Természetesen a kb 800EUR-t felemésztő nagyszervizt (~200ekm-nél) és az alapból ~5-10%-kal magasabb vételárat is bele kell kalkulálni. Azok a "szagértő" cikkek, ahol még a gumicserét is magasabb díjjal számítják a dízeles modell költségeihez a shitcom kategóriába tartoznak.
Magyar viszonyok között, ahol a két üzemanyag kb egy árban van, és nagyon kevés ember utazik napi 80-100km-t ráadásul sok a kókányművek műhely, ahol a vezérműszíjat csak papíron cserélik ki, tényleg nem éri meg. Hozzátéve a kókányművek benzinkutakat, ahol korrozívabb gázolajat árulnak mint nyugati szomszédainknál (legalábbis ilyesmit olvasni az autós fórumokon), kishazánkban tényleg erősen meggondolnám a dízelüzemet.
Ny-EU egész más, egyrészt a gázolaj lényegesen olcsóbb (én némethonban ~20%-kal olcsóbban veszem a benzinnél), másrészt a szokásos ingázási távok is nagyobbak. A szervizktg-ek tény és való, drágábbak a magyarnál, de nem is b#&szák szét a kocsit, ill nem adják le a kulcs másolatát a helyi autótolvaj maffiának, ahogy egy magyarországi rokonnal szakszervizben megtörtént.
#58: az LPG-vel kapcsolatban jutott eszembe - ez ugyebár szuper üzemanyag, és el is kezdték használni, viszont erősen pedzegetik a benzin-gázolaj szinten történő megadóztatását. Ha reálisan nézzük, abban a pillanatban, amint szélesebb körben elterjed vmelyik környezetbarátabb tech (villany, gáz), azonnal rá fogják húzni az adókat - lévén ebből fizetjük az úthálózat fenntartását/fejlesztését. Márpedig út a Teslának is kell.
[ Szerkesztve ]