üzenetek

hozzászólások


sad_Vamp
(őstag)

nem tartom oktalan siránkozásnak a cikket, nagyon sok dolog van benne ami tényleg úgy van/volt.

Régen amikor kicsi voltam mindig azt mondtam, hogy majd ha nagy leszek fizetek a játékokért. Most amire megnőttem egyszerűen nincs (vagy rettentő kevés) olyan játék van ami számomra megérné ezeket a pénzeket.
1 kezemen megtudom számolni, melyik játék volt olyan h picit elszégyelltem magam mert nem vettem meg (a többi kb meg annyi volt, mint régen 1 demo vagy 1 shareware).

Az, hogy a WareZ tette tönkre a játékipart brutál nagy humbug. A játék ipart az tette tönkre hogy iparrá vált. Rettentő kevés az újitás, nincsenek ötletek és nincs tartalom. Ellenben van csilli-villi grafika, userek hülyének nézése, meg DLC.

A rég(ebb)i nagy neveket puffogtatják újra, meg újra. Igaz néha tesznek is alá jó játékot, de azért 1 brand az beskatulyáz akárhogy is vesszük.

Én sem sírok vissza mindent, de tényleg jobb volt amikor néha a játékokban gondolkodni is kellett, vagy ügyesnek lenni (kicsit szenvedni, az megmaradt az emberben és jobb érzés volt győzni). Ma már ez megszűnt. Meg lehet nézni hogy pl. PoP:Sands of Time-tól hová jutottunk az ugra-bugra játékokban, a legtöbben jóformán le sem lehet esni!!!

Talán ezek miatt is fordultam az utóbbi időkben a társasjátékok felé. Nem kevésbé geek dolog, ehhez is kellenek jó társak (akár 1 jó LAN partyhoz) de ki lehet tenni a polcra őket, sőt akár picit szocializálódhat is általuk az ember.


Shing
(őstag)

Örülök a TR kiemelésének, jó példa.
DE. Mikor beszéltek utoljára arról, hogy nem törődnek a PC-s változattal mert kalózkodnak a játékosok? Én elég rég láttam ilyen érvet a kiadóktól.
Miért csak a PC portok vannak kiemelve, hisz ugyan úgy tojnak bele az előző és jelenlegi konzolok változatába is.

Problémák: Elfogadhatatlan grafika, elfogadhatatlan teljesítmény a gyenge grafika ellenére, 30 FPS, alacsony felbontás, random FPS dropok, 4 hetes peccselgetés, stb. Ez minden platformon előfordul.
AC Unity, WD, Witcher 3, Fallout 4, BO3, Payday 2, Prototype Remastered, Alien Isolation, Batman, Mortal Kombat, RE Remaster. Lehetne még sorolni, főleg az érthetetlenül 30FPS-re korlátolt játékokat. Ezek közül egyik sem futott jól minden platformon, valamelyiken mindig voltak hibák.

Ezt sem tudom egyszerűen nem tudom mire vélni: "Ráadásul a legtöbb játék, ami XBOX One-ra kijön, megjelenik PS4-en is, viszont PC-n már nem mindig.

A következő játékok közül egy sem jelent meg a konkurens konzolra, csak PC-re.
Titanfall (XO), Ryse (XO), Gears of War (XO), Dead Rising 3 (XO), SOMA (PS4), No Man’s Sky (PS4), Final Fantasy XIV (PS4), Warframe (PS4), Helldrivers (PS4), War Thunder (PS4), Planetside 2 (PS4),
OlliOlli 2 (PS4), Magicka 2 (PS4), The Talos Principle (PS4), Devil's Third (Wii), Sonic: Lost World (Wii).

Azért a gagyi játékokat már direkt nem sorolom fel. Na, de hol van a sok konzol only cím?

[ Szerkesztve ]


Cifu
(félisten)
Blog

Stratégia-rajongó vagyok, különösen a körökre osztott játékokat szeretem (de nem kizárólagosan).

Erre vonatkozott a Tie Fighter kiszólásom. Van, aki ilyen vagy olyan játékot akar(na), de nem jön. Hajdan is így volt, például a KSP azért jó példa, mert amíg nem jött meg, nem volt hasonló játék se (az Orbital reális űrszim volt, de nem tudtál ilyen szabadon saját rakétát/űrhajót építeni).

