[Re:] Csaló autógyártók- Csak én érzem (részben) műbalhénak? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

" próbáltam érzékeltetni, hogy nagyon pontatlanul fogalmazol."
Mivel tartalmilag nem tartható az álláspontod, átváltottál formai kifogásba.

"A dízel hatásfoka jobb, mint a benzinesé? melyik dízel? a szabadszívású? a tdi? a pdtdi? a crdi? és melyik benzines? a szabadszívású? a folyamatosan változó szelepvezérlésű? az egyturbós? a háromturbós? az otto? az atkinson? a soros? a v? a boxer? a H? a csillag? a kétütemű? a négyütemű? karburátoros? befecskendezős?"

A technológiák közötti hatásfok eltérésről írtam.
Ezt nem befolyásolja a kérdéshalmazod.

Hogy érthetőbb legyen mások számára.
Feltudnád nekem sorolni a második világháború okán elhalálozott emberek nevét, születési sorrendben?
Ha nem, akkor nem fogalmazol pontosan az áldozatok számáról és semmit sem tudsz erről a háborúról, hiszen olyan apróságot sem tudsz teljesíteni, mint a kérésem.

"az átlagos mai dízel autó zömében turbódízel, azon belül is gyakran common rail. A benzines autók meg zömében szabadszívású mezei benzinesek. A kisköbcentis, turbós benzinesek mostanában kezdenek elterjedni."

És?
A turbó nem a hatásfokot javítja, hanem a nyomatékot. A turbó, csak, nagyobb légmennyiséget (oxigént) biztosít. Ezért több üzemanyagot lehet befecskendezni, a szívómotorokhoz képest.

"továbbá: abból, hogy magasabb hatásfokkal dolgozik, nem következik, hogy nagyobb erőhatásoknak van kitéve. pl. a mazda skyactive dízelek hatásfoka jó, és kisebb erőhatásoknak van kitéve, mert visszavettek a sűrítési végnyomásból."

Minden modern turbó motorban az egyenletes nyomaték tartása a cél., fordulatszámtól függetlenül. Ezért a sűrítési végnyomás az alacsonyabb fordulatszámok esetében magasabb. Ezért nincs jelentősége maximális végnyomásnak.
Ráadásul a dízel motorok teljesítménye, a fordulatszámmal egyenesen arányos. Az első dízel motorok esetében is szükség volt a bepréselhető üzemanyag mennyiség csökkentésére a megengedett maximális fordulatszámhoz közeledve. A benzinmotorok esetében ez sohasem volt gond. A teljesítmény maximuma, a maximális fordulatszám alatt van.

"tehát amikor valaki leírja, hogy a dízel hatékonyabb, mint a benzines, és nem akar pongyola maradni, akkor fogalmazzon precízebben."

Akkor még egyszer.
A diesel motorok hatásfoka magasabb, mint az Otto motoroké. Ez nem pongyolaság, tény. A turbó és a többi okosság nem a hatásfokot javítja, hanem a nyomatékot és teljesítményt.

"hurrá, tehát van egy vegyület, amiben a dízel jobb. máris rohanok, rendelek egy új dízel autót (nem)...."

Nem egyben, csak a legerősebben rákkeltő anyagot említettem meg.
Aldehidekből nagyjából negyedannyit, Szénhidrogénekből (CmHn) a huszadát, széndioxidból a felét bocsájtja ki a dízel motor, teljesítmény arányosan, a benzinesekhez képest.

üzenetek