üzenetek

hozzászólások


Busterftw
(veterán)

Az elso elektromos motor (Siemens) meg 1880-kerult egy kocsiba.


Somatom
(veterán)
Blog

Hááát.... Nekem nem ilyen egyértelmű ez a matek. A napelemeknél a visszatáplálás jelenti a bízniszt. Csakhogy ez nem természetes, a szolgáltató nem akarja átvenni, kényszerítik rá. A villanyautók használói jelenleg komoly kedvezményeket kapnak. Vásárláshoz támogatás, nem terhelik rájuk a benzin/dízel adótartalmát, hálózatfejlesztési költségeket, stb. De, ez csak addig tartható, amíg a többség elviseli ezeket a költségeket. Nem tudom, hogy utána milyen lesz a matek.


aujjobba
(addikt)
Blog

Erre lehetne megoldas a berleses rendszer, az a gyartot is erdekeltte tenne a tartossagra torekvesben, csak sokan idegenkednek tole.

Peldaul, nem mosogepet veszel, hanem a gyarto ad neked egy gepet, te pedig fizetsz mosasonkent X forintot, vagy havidijat, amiben benne van a szervizeles ha valami tonkremegy, vagy a komplett csere ha ledoglik, stb.
Neked nem kell folyton a szerelessel, cserevel foglalkoznod, a gyartonak pedig erdeke lesz tartos, konnyen szervizelheto strapabiro gepeket gyartani, mert onnantol az o felelossege a fenntartas. Erted, sajat magaval cseszik ki, ha a berbe kiadott gepek folyton elromlanak.

szerk.:
Volt egy cikk amiben le van irva az eset, amikor valamelyik onkormanyzat atallt erre, marmint nem villanykorteket vesz es szervizbrigadot tart fenn, hanem 'kozvilagitas szolgaltatast' fizet.
Vegso soron alacsonyabbak lettek a koltsegeik, es nincs is azota annyi problema.

Ez volt az!

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Mi az, hogy önbecsapás? Ezt általában azok írják, akik sporteszközként tekintenek egy bringára. Még az ő álláspontjuk is vitatható (mivel a rásegítés nem feltétlenül jelenti az emberi erőkifejtés csökkenését), viszont ők a kisebbség. A többség számára a bringa közlekedési eszköz. Ilyen minőségében minél könnyebb vele az A -ból, B -be eljutás, annál jobb.
Amikor költöznöm kellett, akkor külön helyet kellett bérelnem a motoromnak, meg a robogómnak, mert az új pecónál nem tudtam elhelyezni. Most a város másik felén laknak. Pont azért lett pedelec, mert ezt be tudom vinni a tárolóba. A rollerem pedig az autómban lakik. Ha csak a piacra ugrok le, oda még jó a roller, de egy városi ügyintézős körhöz már kevés és lassú. A vezetése is nehézkesebb, mint a bringáé (kis kerék, instabil pozíció, elégtelen fék, stb.)

[ Szerkesztve ]


NoZoli
(tag)

Csak nem lítium-ion akkuval. A négyütemű motor viszont, nem sokat változott azóta.


udash
(csendes tag)

igen, sajnos ezek is nagyon benne vannak.


udash
(csendes tag)

Bevallom, hogy ilyen szempontbol nezem, foleg amiota egyszer valaki azzal vedte meg az ebringat, hogy a szigetet korulfouto profin se kerik szamon, hogy gyorsabb, mint n+1 kezdo futo. ( futo rasegitest MEG nem lattam )

"(mivel a rásegítés nem feltétlenül jelenti az emberi erőkifejtés csökkenését)"
valo igaz, hogy errol se informaciom, se gyakorlati tapasztalatom nincs. ha ez igy van, az reszben vedheto akar, de tovabbra is azt gondolom, hogy egy olyan kozlekedesi eszkoz, ami alapbol emberi erovel valo mozgatasra lett kitalalva, felesleges bonyolitast/meghibasodast kap azaltal, hogy teletomik elektronikaval.

