üzenetek

hozzászólások


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Azt olvastam, h kell hozzá kalap meg jogsi, (a rollerhez nem pont ehhez) és járdán tilos. Ez elég visszatartó erővel bír.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Bocsi ez lemaradt. [link]


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ez már a múlt, illetve úgy mondanám, hogy elvileg a készülő hazai szabályozás az EU-s normákhoz igazodva 350W/25 km/h-ig a rollereket kvázi kerékpárnak tekinti, ennél erősebb/gyorsabb izéknél viszont nem.


RaiDani
(tag)

Van egy elírás az első oldalon, "régiókód" helyett "érgiókód" szerepel.


moma
(őstag)
Blog

Árkülönbség visszajöhet, ha erősebb, tartósabb a cucc. Szerintem itt pl indokoltabb lehet többet költeni, mint akár egy drága telónál. ezért is, meg a rendszeres használatban a kis pluszok is megérhetik. Szóval itt szerintem jó döntés lehet többet fizetni tartósabb, jobb cuccért kényelmi extrákkal. Lehet kicsit fura rollerért az ár, de kicsit lehet a gyerek játék imázs miatt, amúgy szerintem egy éveking használt közlekedési eszközért nem olyan durva még így sem.


szpali
(addikt)

én is kiszúrtam :DD


szpali
(addikt)

Nagyjából 1 hete használok egy G30P-t (amerikai régiós, alapból 30km/h-t tud)

Lengyel raktárból rendeltem 230eFt körül és az itthoni árához viszonyított árkülönbözetet el fogom költeni Monorim első és hátsó lengéscsillapítókra (~90-100e Ft lesz), mert bár elnyeli az úthibák egy részét a 3,5bár körüli nyomásra fújt kerék, de a jó az nem ilyen.

A Monirim valamit segíteni fog az alacsony hasmagasságon is.

Előtte kb 3 hónapig használtam Lime-ot, ott a nagyobbik modellt preferáltam, ha volt rá lehetőségem (illetve pár alkalommal a Tier gépeit)

Az én utazó súlyom alatt olyan (kb 95kg) 40km az a 65-ös ígért hatótáv.

D módban nagyon kényelmesen gyorsul, de akkor az emelkedőket nem szereti.
Sport módban viszont előjönnek az erőtartalékai, agresszíven megindul és az emelkedőn elindulás sem viseli meg a lelki világát.

A masszív felépítés és a nagy hatótáv a súlyában visszaköszön, olyan 20kg körül lehet, nem jó vele lépcsőzni :N

Az első lámpa kicsit távolabbra is világíthatna, sötétedés után már nem konfotzónn kívüli a fénye, mert féktávon belülre világít, nehezebb kikerülni a gödröket.

A kitámasztóra érdemes odafigyelni, behajtott állapotban, lépcsőn cipelve a rollert, párszor már belerúgtam. :(((


szpali
(addikt)

azt vágod, hogy ez egy 1 éves cikk?

én is követem az eseményeket, ha nem 40-70km/h tempóval mész a gyalogosok között, akkor nem b@xogatnak


viragdani01
(HÁZIGAZDA)

Köszi, már nincs. :R


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Nem ezt a cikket olvastam eredetileg, csak azt meg szokás szerint nem találtam úgy hirtelen. Persze meglestem a cikk datumát valami május 26 csak az évet nem néztem. :)

Ha 70km/h mész akkor sem b@gatnak mert mire mondana valamit te már egy másik kerületben csappattól. :D

[ Szerkesztve ]


BReal
(addikt)

Nem rossz ám az a bukósisak, ha nem látod a hibát az aszfalton és belehajtasz - kátyú, feltört járda).

[ Szerkesztve ]


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Azt nem mondtam, viszont senki nem ismer fel benne, nem leszel annyira borzos de lenyomja a hajadat.


BoneDragon
(veterán)

Van olcson elado nullas gepem. :P


Somatom
(veterán)
Blog

A hátsó meghajtás, dobfék kombót jobbnak tartom, mint a Xiaomi megoldását. Akinek ilyenből könnyedebb kell, annak ott van a G30LE II. Ugyanez a felépítés, csak kisebb akku. Nekem bejött a G30 E II. Aki akarja, az fejlesztheti pl. első, hátsó rugózással (monorim, sharkset).

