üzenetek

hozzászólások


kikikirly
(senior tag)
Blog

Oké de nem mindenki játszik Multiplayer FPS játékot.
Az a gond hogy a saját dolgaidat megpróbálod általánosnak beállítani.
Kommentjeid alapján játékosok 80+% 100FPS alatt képtelen játszani mert akadozónak látja a képet,és leveszi ULTRA LOW-ra a grafikát mert nem nem lát rendesen a sok effektől...
Youtube tele van Maximum VS Minimum Graphic settings összehasonlításokkal, nem egy játék lowon úgy néz ki mint amit visszaöklendezett kérődzés után egy tehén.
Nem csak hogy alacsonyabb a textúrák felbontása,de még a geometriai részletesség is vissza van véve,ami kifejezetten bántja a szemet.Másik hogy csomó felület sík,csak a magas felbontású 3d textúra miatt ezt nem veszed észre.Amint leveszed a textúrák felbontását minimumra, nyilvánvalóvá válik az egész.
Konrét példa.
1:49 és 3:20-nál tökéletesen látszik miről beszélek.
Visszavett particle egyéb lövés közbeni effektekről ne is beszéljünk,egyáltalán minek van a játékokba particle fizika,miatta nem látjuk kit kéne eltalálni...

Ha igazad lenne konzol piac halott lenne jelenlegi formájába és 100hz alatt nem gyártanának monitort,legfeljebb Office-ra.Ja és a R6 Siege-be is olyan lenne a rombolható környezet mint a Fortnite-ba,végtére ott is le tudsz lőni a C4-el felrobbantott falon....
Nem hányadékul kinéző,robbanás és egyéb effektektől megfosztott játékokra vágyik a többség.
Milyen meglepő.X D

[ Szerkesztve ]


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nem, pontosan tudom, hogy a dolgaim, jelen esetben frame rate >>> all (míg a többségnek eyecandy > gameplay) egyáltalán nem általánosak. Ettől még kevésbé igaz, hogy +10 százalék az +10 százalék, és ennek bizonyos esetekben lehet érezhető, pozitív eredménye is (ahogy feljebb írtam is egy példát), illetve az sem kevésbé igaz, amit a V56 vonatkozásában felhoztam.

Legújabb DOOM-ot (vagy egyéb single player játékokat a maximumon, amin még kijön a leglább 80-100 fps) pl. én is ~ultrán játszom (mert így is megvan a 110-200 fps ;], de ha a minimum bekúszna 100 alá, tuti hekkelnék valamit, hogy ne így legyen), viszont ha multiznék vele, akkor biztos lehúznám csutra (bár valószínűleg nem lenne akkora előrelépés), mert ott századrangú a bumpmaplensflare. Nem is értem, hogy miért olyan ördögtől való a high visibilty/high fps gayming.

Ha valakit multiban sem zavar, hogy mindenféle überrészlettől, részecskétől meg villogástól nem látja vagy csak túl későn veszi észre azt, aki éppen lepuffantotta (meg 120+ fps helyett csak 70-je van), az már az ő keresztje; mindenkinek szíve joga, hogy milyen handicappel ül a monitor elé – én azt szeretem nullára redukálni, és akkor legfeljebb a fakezűségem miatt tudok anyázni, csak ennyi.

[ Szerkesztve ]


pengwin
(addikt)
Blog

Tisztában vagyok vele, hogy nem fog ezzel foglalkozni sem egy nagy tesztoldal, sem a vásárlók többsége, de akkor is ez volt a kolléga érdeklődésének a tárgya.

Ha valami nem jól fut, 10% után sem lesz jobb.
Hát, szerintem meg a vásárlók nagy része képes kemény pénzeket fizetni +10% teljesjtményért. Sokszor csak ennyi van két SKU között gyári beállításokon. meg mondjuk 80-150$ MSRP különbség.

(#82) Synthwave
pontosan tudom, hogy a dolgaim, jelen esetben frame rate >>> all (míg a többségnek eyecandy > gameplay) egyáltalán nem általánosak
Bírom, hogy mindkét tábor ilyen lesajnálóan tud nyilatkozni a másikról. :D
Én ha játszok, akkor élvezni szeretném a játékot, amihez hozzá tartozik, hogy ne bántsa a szememet a látványvilág. Viszont ettől még egy gyenge mechanikájú játék nem lesz nekem játszható vagy élvezetes.
Hiába sajnálod így le a többséget, ők is csak élvezni akarják a játékot. És lássuk be, amilyen kevés játékidőt nyújt a legtöbb manapság megjelenő játék, azt nyugodtan végig lehet tolni alacsonyabb FPS-sel, hogy legalább valami élmény legyen, ha már sztorit, kihívásoakt nem tud nyújtani.
A multi játékokról meg csak annyit, hogy tökéletesen igaz rájuk az a megállapítás, hogy a játékosok módszeresen kiírtják belőlük a játék elemeket (vagyis azt, ami szórakoztató és váratlant tud nyújtani). Mert metákat fognak csinálni, min-maxolni akarnak mindent, és akár órákon, napokon át képesek lesznek grindolni, csak azért, hogy kihasználják a játék valamilyen előre nem látott kiskapuját.