Azért nem hiszem, hogy ne tudnál válogatni. Így hirtelen fejből a Homeworld: Remastered vagy a Sins of a Solar Empire: Rebellion, illetve a Total War: Attila ugrik be. Ok, egyik sem turn-based, de hirtelenjébe két komolyabb turn-based stratot is kihúztál (Civ és AoE)...

@sad_Vamp: Rettentő kevés az újitás, nincsenek ötletek és nincs tartalom.

Nincs tartalom és nincs ötlet a Metal Gear Solid V.-ben, a Witcher III.-ban vagy a Fallout 4-ben? Szabad halkan kuncognom? De ismét felhozhatnám a KSP-t, és a farvizén haladókat (pl. Spaceship engineers) arra, hogy bőven van itt kreativitás...

[ Szerkesztve ]


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Mert ugye elméletileg lényegében kész volt a játék, úgy volt, hogy kijön egybe, utána szétszedték, vagy valami hasonló volt. Ebből lett a Season pass.

[ Szerkesztve ]


szupermacs
(veterán)
Blog

Nem tudod mit hagysz ki! Sok-sok órányi agyatlan hentelést! :D

Sajnos csak másfél hónapja D3-azok, de szívesen kipróbáltam volna az alapot az aukciós házzal. Sajnálom, hogy kivették belőle, pedig jópofa lehetett.


bLaCkDoGoNe
(veterán)

Én erről nem hallottam, tudtommal a BaS-nak csak az alapjáték befejezése után álltak neki. (Annyira a fő sztoriba nem is illett volna, az úgy magában egy gyönyörű, kerek történet volt.)


kwzatz
(őstag)

"Sajnos manapság egyre többen vannak olyanok, akiknek nem számít 50 vagy 100 dollárnyi extra kiadás sem, így kérhetnek a kiadók bármennyit, ők fizetni fognak, mert mindent azonnal akarnak."
Ez a lényege a vállalkozásoknak. A cikkíró minden bizonnyal ingyen adná a DLC-ket, és nem kellene neki az egyszerű plusz pénz. :) Ha szétnézünk, láthatjuk, hogy szinte minden vállalkozás az emberi butaságra, hiúságra, függőségre, kíváncsiságra, lustaságra épül, miért lenne ez másképp ebben az esetben?

Először is: Szerintem korábban nem jelent meg ilyen mennyiségű jó játék/film/sorozat, mint az utóbbi 4-5 évben, egyszerűen azért, mert ma sokkal nagyobb a kínálat, amiből több lesz a gyöngyszem is. Ugyanígy lehetett volna 5-10-15 éve is rossz/félkész játékokról írni, mint ahogy igaz ez a filmeknél, sorozatoknál, könyveknél, bárminél. Sturgeon törvényéből kiindulva, minden alkotás 90%-a sz*r. Megoldás: A 10%-kal kell játszani. Miért veszi meg valaki a CoD 16. részét, ha az előtte lévő 9 nem tetszett neki, és 1 héttel a megjelenés után ő maga is tájékozódhatna a kritikák alapján, hogy ez sem lett jobb? Engem nem zavar, ha valaki megveszi a 16. részt, én nem fogom. Miért baj az nekem, ha más hülyeséget csinál? További okok csak az utóbbi évekből, ami miatt a cikk - attól függetlenül, hogy rengeteg igazság és féligazság van benne - azért erős túlzás:
-Deus Ex: Human Revolution
-Witcher trilógia
-Bioshock és Bioshock: Infinite
-Dishonored
-Ori and the Blind Forest
-Divinity: Original Sin
-Alien: Isolation
-Swapper
-To the Moon
-Life Is Strange
-Bastion
-Arkham Asylum, Arkham City
-stb.
Ezek azok, amikkel vagy én vagy valamelyik tesóm játszott és le voltunk nyűgözve. Nekem ráadásul a Tomb Raider reboot eszméletlenül tetszett... Ez néhanapján 1-2 óra játékkal évek szórakozását jelenti, és lefogadom, hogy legalább még 5-ször ennyi játékot lehetne említeni.


sto1911
(veterán)
Blog

Pedig nem volt vidam, elet nelkuli kockak tudtak csak kifarmolni azt a mennyisegu goldot, amivel ertelmes geart lehetett vasarolni vele, nem veletlenul vettek ki meg neveztek AHS3-nak (Auction House Simulator) :D


szupermacs
(veterán)
Blog

Biztos jobb volt az AH rendszer, mint D2-ben a botok amik spammolják a chatet a reklámokkal. Mai napig előveszem és néha még tolom kicsit a 90-es Palámmal. Még így is. Sajnálom, hogy D3 PC-s verzióját nem csinálták meg controller kompatibilissé. Szívesebben feküdnék élettelenül az ágyamban a tv előtt kezemben a controllerrel. :DDD

