[Re:] [flymi:] Életem első saját autója - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Tikakukac
(titán)

Még benzinnel csak-csak, bár mondjuk én a fals riasztásoktól agyhalált kapok.

.Szaki.: Kevés lesz ott a paci, kolléga jól mondja. 90 lóval is nagyon tudni kell nyáron, hogy mikortól van meg a nyomatékcsúcs, klíma mellé azt mondom 100 lovacska és felette. Akkor még embert is beültetsz magad mellé.

Jó-jó, tudom. Nagyfater 1.2 Thaliában ha klímát kapcsol is azt hajtogatja, hogy feltépi a verda a flasztert, maradjunk annyiban, hogy vesszőfutás.

[ Szerkesztve ]


Redneck
(veterán)
Blog

Nem volt rossz, de tényleg ki tudja 10 év fölött mi jön elő. Rokonom 6 éve hajt egy 1.5dci Cliot, azzal nincs gond, de kolegináéval sem 10 évesen.


Tikakukac
(titán)

Szzt a qrva.

Ott a környéken brutális lottónyeremények eshetnek ki. Ha ez még az a dci, ami a csapágyakat ette és még nem volt velük gond, akkor fortuna asszonyság nagyon kedves velük :K

Hannibhál: Nem a ló a gond. Hanem a hozzátartozó nyomaték leginkább. Ami kicsi szívóbenzinben alacsony fordulaton nincs. Ergo induláskor kened a kuplungot, utána pedig nagyon okosban kell rakni a fokozatokat. Turbós kocsinál nincs gond, ott hamar megjön a töltőnyomás és lehet egy 1.2-es kocsival is úgy menni, mint egy 2 literessel.

[ Szerkesztve ]


Hannibhál
(őstag)
Blog

Érdekes, nekem a klíma annyit jelentett a fiestaval nyáron fogyasztásba, hogy 5l helyett 5,5-et evett nagy átlagba, 85-90el menve főúton :) Nem tudom hova kel lennyi lóerő, de 90-100al haladni nem biztos, előzni meg nem kötelező mint tudjuk.
Az tény, hogy nem lehet száguldani, de arra, hogy az ember kényelmesen elmenjen vele bárhova arra jó, legdurvább egy 600km-es túra volt, 1.4es 80 pacis benzinessel, klíma végig, 3an benne csurig csomaggal, s a 600km átlagfogyasztása volt(Várpalotától Székesfehérvárig 120as tempóval, utána 90-100-as tempó, falvak között 80, mert szar volt az út, Sümeg-Kecskemét etap) 5,85l-es átlagfogyi jött ki, és haladtunk is.
Szóval azt, hogy zabálna nem igazán érzem :U


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

Valószínűleg rosszul vezetsz, a gáz - féket bináris módban kell használni, tehát vagy tövig gáz, vagy satufék. Akkor zabálta volna rendesen a benzint, nyilván a klíma miatt ;]


bambano
(titán)
Blog

érdemes típusismerettel keresni a használt autók között, mivel g astrából sosem volt 1.2-es dízel. Tehát 1.2-es benzinest láthattál.

Hogy melyik a szebb, az szubjektív, a focus vagy 6 évvel újabb tervezés, ezért lehet modernebb.

"Szerintem meg keretösszegen belül vagyunk": én nem a költségkereted vitatom, hanem azt, hogy azonos áron jobb g astrát vagy hasonló g astrát olcsóbban vehettél volna. eleve felsoroltál annyi hibát, amennyinél már nem lett volna szabad megvenni ezt az autót.

"3F "szabály" szimplán hülyeség.": vettél egy rozsdás, nyaka véres fordot. a 3f-ből egy igazolva lett, te írtad le a bizonyítását.

"Motor-kasztni sorrend is jó, de fordítva is. Szerintem nem lényeg melyik a dobogós.": szerinted. majd az élet megtanít, hogy motorikus hibát sokkal egyszerűbb javítani, kasztnit javítani mindig drágább, bonyolultabb és lassabb.

"Vezérlés mint említettem megvolt, van még benne pár ezer kilométer. De azt is meg lehet oldani 30 párezerből, de csak azért h te jobban aludj éjjelente most nem fogom meglépni.": engem nem zavar, hogy lecserélteted-e. az se zavar, ha elszakad a vezérlés és lerúgja a hengerfejet. Téged fog zavarni, ezért lenne érdemes mások jótanácsait megfogadni.


