üzenetek

hozzászólások


Stanlee
(őstag)
Blog

A listaara mennyi volt ennek a gepsarkanynak?


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

tök jók ezek a funkciók, de a mai autók 99%-a számomra formaterv nélküli ezzel a faragott szappan dizájnnal... :( hol van Bracq és társai...? :U


Lauda
(félisten)
Blog

Nem is talalkoztam meg ilyen formaju bmw-vel. Bika lehet az a dizelmotor. ;)


Feruendios
(aktív tag)
Blog

Gondolom sírnak a törésteszt várótermében.


kenand
(veterán)
Blog

6 éve Premium selection 2 éves 3-as kombi BMW-t nézegettem 40K kilométerrel , de kiderült, hogy amit írnak annak csak a fele igaz, pl. a kilométer állás, mivel a tulajdonos az átvizsgálás óta folyamatosan használja és hiába szeretném megnézni holnap az nem működik, mert jóval előtte egyeztetni kell....
Inkább vettem hasonló áron egy válságmodell, benzines, de vadi új Honda CR-V-t....Renault megane áron
(tempomat, ködfényszóró, alufelni kimaradt a válságmodellből, 6-hangszóró helyett 4. A lényeg maradt: 8 légzsák, 4 kerék meghajtás stb..)
Nem bántam meg.... minden belefér, sokkal nagyobb belülről, mint egy kombi BMW 3-as. Kényelmes, rendkívül jól variálható. Ha odataposok neki megy - tény mivel benzines vissza kell kapcsolni és akár 6000-ig pörgeti a benzinmotort. Ha nem taposom meg nem fogyaszt nagyon sokat. (1 hónapja Prágában voltunk 4-en, bőröndökkel 8.1-re jött ki a fogyasztás, természetesen városban araszolva több, és autopályán is a magas kaszni miatt 120km/h felett minden 10km/h+1 liter) Semmi gondom nem volt vele a 6 év alatt (olajszűrő, légszűrő és fékbetét csere történt csak). A z újabb kevésbé tetszik (szerencse mert nem lenne pénzem cserére), szóval 1 gen CRV biztosan kimarad...


edward2
(addikt)
Blog

Nem tudom mi van ebben extrában de induló az jó 14-15millió.


norbert1998
(veterán)
Blog

Eszméletlen antibimmeres vagyok, de az a gép még nekem is tetszik. Ami nem tetszik, az a fogyasztás (mondjuk akinek ilyenre pénze van, szerintem pont lesz@rja a fogyasztást), kicsit sokallom a 7+ litert vegyesbe, de lehet csak el vagyok tévedve.
Ahhoz viszonyítok, hogy az ennél fél literrel kisebb dCi-s verdánk 4.6-ból megvan úgy, hogy lassan 180k km van benne, fele város-fele országút elosztásban megy jelenleg.
De volt olyan is, hogy annyiból állt egy éven keresztül, hogy 180-190 körül Szhelyről München és vissza, havonta kétszer, akkor is 4.x-et evett.
Igen, az "csak" 20XNm, de 5 sebességes és ennél a BMW-nél pár százzal többet forog pályán ugyanott. És a kettő közt eltelt 2 Euro szabvány, az is beleszól a fogyasztásba, mert "egészségesebbnek" kell lennie az E6-osnak. (?)

De mondom újra, lehet tényleg tök reális, csak el vagyok tévedve :)


bitpork
(veterán)
Blog

Csak kíváncsiságból: ezeket te magadnak kéred ki az importőrtől, vagy csak azért h itt reklám legyen belőle?
Félre ne érts, én pl autóbuzi vagyok s szívesen olvasok minden autókkal kaccsolatos írást. Ugyanakkor nagyon báncsaja a szemem a köszönetnyilvánítás a végén, ami mint egy bazi nagy neon felirat villog...


rodrigez
(senior tag)

