üzenetek

hozzászólások


tasiadam
(veterán)

Nekem 4 mag 8 szal mellett van egy RX580 8gb msi, es hat rohadtul keves hozza a 4 mag 8 szal. Sot. Eros 6 magot inkabb mondanek hozza, mintsem 4-et. Mondjuk ez a hatrany tobbnyire 64fos battlefield multik alatt jon elo, mert dx12 alatt 40-50-fps-em van, mig masnak egy jo 2600al vagy valmi hasonloval 80 vagy efolott. Egyebkent maskor nem erezni.


gbors
(nagyúr)
Blog

Nemtom, azt beismerem, hogy csak prosztó SATA3-as SSD-m van :D

(#41) tasiadam: a cikk single player játékról szól, úgyhogy meg is vagyunk :)


jokeph
(nagyúr)

Jó kis méréssorozat. 😎🙃
Újabb megerősítés számomra, hogy az i5-7600k-t nem kell még temetni. 😆


jokeph
(nagyúr)

Tedd DX11-re (ha lehetséges). :)
Melyik BF Multi ? :U


tasiadam
(veterán)

dx11en van a cpu miatt, xeonom van és hát nem olyan bika ilyen játékokban mint egy sima i7. BF1 amúgy. kihozza a 65fps-t, amit kérek tőle.


psylocke
(tag)

Úgy tudom régen az FH4 azért töltött lassan, mert elég egyszerűen portoltak át. Ugye xboxon, ahol merevlemez van, úgy oldották meg a gyors tolteseket, hogy gyakorlatilag mindent duplikaltak. Sőt a palyaelemek 5x 6x vannak benne az autók is legalább 3x így bárhol tart a hdd viszonylag gyorsan betölt. Ezért foglal ekkora helyet. De pár frissítéssel ezelőtt úgy tudom ezt kilőtték a pc port esetében, mert ssd-n felesleges. Ha minden igaz az fh5 pl az új Xbox ssdje miatt és hogy a gépek rég ssdvel futnak, már nem lesz duplikalva, max ha készítenek a onehoz is verziót.


tasiadam
(veterán)

Es ezt hogy? Max az autok listajat lehet ilyen modon megcsinalni, vagy folyamatosan toltottek a memoriat? Vagy a nagy palya allandoan le volt generalva?


psylocke
(tag)

Nem a memória a lényeg, hanem hogy olyan mintha legalább 3x telepitened egymás után a forzat. Mivel rengeteg elemből áll az alap pálya, vagy akár csak egy pg match, ezért többszörösen duplikaltak azokat az elemeket amik sűrűn töltődnek. Így minimalizálva az üres hdd porgetest, fejpozicionalast. Úgymond épp hattertexturat tölt be memoriaba, de kellene 12 kocsimodell meg fű még égbolt meg ki tudja mi, de mivel a kocsi 4 különböző helyen is ott van, viszonylag megszakítás nélkül mehet a beolvasas. Ettől még a memoriaba egyszer létezik az adott elem. És ezért vagy 80giga xboxon a game. Vagy csak 30 most nem emlékszem


Chaser
(titán)

60 körül rémlik pc-n és boxon is, boxon nagyon lassan tölt, most az új gépen másik nvme ssd-vel sokkal gyorsabban - de lehet update az oka ahogy mondtad, pc-n előtte már rég néztem -


gbors
(nagyúr)
Blog

PC-n 80 milliárd byte, azaz 75GB :)


Chaser
(titán)

most néztem a doom 2016-ot, jelenleg 3700-en megy a 6 mag, 50-60%-on tekeri őket
1440p ultrán tolom, volt egy csúnya beröccenés, de gyanítom cpu részéről, továbbra sem tudom kiíratni a frame értékeket, aktuális már megy, de 1%, 0,1% low az nem
persze sp és vulkan alatt megy a játék
ha van valami tipped mért nem megy az osd azt szívesen fogadom :R
próbáltam aktuális ab-vel, régebbivel is, hw info 64-gyel is, az semmit nem ír sehova
5600 xt a vgam yt tutorialokat átnézve teljesen random kinél jó és kinél nem jó


gbors
(nagyúr)
Blog

Az Afterburner OSD nekem nem ment Vulkan alatt. Nem állítom, hogy most sem megy, régen próbáltam, de én továbbra is az OCAT-et javaslom.
A 2016-os DOOM-ot egy Intel i3 (2C4T) is elviszi 80-100 FPS körül, szerintem valami gond van a monitorozásoddal.


