üzenetek

hozzászólások


PowerBuldog
(veterán)
Blog

1000$-t azért túlzásnak érzek egy rollerért. :)


INGJOKE
(veterán)

Lol

Eddig ilyen cikket csak a kedvenc xiaomi oldalaimon szoktam olvasni, vagy a hoc.hu-n.
Nagyon "érdekes" hogy egy szakportál is csinál ilyen reklámot.
Én nem vagyok ellene, de jobb lenne ha tesztelnétek is ezeket a rollereket, mert ahhoz sokkal jobbnak kell lennie, (vagy olcsóbbnak sokkal) hogy ne xiaomit vegyek... :D


rdt89
(addikt)
Blog

Egyre jobban késztetést érzek egy ilyen roller beszerzésére. Már-már kezd egészen emberi ár kialakulni egészen jó hatótáv-menetdinamika tulajdonságokhoz is.


kbyte1024
(addikt)

Öcsémnek van, szarrá veri a xiaomit csak szólok :K

[ Szerkesztve ]


Kapanyél
(őstag)
Blog

A Kugoo S1 az e-twow hamisítványa, annak is egy 5(!!!) generációval korábbi változatáé - annak minden akkori gyermekbetegségével.
Az S1 beázik már attól is, ha ráköhögsz, amúgy egész korrekt a másik két tömegcucc mellett ezen az áron (M365 és Ninebot ES2/4).
Sajnos itt is igaz, hogy egy jó e-roller az drága. 100-150eFt-ért csak a legalja van, ami 1000km alatt tönkremegy többször is, talán el sem megy annyit.
Nekem e-twow Booster V van, ezzel el lehet menni 8000km-t is hiba nélkül. Nagyon gyors, nagyon könnyű és nagy a hatótávja is. Mindenki azt hiszi, hogy majd az ő Xiaomija jobb lesz, aztán 200km után eltörik a kormánynál. Közben meg beszed hat defektet és cipelheti haza. Ilyen egy Boosternél nincsen. Amikor ott vagy, hogy leégett az ES4 elektronikája és újból viheted vissza, meg felkapcsolod a lámpát és nem megy gyorsabban 15-nél... akkor rájössz, hogy megölnéd azt, aki eladta meg legyártotta és hirtelen nem érdekel majd, hogy 3x annyiba kerül egy normális.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Lesz teszt, az S1 Pro már úton van felénk, ha minden igaz.


Fred23
(nagyúr)

Ez a rollerezés szimpatikus lenne, ha autóúton is lehetne használni. Rengetegen vannak, akiknek tényleg csak néhány száz méter ilyesféle használat kellene, de hogy ez most mennyire szabályos, ki tudja biztosra?! Hallomás alapján a közút és a roller nem barátok, de olvastam olyat is, hogy a rolleres gyalogosnak számít, akkor viszont közlekedhetne közúton az út szélén! Viszont tudtommal a járda és a kerékpárút is közút, szóval elvileg akkor sehol se lehetne használni?! :F
Mi most a korrekt jogi helyzete, besorolása a rollernek, hol és milyen feltételekkel használhatjuk a jelenlegi szabályozás szerint?


bear_
(aktív tag)

Nem kellenek rolleresek a fôutakra, a biciklisekkel is van elég baj. Senkinek nem hiânyzik a gázolás.


szubrutin
(aktív tag)

Ha ott elesel, akkor annyi, ki merne ott menni?


Fred23
(nagyúr)

Oké, ez is egy álláspont, de szerintem egy rolleres nagyjából akkora "mozgó célpont", mint egy kerékpáros, és ha a kerékpárosnak szabad, akkor a rolleresnek is engedni kellene. Vegyen fel láthatósági mellényt, esetleg kötelezzék fejlámpára, de legyen olyan úthasználati joga, mint a kerékpárosnak! Más tészta, hogy az útminőség miatt még egy nagykerekű roller sem lesz száguldozásra alkalmas; arra viszont tökéletes lehetne, hogy a szomszéd városba elugorjon vele az ember 15-20 km/h-val, vagyis olyan sebességgel, mint egy lazán túrázgató kerékpáros.

szubrutin: Én simán. :D

Egy ilyen cikk után mondjuk Bocha feladata lenne szerintem a részletes, pontos jogi helyzet kommunikálása felénk.

[ Szerkesztve ]


INGJOKE
(veterán)

Szuper... mostani élethelyzetemben nincs rá szükségem, de volt már olyan hogy logika mellőzésével vásárol az ember... :D


gusthy
(veterán)

Azért egy roller abszolút nem az a stabilitás, amit egy bicikli vagy egy elektromos robogó nyújt a pici kerekeivel, a nem, vagy csak minimálisan létező lámpáival stb. Szóval ne legyen ugyanolyan úthasználati joga, szerintem. Életveszélyes. Arról nem is beszélve, hogy pont a méretei miatt irreális, hogy akár 30-cal, 35-tel közlekedjen, tehát masszívan fogralomkorlátozó.


Fred23
(nagyúr)

Szerintem a Ti álláspontotokat osztja a többség, én viszont nagyon örülnék, ha jogilag a kerékpárokéval egyező kategóriába kerülnének; amíg ez nem történik meg, tuti nem is veszek rollert. Addig fölösleges számomra.

