üzenetek

hozzászólások


dugesz77
(őstag)

A cellák forrasztásához használt vezetéket én következőre vastagabbra keresztmetszetűre cserélném, főleg ha combosabb cellákat szeretnél később használni. Ezekre értve:

Jelenleg is 2-3 A-al simán terheled oda ezt vékonynak mondanám.
De gratulálok jó lett.

[ Szerkesztve ]


.mf
(veterán)

Szép upgrade (elég szellős volt az eredeti). Én mondjuk inkább egy kempingbringa-kialakításút vettem volna, ha lemerülne, azzal még lehet tekerni, nem csak tolni / rollerezni.

Egy tipp:
"42 V maximális feszültség"
Ha 41 V-ra korlátozod, jelentősen megnő a várható élettartamuk. 1-2 éve, amikor elektromos bringa építésén gondolkoztam, akkor merültem én is ezekbe bele, és találtam egy cikket, amiben azt vizsgálták, hogy a cellák élettartamát milyen tényezők mennyire befolyásolják. A 41 V-ról 42 V-ra töltés között kapacitásban már minimális volt az eltérés (pár százalék), ellenben sokkal több ciklust bírt így. Utána olvastam, hogy a Teslánál is csak 41 V-ra töltik őket.


dugo_
(veterán)

A spec alapján ez egy 350W-os, akár 30km/h-ra konfigurálható ebike. Itton ez a segédmotoros kerékpár kategória.

Ne mondd már, hogy erre rá lehet hazudni a roller kifejezést. Meg aztán az kéne még, hogy ez járdán közlekedjen... :D

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Ez a bibi.


vince
(őstag)

5 amperes biztosítékhuzal, tudatosan választotta: "a cellák egyesével 1-1 biztosítékhuzallal kapcsolódnak a pakkra. Erre azért volt szükség, mert bizonytalan eredetű, használt cellákat használtam fel. Ha egy cella meghibásodik és átmegy zárlatba, akkor így egyszerűen csak leoldódik a pakkról, nem gyújtja ki azt."

[ Szerkesztve ]


carr
(őstag)
Blog

:C :C :C :C
:R
Ezt lájkolom! Király a DIY akkupakkolás!
Grat hozzá!


big-J
(őstag)

Nem ebike mert nincs rajta pedal amivel hajtani lehet, rollernek "kicsit" nagy, ami onmagaban nem baj, de elektromos hajtasa is van.

Segedmotorkerekparnak a kotelezo felszerelesei ezen nincsenek rajta.

Szoval akinek olyan kedve van igyis ugyis megbuntet, akarmit hazudsz ra. :D

[ Szerkesztve ]


vamzi
(őstag)
Blog

Ez egy jó kérdés, mert eléggé szürke zónában van. Ha lenne rajta pedál, akkor kerékpár lenne. Ha 300W-nál nagyobb motorja és/vagy 25km/h sebességnél nagyobb sebességgel tudna közlekedni, akkor segédmotoros kerékpár, amihez már ugye kell sisak meg jogsi. 250W-os motorja van és 25km/h-nál nem tud önerőből gyorsabban menni, szóval passz, hogy jogilag ez pontosan mi. Valahol a roller és a kerékpár között van. Én utóbbinak tartom.


energy4ever
(addikt)
Blog

Ekkora teljesitmennyel roller sem mehetne forgalomban.
Kerekparnak szabalytalan.
Segedmotorkerekparnak szabalytalan.

Maganteruleten lehet hasznalni, es ennyi. Vagy kozteruleten tolva. :DDD

Ezt nemcsak bentetik, de elis tiltjak utana. Akar elkobozzak, akkor meg zsebbe kell nyulni rendesen.


vamzi
(őstag)
Blog

(#6) Atyus
A mostani kellemes időben 50°C-ra megy fel a vezérlő hőmérséklete. Az akupakkon nincs hőmérséklet emelkedés és a motor is éppen csak langyos. Szerencsére van visszajelzője, amin látom a vezérlő hőmérsékletét, így ha kell, akkor majd kitalálok valami hűtést neki. Valószínűleg plusz borda elég is lenne, annak még van hely bent.

(#7) Duracellm...
Megfontolandó amit írsz, a jelenlegi teljesítménye is teljesen kielégítő.

(#8) klambi
Gondoltam rá én is, akár még táskában tartható pótaksira is, de azt már kicsit extrémnek tartom :D

(#10) kmisi99
Van egy töltőm (LiitoKala Lii-500), amiben van beépített NOR teszt, ami előbb feltölti 100%-ra, majd elkezdi meríteni és közben méri a kapacitását, majd ismét fullra tölti. Minden esetben 250mA-rel merítem a cellákat, a gyári adatok is ilyen merítés mellett vannak megadva.
A kiválasztás úgy történt, hogy excelben vezetem a cellákat és a nekem fontos értékei alapján kap egy pontszámot majd sorba rendezem pontszám alapján és a top 50-et vettem. Volt olyan cella, ami hiába volt nagy kapacitású, túl nagy volt a belső ellenállása és emiatt kiesett. Átlagosan 10%-a kuka a celláknak.

