üzenetek

hozzászólások


Hannibhál
(őstag)
Blog

Mi az az ezeröcsi kategória? O.o

Attól, hogy 100%-on teker a gpu, még nem biztos hogy maga a rendszer a maximumot fogja vissza adni, pl ebben a tesztben a gpu az i3-asokat leszámítva 100%-on tekert, még is lett 30%-os különbség is, ugyanis a cpu-nak is beleszólása, hogy mennyi fps-ed lesz.
A felbontás növelés meg azért nem csökkenti valójában a cpulimitet, mert ha teszem azt 1080assal fhd-n kapsz valamely játékban 60 fps minimumot, akkor az 1440p-ben is annyit fog tudni, hiába növelted a felbontást, de ugyan ez fordítva is igaz, pl ebben a tesztben is kirajzolódik, hogy hiába csökkentettem a felbontást, az i3-asoknál nem nőtt az fps, pedig elméletben a vga 50-60%-al többet készített, mint a nagyobb felbontás esetén. Ebből következik, hogy ha te növeled a felbontást, akkor csak annyi történik, hogy a vga-d 40-50%-al kevesebb fps-t fog produkálni, azonos cpu erő mellett, s a legtöbbször ez már nagyobb fps csökkenést eredményez mint amit a cpu okoz, ezért tűnik úgy, hogy a cpu limited csökkent, pedig valójában csak a gpu limited nőtte túl.
De egyszerű letesztelni, hogy van-e cpu limited vagy sem: Mérd meg azon a felbontáson a min és átlagos fps-ed egy adott játékban, majd csökkentsd eggyel alacsonyabb kategóriába a felbontást pl te 1080p-re az 1440-ről. Mérd le újra majd hasonlítsd össze. Ha azt kapod, hogy az fps-ed a felbontáscsökkentéssel arányosan nőtt(a te esetedben pl a készítendő pixelek száma 45%-al csökkent, tehát az fps-ednek kb ennyivel kell minimum többnek lennie) akkor azt lehet mondani, hogy azon a felbontáson nincs cpu limited, de ha nem arányosan nőtt, sőt nem is nőtt, akkor kőkemény cpu limited van.

üzenetek