üzenetek

hozzászólások


f4lcon
(őstag)

fék keménységét nem értem
mi kemény?


Vesa
(veterán)

Mennyi volt eredetileg? Én is tervezek hasonlót, mert 24kg a bringa. Lehet tudni a részleteket, pl. a kerékkel mit csináltál, mire cserélted, és ilyenek?

[ Szerkesztve ]


bulikavagyok
(nagyúr)

Kicsivel 19 kg alatt volt amikor megvettem, szóval nem kellett belőle sokat faragni. Felni maradt, mert amúgy is egy lightos darab. Egy-másfél kilót viszonylag könnyű leszedni (a külső-belső gumikkal akár 1000+ grammot is) de onnantól már elég drága mulatság lesz. Nem tudom milyen bringád van, de ha egy jóval könnyebbet szeretnél, akkor valószínűleg jobban jársz ha nézel egy újat. Most van pár nagyon jó akció az EU-ban (20-35% kedvezmény)! Linkeltem már ide. Az enyémnek az alulvázas változata is csak 20 kg! Bár azt hozzá kell tennem, h ez nem full power bringa. Nem való mindenkinek. :)

[ Szerkesztve ]


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

24 kilóból nagyon nehéz lesz érdemben faragni. Sajnos ott a nagyobb akku, masszívabb váz sokat dob. Ha mindenből megveszed a top szintet, akkor is valószínűleg bőven 20 kiló felett leszel. Viszont egy zsák pénzt elköltöttél. 20 kiló alatti ebike csak a light e-bike kategóriában lesz, az pedig bringa cserét jelent.

[ Szerkesztve ]


Vesa
(veterán)

Köszönöm a válaszokat! Haibike Fullseven 4-em van, nem a legkönnyebb darab. Másikat nem fogok venni, mert ezt is most vettem. :D 1-2 kilót szerintem le tudok szedni róla, de irreális árat biztos nem költök erre, akkor marad így.

[ Szerkesztve ]


big-J
(őstag)

Ha a kerekekbol/belsokbol/gumikbol faragsz sulyt, sokszorta jobban megerzed. Csak legyen terved ha valami ereszteni kezdene. :D


Hopkins_001
(tag)

Amiket felsoroltál egy hagyományos bringa bolt beállítja.
Motor probléma meg valószinű a bolygómű tört szét.(kuplung) Esetleg a benne lévő csapágyak. Vagy a tengelyen lévő csapágyak.


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

A fő probléma az, hogy ezek a samebike és társai, mind iszonyatosan gagyi alapra épülnek. Ipari hulladék kategória, mint bármelyik legolcsóbb parektikeres bringa. A minőséget nem tudod megkerülni, ha olyan kerékpárt szeretnél amihez van alkatrész és be is lehet állítani, akkor valami márkásat kell venni. Sajnos az internet tele van szeméttel. Én valami Bosch rendszerű folding bike-ot vennék, de az nem is lesz olcsó.
Ha mindenképpen ezeket a kínai vackokat szeretnéd toldozni foltozni, akkor annyit tudsz tenni, hogy az összes szar alkatrészt elkezded lecserélni minőségi darabokra, talán akkor lesz belőle valami, ami nagyjából használható. Ami a tárcsaféket illeti, a legjobban azzal jársz ha lecseréled, például veszel shimano vagy avid mechanikus tárcsafék nyergeket, shimano vagy sram féktárcsákat, adaptereket. És ehhez lesz fékbetét, be is lehet állítani és meg is tudsz vele állni.


sebgutkopf
(őstag)

Gratulálok ez tényleg szép lett így főleg, hogy XL-es váz. :R
A motor hangja az a belső áttételezésből jön, illetve a kis ellenállás rásegítés nélkül a shimano motor érdeme, meg persze a bringa súlya is segít.

Gyakran amikor a pályáig megyek a szintén kikapcsolt rásegítéssel megyek és inkább a gumik gördülési ellenállása és a tapadása az ami miatt egy ponton túl már nem akarok gyorsítani, mert nem éri meg a többlet erő befektetést (főleg mivel azt a pályára tartalékolom).

