[Re:] [Jhonny06:] "Négy téligumi még mindig olcsóbb, mint egy temetés" - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Tikakukac
(titán)

A francia Opelre gondolsz esetünkben? :DDD :DDD :DDD


bambano
(titán)
Blog

a forgalmiba akkor kell bármit is bejegyeztetni, ha a gyári specifikációtól eltérő alkatrészt akarsz feltenni az autóra. a gyári kerékméreteket és azok váltóméreteit nem szokás engedélyeztetni és beírni.

különösen érdekelne a rendőri eljárás abban az esetben, amikor a gumira írt méret egyezik a b oszlopra ragasztott matricán szereplő egy darab gumimérettel...


Tikakukac
(titán)

A nem szokás és nem kell, az helyi specialitás, jogos.

A rendőrt mondom, ez nem fogja érdekelni, mert fingja nincs semmiről. De amúgy úgy megy a buli, hogy azokat a cuccokat aggathatod fel a kocsira, ami rendelkezik az autódhoz passzoló típusbizonyítvánnyal. Tehát az Opel jellemzően Borbet felniket használ, mint "gyári" felni. Kupakot rárakják és kész. Ezek a felnik elvben rendelkeznek egy jóváhagyási számmal, amihez társítva vannak adott típusok és motorok. Ezekre lehet feldobálni őket.
Az OEM mikor készít felnit jobb esetben tart egy listát, hogy ez mihez jó és mire lehet feltenni. Ezzel aztán el lehet csaszizni és be lehet íratni. Onnantól ha a világ legkekecebb zsaruját is fogod ki, átmész.


DeltaPower
(őstag)

A #28-ban azt írtad, hogy lemezfelnit nem lehet rákalapálni a tengelyre.
Erről leginkább az jut a gyakorlatias ember eszébe, hogy valami lehetetlenül elbaszott kerékagy van a kocsin, amire nem gyártanak megfelelő középfurattal ellátott lemezfelnit. Ami mondjuk megint elég nagy baromságnak hangzik, ehhez annyira egyedinek kellene lennie, hogy csak a saját gyári felnijei mennének rá, de semmiképp se az ugrana be az átlag halandónak, hogy pl. a féktárcsa miatt nem fér fel.
Tehát megegyezhetünk annyiban, hogy a #28 gyakorlatilag értelmezhetetlen, de azt semmiképpen se tartalmazza, hogy 18-asnál kisebb nem megy rá. De azért tetszik hogy erre hivatkozva enragelsz és kioktatod az embereket. A későbbiek miatt meaculpa hogy nem olvastam végig részletesen az összes, nem nekem szóló hsz-edet is.

"vagy 17-est, télire úgyis jobb a keskenyebb gumi.": erről már ne is beszéljünk, hogy mekkora tévedés...
a fizika, a józan ész, sőt még a skandináv rallysok is tévednek, mikor télre-hóra keskenyebbet raknak fel, ugye? [link]

Az eredeti problémához visszatérve: talán ha már az elején felvázolod a körülményeidet, és nem a huszonakárhanyadik hsz után árulod el, hogy egy Insignia Grand Sport GSI-ről beszélsz (amihez természetesen rohadt drága a cucc), akkor mindenkinek egyből leesik, hogy a te eseted ide baromira nem reprezentatív. Akkor nem kellett volna ennyit flame-elni se.


bambano
(titán)
Blog

"akkor mindenkinek egyből leesik, hogy a te eseted ide baromira nem reprezentatív.": nagyon sajnálom, hogyha a többségnek nincs fogalma arról, hogy a "mindig olcsóbb" univerzális kvantorral tett kifejezést a matematikai logika szabályai szerint elegendő egyetlen ellenpéldával cáfolni, hogy hamis legyen.

másrészt a témaindítóban sem az szerepel, hogy négy téligumi bmw-re mindig olcsóbb, mint egy hamvasztásos dunábaszórós temetés vagy valami hasonló.

