üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

persze, van benne valamennyi sznobság is, meg hírnév alapú döntés is, de nem ez a mérvadó.
mitől jobb egy autó, mint a másik. direkt a vectrát hozom ellenpéldának, mert ott markánsabb a különbség.
1. méret. minél hosszabb egy autó, annál kényelmesebb vele nagyobb sebességgel utazni. a nagyobb itt 90km/h és felfelé. jelentős komfort különbség van két autó között, ha nagy a tengelytáv különbség
a méret úgy is számít, hogy 187 centivel és 135 kilóval akármibe nem ülhetek bele, mert lehet, a tűzoltók vágják le rólam.
2. futómű, azon belül is a hátsó. az olcsóbb autókban hátul merev tengely van, a jobbakban legalább valami extrás (pl. az újabb astrákban panhard rudas, z tengelyes vagy watt kitámasztásos, ki hogy hívja). a vectrában független hátsó kerékfelfüggesztés van. a gyerekem rendszeresen rosszul volt a merev tengelyesben, a független felfüggesztésűben meg soha.
3. belső anyagok. most voltam a városban, direkt megtaperoltam az astrát: rendes puha, nem foszlós, nem kopogós műanyagból van a belseje. a kartámasz környékén az ajtókárpit puha plüss.
4. rendes autó 20 évesen se zörög. én ültem vagyonőrben, abban minden kopogott, pattogott, stb. pl. betettél egy tollat a kesztyűtartóba, vagy egy kulcscsomót a két ülés közé, és pattogott, aminek zaja volt.
5. rendes autóban a kormány mindig bőr. a sebváltó sötét színű, szintén bőr, és még véletlenül se alumínium, mint sok lexusban :P
6. nem mindegy sem az ülés ergonómiája, sem az egész vezető körüli tér ergonómiája. ebben mondjuk a g astra annyira nem volt elöl.
7. nem mindegy az autó alkatrészeinek a sebessége. például nem mindegy, hogy az abs másodpercenként 6-7x bír közbeavatkozni (mint a fóccvágenemben), 18x (mint a vectrámban) vagy 40x (mint egy m3-as bmw-ben). ettől is függ egyrészt az érzés, amikor vezeted, másrészt a végeredmény, hogy megálltál 5 centire a fától, vagy lakatos 200 önrésszel.
8. egy csomó apróság, ami jól jöhet:
- pl. vectrában ha kiég a hátsó lámpatestben az izzó, akkor van hotswap
- pl. vectrában ha esőben tolatsz, automatikusan bekapcsolja a hátsó ablaktörlőt (egyáltalán: van hátsó ablaktörlő)
- pl. vectrában az első ablaktörlőket oda tudod állítani, ahova akarod, ami jól jön, ha lapátot kell cserélni.
9. kismillió apróságon látszik, hogy ráköltötték-e a fejlesztésére az időt vagy sem. legjobb példa a klíma. van olyan, amelyik képes hideg levegőt befújni, meg van olyan, amelyik normálisan, zajmentesen képes temperálni az utasteret. nagyon nem mindegy, hogy egy hosszabb út után kényelmesen szállsz ki a kocsiból vagy mellhártya gyuladással.
10. a szagok! némelyik autóban annyira ordenáré műanyag szag van, hogy elviselhetetlen.
11. tudom, hogy nem szép dolog ilyet kimondani, de legyen az autónak respektje. a mai közlekedési morál mellett nem mindegy, hogy soha nem kapod meg az elsőbbségedet akkor se, ha jár, vagy azért normálisan be tudsz simulni a forgalomba. az én tapasztalatom az, hogy minél kisebb egy autó és minél kisebb fényt áraszt a fényszórója, annál inkább elnyomják.

az, hogy melyik autó milyen, leginkább hosszú út után derül ki. amelyikből úgy szállsz ki, mint akit ledaráltak húsdarálón, az nem jó. amelyikből meg nagyjából emberként, az sokkal jobb.

üzenetek