Egyébként miért nem tetszene a Marveles hentelés? A képed alapján fogadni mertem volna, hogy bírod XL2-ből Juggernautot. :D

[ Szerkesztve ]


kwzatz
(őstag)

"(régen ilyen nem volt, a DOOM esetén én néha 1% HP mellett is küzdöttem, mert nem akartam elölről kezdeni a pályát)"

Kövezettek meg, nem játszottam a régi Doommal, de akkor még nem volt mentés benne? (mentségemre szóljon, a Quake 2 idején kaptam az első gépem :) ) Valamint: Én általában szinte mindent a legnehezebb fokozaton játszok, és akkor azért megizzaszt itt-ott sok játék. Legutóbb a Max Payne 3-nál volt pár jelenet, amit 20-25-ször biztos újra kellett próbálni, mert 1-2 lövés és halál (tekintve, hogy gépfegyverekkel lőnek egyszerre 4-5-en általában, nem olyan nehéz ezt elérni). Szóval ez a "nincs kihívás az új játékokban" is egy klasszikus bullsh*t, amit rendszeresen tolnak. Easy-n és normalon valóban nincs. De az említett multiplayer is jó példa, ha ennyire kihívást akar a cikkíró, mert most minden ennyire könnyű, akkor ott a lehetőség ezer FPS-ben rá. Persze az meg azért nem jó, mert 2 másodpercenként kapja a fejlövéseket. :)

[ Szerkesztve ]


menpee
(aktív tag)

Az saját véleményem következik, tessék helyén kezelni, no offense.

A tendencia folytatódni fog: a (játékos)társadalom egyre hülyébb, passzívabb. Gondolkodni luxus, cselekedni meg minek. Sikerélmény kell, lehetőleg a legkisebb energiabefektetés mellett. A kiadók pedig már nem fiatal lelkes kockák, akik a saját tökéletes játékukat akarják megcsinálni. Amire igény van, azt kapja a nép, majdnem mindenki boldog a végén. 9/10 játékos ilyen manapság. Ahogy szélesebb körben elérhető a számítógépes játék, mint szórakozási forma, úgy hígul a közösség. Természetes velejáró.

Demók ma is vannak. Csak nulladik napos kiadásoknak nevezik őket teljes áron ;]

Az online játékokat kerülöm, mint a tüzet. A tipikus minden kő alá benézek játékos vagyok, így ha valaki más tempója van rámerőltetve vagy 1-2 fogyaté fáradt játékostárs miatt 30 percet számomra értelmetlenül töltök el az nem kikapcsolódás és hobbi, hanem dühgenerátor. Mivel választhatok, ezért köszönöm, nem.

2 szabályom van, ami a boldogabb életemet szolgálja: nincs előrendelés és 15€ a plafon. Ha a Skyrim GotY-t ennyiért meg tudtam venni, akkor egy játék sem fog ennél reálisan többet érni. Kinek nem inge, ne vegye magára. Várni tudok, így is lesápadok a rengeteg Steam-es játszatlan címemtől. Apropó Steam. A friss refund funkció köszöni jól van, működik. Tehát a demók hiánya már nem probléma, 2 óra alatt kiderül a legtöbb turpisság. Szerencsére nem vagyok dobozgyűjtő és más kliensben ritkán vasárolok.

A portok pedig egyre jobbak. Mondjuk nem a futószalag sorozatokra gondolok, azoknak elég a nevük az eladáshoz sajnos. Éppen ezért motiváció sincs a normális munkára. A kisebb kiadók viszont nem engedhetik meg maguknak a nagy felsülést ezért az igazi gyöngyszemeket általában ott találom meg.