[ Szerkesztve ]


paprobert
(senior tag)

"nem éri meg a ráfordított időt."

Veszélyes ez a gondolatmenet. Ha ennyire ráfordított idő / forint alapon számolgatunk, akkor maga a játék is megkérdőjelezhetővé válik nagyon hamar.

3 órát eljátszottál csak azért hogy megszerezz egy achievement-et? Az minimálbéren még csak 3k, cégvezetőként viszont már 180k. Aztán nehogy lassan reggelizz, mert cégvezetőként 30ezer Ft repül ki az ablakon fél óra alatt...

[ Szerkesztve ]


Dilikutya
(félisten)

Még veszélyesebb a gondolatmenet kiforgatása. Játszani a játék miatt szoktam. Gépet összerakni meg hogy használjam. Néhány plusz fps-ért viszont nem baszakodok el időt. Mondjuk achievement szerzéssel sem, azokat se néztem vissza, amik megvannak. Nem célom mindenféle faszság szerencsés csillagának együttállását teljesíteni. Mert vannak jókora baromság achievement-ek szép számmal.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

"pontosan tudom, hogy a dolgaim, jelen esetben frame rate >>> all (míg a többségnek eyecandy > gameplay) egyáltalán nem általánosak" ---->

----> "Bírom, hogy mindkét tábor ilyen lesajnálóan tud nyilatkozni a másikról."

A tényszerű megállapításon mi a lesajnáló? Az eyecandy > gameplay azt jelenti, hogy legyen csilli-villi, még akkor is, ha az a reszponzivitás (+multiban a láthatóság is) rovására megy. Nekem single-ben is fontos, hogy minden brutálmód folyjon, másnak/neked nem (annyira). Ennyi.

Ne társítsunk már a szavaimhoz olyan ("tőlem származó") érzés-sugallatokat, amik nem az enyémek. Világosan leírtam az álláspontom, ami sem több, sem kevesebb annál, mint amit megfogalmaztam.

[ Szerkesztve ]


RpPRO
(őstag)

Egyik gépemben a mai napig használok egy agp Radeon HD 3850-et. Ráraktam egy fincsi fordulatszámszabályzós Zalmant is. Csak azzal nem számoltam, hogy a hátoldalon hagynak a mérnökök egy fedetlen chipet (pci-e - agp általakító). Nnna, az képes volt 110 fok fölé is mászni pillanatok alatt. Instabil is volt világ életében. :D


Yézi
(aktív tag)
Blog

Először is szeretném megköszönni mindenkinek aki időt szakított a cikk elolvasására, örülök a pozitív visszajelzéseknek. :R

A cikk megírása óta már történtek változások. A Vega 64 időközben továbbadásra került, most viszont érkezőben van a "kistesó", PowerColor Red Devil kivitelben. Kb. azonos árban sikerült beszerezni, picit ugyan gyengébb lesz de a halkabb működésért cserébe ennyit még simán képes vagyok beáldozni, pláne, hogy mostanság egyre inkább füles nélkül, hangszórón játszok.
Kíváncsi vagyok ez milyen hőmérsékleteket/zajszintet fog produkálni, egy blogbejegyzés formájában szerintem ejtek majd róla pár szót.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

10 évvel ezelőtt nekem is volt AGP-s Sapphire HD 3850-em egy patika AOpen AX4SPE-UN/P4 3.0 NW konfig társaságában (de szerettem azt a gépet..), nagyon bika kis kari volt, soha semmi gond nem volt vele, és ahhoz képest, hogy már akkor is milyen régi platformhoz használtam, hasítottak vele a játékok, nem volt elszublimálás vagy instabilitás.

Konkrétan egy nap alatt el lett adva, mert az apró keselyűként csapott le rá, felrakás után 10 perccel már két embertől is jött privi. :D

Gondolom rohadt érdekes, csak eszembe jutott. ))

[ Szerkesztve ]


bozont
(veterán)
Blog

A legtöbb Vega 56 megy 1600MHZ körül 1.1v alatt, így közelebb lesz az alap Vega 64 teljesítményhez és könnyen hűthető is.
Az enyém 1100mv mellett (ami valójában 1060mv a programok szerint) megy 1580MHz-et, a ram pedig 920MHz-et. Így fogyaszt ~200w-ot.


paprobert
(senior tag)

Megfogalmazom akkor máshogy.

Ma nulláról indítva kb. 6 óra alatt össze lehet hozni egy saját építésű PC-t. Ebben benne van az utánaolvasás, a megrendelés, az összerakás, de még a futár borravalójának a kikeresése is. Hogyha ehhez hozzá csapsz 1 órányi VGA beállítást, akkor lesz egy 10-15%-kal jobb PC-d.
Azt csak mellékesen teszem hozzá, hogy ha maradunk az idő-számolós nézőpontnál, akkor jobban megéri egy pre-built PC-t venni valahol, mert igaz hogy -20%-40% teljesítményben, és legalább 20%-kal drágább, de 7 órával kevesebbet kell vele eltölteni.

