Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


kolopele
(addikt)

Nem azt írtam, hogy kimondottan neked nincs rá kereted, hanem általánosságban tapasztaltam már ezt másoktól személyesen. Ne vedd magadra :N


capulet75
(addikt)
Blog

Oké, a többire valami? :)


PitLee
(senior tag)

Melyik videokártyát éri megvenni manapság? 16 videokártyát mértünk össze!
PCX YT link


Puma K
(veterán)
Blog

Azt írtam, hogy akár. Nem azt hogy minden annyin is fut.

Nem placebo, mert én látom-érzem és a többiek is akik megnyilvánultak eddig a topikban a különbséget a változó képfrissítések esetén...

"Viszont akkor neked is csak a tudat fáj, ha valami nem 144 fps - en megy."

Nem talált.
Nekem nincs ilyen jellegű fétisem.

A nálam lévő monitor 165Hz-re képes.
Így ha valami átlag tud 162 FPS -el (lekorlátoztam a maximum FPS-t) ennyivel futni akkor annak örülök. Ha nem, és ettől átlag kevesebbel megy, akkor elfogadom, hogy a jelenlegi 1080 Ti ennyire képes. Nem esek kétségbe.

Korábban említettem, hogy már ha valami átlag 80-90 FPS-el fut, már érződik a különbség. Én ennek is örülök, ha csak ennyit tud kitolni magából a gépem.

Az RTX 2080 Ti egy baromira túlárazott termék.
Nem támogatom semmilyen szinten az ilyen jellegű _TÚL_ árazást... akik megveszik azok jelzik a gyártóknak, hogy "jó van az úgy"... ilyen fogyasztói hozzáállással meg meg lehet nézni hova fognak és _MÁR MOST_ hova másztak el az árak...

De amúgy az FPS hajkurászáson felül inkább a játékokat élvezem.


kolopele
(addikt)

Úgyis tudod a véleményemet, párszor már megírtam.


kolopele
(addikt)

Engem az érdekel sokkal inkább, hogy a 2080 Ti - nél erősebb kártyát dobjanak piacra, az hogy mennyibe fog kerülni, másodrangú kérdés. Nekem a teljesítmény számít, ha az olyan amilyennek én szeretném, akkor nem érdekel az ár. Amennyiben lesz kártya ami az én grafikai igényeim mellett kitol 100 fps - t, akkor váltani fogok monitort is.

[ Szerkesztve ]


Puma K
(veterán)
Blog

Ezzel csak a gond, hogy már lehet most kitolná magából a kívánt FPS-t a kívánt felbontáson, de lefojtod a kártyát olyan grafikai beállításokkal amik teljesen feleslegesek és a látványhoz nem vagy csak csekély mértékben adnak hozzá...

... legalábbis az eddigi hozzászólásaid alapján nekem ez jött át...


kolopele
(addikt)

Ezt csak úgy tudom kideríteni, ha veszek egy másik 4k monitort, aminek a képfrissítése 144 HZ és tudja a g-syncet. Ilyet kölcsön kérni senkitől nem tudok per pillanat :)


hunluki
(senior tag)

+1, én is így látom.
Ha csak játszogatni akarsz akkor relatíve olcsón be lehet ugrani egy 1080p/30 FPS-t nyúzó konfigba, esetleg konzolba ha nem akarsz vele bajlódni és remekül el fogsz szórakozni.
Kicsit többet belelapátolva lehet menni a 60 FPS-re ésvagyper 1440p-re ami már egy 4K TV-n is egész jól fog kinézni, jobb is lesz a játékélmény, én kb itt érzem manapság a sweetspotot és ilyen konfigom is van (konzol mellett).

Viszont innentől fölfelé már ár/érték arány nem annyira jó, sokkal több pénzt kell belelapátolni mint amennyit játékélményben visszakapsz a fenti példához képest.

