üzenetek

hozzászólások


djgeg
(őstag)
Blog

Azért megy itt a vita a befektetett idő meg pénzről miközben elég megnézni ezt az ábrát. [link]
Persze nyomtak bele pénzt, de közel sem annyit mint az olaj lobbi meg az autó gyártók. 1990 es évekig amíg más iparágak nem láttak benne fantáziát (hordozható eszközök) igazi érdemi fejlesztés nem volt, mert nem is pénzelte senki... sőt inkább ellenkezőleg.


#06658560
(félisten)
Blog

Hátö. Rakéták, harci eszközök, tengeralattjárók, vonatok, űreszközök, mind akkukat igényeltek. És amiért az autóknál nem akkukba ölték a fejlesztési pénzt, olyan rohadt triviális, hogy csodálkozom, hogy nem tudtál egyedül rájönni: az akkuk annyira szarok voltak és annyira nem lehetett rajtuk mit fejleszteni, hogy simán elbuktak a versenyben!
FYI: az összes autógyár folyamatosan monitorozza, teszteli az alternatív hajtási módokat. Csak mindig az jött ki, szar, alkalmatlan tömegtermelésre, profitot termelni mindegyik másik.

#76 grabber: Ezzel szemben a helyzet az, hogy Paks 2 a maga 2400MW maximális teljesítményével a 2017-es nyári csúcsterhelés harmadánál valamivel többet tud biztosítani.[link]

#81 djgeg: W/kg, mint energiasűrűség? Mellé tennéd csak úgy érdekességképp a benzin, gázolaj tömegre normált energiasűrűségét(fajhőjét)?

[ Szerkesztve ]


pilóta
(nagyúr)

Hátö. Rakéták, harci eszközök, tengeralattjárók, vonatok, űreszközök, mind akkukat igényeltek.

Senki nem állította, hogy egyáltalán nem volt fejlesztés. Annyit állítottam (és ez eléggé triviális, nem is értem, hogy miért kell ezen egyáltalán vitatkozni), hogy a belsőégésű motorokhoz képest elenyésző volt a kutatás mind időben, mind pénzben.

És amiért az autóknál nem akkukba ölték a fejlesztési pénzt, olyan rohadt triviális, hogy csodálkozom, hogy nem tudtál egyedül rájönni: az akkuk annyira szarok voltak és annyira nem lehetett rajtuk mit fejleszteni, hogy simán elbuktak a versenyben!

Ahhoz képest most meg mégiscsak sikerült valamicskét fejleszteni rajtuk, ha annyira triviális, akkor most meg hogy kerültek elő az elektromos autók?

[ Szerkesztve ]


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

Nemár :) Okostelefonok előtt is már ott voltak a laptopok és egyéb kézi számítógépek / játékkonzolok, ha csak a legkézenfekvőbbet akarom mondani. Meg hat rahedli hordozható eszköz, úgy magán, mint ipari szinten. Mióta elterjedtek az elektromos eszközök, azóta igény van arra, hogy lehessen őket drót nélkül is használni. Az okostelefonok elterjedése csak annyiban segített, hogy kicsit nagyobb szempont lett a súly és méret. De igazából kompakt méretben nagy kapacitásra legalább azóta szükség volt (lett volna), mint amióta belső égésű motorokat fejlesztenek.

[ Szerkesztve ]


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

Mondjuk erre volt már példa, lásd DVD utódja formátumok :) Már kb. most nem emlékszünk nálunk, 20 év múlva a betamax szintjén lesznek.


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

Egyébként szerintem az elektromos autó nagyon sok problémáját megoldaná, ha megoldanák valahogy a benzinkúton cserélhető akkumulátorokat. Rögtön nem 1,5 óra lenne feltölteni egy autót, hanem legyen mondjuk negyed óra, mert sokat kell pakolgatni, és a csere akkukat lehet napenergiával töltögetni, vagy az áramfogyasztási üresjáratokat kihasználni. Illetve fogyasztói szinten az akkumulátor elhasználódásával se kéne foglalkozni (persze nyilván azt megfizetettnék a benzinkutak végeredményben). Ugye csak az a probléma, hogy ahova jó eltenni az akkukat, ott nem könnyű mobilisra megcsinálni őket, illetve hogy legalább 3-4x annyi akkut kéne legyártani, mint amennyi akkor kell, ha mindenki maga töltögeti őket.

