üzenetek

hozzászólások


SaNyEe
(aktív tag)
Blog

Nem folyamatosan rakod félre, bár elég nehéz lehet nem belátni, ha 2 millióval kevesebbet költesz el az egyenlegedből, akkor X+2Milliód lesz 10 év alatt. Namindegy', lendüljünk túl rajta.

Meglepődnél mennyi benzinmotort kettőstömegűvel szerelnek ma is. Ott van, mint költségnövelő tényező, noha nem a környezetvédelem oltárán került oda (mint a dízelmotorokba se)

Ha tudja hozni a Suzuki az előírt PM méretet akkor nem kell részecskeszűrő.(*) Minden más esetben igen. Majd a szakma kitalálja, hogy a jelenlegi EURO előírások mellett a WLTP és RDE mérések mellett milyen motorokat éri meg fejleszteni. Mivel a szívó benzinesek volumetrikus hatékonysága elmarad a feltöltött motorokétól és folyamatosan szigorodnak a kibocsátási normák, kihalásra vannakí ítélve a szívó motorok a jelen állás szerint. Atkinson ciklusúakat tán leszámítva.

Én sokkal jobban örülnék, ha egy kb EUR4/5 szinten megálltunk volna de az be is lett volna tartatva minden gyártóval, csakis valós körülmények között tesztelve. Talán hamarabb előtérbe kerültek volna a plug in hibridek.
Ez az egész downsizing és megfújjuk a 0.33-as Coke üveget is bolondéria a normák túlhúzásának és a mérési folyamatnak eredménye.

(*): részecskeszűrő méé kőő: Amikor megjelentek a nagynyomású, közvetlen befecskendezésű (jellemzően) dízelmotorok, akkor kezdtek el felfigyelni ezekre a parányi részecskékre, amiket kiokádnak magukból a nagyon finoman porlasztó és pontos mennyiségeket adagoló motorok.
A közvetlen befecsire azért volt pedig szükség, hogy hozzák a szigorodó (EURO4) norma károsanyagkibocsátási értékeit, jellemzően dízel motoroknál kezdtek bonyolítani.
Namámost, ha vhogy bekamálja egy szívómotorról egy gyártó, hogy az EURO6d becsszó szívócső befecskendezéssel elérhető volt neki, akkor oktalan a részecskeszűrő, hiszen nem keletkeznek apró mikronnyi károsanyagok.
S itt kezdődnek a bajok. Hogy sikerülhetett bekamálni, hogy a kőék szívómotor tulipánillatot fingik 20 éves technológiájával, miközben a norma betartására szinte az összes gyártó, szinte összes modelje feltöltő motorokkal képes mára? Lehet még nem WLTP-ven volt tesztelve megtámogatva RDE-vel mikor típusengedélyt kapott? Vagy pille könnyű? Vagy szél hajcsa'? Dunno :))
(Csak saját eszmefuttatásom)

[ Szerkesztve ]

üzenetek