Chaser
(titán)

Megnezem a sajat benche mit mutat, ugy remlik cpu-t is
Vulkantol fuggetlen ennyit jelenit meg az ab osd-je
Rage2-nel pl sokkal kevesebb terhelest mutatott cpu-ra, de biztos van hatterben monitorozo is mint a gpuz is ami logol


ETOM
(addikt)

Shadow of the Tomb Raider durván kisimult a falus részen. GTA 5 online része is. FH4 az 1200-l is szépen ment. Bár csak 60FPS-l játszom ezeket mert sz@r a monitor. :D


Chaser
(titán)

Jojaz' ( : jatszottam a free sync csodaval, de nekem sokkal jobban tetszik a jatek vsync mellett, persze ha fixen megvan
Forzanal volt csunyabb keptores/valtas vsync mellett 5500 xt-nel hirtelen megallasoknal, de most 5600 xt-nel semmi, valszeg a driveren tenyleg csiszolgatnak, vagy a forzan ( : nalam is 60-as a monitor, ugy latszik nem vagyok ra erzekeny, multizni meg nem szoktam


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Én mielőtt megvettem a 8350K-t rengeteg tesztet megnéztem. A legtöbb játékban alig maradt el a nagyokhoz (pl. 8700k/9700k) képest. Pedig a tesztek többségében 1080Ti-t/2080/2080Ti-t használnak, fullHD, max graffal. Azóta biztosan árnyaltabb a kép, azt nem tagadom, de nem látok túl sok változást, mert szórakozás gyanánt szoktam még mindig nézni benchmarkokat. PL: [link]
Abban viszont igazad van, (Ha jól emlékszem korábban írtad valakinek érvként) hogy ha másért nem is, akkor a min. fps-ek számát megnövelheti a több mag. Ez részről igaz, másrészről sajnos az a helyzet, hogy ez játék és proci függő. A tesztekben pl azt látom, hogy van mikor pl. a ryzen és az intel is kihajtja a GPU-t, de a ryzen min fps-e alacsonyabb. (Talán a memória időzítés lassabb volta miatt?!)
Ellenben PUBG és QC (quake) tud nálam 80-100% közé felugrani alkalmanként. Ilyenkor sem tapasztalni emiatt laggot, leteszteltem, összevetettem az adatokat. Lag-ok még mindig legfeljebb a pillanatnyit packet loss vagy szinkronizációs késlekedések miatt vannak nálam.

Másrészről engem pl azért sem motivál a nagyon sok szál, (és biztosan sokan mások is így vannak ezzel) mert leginkább low grafon, fast paced vagy esport jelegű játékokkal játszom. Ott pedig szerencsére a tömegek igényei miatt törekednek az alacsonyabb gépigényre. Egyedül a QC (quake champions) miatt gondolkozom több magban, semmi más miatt. De egyelőre az a terv, hogy a 2*8GB ramot kicserélem 4*4GB-ra, az is tudja egyes játékokban emelni/stabilizálni a framratet. Meglátom majd a QC hogyan reagál rá.