Illetve amiben én fantáziát látok, hogy elektromos meghajtás + egy pici robbanómotor, ami csak az akkukat töltögeti ideális fordulatszámon. Csak gondolom itt meg az összetettség miatt lesz problémás, árban és súlyban is...


pilóta
(nagyúr)

Oké, akkor még egyszer utoljára: Nem arról van szó, hogy nem történtek fejlesztések az akksik terén, hanem hogy kevesebb fejlesztés volt, mint a belsőégésű motorokra fordított. Nem tudom, hogy hogyan fogalmazzam meg ennél érthetőbben...


t72killer
(titán)
Blog

Ezzel jelenleg az a gond, hogy még a kis girnyó leaf akksi is kb 300 kiló és nettó 8500$-os értéket (= képvisel. Nemigazán az a kategória, amit egy mezei benzinkutas mozgatni, őrízni és pénzügyileg* menedzselni akar/tud. (azaz nagyon kéne a korábban emlegetett 10x-es energiasűrűség 1/10 áron, úgy már lenne rációja a csereberének - ilyen árak mellett már kb kocsit is cserélhetsz...)

A már emberibb hatótávot adó Tesla 85kWh-s akksija meg több, mint fél tonna.

*tudom Európában az van, hogy "mindent oldjon meg az állam", vagy "verjük rá az autógyártókra" - csak épp nem szabad elfelejteni, hogy a projektre EU-szinten akármilyen forrásból elköltött sokmilliárd EUR-nak lehet jobb helye is lenne.

[ Szerkesztve ]


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

Jah, ezekkel a súlyokkal nem voltam tisztában... így tényleg halott az ötlet. Vagy akkor kéne valami automata pakoló berendezés is, stb...

Ha meglenne a 10x energiasűrűség, akkor megint nincs értelme az akku pakolásnak, mert akkor mostani 200km helyett elmennének 2000-et, az meg azért átlagfelhasználásra bőven elég :)


arnyekxxx
(veterán)

Azért elég sokszor megtörtént már, hogy pedig de

Amikor a fizika nem szól közbe.

"De ettől még nem volt a maihoz mérhető kutatás a területen, míg a belsőégésű motorok terén meg de."

Neked fixa ideád, hogy az autógyártás 100 éven keresztül mint az állat úgy fejlesztett. A valóságban meg a 80as évekig semmivel nem tettek bele több energiát mint a mittomén rádiógyártásba. Amikor mindenféle kemény emissziós határéertékeket kellett teljesíteni az évezred vége felé, onnantól kezdett el izzadni a motorgyártók homloka.

"Nem is azt mondtam, hogy az volt, hanem abban az időben, amikor megjelent a T-model, akkor az autózás területén inkább csak prototípusokat láthattunk."

Nem, nem ezt mondtad, hanem ezt: "T-modell idején, ami egy nagyon jó kis autó volt a maga idejében, de azért elég hamar túlléptünk rajta."

próbálkoznak

Aminek a kitalálásával ma próbálkoznak azt nem fogja a tömeggyártás 20 év múlva használni

[ Szerkesztve ]


pilóta
(nagyúr)

Neked fixa ideád, hogy az autógyártás 100 éven keresztül mint az állat úgy fejlesztett.
Nincs fixa ideám, ez a tény. Mint az állat, úgy fejlesztették (legalábbis összehasonlítva az azonos időszakban az akkumulátorok fejlesztésével, mindenképp). A 80-as évekig főleg a hatékonyságát fejlesztették, utána meg a károsanyag kibocsátását próbálják csökkenteni. Mindkettő fejlesztés, és mindkettőbe iszonyatos pénzeket és időt fektettek.

Nem, nem ezt mondtad, hanem ezt: "T-modell idején, ami egy nagyon jó kis autó volt a maga idejében, de azért elég hamar túlléptünk rajta."
De, ezt mondtam, csak folytattam a gondolatmenetet, amit te megpróbálsz így értelmezni. Az egész mondatot nézd.

Aminek a kitalálásával ma próbálkoznak azt nem fogja a tömeggyártás 20 év múlva használni
20 év azért elég nagy idő, szerintem ma nem csak azok a technológiák vannak gyártásban, amit a 90-es években találtak ki...


qad
(senior tag)

A teherfuvarozásnál az a gond, hogy nem nagyon lehet még az embereket kiváltani a teherfuvarozásból. Kell valaki aki ha a jármű a helyszínre ért és a portás beengedte olyan helyre áll, hogy ne legyen útba. Elintézi a vámolandó árú papírjait (önvezető járműnél mi lehet a megoldás?) és a megfelelő rakodó területhez/rámpára tolat. Önvezető járműnél ki fog felelni a járművön lévő árú rögzítéséért (ha tele a jármű és üresre pakolják egyből akkor nincs kérdés), főleg ha több cím is van még hátra? Valakinek az árú rögzítését kioldását és vissza rögzítését is meg kell oldja. A kézi árú mozgatásról ne is beszéljünk. BP közepén a járdára félig ráállva, de az út felére kilógva békázni és emelőhátfalazni ki fogja az árút?

