üzenetek

hozzászólások


NoZoli
(tag)

Mindamellett, hogy a közlekedés az, ami szó szerint, közvetlenül az orrod alá szennyez, van a CO2 mellett más szennyezés is. Mint pl. dízelekből, a korom.


tomcat78
(őstag)

Ez tök igaz. Nem is azt mondtam, hogy ne reformáljuk meg a közlekedést is. De amúgy ez így önmagában kissé önző megközelítés. Az a bizonyos üvegházhatás bizony mindenkit érint. És mindenhol. Nem kérdezi meg tőled, hogy a virágokat szagolod avagy a kipufogó gázt. Ez- ha nem haragszol-nem egy olyan probléma, amit lehetne lokálisan kezelni. De ugye ha azt írnám, hogy mindenki telepítsen hőszivattyút, kapcsolja ki a klímát, ne töltögesse fél naponként a telefont, kapcsolja ki a kurva tv-t, ha csak "zörögjön valami a háttérben", stb, stb, stb,,,, Akkor persze az hülyeség. Holott százalékosan kicsivel a személyautók kibocsájtása feletti értékről beszélünk. De ugye egyénekre bontva abban semmi üzlet nincs, hogy ne fogyassz már annyit, nem kell mindig, mindenből a legújjabb. Sőt esetleg gyárthatnának valamit tartósra is. Na ezért gondolom, hogy bár önmagában az elektromos közlekedés egy jó dolog. Nem is épp új találmány! Épp csak a maszlag, ami megy hozzá siralmas. Kell a jobb, újabb, kell az 5g, nagyobb tv, újabb autó, szénszálas bringa, és a végtelenségig lehetne sorolni, mert.... Miért? Egyre többet fogyasztunk, valami kell a vevőnek, hogy legyen profit. Az igazság az az, hogy a fogyasztói társadalom az elektromos autóval meg anélkül is magának kaparja szépen ki. Felgyorsít egy amúgyis ciklikusan megjelenő folyamatot a bolygónk történelmében.


tomcat78
(őstag)

Ez egy érdekes cikk., Viszont az a 3% a személyautókra nézve..... Már az összes környezetszennyezést nézve még siralmasabb, hogy pont ez a kiemelkedően fontos "reform" szempontból.... Valahol persze el kell kezdeni.


NoZoli
(tag)

A Dacia tesztes topikban is írtam, hogy nem csak az elektromos autó változtatja meg a világot. De kell hozzá, az is! Ha van elektromos autó, ha nincs, az emberek fognak új autókat is venni. És ha már lehet venni olyat, ami legalább nem okád semmit mindannyiunk orra alá, akkor jobb, ha azt veszik. Az enerigaéhség így is-úgy is megmarad. Ha nem közvetlenül az autóba töltjük, akkor olajfinomításra megy el, ami a belsőégésű motoros autókhoz kell.
Lehetne korlátozni mindenféle erőforrás használatát, de mivel az egész világ a pénzre épül, kegyetlen nagy áldozatot követelne, globális szinten. És akkor, a szociális kérdéseket még nem boncolgattuk (pl. mennyire lenne ez a szabadság korlátozása, stb.). Szóval, hatalmas és világszintű változás kellene történjen a fejekben. Addig, maradnak ezek a kis megoldások, mint pl. az elektromos autó.

Saccco: Akkor, már a benzinesben sem bízhat az ember...


saril
(senior tag)

Biztos hogy velem van a baj, ezt magyarázza el már nekem valaki, légyszíves:

"Átszámolva olcsóbban jövünk ki, mintha belsőégésű motorral szerelt SUV-t hajtanánk. Ha azt vesszük, hogy átlag 35-37 forint egy kilowattóra, akkor egy teljes töltés 2700-2900 forint. Ebből tehetünk meg tehát 250-400 kilométert, ami 1120-700 forint, ergo 2 liter üzemanyagnál kicsit több illetve kevesebb."

Leírja hogy egy teljes töltés x forint majd leírja hogy tehát y forint??? :F :F :F :F

Szerk.: a környezet szennyezés témát mellőzétek már, minden ilyen cikk alá le kell írnom hogy a hajózás és a repülés nincs szabályozva!
Tehát euro 0 a rengeteg hajó és repülő.. felülről és a vizek felől is kapjuk a legrosszabbat, nincs miről beszélni.. innentől fogva! egy 25-50-100e literes hajómotor ami megtesz több ezer km-t a tengeren, több százezer auto károsanyagát bocsájtja ki egy útja során... ezt nem nézi senki?! milyen érdekes...
Euro 4-től pedig olyan elhanyagolhatóan kicsi a változás a kibocsájtások terén hogy a motorok túlbonyolítása és javíthatatlansága árán érték el, ennyi.
Aki mást ír, hazudik...

