üzenetek

hozzászólások


opr
(veterán)

Én is japán autós vagyok alapvetően. De akkor japán oldalon maradva swift vs corolla, vagy vitara vs rav4. Nem egy kávéház. Cserébe árban sem. Ár-értékben jobb a suzuki? Naná! Viszont azt is látni kell, hogy jóval többet is kapsz a jóval több pénzedért, még ha nem is feltétlenül arányosan többet.

Mazdát nem írom, mert ott bambano kollegával értek egyet. Majd akkor veszem autószámba, ha képesek olyan autót gyártani, ami nem rozsdásodik hulladékká egy év alatt. Vagy kettő alatt. Vagy 10 alatt... Amit amúgy a konkurencia már 20 évvel ezelőtt is rutinból oldott meg. Pedig kár érte amúgy, mert gyönyörű autókat csinálnak, szívómotorral, manuális váltóval, amolyan utolsó mohikánként. Ha nem rozsdálna annyira, nagyon rá tudnék kívánni egyre.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

nem volt olyan állítás, hogy a haver autója full extrás. az volt az állítás, hogy normálisan összekattogtatott.

mivel kevesebb egy suzuki mint egy astra? például azzal, hogy suzuki. de ezt is írtam már. de megpróbálom más típusokkal: a suzuki a trabant, az astra meg a lada. beltérben nincs nagy különbség? az ignác egy tejfölös pohár minden tekintetben. vagyonőrben szoktam ülni, az is gagyi (oké, a vagyonőr se egy mai csávó)


nuke7
(veterán)
Blog

miben kapsz többet? ezt nem értem, hogy mivel van indokolva a dupla ár pl. rav4 - vitara esetén. Mi az benne, ami kétszer annyit ér. Drágább fémből van? :F

Mazda meg nem ad újabban 10év rozsdásodás elleni garit..? :F

(#142) bambano: :)) oké, ezt nem értem, de akkor jól gondoltam, hogy csak a sznobság és a beidegződött előítéletek beszélnek belőled. Tudom, hogy vannak ilyen emberek, velük nem kommunikálok általában :R
(ha ignác alatt ignist érted, akkor az egy fos, de arról nem is volt szó, nem is tudod úgy extrázni mint egy astrát, tehát teljesen irreleváns, szó sem volt róla - ugyanez a wagonR)

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Nagyon nehéz ezt írásban így átadni. Ülj be egybe, próbáld ki, meg fogod érteni.
Amúgy is fun tud lenni egy ilyen kör.
Szépen járd végig ki mit ad, érteni fogod.
Japán vonalon tegyél egy olyan tesztvezető kört egy hétvégén, hogy suzuki, nissan, toyota, lexus.
Érezni fogod a különbséget minden egyes átülésnél. Hogy lesz-e akkora a különbség, hogy értelme legyen a sokszoros árnak? Dehogy lesz. De az, hogy lesz különbség és érezni fogod már az első pár száz méteren, az is biztos.


nuke7
(veterán)
Blog

Mint írtam, próbáltam drágább autókat is.
Nekem egyelőre az erősebb cx-3 volt a kedvencem.

A toyotát az auris óta nem bírom, normális autójuk csak a TS de az meg megint annyira drága, hogy nem is érdemes foglalkozni vele - meg nincs is :DDD
Nissan meg nem is árul már autót csak SUV-ot meg mini-t, nem..? :F
Lexus-ból az IS2-es vonal bejövős, de az újakat már ott is elrontották és baromira nem érik meg az árukat :( Az érzések nagyon szubjektív dolgok - ami neked pozitív az nálam simán lehet negatív.
(pl. nemrég seat arona fr-t vittem egy körre - szar volt a gáz reakció, nem jók a váltó kiosztások, döglött a kormány... mondták is, hogy fiatalos nagypapa autó.
pedig egy régebbi leon 4x4 a turbós motorral meg milyen jó volt... :U )

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Abban még nem ültem, suvokat őszintén szólva nem szeretem, én sedan (esetleg egyterű) párti vagyok, számomra az néz ki (és viselkedik) úgy, mint egy autó.

[ Szerkesztve ]


Qtya123
(őstag)

Egy 6-os Mazda az én szememnek is nagyon tetszik. Kíváncsi vagyok ezek az újak ugyanúgy porhanyóssá rohadnak-e majd 10 éves korukra.