(#11) tntmax
120kg-ot írnak a gyári adatokban, de nem lennék nyugodt ilyen terhelés mellett.

(#17) energy4ever
A valóságban 24km/h a végsebessége (üresen kipörög 30-ig és ott leszabályoz). Erős leejtőn egészen megközelíti a 25km/h-t :) A motorja 250W-os.

(#18) Szajkop
Félreértettél valamit, mert minden cella biztosíték huzalon keresztül csatlakozik egymáshoz. Azaz képes arra, hogy ha zárlatos 1 cella, akkor fizikailag leválassza a pakkról magát. Összerakás közben volt is szerencsém tesztelni, mert párszor mellé nyúltam.

(#21) dugesz77
Papíron 5A, a valóságban picit nagyjából 6A-nél olvad el. Maximum 9A-t enged át magán a vezérlő, tehát max terhelésen 1,8A szalad át a huzalon. Hosszútávon sincs melegedés ekkora áramnál a huzalokon.

(#23) dugø
Tekerj az apró betűs részhez. Úgy 350W-os a motor, ahogyan 30km/h-t és 15km-t tud megtenni. Sehogy. 250W-os motorja van és nem képes 25km/h-nál nagyobb sebességre. Tehát nem éri el a segédmotoros kerékpár szintjét.


Snowy_owl
(őstag)
Blog

Ha vidéken jársz kisebb városban vagy faluban, akkor menj végig valamelyik főúton és csodálkozz rá a tornádó kerékpárokra és a robbanómotorral hajtott kerékpárokra. Elárulom előre hogy egyiken se látsz majd bukósisakot sem, illetve átlagban mindegyik tudja a 30at de van amelyik a 40et is, és sok van belőlük.

[ Szerkesztve ]


big-J
(őstag)

Ez nekem is furcsa amugy. Az oregek itt is hajtjak telepulesek kozott bicikliuton a tornadokat, es nem is pedaloznak vele. Hogy az egben nem tiltottak ki innen az egesz ceget... En nem merek e-scooter-el kimenni a telepulesrol, e-bike-on is van rasegites. Ezeken szerintem nincs is rasegites, full illegal.

Amugy az egy masik dolog hogy mindent lehet. Azon belul van egy kisebb reszhalmaz, ami illegal, es megkisebb, amiert ki-ki buntet.


dugo_
(veterán)

&vamzi

Akkor teljesítmény alapján nem az, de pontosan azért ebike, mert nincs rajta pedál és gázkarral megy.

Ha lenne és csak tekerés közben segítene rá, akkor lenne pedelec, ami sima kerékpár, bizonyos megkötésekkel.

[ Szerkesztve ]


big-J
(őstag)

Magyarorszagon legalisan nincs ilyen kategoria, hogy ebike.


Snowy_owl
(őstag)
Blog

Nem csak tornádó(cég) van csak kb. ha valamit ismer valaki akkor az a tornado, vagy ha azt mondom elektromos bicikli akkor a tornado jut eszebe.

Amúgy nem túl biztonságos, sőt szerintem érdemes lenne rá a sisakot kötelezővé tenni. Mondjuk van olyan ismerősöm aki sima bringával törte össze az állkapcsát. Azóta állkapocsvédős sisakban nyomja kizárólag.

[ Szerkesztve ]


energy4ever
(addikt)
Blog

A tornado nekem nem remlik, en Z-tech vagy mi a retket szoktam lattni.

Mas:

Itt a cegnel is van valamelyik hulyegyereknek ilyen szarja. Behozza ha esik az esso, nem szolnak ra. Volt, hogy valaki behozta a robogot. Kivitettek vele, hogy benzines, es gyullekony.
Szerintem egy megbizhato(pl aprilia) motor nem fog csak ugy meggyulladni, de egy ilyen sello/tornado/z-tech retek telepakolt mindenfele akksival, kinai minoseget nem ismero gyartmany... Hat... :U


Snowy_owl
(őstag)
Blog

De mi baj a kínaival? Ma már az nem eredeti ami nem kínai. Minden kínai kb. Vagy legalábbis ott gyártják.


.mf
(veterán)

Az "e-bike" valóban nem jogi kategória, de 4 kW-ig smkp-nak számít az összes nem-rásegítéses, és 250 W névleges + max 20% (300 W) felett a rásegítéses is (s-pedelec sem kerékpárnak számít már). Tehát hivatalosan azok és ez is smkp, tehát első-hátsó lámpa, bukósisak, és B vagy tetszőleges A jogosítvány is szükséges, ha a forgalomban részt vesz.


Somatom
(veterán)
Blog

Továbbá ki van tiltva minden olyan helyről, ahonnan egy smkp. Továbbá, egy smkp -nak rendelkeznie kell érvényes felelősségbiztosítással. A típusengedélyben nem vagyok biztos, de sanszos, hogy kell az is.


big-J
(őstag)

Tipusengedely mellett a biztositashoz pedig kell alvazszam. Az ebikeshop.hu-sok megoldjak valahogy, ok megkotik a boltban amikor megveszed az s-pedelec-et (45kph). Nem tudom, ok mit hasznalnak vazszamnak.

[ Szerkesztve ]

üzenetek