[ Szerkesztve ]


GoldhandRent
(őstag)
Blog

Kiegészíteném a cikket azzal, hogy a fékezés jeletős részét a hátsó E-fék teszi ki. Kikapcsolt állapotban pl nyélféken alig akar megállni, nem is érdemes kikapcsolva gurulni vele.
A magas ár extra vonzata a 3 éves garancia.

Padkáról lefele ugratni nyugodtan (kicsit emeld hozzá az elejét), menni már kevésbé, mert fennakad. Felfele necces inkább.
A motor miatt pont annyira farnehéz, mint amennyire nem.. Mármint egy sima emelkedőn nem fog magától fejre állni, ahhoz az ember súlypontja a hátsó kerék mögött kell hogy legyen. Amíg a két kerék között áll az ember, sosem fogja felkapni az elejét...

S módban pedig (mókolt FW-vel) 30-cal megyek fel majdnem minden emelkedőn. de legrosszabb esetben is 25-tel.

A súly... az sok, ez igaz. De ahogy írva is vagyon, ezzel nem a BKV buszokra kell felszállni.
Használtam vonaton fél évig.. eleinte összecsuktam, feállítottam, aztán simán nyitva hagytam, és betolattam az ülések alá a trepnivel. Kormányrúd a lábam között, mindenki heppi. (Egyszer egy kaller megszólt egy IC vagonon (2x3 fülkés kocsi), hogy miért nem rakom fel a poggyásztartóra, mert így valaki BELEESHET és megsérülhet.. -mert hirtelen fékezésnél a poggyásztartóról leeső 20 kilós tömör vashalom az kevésbé fájdalmas-)
Aluljárókba levinni, majd felhozni kellemetlen, ez tán az egyetlen hátulütője. Cserébe 40+ km kényelmesen kijön belőle. Ha valaki ráérősebb, és csak max20-al megy vele, lassan gyorsít, akkor szvsz több is.

Kormány összecsukó szerkezete nem inog, máskülönben meg lehet húzni.

Csengő egy pár hete eltekeredik a kormányrúdon, így nagyon nehéz vele csengetni.. Meg kéne húznom, de nem tudom van-e rá mód :D

A lámpája -ahogy előttem már írták- világíthatna egy jópár fokkal feljebb. A lencse kialakítása megakadályozza, hogy vkinek a szemét kivilágítsad, erőben meg benne van még egy jópár méter.

Köszönöm, hogy elolvastad :R


beef
(őstag)

A cikkben szerintem hibás a megfogalmazás. Az inverter az DC -> AC átalakítás, itt viszont akku töltésről van szó, az AC -> DC irány, az pedig konverter.


Tamás9x
(őstag)
Blog

Egy jo teloval......


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Persze, le akarsz nullázni... ;]


coldfirexx
(tag)

Szia.
Ez milyen felfüggesztés?
Mondasz róla pár gondolatot?

Köszönöm


Tamás9x
(őstag)
Blog

Sharkset, a lehető legjobb ami létezik rá, hacsak nem vagy mérnök, hogy csinálj magadnak egy még jobbat :)
3 keménységű rugóval érkezik, lehet bele levegős tagot is tenni a Monorimnek nevezett szörnyűségeket messziről veri. Ha a Monoba veszel egy normálisabb teleszkópot sem lesz olyan jó mint ez a gyári konfiggal, és már a Monorim drágább is...
A csere kb 30 perc, ha nem akarsz vele kapkodni

[ Szerkesztve ]


Cyborg
(őstag)

ez hátsó is, vgy csak első?


