[Re:] [Carlytoo:] Autószerelői "szakértelem" - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


PuMbA
(titán)

Lehet. Út szélén én legtöbbet elhanyagolt (azaz nem szervizelt, nem karbantartott) régi autókat látok, aztán újabb francia autókat, meg vagy egy BMW-t :)

Régi munkahelyemen céges autónak Skoda Octavia-k voltak, 300.000km belerakva, semmi baja. Motorjuk elmegy simán 500.000-ig is.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Németben ezekből a nagy, biturbós Mercikből láttam többet is autómentőre csörlőzni.


bambano
(titán)
Blog

az avensis akkor érződik tanknak, ha nincs jobb összehasonlítási alap.
más:
[link] nekem volt az octavia testvérmodellje, a bora. életem kimagaslóan legótvarosabb hulladék autója volt. nagyon-nagyon sokat tett hozzá, hogy az utóda egy rendes motoros vectra lett, nem egy f.scsomó tsi vagy fsi.


#55525888
(tag)

Meg is találtam. Azért kár. :D

[link]


D1Rect
(félisten)
Blog

Erre azért feláll.


#25954560
(addikt)
Blog

maskepp gondolkodunk :) amikor lehetosegem van uj autoban ucsorogni, elismerem amiben jobb, kenyelmesebb. aztan visszaulok a 2003-as 350z-mbe es boldogan valtogatok kezzel, kezelem az eleg kemeny pedalokat es elvezem h minden uthibat erezni. motor, futomu, fek, gumik nagyonnagyon rendben vannak, kasztni sem rozsdas. el tudom kepzelni h modernebb anyagokbol es gondosabb tervezessel meg biztonsagosabb autot lehet epiteni, de ez is eleg tankszeru. persze lehet h csak kepzelodom.


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Általánosítottál. Mit vársz?

kenwood: Tehát az újabb autók biztonságosabbak? Itt egy újabb blődség.


prmcsk
(addikt)
Blog

Meggyőződésem, hogy az...

Egy összességében jól megválasztott "öreg" autóval gond nélkül, nagyobb nyugalommal indulok el, hogy meg is érkezzek...

Barátom céges 3,2 literes Ford Rangerébe még nincs 150 ezer, de harmadszor cserélnek automata váltót, pedig nem ma kezdte a vezetést és csakis ő használja.

Mert mi is történik ma, a gyártóknál ? Van ebben gyengébb motor is. Indulásként, ahhoz megtervezi a váltót, majd "facelift" és teljesítménykényszerből tolja ugyanarra a váltóra, az egyre erősebb motorokat. Ez így tévút...


bambano
(titán)
Blog

mondd meg a barátodnak, hogy a váltóolaj cseréjére egyszerűbb módszerek is vannak, mint a komplett váltó cseréje :P

egyébként pedig nagyon sokáig el lehet úgy járni egy autóval, hogy a csúcsteljesítményének a töredékét hajtod csak ki belőle. tehát az, hogy faceliftnél megnövelik a motort, még nem ok a váltóhibára.


prmcsk
(addikt)
Blog

Értem én, de céges lizing autó. Rendszeresen hordva van az előírt szervízre...

Akkor a másik barátom is hülye lenne, aki megszállottja VOLT a grand cherokee jeep-jének ?
Babusgatta, dédelgette, ahol érte és szervízeltette. Hetente Svájc oda- vissza (sztrádán). Aztán mikor a második automata váltó is lerúgta magát, a harmadikat már nem nála élte meg...
Mindkét emberke az a fajta, aki elfogadja: Ha van pénze majomra, akkor van pénze banánra is, tehát nem az olajcserén spórolnának...
Szerintem ugyanaz a szitu volt, mint írtam. Megvan az alap váltókonstrukció, csak a motor volt egy kicsit nagyobb, de a váltó tehelhetősége nem változott.

És ne mondd, hogy minden lóerőlépcsőhöz hozzáigazított váltót is csinálnak...

