üzenetek

hozzászólások


Lenry
(félisten)
Blog

Egyébként itt mindenki naponta lenyomja a Békéscsaba-London-Békéscsaba távot, hogy ennyire kell az 1000 km-es hatótáv?

nem.
de ha már kiadok 30.000 eurot egy autóért, akkor ne kelljen még 15.000-et kifizetnem egy másikért, ha véletlenül mégis le akarom nyomni a Békéscsaba-Münchent.


arnyekxxx
(veterán)

Kb azóta, hogy az első katonatmérnöknek az eszébe jutott, hogy meg lehetne oldani a harctéri kommunikációt telefondrót telepítése nélkül is.


pilóta
(nagyúr)

Ne legyél már ennyire komolytalan. Te is tudod, hogy igazi kutatás a mobiltelefonok, azon belül is az okostelefonok elterjedésével kezdődtek. Ami elég jó alap az elektromos autókban használt akkukhoz, de azért nem teljesen, szóval még annál is fiatalabb a dolog...


arnyekxxx
(veterán)

Te is tudod, hogy igazi kutatás a mobiltelefonok, azon belül is az okostelefonok elterjedésével kezdődtek

Ne legyél már ennyire komolytalan.


pilóta
(nagyúr)

Na mesélj, akkor mióta és milyen eredmények voltak az okostelefonok elterjedése előtt? Mióta van szilárdtest akku kutatás? A Panasonic a Teslával közös gyára és kutatóközpontja többet fejlesztett a lítium akkukon, mint előtte 100 év alatt összesen...


gabor7th
(addikt)

"A hongkongi üzletember a meghekkelt autók veszélyéről beszélt, arról, hogy biztosan lesznek, akik kimondottan az ilyen rendszerek gyengeségeire szakosodnak majd, és ha sikerül átvenniük egy-egy autó felett az irányítást, azzal egy erős fegyverhez jutnak. Chen szerint már csak ezért sem kéne elsietni az önvezető autók utakra engedését. "

Nos... ő ugyanazt mondja mint én. Egy ponton el kell érkezni ahhoz, hogy a valóságot is figyelembe kell venni, különben sok pénzt fognak veszíteni.

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

Na mesélj, akkor mióta és milyen eredmények voltak az okostelefonok elterjedése előtt?

Mit meséljek? Szerinted milyen aksival ment egy átlagos telefon 2000 környékén? Ólomaksival?

"Mióta van szilárdtest akku kutatás?"

70 éve

A Panasonic a Teslával közös gyára és kutatóközpontja többet fejlesztett a lítium akkukon, mint előtte 100 év alatt összesen...

Ez miben nyilvánul meg?

[ Szerkesztve ]


pilóta
(nagyúr)

Nem ólomakksival, de ne akarjuk már úgy beállítani, hogy az akksikra fodított kutatás egyáltalán összemérhető a belsőégésű motorokra fordított kutatással akár időben, akár pénzben az okostelefonok elterjedése előtti időkben, csak azért, mert már az 1900-as évek elején létezett elektromos autó.

Abban nyilvánul meg, hogy kb. megduplázódott a tömeg/kapacitás arány 10 év alatt, abban nyilvánul meg, hogy töredék kobalt kell a gyártáshoz meg ilyenek.


pilóta
(nagyúr)

"Mióta van szilárdtest akku kutatás?"

70 éve

Forrás?

(És nyilván több mérnök és kutató dolgozott rajta 70 éven keresztül éjt nappallá téve, mint ahány a belsőégésű motoron, ugye?)

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

az akksikra fodított kutatás egyáltalán összemérhető a belsőégésű motorokra fordított kutatással

Minden mindennel öszemérhető. 2001-ben egy rxon t68-ban li-poli aksi volt. Túl nagy áttorést azóta nem láttam. Te igen? Persze évente 2x feltalálják a csodaaksit évtizedek óta, a valóságban azért még mindig a li technológiát reszelgetik. Ezzel a reszelgetéssel viszont nem lehet megváltani a világot.


arnyekxxx
(veterán)

Forrás?

https://en.wikipedia.org/wiki/Solid-state_battery

És nyilván több mérnök és kutató dolgozott rajta 70 éven keresztül éjt nappallá téve, mint ahány a belsőégésű motoron, ugye?
Állította ezt valaki? Mindemellett biztos vagy benne, hogy ha valamin 10x annyian dolgoznak akkor az 10x olyan jól fejlődik és át lehet lépni a fizikai/kémiai korlátokat ha elég sokan elég sok pénz beletolásával dolgoznak rajta? Pl ha a világ összes tudósa nekiállna időgépet ZPM-et hiperhajtóművet tervezi akkor lenne hamarosan időgép ZPM hiperhajtómű?

Fúziós erőművet se tegnap kezdtek el fejleszteni oszt még sincs rá esély, hogy belátható időn belül müködne egy is a világban.


t72killer
(titán)
Blog

Ezzel a szenvedéssel mit akarsz elérni? Jó, elismerjük, hogy a robbanómotorokon 3db-al több mérnök dolgozott és 20$-ral többet invesztáltak a fejlesztésbe. Mehet mindenki a dolgára?

Egyébként meg a 90es években pl NiMH akksikat használtam - azok se a fáról pottyantak le.

