üzenetek

hozzászólások


frescho
(addikt)
Blog

2nd round:

az AMD mindig az Intel mögött fog járni, hacsak nem rukkol elő valamivel, ami „teljesen AMD”. És így született meg a K5 processzor.

Az AMD a 386-ig kaptam meg ateljes mikrokodot. A 486 reszben mar sajat fejlesztes a 386-on alapulva, reszben masolas. A K5-el amiatt kellett kijonnie, mert nem kapta meg a Pentiumot az Inteltol se a mikrokodot, se semmi mast. Amugy a K5 egy eloremutato cucc volt, RISC belso maggal es dekodoloval elotte.

Kis túlzással azt is mondhatnánk, hogy ők voltak a „Celeron dizájn” előhírnökei…

Ez nagyon eros tulzas. Kozuk nem volt a Celeronhoz. De volt mondjuk mediaGX, amit erdems lenne megemliteni. A Cyrix-nek nem a teljesitmenyevel volt baj. Pontosabban nem az ar/ertek aranyaval, hanem azzal, hogy keson jott ki a piacra. Az 5x86 valojaban a 6x86 megkurtitott, 486-os buszra optimalizalt verzioja volt. A VIA elsosorban a nevuket hasznalta, a fejlesztesuk nagy reszet kukazta, inkabb a C3 vonalat vittek tovab miutan az M1 mar nem skalazodott tovabb orajellel.

A GUI ötletét először az Apple ültette a gyakorlatba, a Macintosh gépén.

"Tomeges" meretben igaz, de az Alto joval korabb kijott, talan 2k darabos peldanyszamban.

És itt jelentek meg először az MMX utasítások is a multimédiás alkalmazások számára.

Ezt kesobb jol irtad, nem itt jelentek meg, hanem kesobb kiadasra kerult a Pentium MMX szeria. Kb. akkora volt az elteres a sima es az MMX verzio kozott, mint a mai tic-toc (Sandy vs Ivy Bridge) vagy Phenom I es Phenom II szeriak kozott.

Erre főleg azért volt szükség, mert küszöbön állt a fejlett grafikus felhasználó felülettel rendelkező operációs rendszerek színre lépése.

A ketto kozott nem volt igazi osszefugges.

Megjelenésekor azonban vegyes fogadtatásban részesült, mert az első Pentium teljesítménye nagyjából megegyezett a kései AMD 486-osok teljesítményével.

IPC teljesitmenyben igaz, de FPU-ban nem. A Pentiumok nagyon elleptek a 486-tol.

Ezt a hibát 1994-ben fedezték fel és FDIV hibaként híresült el, ami nagyon kellemetlen volt az Intel számára és csereakció keretében kicserélték a hibás processzorokat a javítottakra.

Később Pentium MMX néven került forgalomba az új termék

Meg a Classic szeriaban javitottak a hibat, az MMX-ek joval kesobb jottek.

Ezutan ugrasz a Celeronra es kihagyod azt a lepest, ami meg fontosabb volt, mint a Pentium. A PPro es a leszarmazott PII aka 686 architectura. A Celeronok ugyanis ebbol agaztathatoak le es itt volt egy akkora generacios ugras, aminek mostanaban lehetunk ismet tanui. A P2 megjeleneset a jatekokra fogni nem igazan ertheto, dea P3 SSE kiegeszitese tenyleg a multimedias progiknak jott a legjobban.

Itt találkozhatunk a Netburst elnevezéssel is, mely valójában a Pentium 4 egymagos architektúra összefoglaló neve, ami nagyjából azt jelenti, hogy a processzor magasabb órajelen egy megváltozott cache struktúrával dolgozik, ami viszont magasabb hőtermeléssel is jár.

Nem ezt jelenti, nem a cache a lenyeg. Hosszu pipeline, magas orajel mar talalobb lenne. Ja es volt belole ketmagos verzio is (2x1 mag egybe csomagolva).

Hyper-Threading kifejezés is, mely azt takarta, hogy egy fizikai processzorból két logikai keletkezik, ezzel is növelve a számítási hatékonyságot.

A Hyper-Threading a hosszu pipeline miatti kihasznaltsagot javitja, nem a szamitasi hatekonysagot, de ez meg elmegy, csak kicsit pongyola.

sőt, ekkor fordult elő az a korábban elképzelhetetlen helyzet, hogy az AMD-szabványhoz igazodott a Microsoft, a Linux és még a Sun Microsystems is. Ez az Intelt arra kényszerítette, hogy visszafejtsék az AMD specifikációját, és elkészítsék a saját klónozott változatukat, EM64T néven.

Ha a 64 bit-es utasitaskeszletre gondolsz, akkor azt ird. Az Intel a kereszt licence miatt nem fejtegetett semmit sem visza, siman hozzafernek, ahogy az AMD az SSE-hez.

Dióhéjban: Intel Core, Core2, Dual Core, Core i, AMD X2, X3, X4, X6 sorozat. És azért ne feledjük, mindegyik fejlesztés - a professzionális felhasználási területektől eltekintve - ma is a lehető legrészletesebb grafikai megvalósítást hivatott elérni. Mert a legfőbb bevétel ebből a szegmensből van, a játékosokéból, akik játszani szeretnének, mindig és mindig...

Ez egy tevhit. A legnagyobb bevetelt a nagy cegek jelentik. A legnagyobb profit arannyal a server piac rendelkezik. A jatekosok elhanyagolhatoak, el is hanyagoljak majd szep lassan oket meg a GPU gyartok is.

üzenetek