Ha nem rohadnának és nem lenne nálam beakadva a Lexus, akkor komolyan elgondolkodnék rajta. Jelenleg azonban abban a fázisban vagyok, hogy 6 éve vettünk egy Lexust (akkor volt 11 éves) és annyira bevált, hogy nem igazán akarok más típusra váltani a jövőben sem, persze amennyiben anyagi akadály nem gördül elé.

Hogy a cikkhez is szóljak: A leírtak alapján nem csoda, hogy már családtag, amennyi élményt és segítséget nyújtott az autó. Azért annak örülök, hogy a full naív, teljesen laikusból eljutottál oda, hogy már törődsz az autóval, mert a karbantartás hiányát fájt olvasni.

(ja meg az olasz szerpentinezéshez: remélem csak a friss jogsi volt még ott az oka és ma már nem a kanyar közepén nyomod ki a kuplungot és váltasz vissza :) )

Amúgy nekünk második autónak a belváros káoszában, meg a méteres padkákra állni van egy 21 éves 1.0 Swiftünk. Nyilván fapad és hihetetlen faék, de én szeretem azt az autót is. Azt meg különösen, hogy 4 gyári alufelnit 2 éves keveset használt gumikkal, alufelni csavarokkal annyiért vettem rá, mint a másikra 1 darab gumiabroncsot. :D

Amúgy jó volt olvasni a kommenteket is, legalább tudom, hogy a Suzuki típustól függetlenül azért sz@r, mert Suzuki.... :DDD

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Meg tudlak erteni, a lexus nalam is be van akadva. Jelenleg is egy manualis valtos, 2005 ev vegi is250 mark levinson van. Mar egy joparszor gondolkodtunk rajta, hogy kene valami ujabb, de valahogy mindig oda jutottunk, hogy nem akarjuk lecserelni, imadjuk. Elotte egy gyartas vegi is200 volt, azt is imadtuk, de az is250 azert szamunkra jobb. :K


#52931072
(senior tag)

Asszem most jól elkaptad a lényeget a trabi vs lada párhuzammal. A lada egy lebutított benzintemető fiat koppincs volt, ahogy az astra “nesztek csórók németautó utánzat”.
Reálisabb mondjuk a nem szedán swiftet a corsával összevetni, mert az a méretkategóriája. Ott meg kb egykutya csak a suzukit ritkábban kell szervízbe hordani.
Amúgy a korabeli traglikhoz képest, nem is volt olyan vészes a trabi törés tesztje, régebben olvastam valahol.


