üzenetek

hozzászólások


k-adi
(nagyúr)

Szóval akkor röviden:

LE 45
Hatótáv 200km
Ára 7 milla
Design 0
Törésteszt 1*

Akkor már inkább eszek zsíroskenyeret 1 évig és hozzárakok +2-3 milliót és kapok egy jobbat.. vagy eszek még és veszek egy rendeset 15 ért


k-adi
(nagyúr)

"Az áram is egyre drágább lesz. Én még mindig nem ez e-autókban látom a jövőt, hanem az üzemanyag cellásban. Hátha egyszer olcsóbb lesz az előállítása."

A hidrogénes technológiánál jelenleg az üzemanyagcellák magas ára és az infrastruktúra teljes hiánya gátolja az elterjedést, valamint a hidrogén tárolásával is vannak gondok:
- Egy teli tank hidrogén néhány hét állás alatt teljesen kiürül, mert a H2 lassan elszivárog (diffundál) a tartály falán keresztül.
- Továbbá biztonságos tárolása a kutakon is nehézkes, robbanás-elleni védelmi zónát kell kiépíteni a kút körül (ha jól tudom 200m)

Én kétlem, hogy lesz ebből bármi is a következő évtizedben... még az elektromos is döcög fejlődésben.

[ Szerkesztve ]


NoZoli
(tag)

Ha arányaiban nézzük, szerintem, a Spring is tudja ezt, de a VW E-Up! és társai biztosan hozzák ezt. Ha szigorúan, szám szerint nézzük, akkor is van, csak nem a 7 milliós kategóriában.

[ Szerkesztve ]


tordaitibi
(veterán)
Blog

Én összevetettem ezt a picurka E autót a 22 éves saját benzinesemmel és azt próbáltam leírni hogy a régi az sokkalta autózhatóbb.
Nem vagyok se fejlődés, se E autó ellenes. 1987-be a Wartburgomból kivettem a motort, egy MÉH telepen vett targoncamotort tettem be ,kölcsönkértem az utcában lakó fuvarosoktól 6 darab IFA akkumulátort és E autóztam. Persze csak pár órát. De az elhivatottságom a világmegváltásra és az E autózásra nem kérdőjelezhető meg.

A témában a véleményem, nem az E autó fogja megváltani a világot.
Tagadhatatlan hogy egy lépés, bár igen-igen kicsike lépés valami felé aminek a végét ma még megjósolni sem lehet. Lehetséges hogy valóban ez lesz az irány és lehet hogy zsákutca az egész komcepció.

A világ fosszilis energiafogyasztásának 1,8%-a a személyautók. Ez, bár valamennyire mérhető de elenyésző az összességhez képest.
És perpill. ebből az 1,8%-ból az E személyautók szinte mérhetetlenek, valahol 0,1% körül de inkább alatta vannak.
A többi, a fosszilis erőművek, a teherautók, a mezőgazdasági gépek, a munkagépek, a repülés, a személy és teherhajózás, ezek a 98,2%.
Számomra egyelőre az E autókázás egy tehetős, igen szűk réteg úri huncutkodása.
Az elért eredményeket nem lehet szőnyeg alá söpörni, a hozzáadott értékekek és a kutató-fejlesztő munka is zseniális, ennek ellenére az egész gyerekcipőbe jár és jelenlegi formájában éleképtelen.

Fenntiek a szubjektív magánvéleményemet tökrözik, ami lehet hogy hibás. De azért a realitás nyomokban felfedezhető benne.


NoZoli
(tag)

"A témában a véleményem, nem az E autó fogja megváltani a világot."
A világot nem csak az elektromos autó fogja megváltani. De kell hozzá az is. Meg a megújuló energiák, műanyagok elhagyása, "műhús", stb...

"A világ fosszilis energiafogyasztásának 1,8%-a a személyautók. Ez, bár valamennyire mérhető de elenyésző az összességhez képest."
Úgy viszont, sokkal inkább mérhető, hogy az autók azok, amik közvetlenül, az orrod alá pöfögnek.

"És perpill. ebből az 1,8%-ból az E személyautók szinte mérhetetlenek, valahol 0,1% körül..."
Valahol, elkezdődött a belsőégésűek korszaka is. Nem könnyű megtörni a kb. 150 éves egyeduralmat. Főleg, azon kb. 10 év alatt, amióta megkezde előretörését az elektromos autó.

"Számomra egyelőre az E autókázás egy tehetős, igen szűk réteg úri huncutkodása."
Lassan, már nem csak az E-autókázás, hanem bármilyen autókázás az lesz.