[ Szerkesztve ]


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Vagy pl. ha AC: [link] Igaz ez csak egy 1070Ti, de már itt is 100% megy a 4 mag. Ennek ellenére, nem mondanám jelentősnek a laggokat és mivel nem online competetive, nem is igazán számít. Biztosan van kb. 10-20% fps mínusz a nagy pocikhoz képest, de azok jellemzően nem 10-20% drágábbak.
Szóval ma még mindig ugyan az a konklúzióm, mint 2 éve. Igen egyre több játék van, ami igényli vagy profitál a több magból de ezek még mindig AAA játékok. AKi pedig olyan játékokkal játszik mint én, azok semmit nem profitálnak belőle. Nekik még mindig a lehető legmagasabb magonként teljesítmény számít. CS GO-t is teszteltem anno thread 1-2-3-4 parancsokkal 2670 alatt thread 1-2-3-4-6-8 paracsokkal. Jó sok időt el is csesztem vele. 2 szál után alig volt teljesítménynövekedés. Sőt, thread 3 paranccsal mindkét proci esetében magasabb avg. és low. fps-ek jöttek ki, mint thread 4-6-8 esetén. Én is meglepődtem, pont ezért meg is ismételtem párszor, de a rendszer nem hibázott. Igaz, ma már azt vettem észre, mintha már nem működne ez a thread parancs a CS GO-ban. Biztos updateltek és teljesen automatizálták a szálak kihasználását.


jokeph
(nagyúr)

Jó kis CPU az i3-8350k... pláne fel is pöckölöd kicsit. :) erősebb a 7600k-nál is, amit váltottam R5 3600X-re, de csak a stream miatt kellett a +2 mag nekem, amúgy 7600k is kiszolgált 4,8-on. :K
Szép dolog a sok mag, de semmit se ér, ha nincs mögötte meg a szükséges IPC.
És IPC-ben bőven üti a RyZen 1xxx-et, de még a 2xxx-et is. ;]
Ha nem így volna, az FX8320e-m mindenre is elég lenne... :))
Csak hát az FX8320e-t a 4,8-on ketyegő i3-7350k is lenyomja mint a bélyeget. :P
Esportra játékra meg pláne kell az IPC... (SC2 Multizom).


dugo_
(veterán)

2*8GB ramot kicserélem 4*4GB-ra, az is tudja egyes játékokban emelni/stabilizálni a framratet

Biztos vagy ebben? 4db memória nagyobb fogyasztást (pár W), leterheltebb IMC-t jelent csak. A te szempontodból mellékes, de Ryzenek mellett OC alatt instabilitást, lényegesen alacsonyabb elérhető frekvenciát okoz a 4 modul.


Chaser
(titán)

röviden:
játéktól függ ez, én 20-30 játékot vennék alapnak
nálunk az ac syndycate megy még, 6 magot 50%-ra terhel, doom is, gbors azt mondta megy 2c/4t cpu-val is szépen, lehet, ahány tesztet néztem mindnél pörgeti rendesen a cpu-t az is
buta filed 1 pl sokkal kevésbé terheli a 6 magot, de szépen használja mindet
és az nem vga függvény h használja a cpu-t a játék, rx 570-et is visszafoghat játéktól függően 4 mag, illetve okozhat microlagot, nagyobb lagot a min fps eséstől
általában új árakról beszélünk, amíg a zen 1600@2600 31-1-2-3e ft, inkább az a kérdés van-e még értelme 4 magos cpu-t venni, ha fentebbi összegért kapunk 6c+6t cpu-t? :) akkor is ipc-ben magasabb azonos árú intel
engem zavar a microlag, shutter single playernél is, amikor megvan a fix 60 fps "anomáliák" nélkül, az tökéletes, valszeg' 144hz-et sem érezném hatalmas előrelépésnek, nyilván ez egyéni - és nyilván a vga-nak is kell hozzá tudni a 60 fps-t -

jokeph
a matekból azt hagyod ki, hogy az fx-ek ipc-je sokkal kisebb volt az akkori intelektől, és sokkal kisebb nyilván a jelenlegi verzióktól is, de bizony már a zen 1xxx-től is, az az érték a kb "használhatatlan", zenek ipc-je viszont már használható 1-2xxx-nél
emellett persze ipc-ben jobb egy 9xxx mint egy 2xxx
és nyilván van olyan játék is, aminek elég a 4 mag de azt magas ipc-vel "kéri"

üzenetek