Milyen dCi-s autóról beszélünk, csak érdeklődésképp kérdezem. Mert azért a súly és a forma igencsak meghatározza a fogyasztást, ennek a vasnak a száraz tömege pedig majdnem 1.7 tonna. Én sokszor hajtom a céges Sharant (2014), abból is a 170 lovas 2.0 crtdi-t. Súlyban picit több, az kerek 1.7 tonna, meg hosszabb is. De városban, dugóban simán megissza a 9-et vagy többet is. Persze kinek mi számít dugónak. :) Nekem az amikor a csúcsforgalomban a nagykörúton araszolok a Moszkva felé az Oktogontól. :) Autópályán persze más a helyzet, de azért ott sem látok sűrűn 5,5-6 alatti értéket. Amúgy az a 180-190-es tempónál mért 4.x liter az valami elképesztően alacsony szám. Ha nem a fedélzeti számítógép csal ennyi, akkor a következő autóm nekem is olyan lesz. :) Nem tudom milyen áttételezése van a váltódnak, meg mennyit pörög olyankor a motor, de az tuti, hogy irtó jó érték. Én hosszú út után rendszerint összevetem a BC fogyasztási adatait azzal, hogy mennyit tankolok vissza. Van, hogy ijesztően nagy az eltérés. Persze a visszatankolós móka sem szentírás. :)


norbert1998
(veterán)
Blog

Rönó Talicska. Ha nem tévedek,jóval kevesebb súlyra, de nem találok róla konkrét infót. Ugyanazt írja a benzinesre a net, mint erre, pedig tudtommal jóval nehezebb. Egyezzünk meg mondjuk 1,2-1,3 tonnában maximum, de szerintem ennél kisebb is jóval. Írtam is, hogy közel sem egy kategória a kettő, és hogy csak soknak tűnik az étvágya nekem. Többek közt egy igazolást/cáfolást váró sejtésnek szántam :R

Mérni úgy szoktuk, hogy belemegy x liter és megtettünk vele y km-t, majd azzal számolunk. A bc nem írkál fogyasztást. Általában úgy számolunk, hogy teletesszük és utána, de minden üresközeli teletankolás után, mikor kezd fogyni, még cirka egy tizesért megy bele, hogy kb mindig ugyanakkor tankoljunk a hónapban.

Tényleg jó gép, de szerintem az újabb dCi-k már nagyon túl vannak komplikálva. Kettőstömegű, olajkoszosságmérő, ilyenolyan extra turbó okosítás. Egyebek, de nyilván ez a bimmerhez képest nudli, de azok nem is nagyon arra lettek tervezve, hogy 2-300k km-eket beletegyenek nagyobb szerviz nélkül. Ez a dCi, ami a talicskában van, kettőstömegű nélküli, faék egyszerű turbó meg magasnyomású szivattyú. Ezek a drágább kopóalkatrészek, viszont a Reanult topikosok szerint 300k km simán benne van javítás nélkül, ha ésszel megy az ember és nem bőgeti hidegen.

Jó, azt hozzá kell tenni, anyámnál megy 4.6-ot, míg én vagy apám hajtottuk, 5 alá sose ment le a vegyes az elmúlt 1-2 évben, csak jött egy másik gép, így csak anyám hajtja a talicskát.

110 körül olyan 2100-2200-at fordul.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Így legyen ötösöm a lottón, pont elkezdtem az előző kommentedre írni, hogy egy Renault Thaliával nem nehéz kihozni ilyen értékeket, az pehelysúly a majdnem 1,7 tonnás BMW-hez képest.

Egyébként meg a párom nagybátyjának is 1.5 dCi-vel szerelt Thaliája volt (első generációs, facelift utáni, azok ilyen 910 - 1090 kg között mozogtak kiviteltől függően), mindig büszkén magyarázott a 4,5 liter körüli fogyasztásról. Aztán átült egy Grand Scenicbe, szintén 1.5 dCi, de értelemszerűen nem pont ugyanaz, ez már megeszi a 6,5 litert is. Tömegre hasonlóan alakul, mint ez a BMW 220D.

[ Szerkesztve ]


brumi1024
(veterán)

"Maga a motor ugyebár 1995 cm3-es, 4 hengeres, 16 szelepes és dupla turbóval szerelt."