Tamás9x
(őstag)
Blog

Nekem csak első, de lehet hátra is venni, azzal még nem találkoztam, hátra gazdaságosabb lenne egy Monorim

FÓRUM

[ Szerkesztve ]


szpali
(addikt)

köszi a tippet, erre ránézek én is


szpali
(addikt)

egy előnye van a monorimnek a sharkkal szemben:

az kapható, van készleten :U


odani
(tag)

Én is személyes tapasztalatokat osztanék meg a konkrét típussal kapcsolatban:

- az elülső lámpa projekciója valóban átgondolatlan, 20 km/h felett közvilágítás nélkül konkrétan para

- a mobilos szoftverben van lehetőség három fokozatban állítani a "motorféket", egyben a visszatáplálás mértékét. Én szeretem ezt maxon használni, így a lassítás/megállás 10-ből 9-szer a fékkar használata nélkül, pusztán a "gáz"karral megoldott.

- városi körülmények között (közlekedésre alkalmassá tett útfelületeken), tehát amire kitalálták, szerintem tökéletes ez a kerékméret+gumitípus. A monorimet, sharksetet overkillnek érezném, a rugózásukkal minimálisan biztosan elvesznek a teljesítményből és nem tudom elképzelni, hogy a menettulajdonságokra utólag felszerelt (nem gyári) rugóknak jó hatásuk lenne. Ez nem kerékpár vagy autó, ahol ülök. A lábaimnál jobb lengéscsillapító létezhet? Lenne értelme egy snowboardnak a kötésbe épített rugókkal? :)

- nagyon ritkán kellett eddig hirtelen erőset fekézni vele, de eddig minden ilyen esetben a hátsó(!) kerék blokkolódott és csúszott meg picit, hiába "csak" a motorfék dolgozik ott

- egy barátom is ugyanezt vette és mindkét géppel az van, hogy a hiába húzzuk meg tökéletesen beállítva, megfelelő erővel a kormányoszlop és az első kerék közti rögzítő csavarokat, pár km után már elmászik és pár fokos szöget zárnak be: gyakorlatilag kicsit ferdén áll így a kormány, ha egyenesen haladsz - és persze emaitt este nem pontosan előre világít a lámpa :F

- közösségi közlekedésen szállítva muszáj tartani a gépet kézzel/lábbal, mert simán kitámasztva valamilyen irányba megindulna magától előbb-utóbb

- a tekerős csengő és a markolat közötti részbe célszerű bepattintani egy amolyan pufi hajgumit (felébe hajtva, hogy feszes legyen). Ez kicsit megtámasztja a szerkezetet, így nem fog magában csicseregni zötykölődéskor.

Csak ajánlani tudom!


phelodias
(csendes tag)

Sziasztok,
A gyorstöltés külön megvásárolható gyorstöltővel (5A) működik, hiába dugsz bele 2 kábelt, mindig a külső töltő dominál. A beépített töltője kb. 100 wattal tölt.
Hátránya, hogy a konverter az alvázban adja le a hőt közvetlenül a vezérlőegység mellett, ami szintén hajlamos a túlhevülésre. Így sem töltés után elindulni, sem pedig érkezés után töltőre tenni nem szerencsés.
Éppen ezért (és a lassabb, kíméletesebb, 60 watt körüli töltés miatt is) az ES4-hez kapott töltővel töltöm, ami így kisebb stressz a telepnek és a hőterhelést is kívül adja le (a töltő "téglája" viszont forrósodik rendesen).
Ha már szóba került, az ES4 robbanékonyabban indul, de sokkal instabilabb, a párom rá sem áll, a G30P II-t viszont imádja. A Max ott is felmegy, ahol az ES4 nem, vagy csak szenvedve (és belülről szétolvadva).
A rugózási kényelem is jobb a Max-on a levegős abroncs miatt. Az ES4 viszont "szuperhordozható" a Max-hoz képest, ha metrózom a belvárosba, inkább azt tolom be az ülés alá, állítom magam mellé a mozgólépcsőn, minthogy a Max-szal sérvezzek. Nem mellesleg gyönyörű (ES4), ami persze szubjektív.
A Max-szal teljes töltöttségből min. 40 km kijön még 500Wh/km körüli sportos fogyasztással is.
De a párom alatt, D-ben 200Wh/km alatti a fogyasztása, szerintem azzal még akár a névleges hatótáv is elérhető (ha valaki kibír 3 és fél órát rajta). Mármint a rolleren :).
A fék pedig össze sem hasonlítható. A Max profi, a dobfékje szinte karbantartásmentes, de az elektromos fékje is erősebb és szépen meg lehet állni.
Szervizelni eddig nem kellett, de a csapágyak azért sanszosak, viszont az ES4-et átlag 500 km-enként 20-30 ezres szervizekre kellett hordanom, ami nem túl gazdaságos. A gazdaságos élettartama nagyjából 2-3000 km-re tehető, míg a legkorábbi Maxosok már 6000 megtett km felett járnak, tehát sokkal tartósabbnak ígérkezik.
Összességében jó választás, ha nem kell vele sokat lépcsőzni, kényelmes a nagyobb hatótávolság és fontosabb a helykínálata, mint a tömege. Kisebb igényre ott a G30LE/LP, ami kisebb, könnyebb de hasonlóan prémium.
Köszi szépen a türelmet, remélem, sikerült érdemben hozzászólnom!