Valoszinuleg nem fogunk ebben egyeterteni, de nem is baj.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Pedig, sztem egyértelmű. Egy analóg bringán nem tudsz rásegítést kapcsolni, hogy ne izzadj meg, viszont egy pedelecen bármikor kikapcsolhatod, ha izzadni akarsz.


dionaea
(őstag)

Jó olvasni a hozzászólásokat. Látszik, hogy ugyan ott tartunk mint 5-6 éve.

Mivel divat lett az e-autó ezért a gyártók nem erőltetik magukat, hogy olcsóbbat gyártsanak, úgyis megveszik azok akik akarják. Mint ahogy régen a volkswagen volt az autó a többi meg szar volt. hehe.
Persze drága a gyártás meg minden más és meg válságok jönnek mennek.

Jó lenne ha 10 misi alatt lehetne kapni 300km hatótávval mondjuk astra méretű autót.
Sajnos Ez a dacia nem tudta egyerlőre megkavarni a piacot, pedig jó lenne valami változás.

De ez állom, egyelőre, sőt nem lesz a gyártók érdeke, hogy olcsót gyártson. Jövőre, vagy már idén is kelleni fog egy csomó elektronikus vacak az autókba( sávtartó, aktív tempomat....

Már, meg se lepődünk ha egy autó 20 milióba kerül, persze miért tennénk, ha egy panel meg 40millió.


Mustaros
(aktív tag)

Nekem nincs elektromos biciklim, se pedelec és társai, még is látom benne az értelmet.
Nincs kedvem mindig felcipelni a másodikra, tárolás nekem sajna csak ott opció, így csak sima kerékpár van ami nem dögnehéz.
A kerékpár sport eszköz és zöld közlekedés még mindig, attól, hogy van rásegítés még nem lesz sátán terméke, de ahogy látom ez sok embernek még mindig túl nehéz megérteni.
A kerékpár amit linkeltél képen, az nem egy olcsó darab, szerintem nem sok ember mondana neki nemet, ha ilyenje lenne és ezzel kéne közlekednie ;]
Az elektromos rollert, mert azért utáljuk, mert szar a közlekedési morál és nincs rendes szabály, nem az eszköz a retek...

ui : a válasz igazából több embernek is címezhettem volna, de így egyszerűbb volt.


Emericus Max
(tag)

Ehhh, bírom ezt a környezetvédelmi aktivista, meg a minek autó, menjél kerékpárral meg rollerrel rizsát. Meg persze a belsőégésű motorral szerelt autóknak is kellett több évtized mire elterjedtek stb. Muhaha
Ja, persze a ló után jött a belsőégésű motor és nem volt KRESZ meg nem volt benyakút...
De könyörgöm, az a 20.-ik század eleje volt!!!!! :W

Az megvan, hogy anyádék meg nagyanyádék milyen tempóban éltek/dolgoztak?
Az megvan, hogy azóta mennyivel fölgyorsult az élet ritmusa?
Érezted már úgy, hogy egész nap pörögtél, de mégse volt időd mindenre?
Ezzel a 'modern' életformával egyeztessük össze a 30-60 perces 'gyors' töltést (amit már a mobiltelefonunktól is sokallunk) meg a 8-12 órás konnektoros töltést meg a 40 évvel ezelőtti technológia szintjén lévően kiszámíthatatlan hatótávot (ja most kicsit hidegebb van, meg föltekertem a hangerőt a kedvenc számomnál, meg az ülésfűtés hajajj).
Ja meg pont nem működik az ionity töltőkből 3 a 4-ből?

Kicsit olyan ez az egész nekem, mint Besenyő Pista bácsinak a térfogat növelő szer az aprósüteményben. Hogy minek kell bele, amikor eleve nem lett volna nagy? :DDD

Egy szó mint száz, az e-autó bizonyos 'speciális' felhasználásra ideális lehet(ne), de ehhez képest túl sok kompromisszummal jár és az árát meg semmi nem indokolhatja, soha meg nem térülő pénzkidobás!

