üzenetek

hozzászólások


tomcat78
(őstag)

Mert a vevőt a gyártó papíron létező adatai érdeklik? Maximum akkor, ha orbitális nagy baromság. Akkor is a botrány miatt. Lásd VW diesel botrány pl. Nem, a vevő reklámokból tájékozódik. Az jut el hozzá. És ha a vevő azt látja, hogy ezzel megmenti a jegesmedvéket, leszarja a medve természetét. A lényeg, hogy azt érzi, ő már megmentett egyet. Amiről józanul gondolkodva messziről látszik, hogy hazugság. De ugye ez nem számít, mert megvan az önigazolás, hogy miért pont az kellett neki.
Pont ezt a fajta agymosást ítélem el. Nem csak az autóknál, bárminél. Ha nem tűnt volna még fel.


k-adi
(nagyúr)

60 komment a fele megint off, hihetetlen :D minden egyes eauto topikban

Maga ez a Q4 sportback valóban egy kissé ambivalens érzést kelt, számomra döbbenet, hogy a beltérben anyagminőségi problémák és olcsósítások vannak, mikor az ára 20 millió és mégiscsak egy Audi. Azt eddigis tudtuk, hogy az Audit szeret mindent a konfigurátorba tenni jó sok extra pénzért, de azért egy 20 milliós autónál már sok minden "alap felszereltség" lehetne. Nos, száz szónak is egy a vége ez se kell, pedig kinézetre egész érdekes, de én inkább akkor már a simát vennék, nem a sportbacket. De azt se fogom persze. :D


NoZoli
(tag)

Aki reklámokból tájékozódik, az meg is érdemli! Azt is, hogy átverjék. A reklámok nem informálás, hanem figyelem felkeltés céljából készülnek. A Nissan reklám is milyen jó figyelem felkeltő volt, még 10 év után is témába tud kerülni...

saril: Totál igazad van, nem kell hinni neki. Máshol csak 2,5%-ot mondanak.


Zolik
(senior tag)

KIA ev6 325 AWD - 325 LE/500+ km hatótáv, GT-line full extrás ár: 22M Ft.
Értem én hogy Audi meg hogy menő de mi indokolja hogy majd 8 millával drágább árat úgy hogy majd 100km-el kevesebbet lehet vele menni?


k-adi
(nagyúr)

semmi


Füleske
(addikt)

Mutass már egy ilyen elektromos autó vásárlót, aki azért vett elektromos autót (pl. jelen esetben Leaf - et), mert a reklámban azt látta, hogy ezzel megmenti a jegesmedvéket. Mivel magam is elektromos autó tulajdonos vagyok, rengeteg elektromos autó tulajdonost, csoportokat ismerek, de a "miért vettél elektromos autót" kérdéskörben eddig a reklámok fel sem merültek... Nem Tesla - m van, de nem azért nem Tesla - t vettem, mert a Tesla nem reklámozza az autóit, ez az én szememben inkább előny. Fel sem merült bennem, hogy a többi márka reklámjait megnézzem...Nem gondolom, hogy az autóvásárlókat egy maximum 10 éves, internet nélküli gyerekként kellene kezelni... Másrészt a Tesla mintha egyre több autót adna el, nulla reklámmal...


Füleske
(addikt)

A kérdésedben ott a válasz is. :)
A másik ok, hogy az EV6 - ot idén már biztos nem kapod meg, pont azért, mert ár/érték arányban kedvező.


Gyula84
(veterán)

ejj de csúnya :(


subset
(senior tag)

Igen, elhiszem, hogy van benne igazság. A saját tapasztalatomból viszont azt tudom mondani, hogy meg lehet borotválkozni az EU6-os dízelem kipufogóiban mint a tükör, olyan tiszták, pedig kap rövid városi utakat is bőven. Még nem tudtam olyan helyzetbe hozni az autót a gázpedál parkettázásával, hogy füstpamacsot láthassak a tükörben. Hideg motorral télen sincs büdös dízel szaga - szinte semmilyen sincs neki még akkor sem. Ellenben tényleg látok olyat és pont egy BMW 530e plugin hibrid dízel amin leginkább megbotránkozok (főnöké), hogy full kormosak a kiröffenői de még körülötte is...és még persze csomó autónál látni és érezni is, hogy mi minden jön ki hátul.
Lehet, csak én fogtam ki egy olyan konstrukciót ami jobb mint az átlag és nem csal annyit mint a többiek...
Egyértelmű, hogy szennyezőbb az én belső égésű-m is mint bármilyen EV, de nincs 20 millióm se 15 hogy kizöldüljek ezen a téren. Viszont szelektíven gyűjtöm a hulladékot már vagy 20 éve (amikor még gyűjtő szigetekre kellett elsétálni vele) jóval átlag alatt zabálom csak a húsokat, járok bringával és rollerrel, tudatosan visszafogom az indokolatlan fogyasztásaimat....és nem ülök fel hetente repülőre sem.
Szerintem sok-sok NAGY villanyautósnál sokkal kisebb ökólábnyomom van a dízelemmel együtt véve is.
A villanyautók is ugyan olyan csalók - ja hogy ugyan azok a gyártók (nagyon sokszor)....
Minden villanyautós teszt azzal kezdődik, hogy "valójában csak ennyi meg annyi hatótávra számítson az ember ha beleül" - a gyári adatokat felejtsd el. Ez is átverés szvsz, és nagyon nehezen megy az ezen való változtatás is.


