üzenetek

hozzászólások


user12
(őstag)

Jól látom, hogy valami slusszkulcs-szerű megoldás van benne? :DD
Van még egyéb meglepi is? Medve a csomagtartóban, stb?


stickermajom
(addikt)
Blog

Mi vettünk egyet állami támogatással a második benzines helyett. Úgy voltam vele, hogy ha nem jön be, akkor a kötelező 3 év után árában, vagy minimális bukóval úgyis elmegy, a támogatás fedezi az értékvesztést. Annyira megkedveltük, hogy vettem hozzá szervizcsomagot is, így 5 évig a “tankoláson” kívül nem lesz rá gond. Munkahelyemen is tudom tölteni, otthon is van napelem, így nekünk minimális a fenntartási költsége.

Persze lehetett volna 4-5 éves használt elektromos, vagy 15 éves dízelprémium, de se időm, se kedvem a hahut túrni egy jó vételért, aztán aggódni, hogy mi megy tönkre benne. Kigurítottam a szalonból, ha gond van ott az assistance. Sokan lenézik mert “dácsia”, de ez tulajdonképpen az ő szegénységi bizonyítványuk, nekem szerencsére nem kell kompenzálnom. :D

Nekünk most ez a tökéletes agglomerációs harcos, elégedettek vagyunk.

[ Szerkesztve ]


aujjobba
(addikt)
Blog

Jartam en is egy ideig bringaval dolgozni (Budapesten belul), valojaban nehany dolog miatt letettem rola.
Tobb szakaszon forgalmas uton autok kozott kellett mennem, ez stresszelt erosen, raadasul a kipuffogogazok kozvetlen belelegzese sem volt kedvemre.
Aztan amikor beertem sok idot elvett a zuhany, atoltozes, de a rakovetkezo munkahelyen pl. nem is volt erre lehetoseg kialakitva, igy nyaron nem bringaztam emiatt mert leizzadtam.

Most aggloban lakok, itt nyilvan tobbszor eloveszem, rovidebb utakra teljesen jo a labbal hajtos roller, egyebkent meg a bicikli.
A nagyfaluba gyorsabban bejutok vonattal/busszal.


Somatom
(veterán)
Blog

Én el szoktam kerülni a forgalmas utakat, ahol autók között kéne mennem. Meg, nem mindegy, hogy milyen bringával teker az ember. Én ezzel járok. Ki van iktatva a korlátozás, 45 -ig van rásegítés. Így elég haladós és nem kell feltétlenül megizzadnom. Mondjuk, a 45 -höz taposni kell, de ha visszaveszek a tempóból, akkor észre sem veszem, hogy tekerem. Viszont nagyon király feeling.

[ Szerkesztve ]


udash
(csendes tag)

Abszolut egyetertek. Az auto egy jo dolog, es sok esetben szukseges is, de nem ertem, hogy miert kell mindenkinek. Meg ez a kifejezes, hogy "masodik auto" lol.
A technologiai resze tetszik ( nem minden ), de ez egy hasznalati targy, szerencsesebb esetben ingatlant is kapni ennyi penzert, nem, nem Borsodban, az pedig jo esetben egy eleten, vagy akar tobb generacion keresztul is kiszolgalhat.
Ha valaki nem akarja a fizikai erejet hasznalni, akkor varosban sokkal ertelmesebb megoldasnak tartom az elektromos robogot, elektromos rollert ( az ebringat nem, az hatalmas marhasag ), mar csak azert is, mert lakotelepen is megoldhato a toltese.


udash
(csendes tag)

"Mondjuk ha a húst nem hússal ennénk, nem az menne, hogy kidobom és veszek másikat, nem csak a gazdasági mutatók és növekedés számítanának mindenek felett, stb. stb.."

es ebben is kegyetlen nagy igazsag van.

a zold resz a marketing, a fontossagi sorrendben pedig sehol sincs.


Somatom
(veterán)
Blog

Mindegyiknek megvan a maga létjogosultsága. A pedelec sem marhaság. Nem véletlen a népszerűsége. Több bringagyár már leállt az analóggal, csak pedelecet gyárt. Itthon is van rá támogatás.

[ Szerkesztve ]


udash
(csendes tag)

Nepszeru=!Esszeru :D

vadevor, el tudom fogadni, hogy szeretik, nem szeretnek hitvitat inditani, az en szememben egy teljesen ertelmezhetetlen koncepcio


DEJVID
(őstag)
Blog

Ez valami vicc?


Somatom
(veterán)
Blog

De, van tapasztalatod? Nekem van e-rollerem, pedelecem, "füstösből" robogóm, nagymotorom, autóm. Ezek közül a pedelec -kel és a Harley -val közlekedek a legszívesebben.

[ Szerkesztve ]


Andreaspasco
(junior tag)

1 kanna benzin azt had égjen! 🔥
Másra nem való.
Az autógyártás szégyene.