Sok élvezetes km-t vele!


f4lcon
(őstag)

elfogadható, hogy ha valakinek nincs 7-800k egy Bosch-os összehajtósra, csak akkor legyen tisztában azzal, hogy 'drágán' vesz sz.rt :(

a jelenlegi helyzetből egyébként nincs nagyon kiút, és tanulópénznek is drága, mert úgy tűnik egyébként mindegyik bringában a fő alkatrészek (váz, motor, akku) haltak meg, amiknek a cseréje vagy nem gazdaságos, vagy lehetetlen.

ezért javasolta a váz hegesztését, talán az még abban a formában érdemi összegből menthető. a másik, aminek az agymotorja kuka szerintem akkor se fog hosszú távú értéket képviselni, ha a forgalmazó végül úgy dönt, hogy kicseréli az agymotort. ha mégis így lesz, azokat azonnal el kell adni.


big-J
(őstag)

Nem muszaj draga legyen, en mindig azt mondom itt, inkabb hasznaltat felaron, aminek van markaja, ugy legalabb lesz alkatreszed meg talalsz szervizt.


lanszelot
(addikt)

Először is köszönöm szépen a választ mindenkinek.

Mint írtam nincs szervíz sehol.
Voltam 3 szervizbe, de semmit sem érnek.

Nem értek semmit a kerékpárokhoz, ezt ajánlották ezt vettem.

Fék keménysége: fogalmam sincs, szervizben mondták hogy a fék betét keménysége se mindegy. Nem tudom ez mit takar.


Hopkins_001
(tag)

Sajnos én is bele nyúltam egy itt ott hibás hasonló ebikeba, de addig néztem videókat, hogy megtanultam magam szerelni. Hiába kértem segítséget bicaj szervízben csak pislogtak.
Mostmár tudok csapágyakat,vezérlőt meg úgy mindent is cserélni rajta, természetesen kellett hozzá egy kis idő.

Segítek szívesen,de így távoktatásban nehéz.
-Mechanikus fék sose fog jól. Cserélni kell egy hidraulkusra.
-Váz ha repedt azt meg kell heggesztetni és mehet tovább, csak érdemes ilyenkor mindent lepucolni a bicajról ami elektronika.
-motorokban valószinű a bolygómű széttört, ne menj többet vele mert rossz helyre kerülhet a darabkák,de lehet a csapágyak rossz belül.


parandroid
(nagyúr)
Blog

Tehát ha ráköltöd az árát még egyszer, akkora következő meghibásodásig akár használható is lesz...

Az ilyen ipari hulladék ellen nem az a védekezés, hogy megtanulod használhatóra tákolni magad, mert jóérzésű szerelő nem nyúl hozzá, hanem az, hogy eleve olyat veszel, ami normális minőségű, normálisan szerelhető, és létező supportja, szervízháttere van. Lehet, hogy dupla annyiba kerül, de ez sem véletlen... Másrészt meg úgyis elköltesz ennyi pénzt a gagyira is, de a végén még mindig nem biztos, hogy működni fog, de ha igen, akkor legalább szarul.

p


bulikavagyok
(nagyúr)

Köszönöm! :R

Tegnap már az erdőt is megjártam vele, úgy tűnik, h nagyon jó barátságban leszünk! :) Emelkedők nélkül teljesen felesleges a rásegítés. Van itt a közelben egy kb három kilométeres sík szakasz, ott is teszteltem tegnap: gond nélkül tudtam tartani a 30-as tempót.

A hangja miatt továbbra is aggódom egy kicsit, több ebikeot hajtottam már, egyiknek sem volt ilyen hangja. Ha Pesten járok megmutatom egy hozzáértőnek.


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Esetleg csinálj róla egy hang/video felvételt, aztán megszakértjük. :)


yle_greg
(tag)

Meglepo, de egy teljesen uj nezopontot ismertem meg az utobbi nehany hozzaszolasbol.

En vasarlas elott revieweket olvastam a bicajrol (PVY Z20 Pro) es az alapjan vasaroltam meg. Bele sem gondoltam, hogy ez nem neves gyarto, eszembe sem jutott, hogy utananezzek a szervizhalozatnak. Pedig teljesen jogos, ez nem olyan mint amilyenek a gyerekkoromban voltak a bicajok, hogy mindenki megszerelte a sajatjat, ezen tenyleg van annyi technika, ami bar tanulhato, es megfelelo szerszamok/eszkozok meglete eseten javithato, cserelheto, de messze nem trivialis a szerelese.

