[Re:] Csaló autógyártók- Csak én érzem (részben) műbalhénak? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


mr_ricsi
(veterán)
Blog

"Műbalhé természetesen. Amúgy meg ki a szart érdekli, hogy mennyi a CO2 kibocsátása? "
Nitrogén-oxidoknál csaltak.Azok meg aztán tényleg kit érdekelnek. Némelyik mérgező, a másik a sejtanyagcserébe tud beavatkozni. Végülis kell valami, ami megakadályozza, hogy a gyerekeid 130 évig éljenek, és kifosszák a nyugdíjkasszát.

"én személy szerint pont lesz@rom, hogy 100g/km vagy 130g/km."
A 100g/km dízelnél 3,77 l/100km fogyasztást jelent, míg a 130g 4,9 l/100km-t. Teljesen lényegtelen adatok, hiszen aki tudott Audit vagy BMW-t venni, annak legyen pénze a benzinkúton is.
(Benzines kocsinál 4,31 ill.5,6 l/100km)

(#7) Hieronymus:
"A dízel motor szennyezőanyag kibocsájtásának kén tartalma emelkedik a megengedett érték 40-50 szeresére valós helyzetben."
Mivel a kén az üzemanyagban van, csak a fogyasztás 40-50x-es növekedésekor tudna ilyen mértékkel több ként kibocsátani.
A VW szoftvere a nitrogén-oxidokat csökkentette.

"Egyetlen autógyártó sem tudja teljesíteni az euro5 előírásait éles helyzetben. De a többiek nem manipuláltak szoftverrel."
Az USÁban nem Euro teszt van.
.
Turbó mellett a magasabb fogyasztás is alacsonyabb koromkibocsájtást eredményez, az optimálisabb üzemanyag - levegő arány miatt.
Viszont megnő az égés hőmérséklete, ezért a NOx kibocsátás nagyobb lesz.

(#8) ncc1701:
"Remélem megszigorítják úgy az előírásokat, h csak benzinnel hajtott autó tudja majd teljesíteni. Vadi új dízel mögött is utálok menni, mert csípős, büdös."
Márpedig a szigorításoknak az a hatása, hogy a legkorszerűbb, közvetlen befecskendezésű benzines motorok is elkezdenek kormot kibocsátani. (Ami lerakódik a szívószelepeken, amitől elmegy a teljesítmény, tehát a gazdája megpróbálja chipeltetni, amitől te szívhatod a büdöset.)

(#9) nemlehet:
"A károsanyag kibocsájtás nagyban függ az elhasznált üzemanyag mennyiségétől. Ergó nagyobb fogyasztás->nagyobb kibocsájtás."
Nem feltétlenül. Minél magasabb hőmérsékleten megy végbe az égés, annál jobb lesz a motor hatásfoka, de drasztikusan több NOx keletkezik. Vagy a benzines motorokban az ideálisnál több üzemanyagot fecskendeznek be, mert így kevesebb NOx keletkezik. Viszont több CO és CHx, de az utóbbiak nagy részét a katalizátorral vízzé és CO2-dá tudják oxidálni.

(#14) Lauda:
"A mai korszeru befecskendezorendszerek mar csak olyan tuzeloanyag-levego kevereket allithatnak elo, ami megfelel az eloirasoknak."
Ugyan, dehogy! A motor lehetséges üzemállapotainak a túlnyomó többségére nincs semmiféle előírás. A benzines motorvezérlő szinte a teljes életében a katalizátorra vigyáz, nehogy idő előtt tönkremenjen. A dízel amikor a részecskeszűrőjét regenerálja, annyi gázolajat spriccel be, hogy az ne tudjon elégni, hanem az izzó korom égesse ki a részecskeszűrőt.

(#25) t72killer:
"forszírozni kell az adblue-t és a TISZTA dpf+katalizátor használatát."
Tiszta részecskeszűrő nincs. Csak nem a városban, hanem a városon kívül szabadul meg a lerakódott koromtól, és mindeközben a fogyasztás is megnő.

"Azt a "dízelest" meg, aki kiműtteti a katalizátort/DPF-et + tuningoltatja a motorszoftvert és füstfelhővel indul, kössék a kipufogójához a nemiszervénél fogva."
A korszererű dízeleket kb. minden hónapban ki kellene vinni autópályára, ahol egyenletes tempóban 30 km kellene egyhuzamban megtenni. Ha valaki városban használja a kocsiját, akkor a részecskeszűrő eltömődik, a fogyasztás pedig megnő. Szóval rá van kényszerítve, hogy vagy kiiktassa, vagy fél évente nagy pénzért tisztíttassa.

(#31) Baltoafarkas:
"Régi dízelbe se ömlött a gázolaj, nem véletlenül volt benne regulátor."
A regulátor nem engedte, hogy az alapjárati fordulatszám alá vagy a maximális fordulatszám fölé pörögjön a motor. A gázkezeléshez nem sok köze van.

üzenetek