bambano
(titán)
Blog

persze, van benne valamennyi sznobság is, meg hírnév alapú döntés is, de nem ez a mérvadó.
mitől jobb egy autó, mint a másik. direkt a vectrát hozom ellenpéldának, mert ott markánsabb a különbség.
1. méret. minél hosszabb egy autó, annál kényelmesebb vele nagyobb sebességgel utazni. a nagyobb itt 90km/h és felfelé. jelentős komfort különbség van két autó között, ha nagy a tengelytáv különbség
a méret úgy is számít, hogy 187 centivel és 135 kilóval akármibe nem ülhetek bele, mert lehet, a tűzoltók vágják le rólam.
2. futómű, azon belül is a hátsó. az olcsóbb autókban hátul merev tengely van, a jobbakban legalább valami extrás (pl. az újabb astrákban panhard rudas, z tengelyes vagy watt kitámasztásos, ki hogy hívja). a vectrában független hátsó kerékfelfüggesztés van. a gyerekem rendszeresen rosszul volt a merev tengelyesben, a független felfüggesztésűben meg soha.
3. belső anyagok. most voltam a városban, direkt megtaperoltam az astrát: rendes puha, nem foszlós, nem kopogós műanyagból van a belseje. a kartámasz környékén az ajtókárpit puha plüss.
4. rendes autó 20 évesen se zörög. én ültem vagyonőrben, abban minden kopogott, pattogott, stb. pl. betettél egy tollat a kesztyűtartóba, vagy egy kulcscsomót a két ülés közé, és pattogott, aminek zaja volt.
5. rendes autóban a kormány mindig bőr. a sebváltó sötét színű, szintén bőr, és még véletlenül se alumínium, mint sok lexusban :P
6. nem mindegy sem az ülés ergonómiája, sem az egész vezető körüli tér ergonómiája. ebben mondjuk a g astra annyira nem volt elöl.
7. nem mindegy az autó alkatrészeinek a sebessége. például nem mindegy, hogy az abs másodpercenként 6-7x bír közbeavatkozni (mint a fóccvágenemben), 18x (mint a vectrámban) vagy 40x (mint egy m3-as bmw-ben). ettől is függ egyrészt az érzés, amikor vezeted, másrészt a végeredmény, hogy megálltál 5 centire a fától, vagy lakatos 200 önrésszel.
8. egy csomó apróság, ami jól jöhet:
- pl. vectrában ha kiég a hátsó lámpatestben az izzó, akkor van hotswap
- pl. vectrában ha esőben tolatsz, automatikusan bekapcsolja a hátsó ablaktörlőt (egyáltalán: van hátsó ablaktörlő)
- pl. vectrában az első ablaktörlőket oda tudod állítani, ahova akarod, ami jól jön, ha lapátot kell cserélni.
9. kismillió apróságon látszik, hogy ráköltötték-e a fejlesztésére az időt vagy sem. legjobb példa a klíma. van olyan, amelyik képes hideg levegőt befújni, meg van olyan, amelyik normálisan, zajmentesen képes temperálni az utasteret. nagyon nem mindegy, hogy egy hosszabb út után kényelmesen szállsz ki a kocsiból vagy mellhártya gyuladással.
10. a szagok! némelyik autóban annyira ordenáré műanyag szag van, hogy elviselhetetlen.
11. tudom, hogy nem szép dolog ilyet kimondani, de legyen az autónak respektje. a mai közlekedési morál mellett nem mindegy, hogy soha nem kapod meg az elsőbbségedet akkor se, ha jár, vagy azért normálisan be tudsz simulni a forgalomba. az én tapasztalatom az, hogy minél kisebb egy autó és minél kisebb fényt áraszt a fényszórója, annál inkább elnyomják.

az, hogy melyik autó milyen, leginkább hosszú út után derül ki. amelyikből úgy szállsz ki, mint akit ledaráltak húsdarálón, az nem jó. amelyikből meg nagyjából emberként, az sokkal jobb.


bambano
(titán)
Blog

pont az ilyen megalapozatlan kisvárosi legendáktól szoktam a falnak menni, mint hogy a suzukit ritkábban kell szervizbe hordani. ha annyiszor kellett volna szervizbe vinnem az astrámat, mint ahány toyota visszahívást láttam, rég belöktem volna a Tiszába.

a szervízt hagyjuk, a benszülött törzsek varázslóinak itala egy teljesen másik történet.


Qtya123
(őstag)

"tudom, hogy nem szép dolog ilyet kimondani, de legyen az autónak respektje."

Ha már előhoztad, a J Astrának van? ;]


bambano
(titán)
Blog

egy hajszállal több...
de, mint már említettem, én sem j astrát vettem :P


kovsol
(titán)

Folyton Swiftről beszélsz, közben hazánkban eladott Suzukik 90% -t az Sx4 Scross és Vitara modellek adják ki, és a maradék 10% az összes többi modell együtt.


#52931072
(senior tag)

Nem legenda, van 20 éves suzukim, jó nem swift, vagon r+, egy használati tárgy, én szerelem, tudom mennyibe került, tudom a gyengéit, astrával is jártam sokat, valamivel jobb a zajszigetelése az opelnek, de drágább is volt annak idején, és szerintem egy kutya mind a kettő. Vektra méretű suzuki szerintem nincs a mai napig sem. Ezt lejátszhatja veled is egy burzsuj mercis, hogy a vektrád egy fing. A lényeg, hogy két kocsit legalább a saját kategóriájában értelmes összehasonlítani. Ha meg rajongani akarsz egy márkáért, az a te dolgod. Tőlem trabantozhatod a suzukikat, attól az opel még nem változik ladává. :DDD
Amúgy feltűnt, hogy az általad felsorolt tulajdonságok teljesen más árkategóriát, felhasználási célt képviselnek?
A swift egy városban rohangálós, bevásárlós kiskocsi( a szedán is), mint a corsa. Az, hogy sokan sztrádáznak meg olaszba járnak vele, azért van mert nem bukja jobbra. Tudom, hogy a burzsujok szerint akinek nem bukja merdzsóra, az dögöljön meg rozsdás biciklin, de mi szarunk rájuk, akinek nem tetszik a megengedett sebesség, kerüljön ki, úgyis utolérem a következő lámpánál.
Azt is tudjuk persze, hogy a közlekedési szabálysértés a gazdagok sportja.
Ami a jasztrát illeti, törzsi területeken már leváltotta a kocka lada kombikat, tehát van a márkának respektje. :DD