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

"önmagában mennyit ér a föld szempontjából, ha elkezdünk elektromossal járni? Nagyjából semmit..."
Ezt ki terjeszti és miért, hogy az elektromos autók fogják megmenteni a Földet? :F


tomcat78
(őstag)

Ezzel csak az a baj, hogy nem valódi megoldás. Még csak kicsi sem. Értem mire gondolsz! De az én problémám az, hogy ezzel gyakorlatilag még mindig ugyanott tartunk, hogy teszünk rá tejszínhabot.... Csak épp a szarkupac ugyanaz marad alatta. Csak, hogy világos legyen mire is gondolok (gyakorlatilag amúgy asszem ebben egyet is értünk): Az elektromos autókat tolják az arcunkba. Némi (sok) pszichológiai körítéssel, hazugságokkal, féligazságokkal, stb, Én még emlékszem arra a reklámra- talán a Renault "tollából- ahol gyakorlatilag az volt a lényeg, hogy az autójukkal megmented a jegesmedvéket. Ami ugye alapjaiban netto baromság. Érdekes módon elég kevés teret kap, hogy mondjuk gyűjtsd szelektíven a hulladékot. Vagy épp a sorolt ne világítson már fölöslegesen a villany, húzd ki a töltőt, ha nem használod, stb. Azt nem lehet eladni. A kutyát nem érdekli, mert nincs belőle forintosítható haszon. És pont ez a lényeg. Az elektromos autó is csak egy termék, amit el lehet adni. Holott legalább annyit lehetne tenni a környezetért, mint egy autó cserével, ha kellően tolnák az emberek képébe, hogy NE PAZAROLD a kurva energiát. Csak egy tök egyszerű példa: ismersz olyat, aki mondjuk kikapcsolja a mobilját éjszakára? Vagy amikor épp alszik? Láttál Te reklámot, ami mondjuk ezt helyezné előtérbe, hogy fölöslegesen ne tartsd bekapcsolva, mert minek fogyaszt, hamarabb adja meg magát az akksi? De szerintem ilyet sokat lehetne hozni. Abban meg igazad van, hogy jönne a nekem senki ne mondja meg mit, hogyan kéne tennem. De ezen az elven pont ennyire elfogadható az is, hogy nekem senki ne mondja meg, hogy csak elektromossal járjak.
Az általam írt százalékok csak az üvegházhatású gázokról szólnak. A kolléga által linkelt cikkben az összes károsanyag kibocsájtásról van szó. Az egyik alapján 14% a személyautók része a másik alapján 3%.... A háztartások/ lakósság viszont 15% és 13%..... Nem csak az autókkal van a baj, hanem velünk, ahogyan élünk. Sőt, inkább ez utóbbi.


NoZoli
(tag)

"egy 25-50-100e literes hajómotor ami megtesz több ezer km-t a tengeren, több százezer auto károsanyagát bocsájtja ki egy útja során... ezt nem nézi senki?! milyen érdekes..."
Talán, mert: [A hajók többet szennyeznek, mint a világ összes autója?]
"Ha minden hajót leállítunk, akkor 3%-kal lesz jobb a mérlegünk, az üvegház-hatású gázok kibocsájtásában. És amiben viszont, tényleg nagyon szennyezőek a hajók, az a kéndioxid..."


Füleske
(addikt)

Viszonylag kevés hajó és repülő közlekedik a városokban.
"felülről és a vizek felől is kapjuk a legrosszabbat, nincs miről beszélni.."
Értem, tehát ha kiülök az erdő közepére, ahol van egy tó is esetleg, akkor az keresztbe tesz az egészségemnek. Ellenben ha egy forgalmas út mellé a városban, akkor az euro6 dízel/benzines autóknak hála minden rendben lesz.


NoZoli
(tag)

"Érdekes módon elég kevés teret kap, hogy mondjuk gyűjtsd szelektíven a hulladékot. Vagy épp a sorolt ne világítson már fölöslegesen a villany, húzd ki a töltőt, ha nem használod, stb."
Mert ezek mögött, nincs akkora pénzeszsák, mint az autók mögött, sajnos. Pontosan, ahogyan mondtad. De attól, mert nem reklámozzák, te és én még ezeket is megtehetjük! Én igyekszem meg is tenni.

"De ezen az elven pont ennyire elfogadható az is, hogy nekem senki ne mondja meg, hogy csak elektromossal járjak."
Nem is mondja meg senki. Viszont, a piac változik. Úgy tűnik, van igény az elektromos autóra. És a nagyrészük biztosan nem a környezetvédelem miatt veszi. Hanem, az olcsóbb fenntartás, jobb menetdinamika, komfortosan csendes utazás, egyszerűbb vezetés miatt. Az, hogy a lokális szennyezés kisebb, gondolom, csak egy kis plusz velejáró a vásárlók szemében.