"a fizika, a józan ész, sőt még a skandináv rallysok is tévednek, mikor télre-hóra keskenyebbet raknak fel, ugye?": a fizika és a józan ész azt mondja, amit én állítottam. a skandináv rellisek (ha már ilyen ocsmány módon kell helyesen írni...) meg más feltételrendszer szerint gumiznak, az itt irreleváns. ha felraksz egy keskenyebb gumit, amit szokás szerint ugyanolyan nyomásra fújsz fel, akkor nem lesz jobb a tapadása. a rellisek úgy raknak fel sokkal keskenyebb gumit, hogy sokkal keményebbre fújják (meg gyakran szög is van benne).

a 17-es gumi ebben a speciális mellékszálban, ahol előkerült, azért se jobb, mert a 235/45R18-nak váltómérete a 235/50R17. Márpedig ha mindkét gumi 235 széles, akkor semmilyen különbséget sem lehet kimutatni közöttük a hó szempontjából.


wwenigma
(Jómunkásember)
Blog

Szamold mar inkabb a Teslára a gyári szettet...

Idióták vagytok. Mehettek modkerbe nyugodtan, akkor is. Szomoru hogy ilyenek lehetnek az utakon, jogsit vetetném el attól akit megfognak nyári gumival, mert szerinte inkabb a temetésre költene...

[ Szerkesztve ]


DeltaPower
(őstag)

Látom nem tudod abbahagyni, amíg nem a tiéd az utolsó szó, ha máshogy nem megy, szavakon lovagolsz és lényegtelen részleteket forszírozol, miközben az alapfelvetést (ti. hogy egy garnitúra téli gumi az esetek 99,9999999%-ában olcsóbb mint egy temetés, kivéve pl. nálad) nem vagy hajlandó mérlegelni. Reménytelen. Én kiszálltam, nem látom értelmét a műveltséged öncélú és fullasztóan ironikus csillogtatását tovább olvasni.

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Olyan autót kell venni, amit az ember fenn tud tartani.
Nekem azért van F Astrám, mert arra van pénz. De amikor azzal hív fel a szerelő, hogy 100 ezer lesz a műszaki, simán ki tudom fizetni.
A téli gumit is.

Lehetne sokkal drágább autóm is, csak azt nehezebb lenne fenntartani.
Asszony hüledezett, amikor meglátta a legutóbbi műszaki árát.
Mondom meg se szólalj, te valami 1 milliós, fele ennyi idős Kalos-t akartál, szerinted arra nem lenne minden 2x ennyi? :D

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

"(ti. hogy egy garnitúra téli gumi az esetek 99,9999999%-ában olcsóbb mint egy temetés, kivéve pl. nálad)"

Az a részlet látom elsikkadt, hogy még nála sem - innnen kezdve meg tényleg teljesen értelmetlen az egész.


orion1025
(őstag)
Blog

Sajnos ez nem így van, elég sok felni lepattant már nálunk is az autókról... A Zasszonyéra is max 195/50R15 mehetne fel (dízelre nagyobb), de 17-es felnik vannak nyárra, én úgy vagyok vele, hogy nyeljen sót a rendőr, meg majdnem kiköpött mása a gyári GTI felninek, csak egy "pöttyet" nagyobb + az ültetés (hótoló), így már feltűnő. Szóval igen, csak a gyári hozzá passzoló kerékkel lehet gurgulászni az utcán, legyen az acél, vagy alu.