Persze jó lenne mindent is 4k/144FPS-en játszani de arra per pill a világ pénze/vasa nem elég.


kolopele
(addikt)

Sajnos főleg maga a vas nem elég hozzá. Mindenesetre gondolkozom egy ilyen monitoron, legfeljebb ha nem hozza amit várok tőle akkor ott van a 14 napos elállás jog. Nekem ugye tökéletesen elég a 4k 60 fps, de mivel még nem láttam nagyobb képfrissítéssel 4k monitort játék közben, egy próbát megér. Igazából a grafika túlzott lebutításától tartok, de azért a 4k más mint egy FHD, még akkor is ha mediumra kell tenni sokszor. Gondolkozom rajta erősen, annyira győzködnek itt páran :)


PitLee
(senior tag)

A 4K 144-hez még várni kell valami komolyabb VGA-ra vagy visszább kell venni a grafikai beállításokon.
i9-9900KF + RTX 2080 TI x2 // Test in 7 Games | 1080p, 4K
YTvideó


kolopele
(addikt)

Igen, ez lehetne a másik alternatíva, az SLI, de az 1080 SLI - m óta kétkedve állok ezen megoldás elé is. A legtöbb játék ami érdekelt elég rosszul futott két kártyás rendszeren, és ha jól tudom nagyon hanyagolva van a mai napig.


Prof
(addikt)

Ezen pedig valtoztatni kell a jovoben ha skalazodo cloud gaming-et akarnak.


vemalsar
(csendes tag)
Blog

Köszi, érdekes látni ki mit tud :) Nekem most egy RTX 2060 Super van, egyelőre full HD-ban játszom és a RT feature is számított nekem, már megnéztem itt-ott de főleg majd a Cyberpunk-ra leszek kíváncsi :) A lényeg, hogy örülök hogy van verseny a gyártók között, kíváncsi leszek, mit hoznak majd az új generációk.


janos666
(nagyúr)
Blog

A Deliver us the Moon-ban a DSSL 2.0 már egész használhatónak tűnik Quality módban, de az RTX még mindig nem (annyira nem szép az a pár árnyék, amilyen durván bezuhan tőle az fps). Így már jó döntést volt 1660-akármi helyett kb. azonos áron 2060-ast vennem (épp ezzel a gondolattal, hogy "ki tudja, később talán még jó lesz valamire az az RTX, még ha most úgy is tűnik, hogy nem").

[ Szerkesztve ]


b.
(nagyúr)
Blog

Controlban, metroban szerintem hozzá adott érték, a most érkező új DOomban is baromi jól néz ki és egy 2060 karin is elfut.A Dx 12 U megjövetelével kapnak az RTX kártyák egy jó kis boostot az RT terén is plusz a DLSS2.0 is rásegít.


janos666
(nagyúr)
Blog

A Control-t még nem próbáltam, mert csak tegnap jött hozzá a DSSL 2.0 update, és ez a nemrégi cikk motivált, hogy tesztelgessem azt itthon. A DSSL első verziója a korabeli screenshot-okról elborzasztott, kipróbálni sem volt kedvem. Az RT pedig a korai teljesítmény adataival üzente egyértelműen azt, hogy ezeken a kártyákon és korabeli játékokkal gyakorlatilag csak demózni lesz jó, játszani nem, én pedig nem unatkoztam eléggé, hogy megnézzek pár árnyékot kis felbontásban. :DDD

Tegnap telepítettem a Doom Ethernal-t (nem emiatt, hanem mert viszonylag tetszett az előző rész). Nem látok a menüben semmi RT, vagy DSSL opciót. Vagy rejtélyes a nevük (pl. a Shadow Quality magasabb fokozatai hozzák be az RT-t anélkül, hogy külön megneveznék, mint RT), vagy csak későbbi update-el jönnek majd ebbe a játékba (egy gyors google keresés is erre utal, legalább is RT kapcsán).
Minden esetre beraktam mindent maxra, kivéve a textúra buffer méretet nyilván csak addig, amit enged a 6Gb VRAM mennyiség (de játék közben nem láttam későn töltődni textúrákat) és kikapcsoltam pár idióta post-effectet (motion blur, DoF, sharpening, stb), és így elég hülyén fut a játék. Ha megállok egy helyben mozdulatlanul, egy egész percen át képes ~50 fps-t tolni ~50% a GPU használattal, aztán gondol egyet, és bármi látható változás nélkül felugrik ~100 fps-re és ~85% GPU használatra (tehát még mindig nem pörög el se a 117 fps korlátig, se ~99% GPU terhelésig), közben a CPU-t még nem láttam ~25% fölé menni. Ha kikapcsolom a HDR10-et és letiltom az RTSS-t (ez utóbbi elvileg eleve csak HDR10 módban működik ezzel a játékkal, de nem emiatt kapcsoltam be a HDR-t...), akkor is ugyan ez van.

