üzenetek

hozzászólások


dark2
(tag)

Ismét egy színvonalas írás! :R
Köszönöm!


xedos
(addikt)

Hmmm... nekem is a kedvenc hajóm :-)
Egyszerűen gyünyörű... Nekem a testvére a Tirpitz megvan 1:350-es modelben, amelyet átépítettem rádió távirányításúra... a városligeti tóban párszor hajókáztattam :-)
képek:[link]
Eszméletlen mennyiségű könyvet infót olvastam róla.
A Bismarck olyan név volt, mint a Tigris harckocsi :-) Félelmetes precíz fegyver!


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Szép modell.

Pszichológiai hatása a Tirpitznek sokkal nagyobb volt, miután az angolok 34 hajót mozgattak meg a Bismarck elpusztítására.


Titan44
(tag)

Hobbi témám a második világháború. A német technika minden szinten lenyűgöző volt ebben a háborúban.


AMD Power
(titán)

Gratulálok a cikkhez! Első osztályú volt :R


Ti Bo
(aktív tag)

Nagyon jó cikk! :R


xedos
(addikt)

Így van, de még szomorúbb sorsa volt, mint a Bismarcknak :-(
Mindig van a ha... mi lett volna, a Tirpitz és a Bismarck együtt indul útnak, némi kísérettel...
Mondjuk a németeknek nem volt célja harcba keveredni az angolokkal, mert kevés hajójuk volt.


AMD Power
(titán)

Ez tudod olyan ,hogy mi lett volna "ha" nem süllyed el a Hood attól a szerencsés lövéstől.


- = Zk = -
(félisten)
Blog

nah ez az én hajóm! <3 :R


cyklon
(csendes tag)

Kidumáltuk belőled a cikket :D
A "csúf ikrek" a Glorius elsüllysztésekor egy- egy torpedót is kaptak, így sérülten értek vissza. A parancsnok (az elöljárók szerint) fölöslegesen kockáztatta a hajóit, ráadásul nem ez volt a közvetelen feladat. A poroszok ezt nem tűrték. Máshol vezetői kezdeményezésként számolták volna el egy "pirosponttal" megfejelve.
A hajó orrának páncélozása zűrös ügy. A konstrukciók már a hajótípusnak nevet adó Dreadnought -tól túlsúly-problémákkal küszködtek, ami a páncélöv víz alá kerülését és hatástalanságát is jelenthette. Ha még a hajóorr is vastag páncélzatot kap, akkor a hajó tengerállósága romolhat, lehet, nagy mértékben. A Hood-nál is előfordult erősen hullámzó tengeren, hogy a hajó nagy sebességnél teljes hosszában alábukott. Ez gondolom azt jelenti, hogy a víz a hajó teljes hosszában víz alá került (persze ideiglenesen).
A felvetés pedig jogos, a hajóorr a tengerállóság és a sebesség tekintetében alapvető fontosságú, ha az sérül (netán leszakad) az súlyos, akár katasztrofális hatással lehet a hajóra. Érdekelne, hogy az Iowa-osztály elnyújtott orrésze hogy bírta volna a japán nehézgránátokat. Lehet sehogy...
Két hajóval mentek ki, részben az általad említett ok miatt, meg azért is, ha összeakadnak egy gyengébb, de nagyobb számú kötelékkel, akkor ne kelljen megosztani a tüzelést; sőt ők kényszerítsék rá az ellenfelet. Okulhattak a Graf Spee példájából.


cyklon
(csendes tag)

Holland kedvezőtlen helyzetben volt érkezéskor ( a térkép nagyon király :R ). A P.o.W. egy "bejáratós" hajó volt a legénység és a technika vonatkozásában is. Felelőtlenség volt kizavarni a tengerre harcra kész ellenfél ellen. A tengernagy "magához kötötte" a rakoncátlankodó hajót, hogy ha harcképtelenné válna (a P.o.W), akkor se maradjon egyedül, védelem nélkül. 2, 100% ig harcképes hajóval manőverezhetett volna; kettéosztva a Hood a "T" -t megfordítva ( a német hajók elé vágva) helyzetbe kerül, a P.o.W. párhuzamosan az ellenféllel pedig "golyófogóként" állja a sarat, amíg a Hood pozícióba nem kerül. "Körbedobozolják" az ellenséges flottaköteléket, manőverre kényszerítve.
De egy félig harcképessel ez nem megy, Holland így "fél kézzel ment harcba".

A P.o.W. parancsnoki központja a végén találatot kapott; mindenki meghalt, vagy megsebesült kivéve a kapitányt. Ha ő is meghal, a hajó addig ténfereg, míg azt is jól elsüllyesztik.

