[Re:] [Carlytoo:] Autószerelői "szakértelem" - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Rick4
(félisten)

Amerikai autók alkatrészeit importálom lassan 17. éve, talán tudok valamit a Jeepekről.
A chrysler - jeep váltók mindig is a legalja volt.
Az 5.2 v8-as motort is simán tönkre lehetett tenni, gond nélkül főtengely csapágyassá tetted 100 ezer km alatt.
A váltók épphogy csak elbírták valameddig a rájuk kötött motor erejét, mindig "ügyesen" voltak méretezve.
A 2012-től jött Grand Cherokee, amiben az A630-as csodadízel volt, a Merci féle V6-os dízelt váltotta, (ami meg injerktorhibás, szívósor csappantyú hibás, mindenféle hibás volt) 2015-től lett 245 ló, cserébe a motor mostanra már mindenki által ismert baja, hogy 20-30-50 ezer km-nél is simán elszakad a hajtókar, ami kiveri a blokk oldalát.

A Chryslernek volt egy csodamotorja (volt több, de ez tényleg egy csoda), 2.7 V6, 200 ló, de voltz olyan, akinek 60 ezer km után már hoztam a hajtókarcsapágy szettet, mert kopogott mint egy 3x annyit futott lada motor, a gyár a rerngeteg problémát elintézte egy vállrándítással, és az amúgy se sok 5000 mérföldes olajcsere intervallumot levitte 3000 mérföldre, azaz 4800km-re. Nem sokkal lett jobb, de a gariidőig kihúzták a motorok...

Mindezeknek semmi köze sincs a rendes karbantartáshoz, ilyen autókat nem kell megvenni, ezek tervezési és gyártási selejte, de ilyesmire semmiféle előírás nincs, minden autógyártó gond nélkül gyárthat selejtet, ami épphogy csak kihúzza a gariidőt, vagy még azt sem, mert ez nem egy hűtő, hogy bedugod, ezt te is tönkretehetted, rosszul indultál, rosszul álltál meg, rosszul pakoltál be két szatyor kifit hátra...

A 3.2-es Rangerben az az 5R55S/N/W váltó van, amiket kint a '99-től kapható Jaguar S-type , és a 2004-től kapható ford Explorerekbe is tettek, már 15 éve ismert volt, hogy kuka mind, a motor beindulás után forgatja a váltó olajpumpát, az felállítja a nyomást, ami a szeleptömbben elektromos szolenoidok segítségével ide- vagy oda áramlik, viszont itt a váltóházban vagy egy accumulator piston nevű kis acéldugó, mainek az acélgyűrűje összekarcolássza az alu váltóház oldalát, így elszökik mellette a nyomás, és nem vált rendesen a váltó, elsakad a szeleptömb hátulján a réz átvezető, szétdarálja az erősebb a gyengébb dolgokat, stb stb. Szar konstrukció, és kb ennyi, kb a Chrylserrel egy szinten van. idehozták a sok megmaradt vackot, mert mégiscsak le van gyártva, hát kezdjünk vele valamit...
Mustang játékautókban egy hátsó diffi napkerék- kúpkerék páros 80 ezer km-nél már cserés, egy acél kardán se bír 100 ezret, a fékek gyárilag gyengék, stb stb stb stb.

Nincs amerikai autóm. Khm, nem is értem, miért.. Amik vannak, azokról is tudok kb mindent, csodák nincsenek, egyelőre tesla lesz a következő...

[ Szerkesztve ]

üzenetek