A műbizonylatozás meg egy vicc, mert a TÜV papír lefordítása magyarra (egy oldal!) 70e magyar valuta, terveztetés mérnökkel ami megint hat számjegyű, utána a helyi hatóság TALÁN engedélyezi a menetet, és kifizettél egy vagyont, de lehet nem kapsz érte semmit. Az unió többi államában a TÜV papírral beballagsz a helyi érdekeltséghez, fizetsz 10 eurót, aztán már mehet is az autóba a majré. Az ültetésért nem kis vajúdást műveltem, de egy vicc az egész ország ilyen téren is. Műbizonylatos sportdobot nem kell forgalmiba jegyeztetni ha szakműhelyben rakattad fel, és van pecséted a forgalmazótól, gyártótól, beszerelőtől, de még az sem elég a sündisznónak, mert ő a törvény felett áll. Sőt, a rendőr két ujja egy mérő eszköz, mert ha megállít, és a kerékjárat + a gumi között nincs annyi hely, már rendszám le, útvonal engedély, szigorított vizsga, stb... Szóval ez a felni rádobálás nagyon nem úgy megy hivatalosan és élesben sem, hogy bemegyek a bótba, aztán veszek valami pimpelt polírozott alut, aztán mehet a szekér kerék az autó alá, mert sok helyen simán kikapnak a forgalomból.

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

12 éves fapad Opel Astra is elbír legalább 16"-t, ne szívass már. gyárilag, mindennel, konkrétan nJoy szinthez ment is, ha sport volt akkor 17". És a kocsi 1998-as alapokon megy :B

Másik bekezdés fura, nem teljesen értem. Ha van egy típushoz egy validált cucc és ez be van írva, akkor a rendőr mi alapján küldene téged bárhova? Ablakfólia dettó. Ott van az egész, külön kis kari is, szépen meg lehet nézni, jé, tényleg egyeznek a számok, done. Minden más szintén.

Az, hogy nem az autóra való cuccot adja el a kisker, az más tészta :B

Amúgy jah, a hazai bürokrácia egy kalap kaki. De ettől függetlenül még ugyanúgy magaddal b@szol ki :B


orion1025
(őstag)
Blog

Sötétített fólia, ó, már el is felejtettem. Plasztik kártyás Llumar volt a kocsin ( B-től hátrafelé), amit még az előző gazdája rakatott rá. Idén műszakira egyik "ismerősünk" vitte, mondván náluk minden átmegy, mondom okés, akkor a felni meg az első fényszórók, stb. letudva. Mikor vissza kaptuk, a hátsó ablakról le volt szedve valami kromofágos szarral, ami össze marta a C oszlop szélét is, illetve a két hátsó lámpát. Mondom oké, de a mi a fasznak kellett ez az egész?! A csomagtér ajtó ment volna a kukába fóliástól, a fél autóval együtt, én meg ezért nem küzdöttem a kapargatásával, csak műszakiig nem volt időm össze rakni, így ezért volt fontos az, hogy csússzon át esztétikum terén. Szóval szerintük nem lehet hátsó üvegre fóliát rakni már vagy 8 éve, mondom fasza, ott a kártya, eddig is sikerrel vette az akadályokat, erre ők önkényesen leszedték, és még én kaptam lebaszást. Így is sík ideg voltam, mert szét lett marva a két hátsó lámpa, a C oszlop széle, a kalaptartó, stb finomságok, közben meg fosták le a felnit, meg a műbizonylatos dobot, az ültetést, de a kártyás fóliára ráizgultak. Ha egy vizsgabázison ennyire képbe vannak, akkor egy mezei rendőr mennyire?! Ők nem szórakoznak, ha azt gondolja az nem úgy van ahogy te mondod és a törvény szerint le van írva, akkor nem úgy, és már szedi is le a rendszámot.

A másik példa a morcosított motorháztető. A miénken is az volt, angel eye lámpákkal, amit totálisan nem takar ki, mert nem olyan mint egy rendes foncsoros lámpa, de a sün azért is vígan kikaphatott volna a sorból. A szerelőnk kérdezte is, hogyan maradt meg a kocsi még ezzel a koncepcióval, mert levadászták az összeset az évek alatt.

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Na akkor sorban. Tehát. Van egy erre jogosult műhely által felrakott hivatalos fóliázás.