[ Szerkesztve ]


nuke7
(veterán)
Blog

1) ha jól láttam az s-cross tengelytávja pont akkora mint a régebbi vectráé, az új meg 4cm-el hosszabb...
2) se a vitarában, se az s-cross-ban se a sport swift-ben nem merev tengely a hátsó futómű - talán inkább a toyota hilux-ra (és hasonló autókra) jellemző ez.
3) ez szubjektív, de pl. a Honda beltere sokkal szebben öregszik mint egy korabeli ford vagy vw... (mivel nem degradálódik a műanyag) :U
4) itt megint senki nem beszélt a wagonR-ről, ez a fixa ideád... De amúgy megnézném, hogy egy 7 milliós, 2018-as wagonR milyen utazási komfortot biztosít és mennyivel több extra van benne mint a j astrában ;)
melyik/milyen 20 éves autóban ültél, ami kielégítette az igényeid..? :F
5) ez szubjektív.
6) ez megint szubjektív - ami az egyik embernek kényelmes, másiknak lehet, hogy nem.
7) ez maximálisan igaz, és ezért vannak jó fékek a vitarában és a swift sportban is :K
8) minden hatchback-nél vagy kombinál van hátsó ablaktörlő csak a sedan-oknál nincs... :U
9-10) erre nem tudok reagálni de a kétzónás digit klíma szerintem teljesíti ezt a feltételt is...

11) ez meg valami baromság lehet... nekem budapesten a 28 éves daihatsuval is, 28éves kis fényszóróval, pont ugyanannyira adják meg a helyet (nem az elsőbbséget, mert az mindig(!!), különben fizet a biztosító!!!) mint a felannyi idős Civic-el. Aki nem tud közlekedni kis autóval (kis fényszóval?!) az szerintem naggyal se tud :N
Valószínűleg akinek nem adják meg az elsőbbséget, nem tud vezetni, erre nincs más magyarázat, nincs köze az autóhoz. :N

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

Figyelj a mostani Sx 4 és Vitara az első amire azt mondom hogy megvenném családi autónak és cégesnek is. Az opelek már nem túl jó kocsik. Az insignia motorikusan egy csőd a J Astra az egyik legmegbízhatatlanabb kocsi amit láttam közel 6 millió forintért s olyan szar benzines motorral ami mellett 7 litert eszik, úgy hogy egy autópálya kell előzéshez 100 fölött.. vállalhatatlan.
nekem az 1.7 CDTI már jó volt ,amikor ment és épp nem csere autót hajtottam mert tréleren szervizben pihent. NAX volt a rendszáma, már ismerték a szervizesek fejből amikor megláttak.
A K Astra most 2,5 éves 112 ezer km hivatalosan . 1.6 dizel, tökéletes fogyasztással ( 4,4 liter) remek váltóval és eddig megbízhatónak bizonyult, de tavaly frissítették a modellt átvették a franciák az Opelt már az új Opelekkel ismét rengeteg gond van, elektromos tiltások, szelep hibák, A kollégámtól megkérdezték azt egy 6 hónapos 27 ezer kilométer futott Astránál, hogy kicserélte e a kábelköteget mert nem hiszik el hogy szigetelések nélkül van bekötve a motorvezérlő elektronika a francia változatban...

A vectra gyártását 12 éve abbahagyták életem egyik legjobb autója volt a benzines 2.8 OPC amit az építkezés miatt adtam el, az opel Gemenc igazgatójának kocsija volt, tőle vettem 176 ezer kilométerrel.... egészen ezt gondoltam addig amíg meg nem jött az Avensis családi autónak ( közben mercit használtam cégesnek 7 éve kb) amit a párom nem volt hajlandó vezetni, ezért megvettük a Toyotát, ami a maga kis igénytelenségével és egyszerűségével úgy ment át 2 műszakin hogy olajat cseréltem ,semmi mást, míg a vectrára 4 év alatt ráköltöttem 560 ezer forintot számlákkal igazoltan, munkadíjak nélkül, mert Opel dolgozó voltam.( azóta a Toyotát sírom vissza mert azt azért adtam el mert jött a J Astra és azt a párom már elvezetgette néha, felesleges volt fenntartani.)