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

"Rendszeresen hordva van az előírt szervízre...": persze, csak nincs rá biztosíték, hogy egyrészt elvégezték az előírtakat, másrészt elő volt írva minden, ami kell. például az én autómban örökélet váltóolaj van. ezt a mezei júzer úgy értelmezi, hogy amíg él az autó, addig jó a váltóolaj, a váltó meg úgy, hogy ameddig jó a váltóolaj, addig él a váltó, egy perccel se tovább...

a másik, hogy a gyár előírt 50 ezres motorolaj cserét. amit később levittek 30-ra. ha ezt betartottad, akkor a motorodnak meszeltek.


Rick4
(félisten)

Amerikai autók alkatrészeit importálom lassan 17. éve, talán tudok valamit a Jeepekről.
A chrysler - jeep váltók mindig is a legalja volt.
Az 5.2 v8-as motort is simán tönkre lehetett tenni, gond nélkül főtengely csapágyassá tetted 100 ezer km alatt.
A váltók épphogy csak elbírták valameddig a rájuk kötött motor erejét, mindig "ügyesen" voltak méretezve.
A 2012-től jött Grand Cherokee, amiben az A630-as csodadízel volt, a Merci féle V6-os dízelt váltotta, (ami meg injerktorhibás, szívósor csappantyú hibás, mindenféle hibás volt) 2015-től lett 245 ló, cserébe a motor mostanra már mindenki által ismert baja, hogy 20-30-50 ezer km-nél is simán elszakad a hajtókar, ami kiveri a blokk oldalát.

A Chryslernek volt egy csodamotorja (volt több, de ez tényleg egy csoda), 2.7 V6, 200 ló, de voltz olyan, akinek 60 ezer km után már hoztam a hajtókarcsapágy szettet, mert kopogott mint egy 3x annyit futott lada motor, a gyár a rerngeteg problémát elintézte egy vállrándítással, és az amúgy se sok 5000 mérföldes olajcsere intervallumot levitte 3000 mérföldre, azaz 4800km-re. Nem sokkal lett jobb, de a gariidőig kihúzták a motorok...

Mindezeknek semmi köze sincs a rendes karbantartáshoz, ilyen autókat nem kell megvenni, ezek tervezési és gyártási selejte, de ilyesmire semmiféle előírás nincs, minden autógyártó gond nélkül gyárthat selejtet, ami épphogy csak kihúzza a gariidőt, vagy még azt sem, mert ez nem egy hűtő, hogy bedugod, ezt te is tönkretehetted, rosszul indultál, rosszul álltál meg, rosszul pakoltál be két szatyor kifit hátra...

A 3.2-es Rangerben az az 5R55S/N/W váltó van, amiket kint a '99-től kapható Jaguar S-type , és a 2004-től kapható ford Explorerekbe is tettek, már 15 éve ismert volt, hogy kuka mind, a motor beindulás után forgatja a váltó olajpumpát, az felállítja a nyomást, ami a szeleptömbben elektromos szolenoidok segítségével ide- vagy oda áramlik, viszont itt a váltóházban vagy egy accumulator piston nevű kis acéldugó, mainek az acélgyűrűje összekarcolássza az alu váltóház oldalát, így elszökik mellette a nyomás, és nem vált rendesen a váltó, elsakad a szeleptömb hátulján a réz átvezető, szétdarálja az erősebb a gyengébb dolgokat, stb stb. Szar konstrukció, és kb ennyi, kb a Chrylserrel egy szinten van. idehozták a sok megmaradt vackot, mert mégiscsak le van gyártva, hát kezdjünk vele valamit...
Mustang játékautókban egy hátsó diffi napkerék- kúpkerék páros 80 ezer km-nél már cserés, egy acél kardán se bír 100 ezret, a fékek gyárilag gyengék, stb stb stb stb.

Nincs amerikai autóm. Khm, nem is értem, miért.. Amik vannak, azokról is tudok kb mindent, csodák nincsenek, egyelőre tesla lesz a következő...

[ Szerkesztve ]

üzenetek