Hannibhál
(őstag)
Blog

Haverom b*szogat mindig, hogy nem is benzinest, hanem dízelest vettem igazából, csak meghamisítottam a forgalmit, hogy menőzhessekXD
Városba nekem is benyelt már 8litert, s akk nem is volt klíma, de akkor kb 4km-re jártam győrbe melóba, 3.-ba is max 1600ig pörgött fel a dugó miatt szóval nem vészesXD
A titok a stabil pedálnyomás, egy pozícióba rögzítem a lábam ami pl elég a 90hez, s azt a pozíciót tartom, dombon felfele lassulok 80ig, dombon lefele meg visszagyorsulja de benzint ugyanannyit adagol:) Kanyarba is ugyanez(már ha lehet).
Érdekességképpen mentem úgy ahogy haverom, miszerint gyorsítva előzgetve, érdekes mód úgy nekem is 7,1es lett a vége, s amikor ő ment a mazda 6 1.8-as benzinésével úgy ahogy én, mindjárt neki is 6l lett a fogyasztása az addigi 8,5 helyett KLÍMÁVAL.
Vezetni tudni kell na:) ;]


.Szaki.
(addikt)
Blog

Sose volt nálam ilyen kicsi motoros autó, egy Punto II kivételével, ami haveromé és elvittem egy teszt útra, szóval elhiszem nektek. Igazából azért gondoltam, hogy elég egy ilyen kisautó, mert Budapest egyik végéből kéne eljutnom a másikba, autóval 20-25 perc alatt megjárható, tömegközlekedéssel pedig ez jócskán többszöröse, sok átszállással. Erre úgy gondoltam, hogy nem lehet szükség nagyobb motorra. :) Ezeket a törpéket nem is nagyon látom nagyobb motorral, legyen az bármilyen márka. Bár egy Panda 100HP-t nyilván nem vetnék meg.

Te mit ajánlanál akkor?


Tikakukac
(titán)

Az elektromos gázpedálokban ez mondjuk már tényleg jó. Az valóban bináris. Az Opel, azért, hogy ne tűnjön gyengének köbö az első 2 cm-en már parkettázik. És amikor úgy valóban mennél, beletaposol és tök jó, nem történik semmi, hiszen a motor eddig is teljes fojtószelepnyitással ment, csak ezt te a lábadon nem érzékelted :P

Olyan 3500 fölött, amikor már valamicske kakaó tényleg kezd jönni, na ott valami diffi van a pici gáz és a tűzfal taposás között, addig semmi. OPCOM-t felrakva az ember tényleg nagyon jól tud szórakozni, hogy nini, van még 8 centi pedálút, mégis teljes gázon megyünk :N

.Szaki.: Bármi jó, amiből qrva sok van. Ne rozsdásodjon. Típushibákat úgyis minden fórumbuzi vágja, azokat kell megnézni, esetleg javítani-updatelni. Ennyi. Hogy ez japán-német-olasz-francia, annyira mindegy. Öreg anno CII Astra-t vett, ez volt 13 éve, szalonból. Típushibák vannak, cserébe nem nagy téma a javításuk, hegyekben van a bontóban minden, alkatrészek és kopók olcsók, némi zajszigetelést ha utólag az ember belerak meglepően jó kis közlekedőeszköz tud lenni.

De ez igaz minden ilyen alsó-közepes kocsira. Egy jó előző gazda ezerszer többet ér ilyenkor, mint gondolná az ember.

[ Szerkesztve ]


Nordic
(Közösségépítő)
Blog

Nekem egy '98-as Focus van, immáron 20 éves és egy két felületi rozsdafolton kívül köszöni szépen semmi baja.a szerelőm tavaly azt mondta, ritka az ilyen jó állapotú 20 éves fóka. 10+ éve van még, de még sose állt meg alattam, amit cserélni kellett rajta, az mind a korából adódott (két hátsó lengőkar, 4 függőleges stabilizátor, meg majd nekem is lesz egy rezonátor csövem amit cserélni kell ,mert kifúj). Innen nézve és továbbra is fordot vennék.

[ Szerkesztve ]


flymi
(addikt)
Blog

Igen, így h nem lehetett 200+ km-re lévő kocsikat is megnézni, jelentősen szűkült a kínálat.
Azt is tudom, h ebben az árban csak a kínálat aljából lehet mazsolázni. Egy patika már másfél milla, de mint említettem az már nem fért volna bele a büdzsébe, különben már a 2008-as két lityist megvettem volna helyben.
Őszintén meglepett a régtegvastagság körben a kocsin, de azért nem rettentett el. Szerkezetileg egyben van, kicsit vastagabb a festék itt-ott istenem, az én arcom sem olyan, mint a Hubble lencséje.

1 millió volt rászánva az autóra átírással együtt, ehhez volt még 250k, vagyis a negyede tervezve szervizre, javításra. Szerintem nem olyan rossz arány ez. Ha belecsúsznánk egy plusz 50-80k kiadásba, az még oké, van rá tartalék, nem lett lenullázva a számla és még marad másra is (szoba felújítás, bútor vásárlás, első teletank, számlák...)

Igenis jó volt hallani, h 10-15k helyett 3-at kért a manusz az állapotfelmérésért. Nem vagyok se skót, se sváb. De az ember ott spór ahol tud, amíg az nem megy a biztonsága és közvetve az egészsége rovasára. Ráadásul itt családi autóról beszélünk, tehát nem csak a saját életem a tét. 3k ellenében elég sok mindent megtudtam róla, amit állva nem. Ennyi pénzért egy szerelő még csak rá se néz egy autóra.