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)

tessék Rosszul emlékeztem.... Nem a Renault hanem a Nissan követte el.... Szerintem ehhez nincs mit hozzá fűzni. A gyártók hajlamosak ferdíteni.


tomcat78
(őstag)

A piac változik. Kell az újdonság.... Mert azt lehet drágán eladni. Autóban is ugyanúgy, mint másban. És egyenlőre lássuk be, az elektromos autó is csak egy réteg termék. Ha valaki valóban tenni akarna akár lokálisan is a szennyezés ellen, akkor villamossal is vihetné a gyereket oviba. Na igen, csak ugye ehhez valós, élhető alternatíva kéne legyen a nagyvárosi tömegközlekedés. Meg kicsit kevésbé kényelmes. Bár a dugóban ücsörögni egészen biztosan az. Az a baj, hogy az emberek javánál én ebben csak az önigazolást látom, hogy bezzeg én.... Mindenki úgy akar kilógni a sorból, hogy megy a trendek után. Mert ugye az az új. Ami eleve egy elég ellentmondásos dolog. De itt ismét a fogyasztói társadalomnál kötünk ki.


elfelejtette
(veterán)

"Átszámolva olcsóbban jövünk ki, mintha belsőégésű motorral szerelt SUV-t hajtanánk. Ha azt vesszük, hogy átlag 35-37 forint egy kilowattóra, akkor egy teljes töltés 2700-2900 forint. Ebből tehetünk meg tehát 250-400 kilométert, ami 1120-700 forint, ergo 2 liter üzemanyagnál kicsit több illetve kevesebb."
Leírja hogy egy teljes töltés x forint majd leírja hogy tehát y forint??? :F :F :F :F

Helyesen így lett volna:
"ami 1120-700 forint 100 km-enként, ergo 2 liter üzemanyagnál kicsit több illetve kevesebb"
(A 2700-2900-at elosztotta a 250-400 kilóméterrel)
Így könnyebb a benzineshez/dízelhez hasonlítani a 100 km-enkéni költséget.

[ Szerkesztve ]


saril
(senior tag)

köszi :))


saril
(senior tag)

Örülök hogy hiszel egy ilyen embernek, tedd is így, ebbe nem folyok bele, ha te elhiszed ezt a maszlagot ami alapjaiban vérzik el hogy a hajózás 3%-ot tesz ki, akkor nincs miről beszélnünk, köszönöm. :R


saril
(senior tag)

a trollkodásra és a polgárpukkasztásra nem vagyok hajlandó válaszolni, tégy úgy ahogy akarsz ;]


Füleske
(addikt)

Ez egy autóreklám. A reklámok (nem csak autó, bármi) nem az igazság, tényközlés, valóság netovábbjai, ha nem tűnt volna még fel... Például a jegesmedve sem ilyen természetű a valóságban...

"Szerintem ehhez nincs mit hozzá fűzni. A gyártók hajlamosak ferdíteni."
A reklámok hajlamosak ferdíteni, sőt, másból sem állnak. Gyártói kinyilatkoztatást linkelj kérlek, ami kifejti a Föld megmentése és a Leaf közötti összefüggést. Bármely más autógyártótól is linkelhetsz.


Füleske
(addikt)

Szerintem így Te is láthatod a gondolatmeneted hiányosságát...


Noukoum
(veterán)

Az akkumulátor teljes feltöltése 2700-2900 forint amivel 250-400 km-t tudunk megtenni.

Szerk.: a környezet szennyezés témát mellőzétek már

Hiába szeretnéd, nem fogjuk.

, minden ilyen cikk alá le kell írnom hogy a hajózás és a repülés nincs szabályozva!

És? Mi köze ennek az autózáshoz?

Tehát euro 0 a rengeteg hajó és repülő.. felülről és a vizek felől is kapjuk a legrosszabbat, nincs miről beszélni.. innentől fogva! egy 25-50-100e literes hajómotor ami megtesz több ezer km-t a tengeren, több százezer auto károsanyagát bocsájtja ki egy útja során... ezt nem nézi senki?! milyen érdekes...

Néhány dolog: hajózás szabályozva van. Nekem nincs hajóm, se repülőm ahogy neked sincs. De képzeld szoktuk nézni, csak te nem figyelsz. Max neked érdekes.

Euro 4-től pedig olyan elhanyagolhatóan kicsi a változás a kibocsájtások terén hogy a motorok túlbonyolítása és javíthatatlansága árán érték el, ennyi.
Aki mást ír, hazudik...

Ezért kuka a füstös autó a személyautózásban. :) Szép volt, jó volt, de ennyi volt.

[ Szerkesztve ]

üzenetek