DLC kérdésben természetesen első lépés a GotY nálam. Ritkán veszek friss játékot, így a lehúzásból kimaradok, nincs igazán fanboy oldalam és türtőztethetetlen birtoklási vágyam, ráérek. Az első üdítő kivétel a friss Afterbirth kiegészítő a The Bindings of Isaac: Rebirth alkotáshoz, amibe 2 hét alatt beleszaladt 100 óra lassan 6,66€-ért (csak az extra tartalomról beszélek, az alap 100%-on állt). Már majdnem a fele achievement megvan :O Ennél olcsóbb szórakozási formát nehéz találni.
Aki pedig mindent azonnal akar, annak természetesen ára van. A taxi is drágább, mint a busz, az elsőbbségi beszállás a repülőgépre szintén drágább, mint a normál és igen, a nullnapos hype játék életérzés is fizetős extra. Felesleges emiatt sírni.
A másik oldal a kiadóké. Amikor látványosan kinyesnek a történetből és extraként adják, az gusztustalan. Ennek eggyel visszafogottabb verziója az epizodikus kiadás, ahol legalább az illúzió megmarad, hogy nem akarnak annyira lehúzni. A játék ugyan nincs kész, de valamekkora részével lehet időt tölteni. Tüzet oltani jó és ha nem csúszik a stúdió az előzetesen beharangozott folytatásokkal, akkor sokkal jobban fenn tudja tartani a rajongói lelkesedést, mint egy teljes játék kijövetelével a távolabbi jövőben. A kritikák folyamatosan gyűlnek, azokból már sokszor lehet képet alkotni a megvétel előtt. Mondjuk ezeknél is ott a lehetőség az évad végén egyben megvenni az egészet és a lényeg számomra a lehetőség megléte. Illúzió, ha úgy jobban tetszik :U


sad_Vamp
(őstag)

Ha van is, kérdésben a válasz:
Metal Gear Solid V ; Witcher III ;Fallout 4

azért mert az uccsó rész jól sikerült még nem fogok végig vinni X részt előtte, főleg ha nem érdekel a franchise. (pl MGS-ből már a 2.ikat is csak foggal körömmel tudtam végig vinni olyan szar volt a PC port, múltkor kölcsön kaptam a konzolos pakkot, hát az ideje múlt nagyon finom szó volt rá)


sto1911
(veterán)
Blog

Azert, mert az avatarom a Quake 1 "foszereploje" :D
A D2 megvan, singleben parszor vegigvittem, multira meg csak vagy ket eve mentem fel, negyed ora utan dobtam is...

Az elottem levo jol irja, Goty kiadast meg kell varni, es sale-en olcson megvenni.


Cifu
(félisten)
Blog

LoL. Tehát nem tudod miről beszélsz, hiszen nem próbáltad, de a véleményed megvan róla. :U

Az MGSV portja egyetlen egy apróságot leszámítva (teljesen szabadon nem lehet konfigurálni a billentyűzetet, a numerikus gombokra legalábbis nem lehet pakolni semmit) tökéletesen sikerült. A játék háttértörténetét elmagyarázza a játék, ha érdekel, meghallgatod az audiokazettákat, ha nem érdekel, ezek nélkül is simán végig lehet vinni, sőt, ha úgy nézzük, az, hogy nincs befejezve a játék, csak a rajongókat dühítheti (erről itt írtam).

A Witcher III ugyanez pepitában, a Fallout 4-ről nem tudok nyilatkozni, de az elődje alapján nem hiszem, hogy komoly hátrányt jelent az előélet hiánya.


szupermacs
(veterán)
Blog

Én a legnehezebb fokozatot Skyrimben utáltam meg, amikor nem kapsz akkora szabadságot, mint normál és könnyű fokozaton. Egy idő után a gyengeséged miatt nem tudsz továbbjutni a küldetésekben és rá vagy szorulva arra, hogy olyan szakmákat és opciókat próbálj ki, amiket eszed ágában nem lenne. Nekem ilyen volt benne a kovácsolás és tolvajkodás. Ezekkel lehetett elég skill pontot összegyűjteni és erősödni, de én a szakmázást és hasonlókat egy játékban sem szerettem. Normalon és könnyű fokozaton ugye olyan irányba fejlődsz amerre akarsz, de az meg unalmassá válik egy idő után.

Emlékszem, hogy több, mint 3 hónap alatt vittem végig Baldur's Gate 2-t. Csak az alap sztorit mellékküldetések nélkül. Az azért kihívás volt. Abban az időben Diablo 2 is kihívás volt Hell fokozaton (persze nem battle.neten).