DEJVID
(őstag)
Blog

Kifejezetten jó a bkv? Munkába járáshoz egy busz és egy villamos vonalat kell használnom.
Képzeljünk el egy kellemes, közel 40 fokos nyári napot.
Kisétálok a buszhoz, ez papíron 10-15 percenként jár. Mindig hamarabb érek ki, nehogy lekéssem, és messziről látom is, ha jön. Rendszeresen fordul elő, hogy kimarad járat, 20 percet várok az árnyék nélküli megállóban, aszfalttal és betonnal körülvéve. Megjön a következő busz, ami az esetek felében régi, klíma nélküli Ikarus. Elviselhetetlenül hangos az úthibákon, illetve mikor nyitja és csukja az ajtókat. Felszállok rá, tömeg, bűz és valami vén idióta miatt csukott ablak.
20 percet megyek ezzel a szarral, hogy aztán a tűző napon, betonon, aszfalton keresztül elérjem a villamost, ami szintén gyakran valami régi modell, klíma nélkül. Ez a kanyarban megint olyan hangos, hogy kibassza a fülem. Erre a csodára is van, hogy 10-15 percet kell várni.
Volt olyan, hogy hazafele nem járt a villamos. Normális tájékoztatás nélkül, valahol jóval odébb állt meg pótló, az elsőt így természetesen lekéstem. Mire jött a következő 20-30-an vártunk rá, a csurig lévő buszra 6-7 ember szállt fel. A következővel el tudtam menni, de a 4 megálló alatt leelőzött a villamos, amin voltak vagy 10-en.
Ez nem jó, ez egy nagy kalap szar.
Autóval 15 perc egy irányba, annyi fok van amennyit szeretnék, nem köhögnek a számba, max én vagyok büdös, és aránylag keveset várok magamra. Havonta kb a duplája egy bkv bérletnek, de nem is összehasonlítható.


Busterftw
(veterán)

Ehhez kepest az autora valtas eleg hamar megtortent, 13 ev alatt. (mar ahol persze)


Az elso Tesla megjelenese ota pont 13 evnel tartunk.


Chereiose
(addikt)

+1 csatlakozom :D

Az itt károgók pedig biztos mind vadiúj 10-20 milliós E-autókkal járnak :)

Na mindegy, nem másnak kell megfelelni, ahogy írod is, hanem a saját preferenciánknak és pénztárcánknak.


tordaitibi
(veterán)
Blog

Igazat adok ebben neked.
De egyvalamit ne felejtsünk el.
Mindenkinek, ismétlem a világon mindenkinek óriási felelőssége van (lenne) ebben.
A fogyasztónak legesgelsősorban. De a fogyasztó, némileg önhibáján kívül egy megvezetett barom akit terelgetnek, a minden pillantaabn rázúdított promóció és életmód ajánlatokkal.
Vegyél Calgont, cserélj telefont, a gyártó tudatosan kinyírja a saját néhány éves, még működő termékeit, megöli műszakilag a tervezett elavulással és morálisan az elavultatással. Ez meg a gyártó felelőssége. Meg a médiáé is lenne de ez el se várható ebben a moslékmédiának sem nevezhető szennyáradattól.
Az EU-t perpill épp körberöhögik meg utálják az 5 éves kötelező terméktámogatás bevezetése miatt.
És nem lenne ez jó? Dehogynem csak megvalósíthatatlan mert 1 perc alatt nem lehet rendbehozni egy 150 éves fogyasztói társadalmat, annak iszonyat pazarlását nem lehet holnapra megfékezni.

Nekem 15 éves a fűnyíróm, ezalatt cseréltem 2x kést, 2x késtartót, egyszer megcsapágyaztam a motort, volt egy segédfázis kondi csere és legutóbb pár éve vettem rá 4 új kereket mert szó szerint kiestek a kerekei.
Namost ez a legutolsó mellbevágott mert a 4 kerék 8800Ft volt. Ha mindent összeadok, már bőven vehettem volna egy új fűnyírót. De én megjavítottam, addig meg is fogom amíg egyáltalán meg lehet.
Csak mint a kerékcsere, majdnem gazdasági totálkár. Ha egy új gép 18ezer, akkor a 4 kerék hogyan lehet 8800...? Hát úgy hogy a gyártó elmehetne az édes anyjába hogy ennyiért árulja, ez az ő felelőssége lenne hogy emberi áron biztosítson tartalékalkatrészt. De nem, 40-50x haszonnal árulja, aki hülye mint én az meg is veszi. A többi meg kivág a szemétre egy jó gépet amire csak 4 kerék kellene. Ez a tetű megoldás figyelhető meg mindenhol, pl. egy 90ezer forintos mosogatógéphez 78ezer Ft a szivattyú.,
egy 300ezer forintos kombicirkóhoz a vezérlőpanel 160ezer (javítás nincs!! csak csere, egy 20 forintos alkatrész miatt megy a kukába a panel), a váltószelep 71ezerFt, mire ezeket a szerelő kicseréli pont egy új készülék ára. No komment, megy a gép a szemétdombra.
Na ezeken kéne változtatni.


Somatom
(veterán)
Blog

+1
Az alapoknál kéne kezdeni. Az a legkörnyezetkímélőbb, amit le sem kell gyártani. Ez mindenre igaz. Az emberre is. Kevesebb ember, kevesebb szennyezés.


MrPetya19
(addikt)

Valszeg nem cél hogy terjedjen az e-autó, azért ilyen a támogatási rendszer.

[ Szerkesztve ]


Sundesz
(őstag)
Blog

Úgy értem, hogy a többlet költség megtérül, pl. napelemnél vagy amennyivel drágább egy elektromos autó a normálnál.


udash
(csendes tag)

Nem, nincs tapasztalatom. 30+ ev aktiv bringazas utan egyszeruen onbecsapasnak erzem a rasegitest, es mellette felesleges komplikacionak egy bringa eseteben.
De teny, hogy tapasztalat nelkul formaltam meg a velemenyem rola, alairom.
Igazabol a rollereket sem szeretem, de varoson belul nem biztos, hogy rossz, es kelloen kicsi ahhoz, hogy ne a meretevel akadalyozzon.
A bringa meg a robogo/motor koze nem erzem ertelmesnek az ebringat.


NoZoli
(tag)

Az első Otto-motor, 1876-ból való. Szóval, kicsit több volt az, mint 13 év.

üzenetek