Pontosítanék: kettős megfúvású, alias Twin Scroll turbóval szerelt, de csak egy van benne. A legkisebb teljesítményű kétturbós dízelmotorja a BMW-nek a 35d.

(#9) bitpork: Nem tudom, a teszthez honnan jött az autó, de tapasztalataim szerint itthon a BMW az egyetlen gyártó, aki odaad egy hétvégére is akár egy tesztautót, ha vételi szándékkal mész be átlagemberként (értsd: nem sajtós, újságíró, világsztár, messiás, stb.). Elég szimpatikus hozzáállás.

(#14) bitpork: Teljesen jogos. Ismerem az érzést, hogy milyen tesztet írni egy termékről, amit a gyártója ad. :K

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Semmi gond ezzel, de mint említem az alján megjelenő mondat pl az én szememben olyan rikító reklám amiért nem fizetnek.

MOD

Ez olyan mintha a te általad megvett kocsi minden feltűnése mellé odaírnád hogy Köszönet az autóért az Audinak. Nem írod oda mert ezt mindenki tuggya, megkülönbenis foschszar német :DDD ;]

[ Szerkesztve ]


Xero
(nagyúr)

Van a két literesből tudtommal két lépcsős turbós verzió is (23-25 néven futottak/futnak). Bár valóban ez simán csak kettős megfúvású.


brumi1024
(veterán)

Valóban futottak, de már a 25d is ugyanez a kétliteres, 218 lóra hangolva (az F10 2013-as faceliftjénél jött be emlékeim szerint).

bitpork mod: ;]


Xero
(nagyúr)

Ez biztos? :F Én úgy tudtam, hogy a blokk ugyan az, de ugyan úgy két turbo van ráakasztva.

szerk: Mondom én, hogy kettő van ráakasztva.

[ Szerkesztve ]


brumi1024
(veterán)

Tényleg, igaz, kétturbós a 25d. A 30d megint nem, és a 35 megint.


norbert1998
(veterán)
Blog

Abszolút nem gondolnám, hogy ennyit számít a súly :Y Viszont akkor még jól is eszik a cikk alanya :R


sdd2
(veterán)
Blog

Magamnak kérem el, persze cikket is írni kell róla, az alsó szövehet pedig mindig odaírom, ez nem reklám mert nem szalont írok oda, így a BMW logo és a cikk címe is reklám lehetne már :)


fi:zi'k
(nagyúr)
Blog

Tehát odamész az importőrhöz, hogy "csókolom, kérnék egy autót, mert írnék róla egy-két oldalt" és ezután adják a kulcsot? :Y

Az mondjuk megint nem értem, hogy ezzel a köszi-puszi szöveggel a végén, átengedik a cikket. Korábban, úgy rémlik, ilyen nem lehetett.

[ Szerkesztve ]


sdd2
(veterán)
Blog

Más lapnál autóteszteket írtam így adnak továbbra is ha itt megjelenik. 3 évvel ezelőtti telefoncikkeknél is ott volt kitől van és, hogy köszönöm. Ez nem reklám, ez egy tisztelettudó szöveg, hogy igen is megköszönöm a cégnek, hogy az autót megkaphattam.


fi:zi'k
(nagyúr)
Blog

Ja, azért így más a leányzó fekvése.

Lehet ezt szépíteni, de attól még az, ami. ;)


sdd2
(veterán)
Blog

Így engedélyezték a cikket, de nem reklámnak szánom ez a lényeg szerintem :)


maximilian4
(addikt)
Blog

Én nagy bmw párti ember vagyok, de szvsz ez a modelljük ritka ronda darab.


#51736960
(őstag)

szerintem ez akkor reklám, akárhogy is nézzük.
mondjuk engem nem zavar, szívesen olvastam. (persze ennyi pénzem soha nem lesz kocsira, úgyhogy mindegy is)


Xero
(nagyúr)

Csak egy kósza idézet egy tesztből: "Az XXL GSM-nek köszönhetően jutott el hozzánk az iPad Pro..."

