üzenetek

hozzászólások


gusthy
(veterán)

SMKP esetén pedig az alábbiak kellenének:
- Első fék
- Hátsó fék
- Tükör (min. 1 bal oldali)
- Biztosítás
- Tulajdonjogot igazoló bármilyen okmány
- Tompított fényszóró
- Bukósisak
- Hátsó helyzetjelző

Azért azt megnézem, amint erre valamely biztosító megköti a kötelezőt.
A cikk írója pedig jó lenne, ha nem írna zöldségeket: a jogosítvány arra jó a legerősebb itt bemutatott készülék esetén, hogy elvegye a rendőr. Azzal az eszközzel _nem_ lehet szabályosan közlekedni ma Magyarországon (hálistennek).

[ Szerkesztve ]


#16820480
(titán)

Ezeknek szerintem a bringák fele nem felel meg (főleg a lámpának és fényvisszaverőnek).


gusthy
(veterán)

Lehet, de ebből nem következik, hogy ezek az eszközök biciklik lennének, még a kis teljesítményűek se. A nagyok meg főleg. Azért egy ilyen, 800W-os motorral szerelt cucc kb olyan, mint a kiskacsa a root password-del.


#16820480
(titán)

Persze, de kb úgy felelnek meg azok is, ahogy a bringák: nem nagyon.
De a 800W nyilván elég durva már, főleg hogy az egy dolog, amikor felgyorsul vele az ember 40-50-re, de megállni hogy fog tudni?


Ksix
(tag)

Ha már a cikkírón számon kéred, akkor neked sem kellene zöldségeket írni. :) Ezek ugyanis semmiképpen sem segédmotoros kerékpárok, még a legerősebb sem. Miután a jelenlegi törvények alapján egyetlen egyedi járműkategória sem húzható rájuk, kiesnek minden külön szabályozásból (de pont ezért tiltva sincsenek), így maradnak simán csak járművek. Amikkel viszont az úttesten teljesen szabályosan lehet közlekedni.
Az meg, hogy lassúak, akadályozzák a forgalmat, nem érv, szintén teljesen szabályos pl. teheneket hajtani az úton, lovaskocsival közlekedni, vagy két biciklikerékre szerelt ládát (=kézikocsi) tolni magad előtt az úttesten, a forgalomban, az autók között.


Alg
(veterán)
Blog

Fordítva ülsz a lovon.

Ha nem tudod bekategorizálni, mert a kerékpárba nem fér be (több mint 300W), más járműkategóriába pedig nincs típusengedélye, akkor az nem azt jelenti hogy bármit csinálhatsz vele, hanem pont ellenkezőleg, közúti forgalomban nem vehet részt.

Egy kategória a műszaki nélküli roncsderbis autóval, a garázsban összehegesztett gokarttal meg hasonlókkal. Sporteszköz, zárt pályán a helye.

[ Szerkesztve ]


sfdrakex
(nagyúr)

Közútra rollerrel? Kicsi a kereke, megakad, 30-40el repül a kamion alá . . .


Hadrian
(tag)

Járdán biciklivel is max. 10 km/h-val szabad tekerni. Nagyon életszerű feltételezni, hogy ezekkel a cuccokkal majd ezt be is tartja a használók nagy része. Nem hiába ugrottak rá a szabályozásra Párizsban is.
Aki meg közúton szeretné használni keressen egy kevésbé rossz állapotban lévő útszakaszt, menjen végig rajta autóval, biciklivel és rollerrel, érezni fogja a különbséget.


Zé.
(tag)

Tények és tévhitek!

