üzenetek

hozzászólások


Dr. Akula
(nagyúr)

1000 km? Nekem a felénél mindig kifogyott. :D


bambano
(titán)
Blog

10 másodperc alatt 100-ra gyorsuló tádéval mindenkit lámpánál? mondom ez vagy hazudik, vagy debreceni.
vonyítva röhögtem az adatlapod megnézése után :P

ha elfogadsz egy tanácsot: ezt a fajta tesztet ne csináld többet. a legtöbb autó nem szereti, ha kevés üzemanyag van a tankban. egy csomó szekér úgy van bekötve, hogy egy alacsony nyomású szivattyú előretolja a naftát a motorba, ahol egy nagynyomású szivattyú benyomja abba, ami az adott dízel technológiához tartozik, például a közös nyomócsőbe. A nagy nyomás miatt felmelegszik a gázolaj. Azt a mennyiséget, amit végül mégsem pusztítottál el a hengerben, visszavezetik hátra, a tankba. Ha nincs benne elég üzemanyag, ami lehűthetné a meleget, akkor az egész rendszer felmelegszik, és abból baj van.

szóval szerintem harmad tanknál már nyugodtan tankolhatsz.


Peathee
(aktív tag)
Blog

Jó cikk lett! De egy tanács: ne kísérletezz a végletekig vele, mert ha tényleg kifogy, és levegős lesz az üzemanyag rendszer, akkor azt csak szervízben indítják be neked újra. Az út szélén biztos nem.


daniel_229
(csendes tag)

Gratulálok hogy összejött az 1000 km, de ahogy a 2. hsz-ban már kivették a számból a szót, a hosszú "együttéléseteknek" ez nem igazán tesz jót:

1.: A tankba az előzőleg min. 1500 bar-ra sürített gázolaj folyik vissza, ami nagyon nem hideg, és ennek a matériának kellene kennie/hűtenie a tankban lévő kisnyomású üa.szivattyút....

2.: a tank aljában lévő mocsok, esetleg nedvesség (amit nem fog fel a vízzsák) így szintén bejuthat a nagynyomású körbe,és rendet rak az injektoroknál, ha nem fogja meg a szűrő.

Persze jó esetben nem 1-2 üresre apasztás után, de amikor igen, az mélyen zsebbenyúlós.
Bővebben a témáról, a kocsid hálás lesz érte: [link]

PS: a "rugalmasságán" én is jót mosolyogtam, de ettől függetlenül még sok ezer hibamentes km-t kívánok!

[ Szerkesztve ]


alvaro
(senior tag)

100-nál max 3 literes pillanatnyi? Az derék, nekem a literes benzines kiscsótány Yaris ezt 50-60-as tempónál hozza, szigorúan jó időben, télen ilyesmiről ne is álmodj :D

[ Szerkesztve ]


h.kalman
(csendes tag)

Nem okoskodni szeretnek de nem ertem ebben mi a kimagaslo? Vagy egyedi dolog..... Nekem egy 1.9 tdi golf 4 em van es azzal lazan 1000et elkerulom egy tankal. De szerintem jonne valaki egy 1.5 dci vel az meg ennel is jobb fogyasztast produkal... Jo dolog hogy ezt megosztod masokkal de ertelmetlen volt szerintem az idot erre pazarolnod...


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Szép eredmény.
1,5 literes 18 éves benzinessel 5,1 l/100 és 10,5 l/100Km az átlagfogyasztási rekordjaim.
Gyári fogyasztási adatok:
extra-urban 6.5-7.8 l/100K
city 9.4-11.3 l/100K
highway 8.5-10.2 l/100K
average combined 8.3 l/100K

A lábon és gondolkodáson múlik a fogyasztás.
Takarékosan vezetni több odafigyelést és nagyobb koncentrációt igényel, mint a gyors vezetés


joghurt
(addikt)
Blog

Sajnos nem csak azon, hanem a fedélzeti számítógépen is. Mondjuk hogy mindig a lehető legjobbkor jut eszébe részecskeszűrőt tisztítani. Vagy amikor az automata váltó annyira "okos", hogy már üvölt a motor, de csakazértsem vált fel.

Az enyémen is van pillanatnyi fogyasztásmérő, de gyakran a sebességtől és útviszonyoktól teljesen független értékeket látok rajta. Pedig amikor lehet, belököm a tempomatot, nehogy az esetleges rángatózásaim adjanak mikro-gázfröccsöket.

Az eredeti posztban le a kalappal egy kulcsmondatért: Nem kötelező a maximális megengedett sebességgel közlekedni. És pláne nem afölött.