Itt pár kép neked a 2,5 éves 112 ezert futott K Astra tartósságáról :
a kormány 2 évesen akkor még 95 ezerrel elkopott, ragadt az első céges kocsim amire kormányvédőt kellett vennem :

Az ülés nem fehér vagy összekent egyszerűen kikopott:

Az ajtók széleknél elkezdtek a peremüknél ledobni a fehér festéket nem lekopás vagy leütés, málik le...

elfelejtettem lefényképezni a pedálok állapotát. a gázpedál konkrétan elmálik...

én a Di fer autóházba hordom szervizelni, hivatalos Opel szervíz és Suzuki márkakereskedés Dunaújvárosban. Rengeteg Suzuki van kiállítva, a Cégünk az irodai dolgozóknak vett S cross és Vitarákat tavaly. Vihetik hétvégén haza is őket nyaralni stb, 7-8 nő, Pesten mindenki nyúzza húzza őket
Az új scross szerintem nagyon kényelmes ( bár nekem is kicsit kicsi) nagyon jó menet tulajdonságokkal és baromi jól felszerelt autó. Az első Suzuki nekem - és ebben igazat adok- ami szerintem legalább olyan szintű minőség érzetre mint az opel de abban biztos vagyok hogy tartósabb annál.
A K Astrának jobb a váltója és a kormányzása, az egyik legjobb autóm eddig a Váltó/ kormány/ motor összeállításban. 207 volt a végsebessége eddig ,de a 150-160 nem probléma neki hosszú távon és belül akkor még simán kommunikálsz és jól érzed magad te is és az utasaid is. De ezt elkúrták azzal, hogy a franciák első húzása az volt hogy a saját motorjaikat a saját váltóikkal nyomták bele már... aki jó K astrát akar az az első verziót vegye.. Most már eszembe nem jutna új autóban venni Astrát francia lélekkel és a J astrát sem tudom senkinek ajánlani azaz az utóbbi 2 genből egy fél ami versenyképes egy Suzuki megbízhatóságával szerintem.

[ Szerkesztve ]


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Az utolsó ponthoz: ez egészen konkrétan nem így van. Szemmel látható összefüggés van az autód mérete és az autóstársak viselkedése között: minél nagyobb autóban ülsz annál előbb nem mernek bevágni eléd, megtagadni az egyébként járó elsőbbséget adott esetben.


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

Itt van-e kedves fórumtársak! :DD :DDD
KÖSZÖNÖM!!!!
...Amikor mondtam, hogy a Suzuki*japánok tudnak műanyagot gyártani...
A mi Suzy-nk 260ezer km-el... semmi műanyag kiféynesedés, semmi kopás, vagy kiszőrösödés... mintha új lenne...
De azért jól megkaptam, hogy látszik hogy nem ültem más autóba :DDD
...Miközben több példát is írtam :))
De amúgy az autó, olyan mint a politika...
Lassan skaccok itt ölre mentek... Van aki a Vectra-ra esküszik, van aki a Honda Civic-re.. én a suzukimba vagyok belebuzulva, és röhögök hogy egy közép szerű prémiumba is simán belerakják a kurblis ablak emelőt :DDD
Ez ilyen gyerekek... úgyse lehet meggyőzni a másikat a saját igazunkról :)

szerk:
Még annyi, hogy én tök pozitív véleménnyel vagyok a közlekedő társaimról... nagyon sok előzékeny emberrel találkozok... még Budapesten is!
nem próbálnak letaposni, semmi ilyesmi :N

[ Szerkesztve ]


nuke7
(veterán)
Blog

hát vidéken :F lehet, hogy így van, de budapesten nem. A civic-em majdnem 4,5méter hosszú és simán bevágnak elém kisebb autóval is, de olyan még nem volt, hogy ne adták volna meg az elsőbbséget és nem érzek semmi változást amikor a kb. fele akkora daihatsu-ba ülök be...
(vagyis de, egyszer nem adták meg a mammutnál, bevágott elém és még neki állt feljebb. Fizetett is a biztosító :D )

Te hol tapasztalod ezt..? :F

[ Szerkesztve ]

üzenetek