En ugy voltam vele, hogy ez egy bicikl, ugyan mi baja lehet, amit nem tudok megoldani?! Most szembesultem vele, hogy ha a vezerlo elektronika, vagy a motor mondja be az unalmast, akkor nagyon megszivom. Hat, ez ciki, de ez van. :-)

Egy kerdesem viszont lenne: miert mondjatok (tobben is, szoval biztos igazatok van) hogy a mechanikus feket le kell cserelni hidraulikusra? Az enyem teljesen jol fog. Kiveve esoben, mert akkor nem. Csak az eso miatt nem cserelnem le, szar idoben inkabb lassabban megyek, hogy kesobb kapjak ki az asszonytol. :-)

A hidraulikus feknel egyebkent nem nagyobb a meghibasodasi esely? Ezt csak kerdem, meg sosem volt hidraulikus fekem. Mi a gond a mechanikussal?


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

A legtöbb mechanikus tárcsafék rendkívül gyenge minőségű, ráadásul a pontos beállítása is kb lehetetlen. A fékhatása meg általában nem éri el egy közepes minőségű vfék szintjét se. Fékbetét is vagy van vagy nincs. Ezért ajánlott lecserélni, vagy még inkább ajánlott meg sem venni olyan bringát amin noname mecahnikus tárcsafék van. Egyébként vannak jó mechanikus fékek, például a Shimano-nak is van, iletve a Sram-nak is, viszont ezek egy árban vannak az alap hidraulikus fékekkel, akkor meg inkább jobban jársz azzal.

A hidraulkus fékkel is hasonló a helyzet, ha valami noname fos, akkor azzal is lehet szívni, de már a legalapabb shimano hidraulikus tárcsafék is nagyon megbízható. Nagyon kicsi az esélye, hogy olajat ereszt, a beállítása sem nehéz. Szerviz igénye sincs sok. Átlag felhasználás mellett 2-3 évente elég benne olajat cserélni. A fékbetét cseréje sem bonyolult. Csak akkor kell sűrűbben olajat cserélni benne ha intenzív használatban van.

[ Szerkesztve ]


yle_greg
(tag)

Szoval az a gond, hogy nehez beallitani es a fekhatasa is gyengebb, mint a hidraulikusnak.

Ezen most elgondolkoztam. Ujonnan a beallitas valoban szoszmotolos volt, es nem is sikerult, mert kellett par kor, hogy bekopjon es ne adjon ki hangot rendes haladaskor.

A fekhatassal viszont nincs gondom. Siman azonnal allora fekezi a kereket, ha erosen behuzom. Egy elem vago autot kicsit tulkompenzaltam, 20-25 km/h sebesseggel aszfalton egybol radiroztam a gumit. En cirka 80, a bicaj 25 kilo, mondjuk az elso es hatso feket egyszerre huztam be.

Lehet, hogy azert nem erzem a mechanikus fek fekhatasanak a problemajat, mert kicsi, 20 collos a kerekem? Nem mindegy, hogy milyen erokar mellett akarja megfogni a tarcsat. Nagy kereku bicajnal a tarcsa sokkal messzebb van a kerulettol, es ahogy kiveszem, ti tobbnyire "rendes" meretu bicajt hasznaltok. Talan ez lehet az ok, hogy nektek keves a mechanikus fekhatas?


bulikavagyok
(nagyúr)

Jó ötlet! Köszi előre is! :R Csináltam két videót, a menetszél miatt nem az igazi, de azért nagyjából hallható a lényeg. Egyébként már kezdek megbarátkozni a hanggal. Ha pár percig megy a motor, már fel sem tűnik, h "fura" hangja van. Csak bekapcsoláskor bántja a fülemet, mert amúgy nagyon csendes a bringa.

Videó 1, videó 2

Szerk.: a második videó végén használom mindhárom fokozatot.

[ Szerkesztve ]

üzenetek