Dave™
(nagyúr)
Blog

Mi nyáron vettünk egy Skoda Rapidot, az gyakorlatilag egy Octavia light. Három hengeres, turbós benzines, 110LE. Az is kb. 10 alatt van 100-on, de ami még izgalmasabb, hogy tudja a dízelek fogyasztását, azzal a kikötéssel, hogy kényelmes tempóban, 1500-as fordulaton kell vele közlekedni. Szerencsére én így teszem, meghagyom másoknak a száguldozást, azt egyébként sem értem miért jobb ha kilő aztán ott találkozunk a következő lámpánál. Így használva eddig 5,3-as az átlagom bő 3000km-en, de ebben benne van rengeteg dugó, amit a kis benzines annyira azért nem szeret. Viszont ha tud haladni, akkor szinte mindig 5 liter alatt van, eddig A-ból B-be nekem is 4,2 volt a legjobb, de út közben volt már 3,8 is. Így nekem is 1000km körül szokott lenni a hatótáv, sőt, most az eddigiek alapján több is lesz hála az eddig kevesebb dugónak. Benzinestől ez szép eredmény, és hiába a (sokszor lesajnált) három henger, 1500-tól a turbó miatt ez is szépen megindul, és ott van a tartalék is, ha kell előzésnél. Korábban volt Octaviam (céges, a Rapid saját), és imádtam, azért döntöttünk a márka mellett. Az már csak hab a tortán, hogy tele van praktikus részlettel.


Akula
(őstag)

Jó kis írás lett!
Amúgy ez abszolút hihető, nincs benne semmi különleges. Már másoktól is hallottam ilyen csúcstáv kísérleteket és teljesen rendben van. Mondjuk én idegekkel nem bírnám ezt a tempót 1000km-en, pláne nem tovább, de egy Hyundai i30 CW 1.6 CRDi már régóta bizonyíja, hogy meg lehet csinálni, mert 90-nél 4l-t fogyaszt és 130-as pályatempónál is csak 5,5-öt plafonig pakolva. Az a kocsi pedig nem a takarékosságáról híresült el, hanem a ritka szervizlátogatásokról.

De írok mást is. Valószínű, hogy mindenkinek igaza van, aki írta, hogy nem szabad szárazra járatni a tankot mert visszavezetés, meg piszok, meg mittudomén. Egy pesti cimborám taxizik egy octavia-val. Mindig is taxis volt és amióta eszem tudom mindig skodája volt. A kocsiba csak 2000-t tankol, elmondása szerint, hogy ne cipelje, úgyis állandóan benzinkút mellett megy el, majd ha úgy ítéli meg megáll és tankol. A tankolás után is világít a sárga lámpácska és pirosban van a mutató. A legutóbbi kocsijában tavaly novemberben volt 400ekm és eddig még csak kettőstömegűt kellett javítania a nagyobb kiadások közül, illetve kétévente a felfüggesztéseket.

Mondok még mást is. Szerintem az ilyen mérések esetén nem mindegy, hogy az ember itthon tankol, vagy nyugaton. Azok drágább, de jobb nafták. Azokkal jobb fogyasztás jön ki.

Mégegyszer: nekem tetszett a cikk :R :R :R


bambano
(titán)
Blog

nekem csak egy kicsit kell igyekezni, hogy 10.5l/100km kijöjjön :)

az egyik fogyasztási rekordom 28l/100km volt, mikor baleset miatt beállt kompletten Pest. 3 óra alatt értem a bazilikától a duna plázáig.

de amikor német autópályára való tempót mentem vele, akkor 40-42l/100km körül fogyasztott...

igazából vitorlázással lehet sokat nyerni, úgy láttam.


h.kalman
(csendes tag)

Mondjuk azert szerintem az 1500as fordulat sem az igazi .. az sem tesz jot.. pont a vag csoport autoinal vannak gondok a mostani tsi-k el is... pont a nyomatekbol autozas nem egy kellemes neki.... de ezt persze a szalonban nem mondjak... en meg erre figyelnek..


bambano
(titán)
Blog

csak ha pl. a posztban is emlegetett automatád van, nem tudsz mit csinálni.


Kalandor
(HÁZIGAZDA)
Blog

Igazából tudsz, ha kiismered, hogy mikor, hol vált el, akkor határig nyomod csak a gázt, vagy finoman egy nagyobbat gázra lépsz, hogy visszaváltson, és mondjuk az emelkedőn úton ne négyesben menjen fel, hanem hármasban (különben felszenvedne úgyis, de ha már hármasban fut neki, nem vált fel). És persze kézzel is lehet váltani, én ha egy téli reggelen 50-nél erőlteti az 5-öst, akkor visszaváltok vagy eleve úgy nyomom a gázt, hogy fel se váltson.
A sport mód használatát a magasabb fordulatszám eléréséhez viszont kifejezetten nem ajánlották, különösen nem hideg állapotban, mert megterheli a váltót. (legalábbis az én régebbi olajos DSG-mre ezt mondták, az újabb száraz passz).

