[Re:] [Depression:] Autóversenyzők! Ti nem vagytok normálisak! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

a vadkeletieket a horrorkaravánok se izgatják, pedig ha valami jól látható, akkor az az.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

A kamion nem azért megy lassan, mert nem tudna gyorsabban menni, hanem mert nem szabad. Könnyű rakománnyal, vagy üresen tudnak tolni még emelkedőn is.


ncc1701
(veterán)

Meg tudtommal le is vannak korlátozva. Na, ez nem volt. Tudom, h van olyan traktor, ami 700 paci felett van, jó sok nyomatékkal.


Somatom
(veterán)
Blog

Pedig nem tud, mert mindegyik le van korlátozva max. 90 -re. Ezért szokott lenni a "kamionverseny", amikor alig megy el egyik a másik mellett. Olyankor nem az előző a hunyó, mert ő nem tud gyorsabban menni. Akit előznek, annak viszont semmiből sem tartana pár másodpercre visszavenni a tempomatot, hogy gyorsan megtörténjen az előzés. Egy kamiont legfeljebb lejtőn lehet meggurítani 90 fölé, de az 1 percen túl tartó 90 fölötti tempót gyorshajtásként beregisztrálja a tachográf. A tachográfot pedig x időnként hivatalos bevizsgálásra (un. illesztésre) kell vinni. Max. 94 -ig el lehet vele trükközni, hogy 90 -et húzzon, de jobban nem. Gondolom, a románoknál ezzel csalnak. Csakhogy a GPS -es tachográfnál ez is bukta.


bambano
(titán)
Blog

szerintem nem sávot váltani, nem előzni ugyanúgy hunyás.


Somatom
(veterán)
Blog

Ezt nem értem. Dekódolnád?


bambano
(titán)
Blog

az én értelmezésemben azt írtad, hogy nem az a kamionos hibás, aki kiáll gyökkettő sebességkülönbséggel előzni, hanem az, akit előznek és nem lassít.
ezt vitatnám, szerintem ha nincs meg a biztonságos feltétele az előzésnek, jelen esetben a 20+ km/h-s sebességkülönbség, akkor tilos előzni. szerintem nem várható el, hogy akit előznek, az csak azért lassítson, mert a másik nem bírt megülni a seggén és értelmetlen előnyre hajt.

én ha kimegyek előzni, akkor visszakapcsolok, 3-ba biztosan, de néha 2-be is, eleresztem a ménest, és megelőzöm, nem imádkozok meg mutogatok, hogy a biztonságos előzés függ-e attól, hogy a másik megszán-e. akkor megyek ki előzni, ha nem gyorsít jobban, mint átlag autós szokott (=tudom biztosítani a szükséges sebesség-különbséget). vagy ha betartja a kreszt, és konstans sebességgel megy, de ez nem kizáró feltétel.


Somatom
(veterán)
Blog

Egy kis félreértésbe keveredtünk az én hibámból. Én ezt az előzést autópályára, többsávos utakra értettem. Egysávos úton az ilyesmi valóban irreális és nagyon balesetveszélyes. Épeszű kamionos nem megy bele ilyenbe, hacsak a másik nem jelzi neki előre, hogy maximálisan partner lesz az előzésben.


bambano
(titán)
Blog

nem, nem keveredtünk.
az fel sem merül, hogy 2x1 sávos országúton 10 percekig dekkoljon egy kamion a szembejövők sávjában. a legutolsó madmax-et már leforgatták, egyéb esetekben meg nincs ott dolga.

autópályáról beszélek, ott is számít az előzési szabály. tetszőleges autóval ha nem tudod biztosítani az előzés feltételeit azt feltételezve, hogy a megelőzendő jármű nem fog szándékosan kitolni veled, akkor nem előzhetsz.

külön vitát érdemelne, hogy ha akkora a sebességkülönbség, hogy hosszú percekig tart az előzés, akkor pontosan mit is nyer az, aki előz? értelmetlenül minimális előnyre tesz szert, azért kár erőltetni.