A képen látható Fairey Swordfish egy igazán bizalomgerjesztő, repülő lélekvesztőnek néz ki, pedig az RN egyik legstrapabíróbb, legmegbízhatóbb típusa volt. Tovább használták, mint a felváltására szánt típust. (szép mi? :) ) Ilyen gépekkel hajtották végre a Taranto elleni támadást 1940 ben. A Földközi - Tengeren a szállítóhajók réme volt. A vége felé már radarral és rakétákkal is felszerelték. Hogy miért nem tudták a Bismarck tüzérei leszedni ezeket a lomokat? Mert olyan lassan repültek, hogy a tüzérek eléjük céloztak.
Ugye, amikor a műszaki hátrány vártalanul előnnyé változik?


old rocker
(veterán)
Blog

Nagyon szépen összeszedted, jöhetne még pár ilyen cikk.
Néhány kiegészítés. A Bismarck üzemanyag tartályait már indulás előtt nem töltötték fel teljesen - ez később, a Prince of Wales 356 mm-es gránátjainak találataival együtt hozzájárult a hajó végzete beteljesüléséhez.

A Bismarck kontra Hood párbaj mindössze 6 percig tartott. A Bismarck harmadik sorozat nehézgránátjai telibe kapták a Hoodot.

Herbert Wohlfarth ("Parsifal" parancsnok és az U556 még a Bismarck végzetes útja előtt "adoptálták" a csatahajót. Az örökbefogadási okirat széleit kicsit megpörkölték, archaizálták: Wohlfarth ujjlenyomatával látta el az iratot, amelyben megfogadták, hogy az U556 minden veszedelmektől óvni fogja a Bismackot. Lindemann kapitány nevetve fogadta, berámáztatta és a tiszti étkezdében Hitler és Bismarck képe közé akasztatta fel.

Az élethalál harcba, amikor kezdték körülzárni a Bismarckot, az U556 mégsem szólhatott bele, mindössze tudósítóként kísérhette figyelemmel a végső összecsapást. Egyetlen torpedójuk sem volt és üzemanyagjuk is fogytán volt. Mindössze 86 l naftája maradt, amikor besiklott a lorienti kikötőbe.

A Bismarck utolsó csatája 56 percig tartott: 2200 fős legénységéből 114 maradt életben.

A Bismarck elvesztése megváltoztatta a német hadvezetés taktikáját, a felszíni hajók helyett a tengeralattjáró építésre helyezte a hangsúlyt; leállították a Graf Zeppelin repülőgép - anyahajó építését. A katasztrófa közvetve megpecsételte a Bismarck "ikerhajójának", a Tirpitznek is a sorsát.


cyklon
(csendes tag)

-

[ Szerkesztve ]


Lacces
(őstag)

Fogsz még írni ebben a témában cikket? :)
Jó volt olvasni, és még szívesen olvasnék francia, japán csatahajokról is :) Főleg a Richelieu francia csatahajó érdekelne. Állítólag a tűzereje felért a Bismarkéval, de lőtávolságban lekörözte, ha jól tudom az olaszok csatahajójának válaszául építették meg.

[ Szerkesztve ]


cyklon
(csendes tag)

A Tigris program egy költséges tévedés volt.


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Az a vicc, hogy az U-556 elsüllyeszthette volna pl. az Ark Royalt, miközben az a Bismarck felé tartott, de egy nappal korábban egy teherhejóra lőtte ki utolsó torpedóját. Wohlfarth első tisztje kérte, hogy ne pazarolják az utolsó torpedót egy nyamvadt kereskedelmi hajóra, de Wohlfarth nem hallgatott rá.

Másnap a Renown és az Ark Royal a tengeralattjáró két oldalán haladt el...

Lacces: a Richelieu történetét nem ismerem, így nem esélyes, hogy szerepeljen a sorozatban. A francia és az olasz csatahajók szerepe meglehetősen marginális volt, a franciák Oran után nem is gondolhattak arra, hogy bármihez is kezdjenek.

Zsolt_72: javítva.

[ Szerkesztve ]


xedos
(addikt)

Ő... én azért nem nevezném annak...
Profi kiképzett személyzet és jó műszaki háttér mellett nagyon jó tankok voltak.
A gyorsaság, páncél védelem és tűzerő hármasából az utolsó kettőre tervezték...
Igaz drága, bonyolult és költséges volt - sok hibával - de nem véletlen volt hírneve!


Reaper
(őstag)

Köszönet a cikkért, egyik kedvenc hajóm nekem is :)


h3lios
(addikt)
Blog

Jó kis cikk lett, ez az egész valamelyik ismeretterjesztő csatornán is ment, nem is egyszer.
Ha nem találják el a kormánylapátot akkor nem lett volna nagy baj, de irányítatlanul nem tudtak mit kezdeni.

Illetve, hogy kötekedjek kicsit, ha már megemlítetted a Tripitz-et, akkor annak a végét is leírhattad volna, hiszen ott is igen érdekes a történet. A többszöri szökés a bombázók elől és a felújítások, valamint a vég, ahol a tallboy bombák szétkapták a kicsikét. :B

Ha csatahajókról van szó akkor a Yamato nem maradhat ki a sorozatból, a valaha volt legnagyobb csatahajó. :))

[ Szerkesztve ]

üzenetek