[ Szerkesztve ]


pilóta
(nagyúr)

Nem akarok semmit elérni. Te mit akarsz elérni, hogy ennyire bizonygatod az ellenkezőjét? Én csak azt állítom, hogy felesleges elvárni ugyanolyan eredményeket 10 év intenzív kutatástól, mint 100 év intenzív kutatástól. Az elektromos autózás még nagyon az elején tart, a belsőégésű meg nagyon a végén. Lesznek még komoly áttörések, most csak a prototípusokat látjuk gyakorlatilag. Kb. mint a T-modell idején, ami egy nagyon jó kis autó volt a maga idejében, de azért elég hamar túlléptünk rajta.

De amúgy mehet mindenki a dolgára, nem is értem, hogy minek van egyáltalán fórum, ahol beszélgetni lehet ezekről...


arnyekxxx
(veterán)

Abban nyilvánul meg, hogy kb. megduplázódott a tömeg/kapacitás arány 10 év alatt,

Az első 10 évében is megduplázódott, pedig akkor az okostelefon még távlati elképzelésekben se nagyon szerepelt. Meg a Tesla sem.

Minden technológia tud egy nagyot fejlődni az elején. Aztán amikor a fizikai határokat feszegeti akkor ez a fejlődés lelassul. Vagy te azt képzeled, hogy a li-ion aksi minden 10évben megduplázza majd a Wh/kg arányát hiszen rátetted a vonalzót az első 2 évtizedére ami megmutatja a jövőt?


pilóta
(nagyúr)

Nem. Én azt képzelem, hogy 20 év múlva nem is emlékszünk már a li-ion akksikra.

Aztán persze lehet, hogy nem így lesz, de erősen csodálkoznék rajta.


grabber
(addikt)
Blog

Ez nem igaz. Azt hittem én is,de utánanézve ez messze nem így van. Nem kell Paks 2 ahhoz hogy az elektromos kocsidat töltsed. Nem fogyaszt az annyit
Meg sokan éjszaka töltik,amikor kevés az áramfogyasztás ezáltal az energia fogyasztás csak egyenletesebb lenne.
Miért nem építünk Paks 5-öt is akkor már? Amúgy meg rengeteg naperőmű is epül mellé,az is biztosít plusz energia forrást.


arnyekxxx
(veterán)

Lesznek még komoly áttörések

Ez az ami egyáltalán nem biztos. Attól, hogy sok ember nagyon szeretne valamit még nem biztos, hogy azt meg is lehet valósítani.

Az elektromos autózás még nagyon az elején tart

Az elektromos autó előbb volt mit a belsőégésű. Aksi is régebb óta van mint benzintank. És hidd el a NASA-nak se volt mindegy, hogy mekkora aksit kell elrepíteni a Holdig szóval nem Elon Musk találta fel az akkumulátorfejlesztést.

most csak a prototípusokat látjuk gyakorlatilag. Kb. mint a T-modell idején

A Ford T baromira nem "prototipus" volt hanem a népautó

de azért elég hamar túlléptünk rajta.

20 éven keresztül gyártották és eszméletlen mennyiséget eladtak belőle.

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

Én azt képzelem, hogy 20 év múlva nem is emlékszünk már a li-ion akksikra.

Szóval azért tol bele a fejlesztésbe végtelen pénzt és munkaórát az ipar, hogy 20 év múlva ne is emlékezz rá :)


arnyekxxx
(veterán)

Meg sokan éjszaka töltik

Amúgy meg rengeteg naperőmű is epül mellé

érzed a problémát vagy lerajzoljam?

Nem kell Paks 2 ahhoz hogy az elektromos kocsidat töltsed.

Persze, hogy nem kell, hiszen az áram a konnentorból jön.

Itt említeném meg, hogy az egész paks2 úgy került elő, hogy a kollega fentebb azt képzelte, hogy az importbenzint ki lehet váltani hazai előállítású árammal mert lesz paks2. Erre jeleztem neki, hogy paks2 nem feleslegként fog jelentkezni hanem a jelenleg termelő erőmű(vek) pótlására épül, valamint azt, hogy jelenleg is 30% áramot importálunk, vagyis az importkőolajat importáramra cserélné nem magyaráramra.

Amúgy meg rengeteg naperőmű is epül mellé,az is biztosít plusz energia forrást.

Már amikor. Máskor meg nem.

[ Szerkesztve ]


pilóta
(nagyúr)

Attól, hogy sok ember nagyon szeretne valamit még nem biztos, hogy azt meg is lehet valósítani.
Azért elég sokszor megtörtént már, hogy pedig de :D

Az elektromos autó előbb volt mit a belsőégésű. Aksi is régebb óta van mint benzintank.
Nyilván. Már az ókori egyiptomi leletek közt is találtak olyasmit, ami akár akksi is lehet. De ettől még nem volt a maihoz mérhető kutatás a területen, míg a belsőégésű motorok terén meg de.

A Ford T baromira nem "prototipus" volt hanem a népautó
Nem is azt mondtam, hogy az volt, hanem abban az időben, amikor megjelent a T-model, akkor az autózás területén inkább csak prototípusokat láthattunk.

Szóval azért tol bele a fejlesztésbe végtelen pénzt és munkaórát az ipar, hogy 20 év múlva ne is emlékezz rá
Szerinted csak a li-ion kutatások folynak, vagy esetleg más irányban is próbálkoznak? ;)

üzenetek