phelodias
(csendes tag)

95 kg testtömeggel, a javasolt 3,5 bar abroncsnyomáson bizony én is tervezem az első felfüggesztés beszerzését, mert a porckorongjaimon érzek néhány "meglepetéskátyút" - már ha van ilyen.
Nekem a kormánnyal nincs gondom és a csengő sem cicereg (450 km).


Tamás9x
(őstag)
Blog

Ki keres talál :)
Én is innen vettem pár nap és nálam volt talán GLS-el.

phelodias: A legnagyobb baja nem a töltés, mert az szinte semmi fűtés a kers-hez képest ami folyamatosan feleslegesen fűti a vezérlőt, rugdossa az aksit, ki kell kapcsolni, és már meg is nő a hatótáv minimum 10%-al.

[ Szerkesztve ]


Darth_Revan
(veterán)
Blog

Az lehet, de amíg ez nem készül el, és nem lép hatályba (ami még lehet, hogy hónapok), addig minden elektromos "roller" az a jelenleg hatályos jogszabályok alapján segédmotor kerékpárnak minősül. Nagyon sok ember, főleg Budapesten a bulinegyedben már bukta a jogosítványát és járművezetés ittas állapotban vétség miatt büntető eljárás lett vele szemben indítva, mert Lime vagy TIER elektromos "rollerel" ment haza a buliból ittasan.

Normál esetben nem érdekli a rendőröket, hogy van e jogsid a rollerhez, de ha átszáguldol a piroson vagy ittasan kacsázol vele, akkor aztán odab@sznak :U

Bukósisakhoz annyit, hogy tudomásom alapján jelenlegi jogszabályok azt mondják, hogy akkor kötelező a sisak, ha gyárilag 25 km/h-nal gyorsabban tud menni, tehát ez jármű függő.

U.i: Sok ember, azt mondja, hogy "ez nincs szabályozva és ezért nem kell rá semmi". Tévedés, igen is van, csak össze kell szedni a különböző jogszabályokból, simán lehet minősíteni smkp-nak csak az átlag ember nem ért hozzá és nem tudja ezt megtenni és inkább hisz az ugyancsak hozzá nem értő eladónak/havernak. Ez az új rendelkezés inkább arra lesz jó, hogy kiemelje a hagyományos smkp-k közül.

[ Szerkesztve ]


phelodias
(csendes tag)

Basszus, nekem eddig legmagasabb állásban volt, hogy fékezni se kelljen...
Köszi a tippet, máris visszaveszem minimumra!
Azt esetleg tudja valaki, hogy a tuninghoz miért esküsznek a német verzió vezérlőire?


pgd4l0724
(csendes tag)

A cikk megemlíti,hogy van hazai szerviz. Erről van valakinek infója/tapasztalata?


rednifegnar
(senior tag)

nem csak az a gaz ha megfognak es igazoltatnak, az meg a kisebbik baj mert lesz egy csomo koltseged birsag formajaban meg eltiltas. az hogy majd valaha lesz egy joxabaly amit mar sok eve igergetnek az attol ma meg nem mentesit.