Szóval...


fi:zi'k
(nagyúr)
Blog

Csak kósza tesztből vagy a lapcsaládnál maradva, az MA tesztjéből? A megfogalmazás hasonlóságától eltekintve nagyon nem egy kategória a kettő. :N


Xero
(nagyúr)

Nyilván nem teljesen egy kategória, de a MA tesztek jelentős részénél ott van kitől is jött az eszköz. Szerintem teljesen érhető, ha ezt az importőr is kérte, bár szerintem enélkül is tök egyértelmű volt, honnan van a jármű. :K


fi:zi'k
(nagyúr)
Blog

Ok, csak azt azért vedd figyelembe, hogy a PH-n vagy MA-n megjelenő cikkeket az oldal üzemeltetője teszi közzé és ezért nem egy kategória a Logouttal.

Ha kérte, ha nem, mindenképpen van reklámértéke, ez is egyértelmű. Ezzel természetesen nem az írást minősítem. :N
Mindenesetre megkérdeztem egy illetékest, az a legtisztább. :K

Amúgy én is szívesen tesztelgetnék így autókat. :DDD


Xero
(nagyúr)

Persze ez teljesen világos.

Azt viszont a logika diktálja, hogy az az egy sor bőven belefér, a lapcsaládnak pedig érdeke, hogy széles témakörben legyen, igényes írás a logouton is.


BeZol
(őstag)
Blog

20d 1 turbó, 25d 2 turbó, 30d 1 turbó, 35d 2 turbó, 50d 3 turbó, de már jön az új 7esbe lassan egy 4turbós 3literes diesel is.

Azért csalóka, hogy 2 turbós, mert kettős megfúvású (az angol elnevezése meg bevihet a susnyásba), mint a 30d-kben, de csak 1db van belőle. (egyébként lehet, hogy drágább 1db kettős megfúvású turbó, mint 2db sima!)

A fogyasztás teljesen korrekt.

Toyota Yaris 2012 1.4d 5-5,5litereket eszik, 2013as skoda octavia 1.6tdi 4,1-4,3-at evett Krakkó oda-vissza szakaszon, egyébként 5liter az is. A peugeot 5008asunk 2.0tdi 154 lóerő talán, az pedig 6,7 litereket eszik (az is ekkora egyterű). Amikor arról írtok, hogy város-vidék használat aránya, ott ne csapjátok be magatokat azzal, hogy 20 perc dugózás városban és 20 perc vidéki úttal fele-fele arányban mentetek, mert az egyik lesz talán 10km, a másik pedig vagy 40km! (tehát nem 50-50, hanem 10:40 az arány). Én is néha becsapom magam ezzel. Még 231 lovas 530d fogyasztással tudok szolgálni, az budapesti lámpázgatós dugózásban 8,5-9 liter lehet, de láttam már 12litert is, amikor lámpánként 2 autó ment előre (a bmw-kben álló helyzetben is megy felfele a fogyasztás). Egyébként azzal is 7,5-8 liter között el lehet járni, de az xdrive hajtás kb. +0,5 literes fogyasztástöbbletet jelent, ezért lehet sokallni ennek a 2esnek a fogyasztását. Spritmonitor.de honlapon lehet nézegetni, hogy mire lehet számítani.


Xero
(nagyúr)

Volt szomszédnak X6M50d-je volt. Ő is eljárt néha vele 8-9-el, de hogy hogyan azt nem tudom. :DDD


BeZol
(őstag)
Blog

Simán lehet autópályázással és országúttal. Annál a kocsinál 2 fő probléma van: 2300kg körüli súlya miatt minden elindulás sokba kerül, míg a magas építés és légellenállás miatt minél nagyobb a tempo, annál jobban ugrik meg a fogyasztás (30d-mel 90-ről gyorsulva 220ig egy 1/4 autónyival tudnak maximum elhúzni, utána meg mintha falnak mennének, annyira belassulnak a légellenállás miatt, és körbeautózom őket, persze a +10m Ft-os árral nagyobb biztonságot, jobb kilátást, és talán több helyet is kapnak. Az alap 30d motor sem hiába kell ezeknek, mert csak egy 20d szintjére képesek a +500kg miatt.)


brumi1024
(veterán)

"...de már jön az új 7esbe lassan egy 4turbós 3literes diesel is."