Az átlag -nem profi versenykerékpáros- bringás éppen annyira forgalomkorlátozó.

sutszi: Nem csak Pest van ám a világon! Arra is gondoljatok, hogy kisvárosok között milyen nagyszerű lehetne a rolleres közlekedés! Esetleg úgy is meg lehetne oldani, hogy a legnagyobb városok területén ne mehessenek a kocsik közé, de a városhatárnál feloldani a tiltást.

[ Szerkesztve ]


sutszi
(veterán)
Blog

Az utóbbi időben több negatív tapasztalatom is van. A biciklisek is sokszor nyomik, de a rolleresek aztán végképp. Kacsáznak össze-vissza. Az már csoda lenne, ha megtalálnák az út szélét, de inkább az sáv harmadánál vagy negyedénél szó szerint bizonytalan úttartással haladnak... Lassan. Baromi lassan. Azért ha forgalom van, akkor 1 sávot ez totál beakaszt. Kikerülni csak úgy lehet, ha szabályosan indexelve részben a másik sávba átmegyek. Másképp nem tudok tőle biztonságos távolságot tartani. (Ugye biciklisnél is 1,5m kell) De mint tudjuk sűrű forgalomban azért nem egy könnyen megvalósítható. Úgyhogy, elegem lett és nem tolerálom a hülyeséget. Ledudálom a p.csába az összes töketlen rollerest ha elém kerül az úton. Kerülgesse őket az akinek két anyja van. Persze a beesik a kocsi alá...vagy meghúzza akkor megy a vállvonogatás...


Segal
(veterán)

Remélem ez soha sem következik be. Én amikor csak tudok az út szélén közlekedek a kerékpárommal de néha rákényszerülök a kerékpárútra is. Félelmetesen elszaporodtak már ott is a lépegetni képtelen fiatalok akik a csiga tempójukba rollerezgetnek.
Mondjuk a roller az még egye fene kategória de amikor ezekkel az oldalt 2 nagykerekű sz*rokkal totyognak a kerékpárúton akkor legszívesebben összekötözném a cuccával és a Dunába dobnám.
Haladjanak szép komótosan a járókelők közt. Oda valóak ezek a járművek.


Alg
(veterán)
Blog

KRESZ szerint kerékpárnak minősül szerintem:

Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti.

forrás

Szerk: bár itt csak rásegítésről van szó, lehet hogy ha csak a motor viszi az már smkp...

Szerk2: máshol meg azt írják a roller egy játék, az elektromos ennek motorizált változata, tehát közúti forgalomban nem vehet részt -> gyalogosnak számít, járda (mint a gördeszka, görkorcsolya)

[ Szerkesztve ]


Fred23
(nagyúr)

Megelőztél, én is egy ilyet találtam, illetve EZT.


zsolt501
(nagyúr)

Arról nem is beszélve (ismerőssel megtörtént) mikor egy ilyennel 20-30-as tempóval belegyógyul a kocsi oldalába, na onnan tuti a mentő viszi el rosszabb esetben a hullaszálíró.
Ismerős kocsijában a vezető oldali ajtót ki kellett cserélni, mert olyan mértékben károsodott, aki meg beledurrant pár hétre rá a kórházban hunyt el, mert olyan tüdő és mellkassérülést kapott.
Ismerősnek a kára megtérült, de az esetet elég nehezen dolgozta fel, az illető rokonait is nagyon megviselte, mert a baleset előtt pár nappal kapta az illető ajándékba.

[ Szerkesztve ]


#16820480
(titán)

Sajna nincs rendesen kiépítve a városban az ilyesmi közlekedéshez szükséges terület. Vannak nyilván olyan helyek, ahol fizikailag nem fér el máshogy, de azért lehetne még javítani a helyzeten. Illetve a tudatosságon is bőven, mert ahogy téged zavar az autóúton menő bringás vagy rolleres, pont annyira zavarja őket a bringaúton kóválygó gyalogos, meg lassan közlekedő egyéb jármű.
Városban nem szoktam bringázni, de amikor mégis, akkor leginkább elkerülöm ezeket a méter széles bringautakat, mert borzalmasan szűknek érzem, hogy megfelelő tempóval lehessen haladni rajtuk.


gusthy
(veterán)

Ez tény. Viszont ahhoz, hogy egy kerékpár a közúti forgalomban részt vehessen, néhány "apró" feltételnek teljesülnie kell, fel kell szerelni az alábbiakkal:

- könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel, amely semmilyen helyzetében nem akadályozza a kerékpár egyéb kezelőszerveinek működtetését

- két, egymástól függetlenül működtethető, száraz és nedves időben egyaránt hatásos fékszerkezettel, amelyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat

- hangjelző berendezéssel, amely csak csengőhangot adhat

- egy előre fehér vagy kadmiumsárga fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható lámpával (elhelyezhető a kerékpárt hajtó személyen is)

- egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával (elhelyezhető a kerékpárt hajtó személyen is)

- elől egy fehér, hátul egy vagy két piros színű, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú fényvisszaverővel, és legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ-EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon

Az itt bemutatott KUGOO cuccok még ebben az esetben se felelnek meg a szabályozásnak, mivel a motorteljesítményük alapján a segédmotoros kerékpár kategóriába esnek, ami ennél jóval több előírást tartalmaz.

Ahogy írod, max tolni lehet ezeket a járdán, és annyi.

[ Szerkesztve ]

üzenetek