de az igazi gaz akkor van ha balesetezel.
egy srac leirta, nekiment egy autonak es nem tudott lelepni. +800e volt a vege a mulatsagnak. egyreszrol az okozott kar (ami ugye valtozo osszeg tud lenni).
de azon tul minden xart rahuztak, jogsi nelkul vezetes, kotelezo vedoeszkoz hianya (buko de nem biciklis hanem normal ce jelolesu motoros), biztositas hianya. +az eszkoz nem tart be semmilyen segedmotorra eloirt szabalyt (volt valaha egy köhem rendelet amiben pontosan le van irva milyen muszaki felteteleknek kell teljesulni egy eszkoz minositesenek, pl fuggetlen ket fekkor, vilagitas tipusa, helyzete stb). na ezzel ezeket mind megserted, birsag alap. plusz hatosagi eljaras, minden xirxar koltseg a biztositotol kezdve az eljarasi koltsegek, plusz maga a birasag meg az eltiltas, bonusznak honapokig (evekig) huzodik, lehet stresszelni rajta meg meghallgatasra jarni.


#76500480
(aktív tag)

Egy Techsend roller nem opció? :F Élőben nagyon jól néz ki, papíron meg többet tud : hatótáv 70-80km 2x500w motor 40kmh…

[ Szerkesztve ]


Darth_Revan
(veterán)
Blog

800 ezer Ft?
Az szép.... Sajnos nagyon elterjedt ez a hülyeség, hogy "nincs szabályozva ezért nem kell erre semmi" így nagyon gyorsan elterjedt. Persze eladó is azt mondja hogy nem kell rá semmi, mert az csak eladni akarja.....ennél már csak a mini chopper-nek kinéző elektromos motor a szánalmasabb amit pl az Auchan is "rollernek" reklámoz.


Tamás9x
(őstag)
Blog

Őszintén szólva én is szerettem, amíg meg nem láttam, hogy nem egy ellenállással fűtteti el, hanem megpróbálja "visszatáplálni" ami azért elég dúrva egy nem erre tervezett aksinál.

Német vezérlőt nem tudom, de ha van infód megoszthatnád, a héten jön a + 12V-os extra pakk így 48V-ról meglátjuk mit teljesít

[ Szerkesztve ]


Kolondrum
(félisten)
Blog

Elég alacsony. Tegnap láttam egy gyereket aki simán csak egy csatorna fedélen ment át és majdnem felnylta az utat, mert elaladt ezen a "mini kátyún". Autóban ia csak magasat. :C


Shrike1986
(újonc)

Persze, fűtitek itt jobbra balra az áramot. A kárpát medence meg melegszik felfelé. Ha rá kell mutatnom a globális felmelegedés valódi okára, most már nem kell keresgélnem. Szegény 5-ös bmw-met meg tiltják ki mindenhonnan miattatok...

[ Szerkesztve ]


beef
(őstag)

Nem tudom, hogy működik a visszatöltés, de az tényleg gáz, ha az akkuba akarja visszatolni egy kondenzátor helyett vagy akár ahogy írtad egy ellenállásba.


Tamás9x
(őstag)
Blog

Restellem de tényleg :O remélem meg tudsz majd egyszer bocsátani, ezért is kapcsoltam ki a kerst, hogy az unokáink ne miattam szenvedjenek.

beef: Maga a megoldás jó, de nem ezzel az aksi pakkal. Van ami eltűri, F1-be is használják,de tuti nem ezzel a pakkal :)


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Na igen, ez nekem is mindig feltűnik hogy az e-rolleresek nagyon nagy része egy egyszerű bukót nem tud felvenni. :((( Esni meg azért lehet velük nagyot...


Somatom
(veterán)
Blog

Azért jó lenne némi fejlesztés ezen a téren. A bukó csak egyetlen esetben hasznos. Ha bevered a fejed. Ez ritka eset ahhoz képest, hogy minden más szituban zavaró. Egy motoros bukó esetleg még esőben is hasznos lehet, de a bringás bukók lyukacsosak. Megértem, hogy az emberek nem szeretnek olyan bumszlit hordani, aminek ilyen csekély a funkcionalitása. Lehetne mondjuk olyan szemüveg, ami esésnél bukósisakká fújódik fel, mint egy légzsák. :)


beef
(őstag)