Ciki is, hogy 4 turbóval sem néz ki úgy, hogy sikerül hozni az Audi 3 literes 435ló/900nyúlmókus TDI-jét. ;]


Niczo
(senior tag)
Blog

az ülések keskenységéhez annyit hozzátennék, hogy a képeken látható hogy a tesztelt autóban sportülés van, ami bizony sokkal jobb választás mint az alap ülés, ami tényleg keskeny (különösen az ülőlap)


bitpork
(veterán)
Blog

A logika azt diktálja h az ÁSZFnek van igaza ;)


8th
(addikt)
Blog

Sokáig biztos voltam benne, hogy az X6 kretén formáját semmivel sem tudják alulmúlni. Erre a bajorok piacra dobták az 5 GT-t. Ott azt mondtam kész megjöttünk ennél undorítóbb bömös míg világ a világ nem lesz. Erre tessék.


BeZol
(őstag)
Blog

Arról még nem olvastam, de az biztos, hogy az elektromos turbók miatt lesznek még itt meglepetések hamarosan. Kemény +10%-ról beszélsz egyébként, ami a valóságban annyiban fog megmutatkozni, hogy ha valaki picit bebambul az erőfitogtatásnál, akkor az picit lemarad, egyébként semmi. +20-30% többlet esetén már érezhető különbség lenne az autópályán csapatáskor, egyébként meg még egy 20d is kb. csak 1 kocsinyira távolodik el mire 180nál jársz a 30d-vel, most ugyanez egy 35d esetén a 30d-hez képest 220nál történik meg, DE ez meg már olyan tempo, amit aztán végképp nagyon ritkán lehet elérni a forgalom miatt, így már egy 35d-t is erős túlzásnak tartok. Ezek a 35d feletti erejű motorok durva felárral rendelkeznek, a teljesítménytöbbletet pedig alig lehet kiaknázni, tehát kb. egy M5, RS6-hoz képest annyival van több értelme ezeknek, hogy kevesebbszer kell megállni tankolni :DDD Szerintem ezeket fogják kiváltani idővel.


brumi1024
(veterán)

Nyilván, ez a megjegyzés csak a csipkelődés rész volt. Ettől függetlenül azt az elektromos turbós V8 TDI motort egy izgalmasabb szerkezetnek tartom, mint a BMW +1 turbóját, az AVS-ével, a kiegészítő 48 V-os elektromos hálózatával, stb.

Most nézem félregépeltem fent, 4 literes, nem 3 a motor.

[ Szerkesztve ]


Solidos
(csendes tag)

Gyalázat ahogy kinéz. Nem méltó a márkához ez a külső!


dementor
(senior tag)

Valóban kifejezetten csúnyácska. De általában a tervezők rendkívül előrelátók és idővel lehet, hogy szép formának látjuk. Viszont BMW-hez képest elég formabontó.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Én viszont meg kell, hogy védjem.

Nincs annál hálátlanabb feladat, amikor egy ilyen márka a családi egyterűek gyártására adja a fejét (a piac diktál, ez egy feltörekvő szegmens). Ennél a kategóriánál szükségszerűen elvesznek azok az arányok, amik a kecses, sportos formát adják, fontosabbak a praktikus szempontok (fejtér, pakolhatóság, milliónyi nyitható rekesz, stb). A Mercedes sem tudta jobban megoldani (B-Classe).

Szerintem amit lehetett, kihozott ebből a BMW. Mellesleg nekem anno az X-sorozat bevezetésekor (E53) is ugyanilyen fintorgó érzésem volt. Nem akart összeállni ez a BMW SUV koncepció, de mára már teljesen beleolvadtak az utcaképbe.

Ezek is bele fognak, ahogy a Mercedes B-osztály is, pedig aztán az is olyan, mint egy guruló bojler.

[ Szerkesztve ]


brumi1024
(veterán)

Egyterű, mint feltörekvő szegmens? Épp az a gond, hogy későn jött, nem megy a szegmens (én mondjuk nem csodálom és nem is bánom).