Egerben élek, itt a piacon, a sétáló belvárosban, és a kerékpár utakon egyszerűen ez a jövő!
Az üléssel felszerelt, felnőtt gépekről beszélek, aminek az ára is egy hasonló,
jobbfajta kerékpáré. Első, hátsó tárcsafék, ill. rugózás, időtálló motor, nem gagyi gép.
Elsőre mindenki soknak tartja az árat... Kerékpárral is egy műanyag, gagyival mész?...
Pedig a középkorú, ill. + hölgyek be vannak ájulva, a bevásárló kosárkával rendelkező
belvárosi jármű látványától!...Most, a hőségben, teljesen más élmény, mint a segédmotoros
benzines robogó. Egyszerűen más kategória, szmogmentes, csendben suhanó álom...
A kerékpár utakat KELL mindenhol kiépíteni, ez a megoldás, a közeljövőben minden
szempontból!! Ne az irigységet mondjuk, hanem a lehetőségek tárházát. Csak télen, ill.
rossz időben kell nélkülözni, picire összecsukható, praktikusan csomagtartóba berakható.
Igaza volt Steve Jobsnak, inspiráló idézete:
,,Az egyszerű néha nehezebb, mint a bonyolult. Keményen kell dolgoznod azért, hogy letisztultan gondolkozz!’’

Építik a kerékpárutakat, igen de.. az EU-s pénzekből lenne rá lehetőség, hogy ezerrel
ahol csak lehet, mindenhol, mert:

,, A pesszimista látja a nehézségeket a lehetőségekben,
de az optimista látja a lehetőségeket a nehézségekben!,,
Winston Churchill


vanye
(senior tag)

Én is szoktam kacsázni biciklin ülve, ha olyan úthibák vannak előttem, amelyek a kerékpárban már kárt tehetnek. Autóban ülve az ilyen fel sem tűnik.
Nem mindenki balfék, aki bicajon közlekedve nem feltétlenül csak az út jobb oldalához ragaszkodik.


sutszi
(veterán)
Blog

Nem úthibákról beszéltem... De elméleti síkon menjünk bele. Úthibák vannak. Ez milyen módon jogosítja fel a biciklist, hogy hirtelen berántásokat csináljon BÁRMILYEN JELZÉS NÉLKÜL?! Szerintem ez balesetveszélyes. Ha nem jó az út, akkor nem kell ott menni... Simán hihetem azt hátulról, hogy részeg... A bizalmi elv alapján nekem azt kell feltételeznem, hogy egyenesen fog haladni az előttem haladó biciklis...ehhez képest...


DaveJr
(őstag)
Blog

Én tegnap előtt ütöttem el majdnem egy rollerest. Zöld jelzésnél balra kanyarodtam, ő pedig 2db piros jelzést adó gyalogátkelőn lassítás és körbe nézés nélkül ment át nem kis sebességgel. 2mp-el gyorsabb vagyok telibe kapom és biztos, hogy mentő jön érte mert átrepül a motorháztetőn. Arra nem volt időm, hogy dudáljak. Ja és persze a kocsiban keletkező kárt hosszú peres úton évekkel később talán be tudom rajta hajtani.
Én minden olyan járműre előírnám a kötelező biztosítást amit valamilyen motorral lehet hajtani. Nagyobb városokban a bicikliseknél is kötelezővé tenném.

sutszi: Autóval sem indexszel ha hirtelen kikerülsz valamit. Az is balesetveszélyes. KRESZ szerint fel kell készülnöd a váratlan helyzetekre, pláne ha jelölik is táblával a rossz utat. Persze sokan ezt nem teszik meg, sokszor én se.

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Ha nem vagy képes reagálni az előtted haladóra akkor nem kell vezetni, mehetsz gyalog.


beef
(őstag)

A lényeg itt, hogy az számít kerékpárnak amiben max 300W-os motor van és szimplán elektromos üzemmódra nem képes csak rásegítésre, azaz hajtani kell mellé. Ez a rásegítés is max 25 km/h-ig történhet meg, utána le kell kapcsolnia.
Szóval ez a roller minden, csak nem ez a kategória.


gusthy
(veterán)