Támogatom az ötletet, de csak akkor, ha rollerezés közben a szemüvegen netflix, amazon, hbo filemeket nézhetek, esetleg ki is vetíthetem a közlekedésben résztvevőknek, hogy lássák ki itt a király.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Motoros bukót biztos nem fog se rolleres, se kerékpáros hordani mert az már ezeknél zavaróan nehéz lenne. Amúgy asszem a Kasknak volt olyan bukója hogy egy eltolható lap volt tetején amivel zárttá lehetett tenni hűvös, esős időben. Én max felveszek alá egy bringás sapkát aztán ezzel oldom meg. :)


moma
(őstag)
Blog

A csekély funkcionalitás: megmentheti az életed. Az a gond a fej sérüléssel, hogy agyvérzéssel járhat és abba bele lehet halni. pl tudok olyan esetről, hogy székről esett valaki le, beverte a fejét és meghalt. Szóval az nem véletlen, hogy épp a bukót tolják, mert nem feltétlen az van, hogy zúzódás vagy törés és majd valami lesz.

[ Szerkesztve ]


odani
(tag)

MIért gondoljátok, honnan szedett információkra alapozva állítjátok, hogy a Ninebot nem gondolta át és tervezte hosszútávú használatra az akkumulátort gyakori visszatáplálással való használatra?


tothl
(addikt)

Per pillanat éppen most perelek egy rollerest, aki rommá törte az autómat, ő volt a hibás és mint rolleres=gyalogos=nincs biztosítása.
Ebből kapcsolódóan nagyon szeretem most mindegyiket.
Óvatosan közlekedjetek.


Tamás9x
(őstag)
Blog

A szerviz információkból :D Bekapcsolva megfőzi magát, kikapcsolva nem :)
Egyéb kérdés? Honnan tudjuk, hogy a ninebot, nem vásárolt cellákból dolgozik, és nem maga tervezte és gyártotta le az akkumulátorokat? Szétszedtük, és más gyártó cellái vannak benne :R

[ Szerkesztve ]


rednifegnar
(senior tag)

ha elektromos roller volt akkor jelen szabalyzas szerint az segedmotor. amihez kotelezo egy csomo dolog, koztuk a kotelezo bizti. ami ugye nagy valoszinuseggel nem volt nekije.
lehet eg jogsija sem (most a bukorol, fuggetlen fekkorokrol stb nem is szolva).
azt viszont nem tudom mennyire kell neked vele pereskedni. azok akik kotelezore kotelezettek de nem kotik meg (vagy nem ervenyes, mert pl lejart, vagy mint a rolleres aki azt gondolja hogy o nem segedmotor) azokkal szemben a mabisz lep fel es neked addig az o helyeben jotall. aztan persze majd rajta leperli.
ilyenkor erdemes a sajat biztositonkhoz menni es veluk inteztetni, nem sajat szakallra pereskedni.
teny, hogy a mabisznak kellenek a papirok, foleg ha van rendorsegi is, meg sokaig eltart de megteritik a koltsegeket aztan majd leverik a masik felen, tapasztalat. pont ezert van a mabisz meg a kartalanitasi alapjuk.


GoldhandRent
(őstag)
Blog

a kormány nálam is ferde, a csengő pedig némely állásban zörög. ilyenkor anno rátekertem egyet lefogva a csengőházat, hogy ne legyen hangja, de újabban az egész tekeredik a markolaton, és csengetni sem tudok :D
gumit én (is?) csak 2.5 bárra tolom, lehet 3-3.2-ig fel kéne mennem vele?! :F

#28Tamás9x
Visszatöltést én is kicsire vettem (ki lehet kapcsolni?)
Külföldi fórumon valaki panaszkodott is, hogy töltőről levéve, megindulva (hegy tetőn lakik a tag), a hegyről lefele gurulva errorozik neki a roller. túltölt(ené) a visszatöltés.

Inkább ésszel kell megállóhelyeket megközelíteni, időben elvenni a gázt, majd az utolsó pár mértert, centit fékezni csak.
Vész esetén meg mindegy :K


Tamás9x
(őstag)
Blog

Persze, bármit be tudsz állítani rajta: [link] Itt van a fórum hozzá segítenek bármiben :)

üzenetek