Somatom
(veterán)
Blog

Nem ilyen egyszerű ez. Hol nincs meg a különbség? Sík úton, lejtőn, vagy emelkedőn? Mi van akkor, ha előzés közben ez változik? A jobban megrakott jármű jobban belendül, viszont emelkedőn lassabb. Mivel a sebességkülönbségük nem állandó, ezért az előzéssel nyerhető idő sem az. Arról nem is szólva, hogy akár húsz percen is múlhat egy rakodás. De, levezethetem azt is, hogy egyetlen reggeli előzésből hogyan képződhet estére több órás különbség.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Sosem vezetett kamiont... :)
Igazából nekem még az se mindegy melyik személykocsival vagyok, mit viszek, értelemszerűen, ha lassabb vagyok bármely okból elengedem az előzni kívánót, igazából csak az idegesít, mikor megyünk tízen valami lassúbb jármű mögött, közte Mustang és Porsche akár, erre jön hátulról a dízel kettes Golf és kormot okádva előzi a sort...
Kamionnal ha volt problémám az román volt viszont, Nemrég Kenderes előtt megelőztem egyet, majd benn Kenderesen visszaelőzött, mert csak hatvannal mentem. :(
Az lenne a megoldás, hogy mivel az útvonalaik a Hugoval ellenőrizve vannak, a sebességük is ellenőrizhető lenne két pont között, így rögtön kibukna, hogy mennyi idő alatt honnan hová értek el.


Somatom
(veterán)
Blog

Ellenőrizhető, ha a rendőr veszi hozzá a fáradtságot. A Hugoból adott az útvonal, a tachográfból pedig az idő és az időpontokhoz tartozó sebességértékek. Az új tachográfok pedig közvetlenül társítják a sebességértékeket a koordinátákkal. A rendőr kiolvassa, betölti a gépébe és az kapásból megmutatja, hogy a sofőr hol volt szabálytalan.


borg25
(senior tag)
Blog

Depression megfogalmazta a példát. Gödöllőn ez annyival tud cifrább lenni, hogy három sor (M30, M3 2 sáv) szűkül re 1 sávra a körforgalom miatt. A normálisabbja beáll az M3 egyik sávjába araszolni, és alkalmazza a cipzár elvet. A tahója meg az M3 üres sávjában előre megy, és a legvégén bepofátlankodik. A másik két sor nem tud haladni, mert mindig van pofátlan.

Az ilyeneknél nem az lenne a cél, hogy büntessék. Neki már az is veszteség lenne, hogy amit tahósággal összeszedett időelőny, az gyorsan leolvasd az ellenőrzésnek hála. Nem tagadhatja meg, hogy most neki nem jó, ki kell várnia a sorát. ha 30 másodpercenként van egy tahó és 2 perc az ellenőrzés, akkor a 10. delikvensnek 15 percet kell várnia, hogy sorra kerüljön. Ilyen felállás esetén másodszorra meggondolná, hogy megéri-e neki az egész.
A pénz lehetőségét(soron kívüliség, ellenőrzéstől eltekintés, gyorsított eljárás stb) meg azért mondtam, mert tudom, hogy erre nincs rendőr, tehát, valahogy érdekelté kell tenni őket.


szabonagyur
(félisten)
Blog

Szerinted aki az M3 másik sávból áll be az nep a cipzár elvet alkalmazza? :U Ha jól van alkalmazva a dolog akkor halad a forgalom, pont akkor nem halad ha az inkompetens sofőr nem tudja jól alkalmazni és befagyva vár, hogy mindenki intsen neki, hogy mehet...

Legtöbbször pont az ilyen állítja le a forgalmat, hogy még ha lehet sem akar haladni vagy nem érti éppen mi történik. A legtöbb sofőr nem érti a jobb kéz vagy elsőbbségadás szabályt sem és csak vár és vár.

Sajnos amit írsz az tipikus példa annak amikor valaki beáll a sorba mert jó, de a másik aki tudja alkalmazni a szabályokat az pedig halad.