Alufelni egyelőre úri huncutság. Bár haver mondta, h van aki 9k/db áron tud hozni szépeket. Egy jó nyári szett tavasszal mindenképp kell majd, ez tiszta sor. A dísztárcsák olyanok amiyenek, kinemxarjale. Ha csillivilli felvagós kocsit akartam volna venni, akkor mást veszek, ezért sem riasztott el az a tény, h körben sérültek voltak az elemek.

Nyilván a vételárát is rá lehetne költeni szinte azonnal és abba olyan extrák is beleférnének, mint a küszöbvédő, új kormány, könyöklő, tetősín, horog, szélterelők ablakra, kavicsfelverődés elleni fóliázás, stb... De valahol meg kellett húzni a határt. Ezek most nem férnek bele, ennyi. Majd apránkét megkapja, ami jár neki. Autós kamera megjött (gps-es +cpl, 2k 1440p) ez egy hasznos kis cucc. Hétvégén majd felszerelem.

[ Szerkesztve ]


.Szaki.
(addikt)
Blog

:R


#31600896
(senior tag)

Mondok én egy durvábbat. Van egy 2003-as Fiestánk 80 ezer km-el. ;)


icemad
(nagyúr)
Blog

Nekem is volt 20 éves Suzuki Altom 17000km volt óra szerint, és nem volt babrálva. Csak 5 számjegyet tudott az óra. :DDD Biztos csak ennyire tervezték.

Lényeg a lényeg, hogy kilehet fogni jó autót, garantált kevés kilométerrel, csak piszok nagy szerencse kell hozzá.


dugo_
(veterán)

Barátnő családjában valós 39ezer kilométernél tart a 2004-es, szalonból kihozott Megane II 1.6 16V, ugyanabban a teremgarázsban tartva. :D

Van rajta 1db ajtóhorpadás meg az ajtóéleken pár pötty festékleverődés.

[ Szerkesztve ]


SutPet
(aktív tag)
Blog

szerk: @icemad nem válasz akart lenni csak félrement :D

Sok balesetmentes kilométert. :)
Idén vettünk mi is egy fókát mk1.5 5 ajtós hatchback, majdnem hasonló árban, olasz import. Órában meg 50000km volt hát azt azért nem hittük el, de szerelő átnézte semmi probléma nem volt vele.
A leglényegesebb ami miatt megvettük hogy egy hangyaf*sznyi rozsda se volt rajta sehol hiába 14 éves. Annyi szép focust néztünk meg aztán mind ott vérzett el mikor alánéztünk. ( szerelő hasonlatával élve, olyan ez mint mikor ott a bomba jó csaj előtted 10/10, levetkőzik és büdös a p***ja, az élettől is elmegy a kedved :D )

Vezérléscsere még hátra van de egyenlőre teszi a dolgát szépen. A rángatás nekem is előjött, teljes gyújtás csere után rendbe jött(30k volt) meg a megvétel után minden szirszar szűrő meg olajcsere meg szilentek cseréje volt 35. így ~7000km után nem bántam meg, bár azért próbálhattam volna alkudni :D.

Most volt vele még egy kellemetlen eset de ahogy utána néztem tipus hiba. A rugó ami visszahúzza középre a váltót eltört így kicsit érdekes volt váltani de ~5000ft-os tétel ugyhogy annyira nem vág földhöz, bár jobb lett ovlna ha nem következik be.

[ Szerkesztve ]


#31600896
(senior tag)

Ez a női hasonlat, valami veszett jó volt! ;)


Somatom
(veterán)
Blog

Cirka 2010 -ben vettem egy 1993 -as, 1.1 -es, karbis Fiesta -t 38e Km -rel, vezetett szervízkönyvvel. 54LE, végsebesség 120. Tetőcsomi, rajta egy 125 -ös robogó, és így legurultunk egy haverommal a barátnőmhöz Alicante -ba. Oda-vissza cirka 6000Km. Érdekes volt.
Aztán meguntam, hogy fapad, és megvettem egy haveromtól a 2004 -es Daewoo Kalosát, 65e Km -rel. Most van benne 89e. A felesége körbekoccolta, így nem hiszem, hogy el akarnák lopni. Műszakilag viszont makulátlan.


bambano
(titán)
Blog

"A felesége körbekoccolta, így nem hiszem, hogy el akarnák lopni.": ne írd rá a homlokára...


akom
(senior tag)

Autóvásárlási segédlet:
Első magyar tulajdonostól. = Mármint behozatal után.
Garantált kilométer. = Még az országba hozatal előtt visszatekerték.
Makulátlan állapot. = Ennél több szilikon már nem segítene rajta.
Folyamatosan vezetett szervizkönyv. = Valamelyik ország valamelyik szervizének pecsétjével.
Öreg tulajdonostól. = Garázsban tartott Gizike nénitől.
Kimagasló ajánlat. = Nagyon eladó.

Sajnos nagyon nem egyszerű itthon jó használtatót vásárolni. Ahogy olvasom itt azért sok embernek sikerült.

üzenetek