Ezzel elmész a műszakira, ahol fogták és leszedték a fóliát is, plusz még beltéri-kültéri műanyagokat is tönkrecsesztek. Gondolom mikor ezt tapasztaltátok azonnal lett rendőr hívva és jegyzőkönyv vésve, valamint megtörtént a feljelentés. Vagy itt valami nem stimmel a sztorival, mert ilyen nincs :DDD :N Elhozod hozzám a notitad takarításra és szanaszét verve adom vissza. Azt mégis hogyan? :)

A rendőr meg nyugodtan leveheti a rendszámot, ha úgy gondolja. Nyilván mindent kell dokumentálni és hangot is rögzíteni. Utána lehet menni a bíróságra. Mivel te az utolsó betűt is betartottad, nyerni fogsz és az utolsó centig kiverheted a költségeket.

Morcos géptetők, okos dolgok és egyebeket valóban zúzzák, nem feltétlenül gond az. Éndzsülájsz fényszórót is láttam bemérve egy olyan Opelen ami nekünk van. Éppen csak 18%-al volt szarabb fényere night braker mellett, mint az alap silverrel a gyáriban. Tökre megéri. És az a minőség és párazárás, külön öröm. :B

[ Szerkesztve ]


orion1025
(őstag)
Blog

Persze, okosba műszakiztatás hivatalos helyen, hmm... Akkor fogadtam meg, hogy autóhoz okosba nem nyúlnak, én többet maszek alapon semmimet nem adom senkinek csak számlásan, garanciával. Az angyalka szem (projektoros) pedig meglehetősen jól teljesít, simán hozza a gyári foncsor fényerejét, mert ez még nem a gagyi, E jelölés nélküli 40000-ért árult kínai szemét led csíkokkal keretezve, ezért is féltem egy kő felverődéstől.

Egyébként én speciel nem szeretem az igénytelen dolgokat, páromnak kellett a morcos tető, de már gyári került rá, egy év alatt sikerült rábeszélnem. Viszont az ültetést az komálja, Eibach Pro verseny rugók vannak alatta, keményített gátlókkal, ez az autó kanyarban sem mozog meg dőlöngél, pláne a nyári gumikon, ami majdnem slick, meg egy bömös is megirigyelné a szélességét :DDD


bambano
(titán)
Blog

veseköved se lesz, főleg a magyar utakon...


Tikakukac
(titán)

Na, akkor megint. Tehát akkor milyen alapon nyúlt bárki az autóhoz és tett rajta tönkre egy rakat mindent, mikor műszakira lett leadva? És miért nem lett feljelentés? Ezt oldjuk meg elsőnek.

Az endzsül amiről beszélek az is projis, E jeles, drága is volt az állat. A számok sajnos számok. Szemre nyilván király. Van aki szemre kijelzőket is kalibrál. Az se kutya.

Hogy közútra itthon mit és mennyire ültetnék meg keményítenék, az megint másik tészta. Rallys szakágba építő srác mesélte egyszer, hogy ült már kocsiban, ami GL szemből és betonból épült. Tök jó lehet versenypályára. Közúton meg úgy pattog el mindig mindenen, mint az atom :B És ugye a tapadás, mint olyan, nem árt, ha szeretnél ide-oda menni esetleg.

[ Szerkesztve ]


orion1025
(őstag)
Blog

Ezt a hülyeséget is csak az tudja írni, aki maximum falu tuning trabantban ült, vagy még abban sem. Ezt elviheted egy körre, garantáltan nem rázza ki a beled, sőt, mindenki azt mondja milyen kellemes a látszat ellenére, pedig az olajteknő a földet túrja. Az egész autó alatt új futómű van, de gyárilag van keményebbel szerelt verzió is, ami fele ilyen jól nem muzsikál élesben, és "terepjáró" ehhez képest. A felnik is köszönik szépen jól vannak, pedig párom nem kíméli, szóval nem minden ültetett autó igénytelen és magyar utakra nem való. Ebből az autóból az érintetlen gyári egy vicc, ahogy a legtöbb átlag autó, mert külön életet él az elejük és a hátuljuk kanyarban, vagy egy fékezéskor, mindezt szép himbálózással karöltve. Azért ez a kocsi ebben a formában nagyon is élvezhető, mert pontosan azt csinálja amit kell, oda rakja az orrát ahová irányítva van, nem mozog és tekeredik a bódé. Amúgy meg emelem a tétet. Tök másik autóhoz való keményített szilentek vannak benne, amik ehhez a típushoz is jók, szóval más gumit vesz annyiért, amennyiért én egy garnitúrát a szilentből, és ezek már örökösek, nem veri szét őket semmi.