Nekem hiányoznak a mentések a játékokból. Néha amikor leülök egy játék elé és kilépek mentés nélkül csak fogom a fejem. Hozzászoktatott a sok szarság a checkpoint rendszerhez. A mai játékok buta-kompatibilisek. Az emberek kezdenek butulni és lustulni, gyors szórakozás kell nekik gondolkodás nélkül. Ezt hozták el nekik a fejlesztők.


varesz11
(tag)
Blog

+1

Pont ezek jutottak nekem is eszembe.
A "lineáris játékmenet" általánosítás szerintem is egy hatalmas öngól volt a cikkben.
Manapság, mikor az indie piac (ahol igazi sikert csak egyedi ötelttel vagy megvalósítással lehet elérni) a fénykorát éli és mikor tucatjával jönnek a sandbox és openworld játékok, teljesen rossz érvelés a COD és BF szintű FPS-ekre általánosítani.
Jelen vannak és nyilván van is rájuk igény, de ez nem kizárólagos.

Egyébként ha tovább viszem ezt az indie vonalat, szerintem az látszik manapság, hogy az a néhány AAA-s cég általában hozza a látványt, brutál külsőt, hatalmas rendszerigényt, az indie piac pedig ott van az ötletekre és az egyedi megvalósításokra. (Nyilván vannak kivételek.)
Ez így van felosztva, ez lett a standard.
A COD-ot sokkal jobban fikáznák ha kijönne xbox360as grafikával, de érdekesebb játékmenettel, mint így a "csőfutó" stílussal és brutál látvánnyal.
Ott az az elvárás, hogy az Activision csináljon valamit, amit ultra grafikán a NASA gépei se visznek el és lehessen 40-en egymást lőni ész nélkül a neten, nem az hogy napokig gondolkozz egy feladványon. Arra ott van több száz másik cím Steam-en.

[ Szerkesztve ]


sad_Vamp
(őstag)

LOL, mivel maga a játék környezete, története NEM tetszik nem foglalkoztam vele. Had legyen meg már ez a jogom plz. Az MGS 1 bejött a 2 az port miatt nem a több már nagyon nyögvenyelősen kezelte a kamerát (számomra(!) legalábbis) nem erőltettem. A Witcher az elejétől nem igazán fogott meg, ezért nem érdekel (azt se tudom van-e miden rész X360ra). A Falloutból a tacticsot próbálgattam anno, de a 1-2 nem jött be, aztán nem is foglalkoztam vele. Megint csak: had legyen meg a jogom hogy ne tetszen/ne érdekeljen. :P

sto1911: D2-ről is sokan elfelejtik mekkora átcseszés volt az akkoriban. Az a játék biztosan legalább 1 évet csak úgy állt polcon mielőtt kiadták. Rengeteg bug és probléma volt vele az elején. A LoD kiegészítő ami kb megoldotta a gondokat meg adott 2 "új" karaktert meg az eredeti disc-ekről húzta be. A 3 méltóbb volt az 1eshez de sajnos egyáltalán nem jobb. Itt sem az újítást láttam csak a butítást. Ja és ugye ne felejtsük a 3asnál a PChez kell online server, az X360as verzió meg vidáman fut offline. :C


bLaCkDoGoNe
(veterán)

Mondjuk a Fallout-ból a Tactics inkább egy spinoff, szóval pont ez alapján megítélni a sorozatot nem érdemes. (Azt annyira nem értem, hogy ha a Tactics-et próbálgattad, akkor hogy nem jött be az 1-2, azokat most nézted vagy sem? :) )

[ Szerkesztve ]


raskolnikoff
(őstag)
Blog

Akármi is legyen a változás mögött, egyetértek sok mindenkivel. Mentések is...azt hittem megőrülök mikor a Far Cryban csak checkpointokkal találkoztam... nem is játszottam végig. Egyszerű döntés volt :)

Ami engem zavar és amit még nem írtatok, az a LAN opció hiánya...bár világos mi az oka. Az ember berendezkedik egy nyaranta megrendezendő lanozásra és ha akad 1-2 játék az elmúlt 10 (!) évből ami ér annyit hogy játsszunk vele, akkor úgysincs benne LAN. Így maradnak a jó öreg, és minőségileg is jó játékok, MohAA, Diablo2, HL1, Flatout, stb.


szupermacs
(veterán)
Blog

D2 multiban mai napig bugos. A hirtelen laggok és rollbackek nehezítik a játékot.

(#39) raskolnikoff: Nekem hiányoznak a split-screen játékmódok is. Haverral csak MK-el és DC-vel tudjuk gyepálni egymást. Nincs semmi más. GoW-ból nagyon hiányzott az X360-as verziós osztott képernyő.

[ Szerkesztve ]

üzenetek