[ Szerkesztve ]


Lauda
(félisten)
Blog

Köszi a példát! Mivel ez teljesen szabályos amit írtál, nincs mi ellen fellépni. Ezen kívül azt gondolom, hogy ha a nem megszűnő sorban megfelelően partnerek lennének az autósok, sokkal gyorsabban és dugó mentesebben alakulna a helyzet. ;)

[ Szerkesztve ]


borg25
(senior tag)
Blog


Erről a szituról beszélek.
A végén a három sávból, csak a zöld sáv marad meg. Abba kell besorolnia a többinek. Látható, hogy előbb a pirosnak, aztán a kéknek. Mikor áll a sor, a kék elsuhan az araszoló zöldek mellett, pedig csak le kéne esnie a helyzetnek, hogy miért állhat a sor, egy lehajtóról beszélünk, nem valószínű, hogy a zöldek azért állnak, mert az kanyarodó sáv, és ők nem tudnak menni, nem úgy mint a kékek. Ráadásul kint is van a tábla, hogy a két sáv össze fog olvadni, és a kék olvad a zöldbe. De ez őt nem izgatja. Ő odamegy, és követeli magának a cipzár elvet. Én meg követelném neki, a KRESZ által előírt jobb kéz szabályt. (Melyik is az erősebb?) Azt már egyből zokon venné, mert mindenkit el kéne engednie aki a zöldben van. Az meg a gyenge lelkének sok lenne.
A cipzár elv, az elv, nem szabály. Szóval, amit csinál nem csak bunkóság, de szabályt is sért, mikor a zöld sávban lévő nem engedi be és ezért ő elé vág, mert ő balról jönne, és hát nincs kint a tábla a zöldeknek, hogy mackósajt a hülye kék tahók kedvéért...


Lauda
(félisten)
Blog

követelném neki, a KRESZ által előírt jobb kéz szabályt.

Itt nincs jobbkéz-szabály. Jobbkéz-szabály egyedül útkereszteződésben alakulhat ki a magyar kresz szerint.

Itt mindössze annyi a szabályzás, hogy abban a sávban haladóknak kell elsőbbséget adni, akiknek a sávja megszűnik. Azonban az elsőbbséggel rendelkezőt csak hirtelen fékezésre és irányváltoztatásra nem kényszerítheted. Tehát ha bedugja az orrát eléd miközben araszol például a forgalom, az teljesen szabályos. Maximum bosszantó, de a magyar kresz szabályainak megfelel.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

szerintem helytelen letahózni azt, aki a logikus, kresz szerinti megoldást választja.


szabonagyur
(félisten)
Blog

Látszik, hogy felindulásból írsz, gondolom mindig Te vagy az aki elé beállnak. Sajnálom a dolgot, de attól ez nem szabálytalan. Van egy sáv amit lehet használni akkor azt használni is kell.

Ez amúgy tipikus magatartás amikor valaki tudja, hogy 10 km múlva meg fog szűnni a szélső sáv, ezért végig a belsőben halad és ideges amikor jobbról elmennek mellette.

Gondolom ebben a helyzetben már 50 km-el korábban mindenkit beterelnél egy általad vélt sávba és várjon mindenki ott.

Itt az igazi kérdés még mindig az, hogy miért alakul ki a dugó? Nem e véletlenül egy olyan autós miatt aki hasonló magatartás miatt nem engedi be a másikat, de igazából ő sem tud haladni ugyanúgy mivel a másik félig bent van. Rendszeresen látom erre a példát városon belül is, kívül is.


Kisgépkezelő
(senior tag)

Én arra ugyan nem szoktam járni, úgyhogy nem ismerem hogy milyen tömeg szokott ott összegyűlni, de feltételezem, hogy azért van ott egy helyett két sáv, hogy ha nagy a forgalom, akkor ne az M3-ig érjen ki a dugó, mert az balesetveszélyes lenne, ha a 130-al menő autók mellett az egyik sávon gökkettővel araszolnának, hanem oda tömörüljenek be. Teljesen szabályos a belsőben előre menni, sőt valószínűleg az út tervezőinek is ez volt a szándéka, hogy ott előre menjenek.

Szerk: Meg hogy az M31 felé jobbra kanyarodni szándékozók elől oda szívják a forgalmat. Tulajdonképp ha tényleg akkora ott a forgalom, hogy ez indokolt, akkor egy ügyes megoldás lenne. Sok helyen van, hogy az egyik irányba alig fordulnának, de mégis ki kell várom egy hétmérföldes dugót, hogy be tudjak sorolni a kanyarodósávomba, mert túl rövidre tervezték.

[ Szerkesztve ]

üzenetek