Legyünk már annyira önzők, hogy kimondjuk, leszarjuk a környezetvédelmet, leszarjuk a demokráciát, leszarjuk a propagandát, és minket az érdekel hogy mi az egyén szintjén jobban éljünk és kész. Majd ha a világ vezető nagyhatalmai, politikusai, milliárdosai is Dacia Spring üléséből posztolgatnak az instára, akkor majd veszek én is. De addig hagy szarjam le az aktivistákat meg mindent ami nekem nem jó...

Abszurd, hogy egy átlag amerikai családban 3x V8-as pickup van, meg motorcsónak meg kéne a 300m2-es ház a 6 hálóval meg 4 fürdővel mert néha átjönnek a haverok, meg oligarchák, politikusok, filmsztárok, sportolók magángéppel meg jachttal járnak...
De én menjek kerékpárral dolgozni esőben, nem?
Persze a tömegközlekedés is egy élhető alternatíva.
Na ja, esetleg BP.-en, de vidéken biztosan nem.

Te meg esetleg tennél vmit és szelektíven gyűjtenéd a hulladékot, majd könnyes szemmel nézed, hogy jön a kukásautó és egybeönti a kommunális hulladékkal?

Micsoda képmutató egy álszent banda az összes melldöngető környezetvédő, politikus meg vegán... Tisztelet lenne a kivételnek, de azt ki kéne érdemelni, alapból nem jár.
Azért megnézném, hány habzó szájú aktivista él ténylegesen úgy mint ahogy fórumokban kifejti és magas lóról osztja az észt a proliknak. Mint a papok, akik az önmegtartóztatásról prédikáltak a középkorban, de egyedül ők voltak disznóra hízva, mindenki más meg éhezett a gazdagok és kiváltságosok kivételével.

Na most már sokkal, jobb :DD

P.S.: ez a Dacia egy hulladék


sfefe
(őstag)

Nekem városban sem alternatíva. Sokan azt nem értik meg, hogy lakótelepen hol töltöm? Máshol meg nem fogok ácsorogni, hogy valamennyit felszivjon X idő alatt.
Pláne úgy, hogy töltő sincs mert sokan ott hagyják azt csá.... Meg nem fogom hetente töltögetni az tuti .. Amíg a töltés nem gyors ( és tényleg gyors, pár perc ) addig ez nem...
Ezek ma csak másod vagy harmad autónak jók...
De aki tud várni vele az használja.


tomcat78
(őstag)

Popcorn, sör bekészítve.... Hogy Te ezért mit fogsz kapni :DDD


Emericus Max
(tag)

Hehe, igen tudom :D


Kolondrum
(félisten)
Blog

Minden fejben dől el, hogy ki mit tart jónak számára. Nekem ha bicikli akkor ez esik le. [link]
Egyesével be a bozótba. De nehari, nem is titkolom.

[ Szerkesztve ]


Busterftw
(veterán)

Na oke, csak most mar itt a technologia kb 10+ eve, megsem tortenik meg ugyanaz az utemu valtas.
De szamitsuk mondjuk 2020-tol akar, az elkovetkezo 5-10 evben sem latok akkora robbanast. Ilyen arakkal foleg nem.


HThomas
(senior tag)
Blog

Nem rossz, hogy van ilyen is, aztán majd kiderül mekkora igény van rá valójában...
Almát a körtével, de azért durva, hogy pár éve ennyiért egy jól felextrázott kompakt kombit lehetett kapni :(


Chereiose
(addikt)

Itthon is tavaly a támogatás asszem 65%-a ment rá, de mar több mint 50 ezer megrendelés volt rá Európában is.


Noukoum
(veterán)

Már az autóhiány előtt sorban álltak érte az emberek. Románia ezzel az autóval röhögve előzte meg a magyar eladásokat. Nem Ausztria, hanem Románia.


KubanitoS
(veterán)

Azt hiszem előttem leírtatok mindent. Engem csak az érdekelne, hogy ki fog egy ilyen csodát megvenni 5-10 éves korában? Vagy addigra az összes megy a levesbe? Nesze neked környezettudatosság...

üzenetek