhogy nagyobb henger esetén megragadhat... Ezért szeretik a szerelők a Yamahákat jobban. Bár drágábbak is.

[Szerkesztve]


ngabor2
(nagyúr)
Blog

Sikerült elírnom az utolsó sort... tehát ez a motor léghűtéses...


Cargo
(tag)

Hát nemtom... Nekem ezzel csak az a bajom hogy ha a jogomnak 4-5 liter átlagos akkor mér csak 3lityis tankot raktak bele? Ahogy én néztem szétszedve simán fért még volna oda szerintem az a 2liter.


Topiccsendőr
(addikt)

Attól függ milyen Jog-od van... A 2JA-s nak 3 literes tankja van, a 3KJ-eknek már 4 literes. Egyébként Japánban nem nagyon mennek ezekkel, mert 30Km/H fölött ugyebár egyfolytában villog a SPEED felirat a müszerfalon, ha észrevetted... Vszleg ezért 3-4 literes a tankjuk. A sebességnek ára van... Aki ezzel nem ért egyet, az a fizikával sem.


simonzé
(addikt)
Blog

Aszonta a mester, hogy adjak némi keverékolajat a benzintankba is, amíg bejáratós. Én adtam szorgalmasan, de már vége a bejáratásnak. Azt javaslod, hogy adagoljam továbbra is?

Bár most hogy a Mol-féle olajjal rámijesztettek, azt mondom, inkább adagolom. Nagy baja nem lehet a plusz olajtól...

üzenetek