Norb79
(őstag)

A hosszú távú önérdek. Az EU és egész Európa abból él jól, hogy van a német autóipar és annak jól megy. Ha annak rosszul fog menni, mert mindenki amcsit/koreait/japánt vesz, akkor itt szar világ lesz Lisszabontól Bukarestig.
Ezért is figyelem miket csinálnak a németek elektromos vonalon és drukkolok nekik, de még én is kivárok a benzinessel, ami lassan tíz éves, szóval sokat már nem várhatok.

A cikkhez. A dobfék hátul tudatosan van, az ID4 is olyan, mert ugye ezek a fékezéssel töltik magukat, valójában szinte sosincs használatban a hátsó tárcsa egy elektromos autón, aminek hála rozsdásodik, gyakran és drágán kell cserélni, szóval így praktikus és olcsó. Az autó tulajdonosának elsősorban, a gyártónak csak másodsorban.


Füleske
(addikt)

A "kinek nagyobb az... ökológiai lábnyoma" részbe szerintem nem érdemes belemenni, tudjuk, hogy minden dízelt/villanyautót csak vasárnap használnak, templomba menésre, és ünnepnapon, meglátogatni a rokonokat, valamint mindenki szemetet megy szedni szabadidejében az erdő mellé, természetesen biciklivel... A villanyautó NEM a Földet vagy a jegesmedvéket menti meg, ez téves feltételezés. Valami ilyesmi lenne a villanyautózás lényege (Novoth Tibor talán nem vádolható villanyautó pártisággal, ha valaki ismeri a munkásságát...): [link]

Saját tapasztalat (is): a gyári WLTP km adatok igazak bizonyos körülmények között, nem csalás, és változtatni sem kell a mérésen. A km adatok által össze lehet hasonlítani az egyes autókat. A villanyautók fogyasztása nagyban függ a körülményektől, tehát a valós megtehető km mindenkinél változni fog, pl. az időjárás és a felhasználás módja miatt is. Van, hogy többet is ki lehet hozni a WLTP - nél, de akár a fele is összejöhet, vagy még kevesebb. Miért? [link] Ez alap dolog, ezen ismeret nélkül nem is érdemes villanyautó vásárláson gondolkodni. Az egyénnek fel kell mérni a saját autós szükségleteit és az anyagi lehetőségeit. Egyelőre, és még jó darabig senkire sincs rákényszerítve a villanyautó...


Füleske
(addikt)

Globális gazdaság van, amcsi/koreai/japán autógyár is van az EU - ban, és viszont. Politikailag is egy tömbről beszélhetünk. Majd ha sokan kínait vesznek, mint a telefonoknál, az kicsit más lesz... Sok kínai autó márka van, ami versenyképes, minőségben is, pont mint a telefonok között...
"rozsdásodik, gyakran és drágán kell cserélni" Ez a marketing legalábbis, valójában meg nem hallottam még, hogy pl. egy öreg Tesla - n e miatt kellett volna hátsó tárcsaféket cserélni. Megfelel a dobfék is, de a tárcsával sincs baj. Annyit pont fogsz (vész)fékezni, hogy az esetleges felületi rozsda eltűnjön.


Fabianus
(tag)

A Tesla attól még, hogy a hagyományos értelemben nem tol nevesített reklámokat az arcodba, még a legaktívabb és leginkább felépített PR tevékenységet folytató vállalat. Nem a verebek hordák össze az ismertségét.


Füleske
(addikt)

Hanem a felhasználók? Tapasztalatok alapján? Azzal szerintem semmi probléma nincs. Bár mindenhol ez lenne, és nem a reklámok hamis világa...