Tikakukac:

Mégis kinél reklamálnék? Egy ismerős szerelőnél, aki mondta, hogy elviszi biztos helyre, de az ott ügyeskedő "szakik" megoldották? Három ember kezén minimum átment akkor az autó, de nem érdekel, mert az egész karosszéria kukázva lett lámpákkal együtt, egyedül a C oszlopon lévő fényezést sajnálom, de át lett fújva az egész autó végül. Ezért most már csak úgy megy bárhová, hogy átvételkor szemrevételezés, és reklamálás ha valami nem tiszta kívül és belül. A tetőkárpittal is amennyit szívtam hogy újra bőrözzem, ha baja lenne, fejek hullanának. Mert volt rá példa, hogy bagóztak a kocsiban amíg le volt adva rugó cserére meg váltó mutyira, ki is vertem a patáliát, pedig nem az enyém, de sajátomként kezelem.

[ Szerkesztve ]


orion1025
(őstag)
Blog

Ismételni tudom önmagam, ültetés és ültetés között is van különbség. Már a megvételekor ültetve volt, nem is kicsit, na az abban a formában egy vicc volt, az tényleg pattogott. A mostani viszont mint írtam, maximálisan élvezhető. Magamnak nem hazudok, másnak meg pláne nem... A projektoros lámpákkal sincs baj, simán látni vele annyit mint a gyárival, nem érezni hátrányát, reflektorral meg ki lehet sütni a másik szemét olyan erős.


Tikakukac
(titán)

Én a számok embere vagyok sajnos. Láttam bemérve, nem volt olyan, sőt. Érzésre én ágyneműt veszek, nem világítótestet :B

Hogy élvezhető-e az is nyilván egy külön kateg.

A műszakis részt akkor már értem. Tanulópénz megvolt. Konzekvencia is remélem lejött, ahogy kell.


orion1025
(őstag)
Blog

Igen, a mérés más, ahogy egy izzószálas vs. led világításnál is. Én nem mondom azt, hogy ezek a lámpák tökéletesek, de egy normális kaliberű hozza a gyári szintjét. Ennél az egyetlen észrevehető változás a megvilágítás szélessége, de mivel az autón a lámpa egyébként is totálisan előre néz, nem nyúlik vele a sárvédőbe, ezért sincs olyan széles megvilágítási szöge. Egyébként egy Golf MK3 a becses megbecsült, hogy ne névtelenül dobálózzak róla.

Az ültetés pedig tényleg nem rossz dolog, persze ez is módjával, de egy mélyebb leseggeltetés is lehet komfortos. Egy 23 éves autót meg nem kell egy jóval fiatalabbhoz hasonlítani, mert ebben a kész összeállításban a gyári szintet lemossa minden tekintetben. Verseny légszűrő, nyitott kati, mart tárcsák, normális gyertyák, új hidrotőkék amik bírják a strapát, mert hamar neki szokott állni dízelesen kettyegni ha kicsit meg van küldve huzamosabban.

A műszakis rész igen, tanulópénz kategória, vagyis inkább önmagam szembeköpése és az elveim megszegése, mert szeretek a saját utamon járni, és attól nem igazán térek el. Mielőtt le lett adva az autó, mondtam páromnak, hogy ismét nincs jó megérzésem, mert előre meg szoktam érezni a bajt, és nem igazán tévedek benne.

üzenetek