[ Szerkesztve ]


#21346560
(veterán)

Ne is mondd! Én sem tudom megállni, hogy a német pályán ne 200 fölött legyen a mutató! :DDD


bambano
(titán)
Blog

nem hiszem, hogy a mostani turbós benzineseknél ki lehet ennyire ismerni az automata váltót. pláne nem azokat, amikben több fokozat van.

"A sport mód használatát a magasabb fordulatszám eléréséhez viszont kifejezetten nem ajánlották, különösen nem hideg állapotban, mert megterheli a váltót.": ha magasabb a fordulatszám, nagyobb nyomaték kínozza a váltót. erre még rátesz az, hogy sport módban gyorsabban vált, és direkt durvábban. mindkettőről hihető, hogy megterheli a váltót.


h.kalman
(csendes tag)

Ebben igazad van! Es az is teny hogy a dsg nagyon jo dolog. Viszont ennek megvan az ara is... paran meglepodtek mar mikor szervizelni kell... ( a viszonylag suru olaj csere es a kuplung kopo alkatreszei...) amugy a nyomatekbol autozas foleg az 1.2 es rapidra gondoltam. Annal azt nem eroltetnem.


nemszabad
(tag)

"Az eredeti posztban le a kalappal egy kulcsmondatért: Nem kötelező a maximális megengedett sebességgel közlekedni. És pláne nem afölött."

Én azt mondom, hogy a megengedett alatt közlekedni önző és buta dolog. Eléggé rohanó világot élünk ahhoz, hogy nyugodtan kocsikázhassunk kedvünkre.
A főúton 60-nal, városban 40-nel (se) csorgó Suzukisoktól azonnal elvenném a jogsit.
És nem kell itt nekem a "nem tudhatod, lehet, most halt meg a dromedárja" bölcsességgel jönni. Ez közlekedés, haladni kell. Ha lelkileg, fizikailag erre alkalmatlan valaki, tömegközlekedjen / maradjon otthon.

Elég sok mindenen átmentem már, kaptam halálesetről hírt vezetés közben, mégse lettem totyogó bohóc, mert az úton nem csak én vagyok, hanem sokan mások is. A 'soros kapcsolás' pedig ilyen, ha egy izzó kimegy, nem világít a többi se.

Szomorú és felháborító, hogy ezek az ideiglenes forgalmi akadályok mehetnek kedvükre. Némelyik azt se tudja, merre van arccal előre, de vezet...

Még valami: nem az ész nélkül, apuci bömbijével száguldozó, zebrán halálra gázoló kategória vagyok. CSAK a megengedett maximummal szeretnék autózni. Eléggé ki van számolva az időm (főállás, maszek, építkezés, kertes ház, 5 hónapos kislány, ingázás), amit a spór huszárok még tovább rabolnak.
Őt annak ellenére, hogy 20-30 autóból álló sor gurul utána, és egymást előzgetve próbálnak valahogy elé kerülni, nem ba**ogatja senki, pedig ez mi, ha nem balesetveszélyes?
Tudom-tudom, ha 90 helyett 102-t megyek, na az balesetveszélyes, egy antikrisztus vagyok.... :).

Bocsi, hogy mindezt rád zúdítottam, nem rólad szól ez, csak a fent idézett írásod feltépte a sebeket :).

Az íráshoz: a fogyasztás jó, de nem kiemelkedő. Ettől függetlenül az írásnak helye van, a stílusa OK, helyesírás szintén.


batai15
(félisten)
Blog

Nem egészen így van. A meleg hideg gázolaj miatt kicsapodik a víz, ami nem tesz jót a szivattyú nak úgy nevezett kavitacio lép életébe.
APRO buborékok koptatjak a szivattyút amiből fém tud le jönni, ami meg a porlasztót koptatja.mondjuk a jobb rendszereken tank alján van radiátor amit ezt nagyban ki küszöböli.
Amúgy semmi extra a dolog. Kis peugeot 206 sw 1. 4 hdi 4 liter körül evett, szinte minden esetben elment 1000km-et egy tankal mielőtt kigyuladt a tankolás jelző lámpa

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

"A meleg hideg gázolaj miatt kicsapodik a víz, ami nem tesz jót a szivattyú nak úgy nevezett kavitacio lép életébe.": ezt már én is olvastam máshol, kár, hogy nem igaz.

üzenetek