Somatom
(veterán)
Blog

Az e-up -ot élhető városi autónak tartom. Tegnap néztem egy használt e-up tesztvideót. Négy évesen taksálták egy új Spring árára. Én inkább az e-up -ot választanám. Persze, csak elméletileg, mert a jelenlegi életmódomban nem tudnék mit kezdeni egy városi autóval.


tomcat78
(őstag)

Ahhoz azért abból is valami zseb méretű motor kell.... Egy- nem feltétlen városi viszonylatban!- használható autónál azért ilyen nem igazán van. Bár azt nem tudom, hogy a "modern" downsizeing-olt csodáknál ez hogy van. Eddig még azokból egyel sem találkoztam, amiért pénzt adtam volna. Az elektromos..... Írták itt sokan ezt a hatótáv dolgot. Városban tényleg nem értem az ezen fennakadást. Ok, nem ismerem a mögöttes infrastruktúrát. Viszont azért tényleg van az a réteg, akinek nem felel meg a mondjuk 500km-ként pihengetni, míg méltóztatik a rendszer életre kelni. Ok, az enyém is tud kb 600km-t (jó esetben egy 70 literes tankkal ;] ), de kút, pisztoly, még egy kávét sem kell igyak, és mehetek tovább újra 600km-t.... Nem korszerű! De nem is kompromisszumos a saját életemhez. Ezt egy elektromos- legalábbis egyenlőre- nem tudja hozni.


NoZoli
(tag)

Igen, 2 éve jó bolt volt kb. 7,3 M-ért, a full extrás (a 1,5 M-s állami támogatással pedig, pláne). Most, a 9,7 M-s induló ár, már nem annyira vonzó. Főleg úgy, hogy eléggé öreg már annak az alapja.


Somatom
(veterán)
Blog

Az ötszázzal nem lenne bajom, ha az valóban 500 lenne. Meg aztán az ember igyekszik minél olcsóbbra kihozni az utat. Oszkar, BlaBlaCar, stb. Ahhoz meg kell a hely. Az is jól fizet, ha hazatrélerezek egy autót. Ahhoz viszont vontatási képesség kell. Képzelem, mi lenne a villanyos hatótávval. Olyan Eddás lenne: Minden sarkon álltam már. :)


NoZoli
(tag)

"Ezt egy elektromos- legalábbis egyenlőre- nem tudja hozni."
Jogos! De ha már csak azok használnák a dízelt, akik tényleg napi 600 km-t letekernek, már sokkal élhetőbb hely lenne a világ. Már csak azért is, mert annak a 600 km-nek, igen kis részét teszik meg a városban, ahol kellemetlenebb a szennyezés. És még akkor is elviselhetőbb, mert az üzemmeleg motor, jobb hatásfokon dolgozik, mint amit csak arra a 10 percre indítanak be, amíg elgurulgat 20 km-t.


Ipse89
(tag)
Blog

Hasonló szisztematika, 1.2 Fabiam van most ment bele a 200.000-ik Km mióta nálam van :C :) ( '14 ben vettem 97e Km-rel ) Utánfutó mondjuk nálam nincs az extrák listáján :DDD


dokanin
(aktív tag)

Szerintem meg abszolút jó irány az elektromos autózás, mivel egyetlen dolgon múlik a sikere és ez az akkumulátor. Ha sikerülne végre a 817-ik csodaakkumulátorból végre egy olcsón sorozatgyártható terméket összehozni egyből a villany lenne a tuti, pláne, hogy addigra már az infrastruktúra is kiépül rendesen. Előbb utóbb meg csak összehozza már valaki végre. Szerintem nagyon helyes, hogy az ipar nem csak akkor áll neki a villanyautózásnak, amikor az már megvan, hanem úgymond előre dolgoznak.


Somatom
(veterán)
Blog

Nem is értem az embereket. Ma is megyek majd be a városba. Kinézek az ablakon, hét ágra süt a nap, gyönyörű idő van. Akar a franc ilyen időben autóba ülni. Naná, hogy bringázni fogok! Csak akkor autózok, ha muszáj és azt is igyekszem hétvégére logisztikázni.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Ezért szép színes a világ. :DD


Sundesz
(őstag)
Blog

Pár észrevétel:
- Az állami támogatás 1 nap alatt elillan, ez vicc. Nem kellene állandó támogatásnak lenni? Így nem fog egyhamar elterjedni az e-autó.
- Az olcsó elektromos autó egy dologra lenne kiváló jelenleg, mégpedig városi használtra. Alacsony fenntarthatóság, közel zero emissio. 200 km-es hatótáv azt gondolom bőven elegendő erre.
- Sajnos mint minden zöld technológia, mélyebben a zsebbe kell nyúlni, és a megtérülés 10+ évben számolható.