Szóval ha valaki az első 6 órát rászánta, akkor eléggé kifizetődőnek tűnik csak plusz 1 órát ráhúzni és több évig egy 10-15%-kal jobb PC-t használni.
De ha személy szerint nincs kedved / ingerenciád a bonyolultabb, technikaibb dolgokhoz, én azt is megértem, ez esetben viszont egy erősen szubjektív, érzelmi alapú döntésnek tűnik inkább.

[ Szerkesztve ]


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Azért a Prime95/Firestrike/3D Mark tesztelgetés és a feszek/órajelek/ventigörbe finomhangolása nem 1 óra, meg nem is 2.

Más kérdés, hogy utána megtérül, és közben még tanul is az ember a hardveréről, ami a későbbiek folyamán szintén nem elhanyagolható szempont.


paprobert
(senior tag)

A nyerhető dolgok nagy része azért kinyerhető gyorsan, a maradékot lehet persze a végtelenségig optimalizálni, - én is szoktam, mert élvezetesnek találom.

Egyetértek.


Dilikutya
(félisten)

Bonyolultnak épp nem nevezném. Flesseltem én floppy-ról húzott órajelű VGA BIOS-t a 2000-es évek első felében, majd vakon vissza egy működőt, ha túlhúztam. Sőt láttam Tualatin hűtős Radeont, nem sokon múlott, hogy az enyémen is az lett.
Most már egyszerűen csak nincs kedvem pár százalék miatt kísérletezni. Meg időm se. Pont azért, mert pár százalék nem éri meg.


#00137984
(őstag)
Blog

Ilyen videókártyákat játszani veszünk, ahol a jelenlegi standard már nem teljesen az 1080p/60Hz. Egyre több játékos kisérletezgetett sikeresen és választott egy jobb felbontást (1440p/4K) vagy nagyobb képfrissitést (1080p/144Hz) a játékhoz. Ami számunkra nagyobb játékélményt jelentett olyan írányban fejlesztgettünk tovább. Nekem a magas képfrissités többet jelentett az 1440p felbontásnál, ezért a GTX 1070-et csak egy GTX 1070 Ti videókártyára cseréltem. Nekem az átlagosan 15-20 fps teljesitménynővekedés elég volt az új FullHD/240Hz monitoromhoz, amit most @100Hz-en használok játék közben.
Ha a nagyobb felbontás vagy képfrissités lett volna a célom, akkor egy GTX 1080 Ti teljesitményét is megfizettem volna.

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Durva, amennyi energiát szívnak ezek a Vegák, de még durvább ahogyan ezek a Vegák szívják a tápot. Egy iszonyat elb..zott konstrukció az egész. A Vega 56-om alapon is simán lekapcsolta a Sesonic Focus Plus 550W Platinum tápom, mert beütött az OCP védelem. Időnként akkora tüskéket szed le 12V-on, hogy a gyorsabb védelemmel rendelkező, jobb minőségű tápok egyszerűen levédik magukat. Miatta cseréltem 1kW-ra. Aztán szerencsére pár hét múlva megszabadultam tőle. Nagy megkönnyebbülés volt.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Imo csak be kellett volna lőni Wattmanban.


schawo
(titán)
Blog

Heteken keresztül "mást se csináltam", csak lőttem wattmanban azt a nyomorultat. Nagyon sokaknak volt ez a gondja a gyors tápokkal worldwide. Bármit csinálsz, 400W feletti tüskéket tolnak olyan hirtelen "a semmiből", hogy a táp lekapcsol a felfutó élen az áramerősség-változás gyorsasága miatt. Csak vacak (vagy közepes biztonságú) tápokkal szabad használni a Vegákat. Azoknál meg pont az van, hogyha éppen egy ilyen tüskénél rohad meg a Vega, viszi a tápot (talán még a gépet is). A 750W fölötti tápokkal nincs gond. Én ezt választottam.

[ Szerkesztve ]


#00137984
(őstag)
Blog

Corsair HX 650 tápegységet pont az ilyen peak túlterhelések elkerülése miatt választottam. Gamer konfigba érdemes picit túlméretezni a tápegységet, nem a leggazdaságosabb 450W 80+ Gold tápot berakni a 4-8 magos procik, a GTX 1080 vagy VEGA videókártyák mellé. Mennyi villanyszámla takaritható meg és mennyi probléma kerülhető el a jól megválasztott tápok miatt vitatémát sokat olvastuk és mégis mindig időszerű... :)

[ Szerkesztve ]


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

A 650-es RMx-szel sincs semmi gond, bár én inkább csak a modularitás (és a nagyobb hatásfok) miatt váltottam Seasonic belsős XFX 550-ről.

üzenetek