Olyan kategória nincs, hogy "jármű", az a kreszben egy gyűjtőfogalom. Meg van mondva, hogy mi számít járműnek. Ezek nem felelnek meg a járművek semelyik kategóriájának. A smkp csak arra vonatkozott, hogy egy ilyen teljesítményű kétkerekű valami még leginkább minek felel meg a "jármű" kategóriáján belül, és pont azt demonstráltam, hogy ez nem smkp. És semmilyen más járműnek se felel meg, ezért közúti forgalomban nem vehet részt. A vonatkozó KRESZ szabály így kezdődik:
A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,
a) amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye van;

Ezeknek nincs, és a jelenleg érvényes jogszabályok szerint nem is adható.
A tehénre, kézikocsira, lovaskocsira stb. vonatkozóan a KRESZ egyértelműen rendelkezik, tehát nem szempont a rollerek szempontjából, hogy azokkal mi van.

[ Szerkesztve ]


vanye
(senior tag)

Csak a a magam nevében tudok beszélni: ha eleve olyan szakaszon haladok (pl. körforgalomtól kereszteződésig, mondjuk pont lejtőn, az út mentén mindkét oldalon parkoló autókkal), ahol biztos vagyok benne, hogy nem előznek meg, hiszen az autóval utazó számára is életveszélyes lenne, nyugodtan kikerülöm az úthibákat. Más esetben az a minimum, hogy ha nem vagyok biztos abban, ki és mi van mögöttem, miközben észlelek egy kikerülendő akadályt, lassítok, majd hátrapillantok - ne adj isten le is húzódok az út szélére, hogy a gyorsabb jármű gond nélkül el tudjon haladni mellettem.
Együtt kell lélegezni a környezettel, biciklisnek, autósnak és gyalogosnak egyaránt.


sutszi
(veterán)
Blog

Autóval sem indexszel ha hirtelen kikerülsz valamit. Az is balesetveszélyes. KRESZ szerint fel kell készülnöd a váratlan helyzetekre, pláne ha jelölik is táblával a rossz utat. Persze sokan ezt nem teszik meg, sokszor én se.

1. Tévedsz. Attól függ, hogy sávon belül maradsz, vagy érinted a másik sávot. Ha előbbi, akkor nincs ráhatásod a melletted haladóra, de ha átmész a másik sávba akkor baromira kéne nyomni az indexet...

2. Jó a közhelyeket hagyjuk. Figyelmesen vezetek, nem erről van szó... Ennél jobban nem lehet felkészülni a váratlan helyzetekre.... Előre kell gondolkodni. De ettől még az a hülye aki forgalmi akadályként viselkedik.

(#33) Noukoum : Ha az előttem haladó nem képes egyenes vonal mentén közlekedni akkor nem alkalmas a közúti forgalomra. Lehet menni gyalog...

(#36) vanye: Ez, hogy te figyeled mi van előtted... és annak megfelelően reagálsz. Van aki csak megy mint vak a gödörnek. Ettől már csak azzal lehet tetézni, mikor mobiloznak közben.

De egyébként a bicikli kérdése nem kérdés, mert az benne van a KRESZ-ben. Szabályozva van. A roller nincs. Addig nincs keresnivalójuk az úton.

[ Szerkesztve ]


#16820480
(titán)

Egyébként ezért van a 1,5m a bringások kikerülésére, mert ha ránt egyet a kormányon, azért annyival nem kerül jobban oldalra. Ha nem tudod legalább ilyen távolságban biztonságosan kikerülni, akkor lehet haladni mögötte az ő sebességével, követési távot megtartva.


MrPetya19
(addikt)

Bizony, ami sokaknak okoz nehézséget betartani. A személyes kedvencem a körforgalomban előző autós.


gusthy
(veterán)

Azért az ugye megvan, hogy ilyen KRESZ-szabály nincs? Értelmetlen is lenne, és kivitelezhetetlen is sok esetben.

[ Szerkesztve ]

üzenetek