A DX12U-ra pedig igaz, hogy megdobja picit az RTX kártyák értékét, mivel egyelőre csak azok képesek futtatni, de mire jönnek olyan játékok, valószínűleg mindegy lesz, mert minimum beállításokkal is lassan futnak majd ezeken, és talán egy alsó-középkategóriás frissebb kártya is jobban viszi majd őket. De ha valakinél előre nem látható okból mégis ez a kártya ragad a gépben évekre, akkor jobban járt, mint RDNA1-es vagy GTX kártyával. :K


b.
(nagyúr)
Blog

Igen , majd update formában kapja meg ,de a Youtubon vannak ár fent videók érdemes rákeresni :)


janos666
(nagyúr)
Blog

A frissített Control-ban már nem tetszik a DLSS :(
Az egész képen alapból van valami "álomszerű" homályos/maszatos fátyol jellegű szűrő, és sok füst/köd/pára szerű effektek (legalább is a játék legelején, ahol most nézem, mert még nem játszottam vele), ami tipikus képhibákhoz vezet a nagyításkor (kontúr szerűségekbe tömörül össze a maszat) amellett, hogy olyan jellegzetes "kutya rágta" hatású lesz a kép, mint mikor egyszerre van bekapcsolva egymás után egy hagyományos (semmi AI/DL) lágyító és aztán élesítő szűrés (érződik róla, hogy túl éles hatású ahhoz, amennyi finom részlet nincs benne).
Noha igaz, most 1440p120-ban volt közben a kijelző (mert itt engedi állítani a fullscreen mód, nem úgy, mint a Moon-ban), nem 2160p60-ban. Még megnézem utóbbival is (csak míg egy sétálószimulátorhoz elég a 60Hz, 40-60 fps, addig egy lövöldözős TPS-hez jobb lenne 120Hz és minimum 60, inkább 80+ fps). HDMI 2.1 mellett ez nem lenne gond (akkor mehetne mindig 2160p120, és lehetne DLSS-el butítani a render felbontást szükség szerint, míg elég az fps).
Az RT effektjei pedig egyáltalán nem győztek meg. A Moon-ban sem túl látványos, ide pedig első ránézésre gyakorlatilag felesleges, inkább csak teljesítménypusztításra jó, pedig már anélkül is épp elég lomhán fut.

[ Szerkesztve ]


b.
(nagyúr)
Blog

Nem néztem még, igazság szerint le is töröltem régebben már,de lehet felteszem megnézni mi a helyzet vele.Nekem 1440P a monitorom.


janos666
(nagyúr)
Blog

Control esetén nem tetszik, amit a nő arcával csinál (1440p kimenet, legmagasabb bemenet, amit enged, avagy "Quality mode"): [kép]


janos666
(nagyúr)
Blog

Sőt, jelentősen lassabb az 1440p-ből DLSS-el 2160p-t generálni, mint 1440p-t 1:1 kiküldeni, kb. 45 vs. 60fps. Ez így elég béna, mert bár kevesebb az aliasing, de van azért más képhiba ebben a játékban a DLSS-ből eredően. Gondolom talán azért is van ez, mert, mert gyakorlatilag TDP korlátba ütközik a kártya már DLSS nélkül is, így az alapból idle Tensor magok extra fogyasztása áramot von el a hagyományos CUDA magoktól, avagy kisebb GPU órajelet eredményez a DLSS, így kevesebb 1440p-s képkocka készül el... Persze 1440p mellett az MSAA is lassít, és a DLSS is ad egyfajta AA-t, szóval nem annyira egyszerű a képlet, de azért kellemetlen meglepetés, hogy jelentősen lassabb az 1440p+DLSS, mint a sima 1440p, közel sincs ingyen a DLSS, és közel sem képhiba mentes ebben a játékban.


tasiadam
(senior tag)

Nekem is 580 van de annyi hibaval talalkoztam h amikor 2 vga volt a gepben, nem tudta melyik a jani, meg az undervoltot minsig elfelejtette. Igy BIOS szinten undervoltoltam, azota nincs bajok. Mondjuk nem jatszom AAA jatekokat. A legujabb ami ment az a warzone volt ultran.

üzenetek