Stanlee
(őstag)
Blog

A linkelt cikk szerint ide tartozik pl. a Ford Focus C-Max is. A mult heten volt nalam egy, a sima Focus-hoz kepest szerintem jo belso es kulso adottsagokkal rendelkezik, ha lenne gyerek, biztosan egy ilyen kialakitasu gepet vennek. Oregeknek is jo a kialakitasa, az MB B-Klasse is hasonlo, szerintem teljesen jo, nekem kenyelmesebb volt barmelyik, mint egy C-Klasse vagy mondjuk egy sexy 1-es vagy 3-as BMW-be bepreselni magam. Persze izlesek es pofonok, igaz amennyibe ez a BMW kerul nem vennem meg - nincs se erre se masra penzem.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Pongyola volt a megfogalmazásom. A klasszikus egyterűek (minivan, MPV) iránt csökken a kereslet, de ezek nem eltűnnek, hanem átalakulnak. Sok régi klasszikust ma már crossoverként vagy egyenesen SUV-ként mutat be a gyártó, de azért ezen a kategórián belül is jól látszik, hogy melyik modell jön egyterű hagyományokkal és melyik inkább egy törpeterepjáró, amit városba szántak.

Ez a szóban forgó 220d Gran Tourer sem olyan, mint a régi Espace volt. Inkább annak való, aki nem akar X-et venni, mert az már neki túl terepjárós.


Kalandor
(HÁZIGAZDA)
Blog

Én pl. imádom a nagy GT-ket, nekem ugyanazt idézik fel mint a 30-as évek arisztokrata nagyautói:
- nagy orr a túlméretezett hosszmotornak, nehogy megerőltesse magát, mert szerelő 100km-re ha van
- nagy beltér, hogy kényelmesen lehessen utazni
- kicsi far, amibe váltás ruha és a piknikkosár befér és megengedi a hosszú orral együtt, hogy jól hátul legyen a tömegsúlyközéppont

Nekem a GT azt szimbolizálja, amikor az autó, az utazás és a szabadságérzés még ugyanazt jelentette: a vezetés és a felfedezés nyers, kényelmetlenséggel teli élményét a földutakon-patakpartokon és az árokparti szerelés olykor izzasztó, magadra hagyatott érzését. Valódi kalandot.

Persze a GT már nem kurblis és assistance-szal veszik, de nekem ezt juttatja eszembe (és mint tudjuk, autót eladni manapság már csak életérzéssel lehet...).

[ Szerkesztve ]


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Szerintem ő nem a GT műfaj ellen emelt szót, hanem a BMW 5 GT idióta kinézete miatt. Valóban egy aránytalan vacak, ahol éppenséggel teljesen funkciótlan a hátsó traktus kialakítása. Be lehet ültetni hátra is embereket, de 160 centi felett abból nem lesz köszönet. Ennyi erővel lehetett volna ebből kupét is csinálni, ahol a tető már a B-oszloptól határozottan ejt lefelé, nem pedig azt hazudni, hogy ez egy 4 üléses autó.


Kalandor
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az arisztokrata GT műfaj pont hogy 2(+2) személyes mint a kabriózás (nem a spring breakezős vagy a 206CC-zés).
Ha kívülről nem tetszik, az akár célzatos is lehet, sokszor teremtenek egy új, amúgy vonzó műfajt direkt ronda külsővel, hogy elsőre megveszi az, akinek pont az a kialakítás kell, másodjára az is, akinek tetszik és az is, aki addigra pont cserél az előző kiadásról.

[ Szerkesztve ]


norbert1998
(veterán)
Blog

Az a TDI nem szériagyártású, nem? Tudtommal a legerősebb széri TD az VW Tuareg V10-ese a maga 760 Nm-erével. Ma láttam belőle a V8-as variánst, az "csak" 4.8 literes motorral bírt. Nagyon benga gép az is, kíváncsi vagyok, mennyit ehet ;]

A fogyasztáshoz: a fele-fele távolságban is fele-fele, elég sokat futkosunk a városban.

üzenetek