Somatom
(veterán)
Blog

Hogy érted ezt a megtérülést? 10+ évben megtérülő akkupakk? Az nem amortizálódik?

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)

Az enyém nem diesel..... Benzines. És abból is nagy.De ezt is illik bemelegíteni rendesen. Meg hűlni hagyni, stb. Ha egy autónak nincs gazdája, kb tök mindegy milyen hajtás van benne. Egy elektromos autó buktatóit ilyen téren nem ismerem. Akku pakk hűtése pl egy autópályázás után hogyan viseli a pihenőben hirtelen megállást. De sírni tudok, mikor 130-ról satufékkel beáll valaki tankolni egy turbós autóval. Vagy padlógázon indul, hideg motorral....
Kicsit "kiforgatva" a szavaid: ha hirtelen mindenki átállna elektromos autóra, akinek mondjuk nem kell a napi 600km, élhetetlenebb lenne a világ, mint most. Nincs meg a háttere mondjuk elektromos hálózat szintjén- legalábbis szerintem. Egy normális plugin hybrid élhetőbb lehet ilyen tekintetben. Városba sokszor az a néhány 10km is elég lehet. Viszont amíg az emberek javarésze a használt piacról kénytelen válogatni.... Nagy változások nem hiszem, hogy lesznek.
Vennék városba rohangálósat elektromosat én is. Ha szükségem lenne rá (és persze volna miből). De alapvetően ennyi kompromisszum ezért a pénzért, nekem nem fér bele. Azt hozzá teszem, hogy nem veszek null kilóméteres semmilyen autót! Csak azért adok pénzt, amit kp ki tudok fizetni. No hitel, stb. Ez mindenre igaz, nem csak autóra. Mondjuk, ha szabadon költhetnék, akkor meg már lehet azért nem gondolkodnék elektromosban ;] :D


aujjobba
(addikt)
Blog

Eleve nem ertem Budapesten belul miert kell barmilyen autoval kozlekedni, mikozben a BKV szerintem kifejezetten jo. Amig Budan laktam az autonk hetekig allt a parkoloban a panel elott, utolag meggondolva teljesen felesleges volt tartani (vetelar + uzemanyag + fenntartasi koltseget szamolva jobb lett volna taxizni amikor epp kellett a kocsi valamiert).

Agglobol bejarasra a busz/vonat remek alternativa, szemelyes tapasztalat busszal kb. 30 perc beerni a fovarosba nekem, ami autoban ulve se sokkal kevesebb, de legalabb stresszesebb.

Videken nincsenek olyan napi tavolsagok, amit nem lehetne egy ilyen elektromos csodaval megoldani, anyosomeknal kb. mindenki benzines autoval megy gyakorlatilag a budira is, de a ket utcara levo boltba mindenkepp. Miert?

Nem ott van az igazi dilemma, hogy benzines/dizel/eletromos, meg hogyan alakul a hatotav, hanem hogy miert ragaszkodunk egyaltalan ennyire az autohoz.
En megtartom a benzines oreg automat, mert nagy a csalad es neha videkre kell menni, de ezen kivul szinte sosem hasznalom, mert van biciklim, rollerem, jar a vonat, busz.
Szerintem ez kornyezetkimelobb, mint megvenni egy elektromost (amit ugye le kell gyartani, majd egyszer szemetre kerul) az oreg melle masodiknak, es azzal jarkalni mindenhova.

Persze mindig lehet a pontjaimra egyedi eseteket felhozni ellenervkent, okes ok jarjanak amivel meg tudjak oldani az eletuket, de a tobbsegre azert szerintem igaz amit irtam.

[ Szerkesztve ]


kenand
(veterán)
Blog

Hozzáteszek 1.5 milliót és veszek egy nagy, mindenre használható használható benzines autót (pl. Hyundai Tucson). 7.7M teljesen agyament ár ezért az autóért
Ha meg csak kisvárosban kell, használom a 17 éves 1.0-as Nissan Micrámat....jó időben meg a kerékpárt...
Tudom nem zöld...., de cserébe -jóval olcsóbban van neplemem, kollektorom, meg ültetek sok fát :)


Somatom
(veterán)
Blog

Azt mondod, hogy van, akinek a dugóban araszolástól, meg a parkolóhelyért körözgetéstől színesedik a világ?

[ Szerkesztve ]

üzenetek