Fabianus
(tag)

Nem a cég. És nincs ezzel semmi baj, ahogy a reklámokkal sem, ahogy a felhasználók pozitív vagy negatív véleményével sem attól függetlenül, hogy az érintett cég milyen marketing PR stratégiát vagy tevékenységet folytat.


tomcat78
(őstag)

Nem a reklámok hamis világa... Pont ez a bajom. Akár a linkelt Leaf reklámmal is. De lehet még gyöngyszemeket találni. De ennél egyszerűbben nem tudom elmagyarázni, hogy az elektromos autó, mint termék miért bassza a csőröm. Nem az elektromos autózás maga. Hanem ahogy sok esetben a gyártók tálalják.
Én emlékeim szerint nem írtam olyat, hogy az elektromos autózás vagy hajtás maga rossz dolog lenne. Ahogy tolva van- pont a reklámok- ami népbutítás sok esetben. Nincs elektromos autóm, így az érintett fórumok hidegen hagynak. Ennek simán csak annyi az oka, hogy még nem gyártották le azt a verdát, ami nekem megfelelne. Pedig mivel megyek évi kb 70ezer km-t nem hagyna hidegen, hogy mennyi a fenntartása. Így marad a nagy benzines, kis diesel meg még egy kisebb benzines (az motor). Van itthon 5000 ccm a láncfűrészt, fűnyírót, fűkaszát nem számítva. Ebből értelmes elektromos alternatíva max a fűnyíróra lenne. De cirka 100m hosszabító kéne hozzá, ami némiképp megbonyolítaná a dolgot. A többire elektromosban meg csak a játék kategória létezik. Akksisban meg egyenesen vicc.... Amit tudok akksisban használok, de pont a robbanómotoros szerszámokra nem igazán van értelmes kategória. Ezt pusztán azért ecsetelem, mert nekem adott esetben rohadtúl nem mindegy, hogy egy szerszám mennyire mobilis. Értsd jól: elég sokat alpinozom, tetőkön rohangálok, fát vágok, stb. A mobilis alatt értem, hogy mondjuk ne kelljen még a köteleken kívül hosszabítóval is baszakodni. De érdekes módon- amellett, hogy cégek PR kiadványait megnéztem, ami kb a reklámnak megfeleltethető- mégsem láttam olyat, hogy az akksis láncfűrész (mert van, épp csak szart nem ér hobby felhasználáson túl) használatával bárki, bármilyen állatot megmentene.
Igen, baromi fontosnak tartom a környezetvédelmet. Hegyeket, sziklákat, erdőket. Reklámok nélkül teszek meg olyasmit, amire más szarik. Pedig rengeteg dologra fel lehetne hívni az emberek figyelmét! De ugye abba nincs üzlet.... Ahogy a kolléga is írta. Meg ahogy már írtam: a társadalmat kéne első körben megreformálni. Az autó egy pici lépés, de ha a többivel nem foglalkozunk pont semmit nem ér. Nem tudom létezik e, de szerintem nem: Miért nem adnak mondjuk passzív házak építésére támogatást? Miért nem reklámozzák, hogy azzal is tehetsz a környezetedért? Vagy ha már autó: Szállj ki, és nyisd ki a kaput, garázsajtót.... És ezt a végtelenségig lehetne sorolni.


Füleske
(addikt)

A gyártók tálalása engem mondjuk pont nem érdekel. Anyagi érdekek miatt bármit lehet tálalni, és annak ellenkezőjét is. A gyártóktól várni a társadalom megreformálását nagyfokú naivitás.
Neked is azt tudom írni, hogy ha a szükségleteidnek nem felel meg a villanybármi, nem áll senki pisztollyal a hátad mögött, hogy kötelező azt venned.


tomcat78
(őstag)

Persze, hogy naivitás. Ellenben a felelősségük vitathatatlan. Szerintem. Valahol a gyártók felelőssége is lenne, hogy tudatosabb életre "neveljék" az embereket, ha már üvegházhatás, korom, bármi. De ugye van az a pénz, amiért ez mind valójában mégsem számít. Manapság divatos téma lett a környezet védelme. Épp csak közben ugyanúgy öntik ránk a szemetet. Na mindegy, azt hiszem ez nem is fog változni.


M5Norbi
(őstag)

Sajnos így van. De lehet hogy több mint a fele. A kocsi nem is érdekli őket.

Az autó: Hát igen ez mint Audi nem az igazi. Mondjuk a külseje engem megvett de ez persze ízlés kérdése. Sőt belül sem rossz csak kicsit egyszerűek az anyagok. Mondjuk ezeken más is spórol csakhát azok nem prémium gyártók.
Én azt gondolom ezek az első generációs VW csoportos eautók inkább olyan kötelezöen elvégzett leckék. Nem rosszak szerintem de akad jobb választás egyéni preferenciák mentén kinek melyik konkurens jön be. Véleményem szerint a következő generáció sokkal jobb lesz majd de lehet hogy tévedek.


Plug Life
(senior tag)

Ezt a hajós repülős baromságot/városi legendát el kéne már felejteni...

üzenetek