A személy gépjárműnél nagyobb a potenciál szerintem és alig várom az elterjedésüket, bár hülyék lennének olcsóbban adni. Venni fogják az új E autókat mint a cukrot(főleg ha már az átlag autósnak is 500Km-es hatótávú autója lesz) és addig nem lesz túlkínálat, ergo olcsóbb sem lesz az E autó. :/


arnyekxxx
(veterán)

Én itt feladom, azzal, hogy kizárod a fantáziavilágodból a valóságot, nem tudok mit kezdeni.


pilóta
(nagyúr)

Bár érdemi cáfolatot nem adtál egyszer sem, de rendben, tedd azt.


t72killer
(titán)
Blog

Ez is igaz:R. Már 5x-özéssel is nagyon jól járnánk, elérnénk a mostani dízeles szintet.


Tommmysun
(senior tag)

Szerk. Nah addig szerkesztettem, amíg más is leírta kb amit mondani akartam :D ... na mindegy már itt hagyom...

Nagyon lovagolsz ezen a témán (pedig fölösleges), és igyekszel úgy beállítani, mintha már 100 éve is teljes gőzzel az EURO 7-es besorolású belső égésű motorok fejlesztésével foglalkozott volna a világ, miközben az aksikkal meg néhány magányos kutató próbálkozott csak évtizedekig.
Maradjunk annyiban, hogy kb az első 30-40 évben azért a belső égésű motoroknál sem volt az az eszeveszett fejlesztés, az itteni téma szempontjából igazán fontos fejlesztések (alacsonyabb káros-anyag kibocsátás, kisebb fogyasztás, stb.) kb. a 80-as 90-évektől kezdtek komolyabban előkerülni és akkor kezdtek mondjuk úgy, hogy gőzerővel ezen dolgozni.

(#79) arnyekxxx

"Meg sokan éjszaka töltik

Amúgy meg rengeteg naperőmű is epül mellé

érzed a problémát vagy lerajzoljam?"

:C Ez tetszett ... de valószínűleg mi nem látjuk jól a dolgokat :K ... hamarosan olyan hiper-szuper akkumulátor technológiát fejlesztenek ki, ami nem csak az autókba lesz jó, hanem a sok GWh nappal megtermelt áramot is le lehet majd bennük tárolni. :U

[ Szerkesztve ]


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

"hanem a sok GWh nappal megtermelt áramot is le lehet majd bennük tárolni. :U"
Tudom ironizálásnak szántad, de ez adná a legnagyobb löketet a megújuló energiaforrásoknak. Az biztos, hogy az akkumulátorok fejlesztése sose volt annyira kardinális kérdés, mint jelenleg, nem sok olyan terület van ahol ne lenne fontos. Egy drasztikusan hatékonyabb akkumulátor (azonos ár és méretek mellett) iparágakat változtathatna meg egyik napról a másikra.


pilóta
(nagyúr)

Nem csak a károsanyag csökkentése a fejlesztés. Például a 40-es években a közvetlen befecskendezés megjelenése, vagy a kompresszoros motorok, a turbó stb. szerintem igenis fejlesztés. Az, hogy ma egy 1000-es motorból kihoznak 100+ lóerőt úgy, hogy nem csak két kört megy el egy versenypályán, mielőtt széthullik, az igencsak fejlesztés. Persze fejlesztés a kevesebb károsanyag kibocsátás is, nagyon is fontos. Rengeteget fejlődtek a motorok, mert rengeteg energiát, pénzt, időt fektettek bele. Most az akkumulátorok fejlesztésébe is beleölik ugyanezt az energiát, pénzt és időt, úgyhogy én hasonló fejlődésre számítok ezen a téren is...


djgeg
(őstag)
Blog

Ti komolyan szemellenzővel jártok... Az egész autóiparról és az olaj lobbiról van szó és arról, hogy ez az ipar szánt szándékkal nyomott el vagy épp vásárolt meg és nyomott el a süllyesztőbe technológiákat jó sokáig.
Az akku is hasonló cipőben volt amíg más iparágak nem kezdtek el fejleszteni rajta, mert kellet.
Nézzétek meg pl nemrégi R&D költségvetésüket pár autógyárnak és ebből rohadtúl nem nagy % ka megy el kifejezetten akksi fejlesztésre. Még ha nem is ennyit toltak bele régen de akkor is K sokat. Ezzel szembend az akksik jók voltak kb 60-70 évig ahogy voltak. Aztán más iparok és most az autó ipar is döbben rá,hogy bazz jönnek a törvényi szigorítások meg fogy az olaj lépni kell.
[link]

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

az a baj, hogy nem csak a nappali áramot kellene eltenni éjszakára, hanem a nyárit is télre

üzenetek