Notebook szerviz tapasztalatok - Notebookok fórum

üzenetek

hozzászólások


szociologus
(csendes tag)

Hát srácok, én is belekeveredtem a slamasztikába a lenovonál:

2013. júliusában vásároltam egy lenovo U310-es típusú ultrabook-ot. Sajnos a készülék viszonylag hamar meghibásodott, így 2013 szeptemberében jeleztem garanciális igényemet a lenovo felé, akik elszállították a készüléket az akkori garanciális javító partnerükhöz a Jabil társasághoz a lengyelországi Bydgoszcz-be. A gépet kb. 1,5 hét múlva kijavítva visszakaptam és hónapokig boldogan használtam.

Sajnos mostanában ismét hibákat jelzett a merevlemez (a régebbi javítás is a merevlemez miatt történt), így ismét felvettem a kapcsolatot a lenovo-val, akik azóta partnert váltottak és a magyarországi Telemax Kft-hez irányítottak. Az ügyintézés nehezen indult, de a bejelentést követő 5. napon elszállították tőlem a készüléket a szervizbe.

Az igazi döbbenet azonban ma ért: Felmentem a javító cég javításkövető oldalára és egy szakvéleményt találtam ott arról, hogy a garanciát megvonták: "A készülék bevizsgáláskor kiderült, hogy abban szakszerűtlen beavatkozás nyoma található.
Az idegen és szakszerűtlen beavatkozás(ok) miatt a gyártói utasítások értelmében, a
készülék javítását garanciában nem tudjuk vállalni."

Mivel a készülékbe sem szakszerűen, sem szakszerűtlenül nem "avatkoztam be", azonnal hívtam a javító cég ügyfélszolgálatát. Előadtam, hogy a készülék volt már javítva a lenovo egy másik partnerénél, így a zárócímke sérülése ott történhetett. Az ügyintéző válaszában elmondta, hogy a lenovo nem adta át számukra a korábban javított eszközök adatbázisát (erre azért lenne szükség, mert az első javításhoz nem volt szükség a garanciajegyre, gyári szám alapján érvényesítették a garanciát, így a most a javító cégnek átadott garanciajegyen nincs nyoma a lengyelországi javításnak.), így nekik fogalmuk sincs erről.

Az ügyintéző szerint a megoldás az, hogy e-mailben írok egy kérelmet, amiben azt kérem, hogy
méltányosságból (sic!) javítsák meg a készüléket.

A mai napon személyesen jártam a javítást végző cég ügyfélszolgálatán. Az ügyintéző természetesen nem tudott segíteni, azt tanácsolta, hogy a gyártóhoz forduljak a garancia ügyében. A gyártó oldalán az elérhetőségek viszont a szerviz oldalára mutatnak. A kör bezárult.

üzenetek