üzenetek

hozzászólások


aAron_
(őstag)

meglepődtem, hogy dVGA esetén is ekkora a különbség, én hibahatáron belülire számítottam, remek teszt :R


#00137984
(őstag)
Blog

Azért egy Sandy Bridge-E Quad Channel megint egy másik történet. Ott magasabb sávszélességet értek el. Egy i7 4820K-t Quad-ban használva jobb eredmény érhető el mint alap esetben. A magok igy saját RAM modulokkal is gazdálkodhatnak. Egy erős VGA-t jobban kihajtanak, amig AMD oldalon nagyon sok fps-t veszitenek (persze más okot is megnevezhetnénk). Nem kötekedésnek szántam, nálam is AMD van. :B

[ Szerkesztve ]


Szatyor95
(aktív tag)
Blog

Remélem más még nem szólt, nem tudtam végigolvasni a kommenteket időhiány okán.
De az az Intel CPU a belépőszintű táblázatnál kicsit alacsony órajelen jár, nem? :DDD


zozo1414
(csendes tag)
Blog

dual channelben kétszer annyi memória van, mint single channelben
akkor lenne az érdekes, ha ugyanannyi memória lenne single-ben és dual-ban
így arra is rá lehet fogni az eredményeket, hogy kétszer annyi memória van


bitblueduck
(senior tag)
Blog

ez gondolom komoly, mert viccnek azért durva. Egyik esetben sem volt 4GB-nál kevesebb RAM, és egyik játéknak sem kell 4GB-nál több az ajánlott rendszerkövetelmények szerint sem (nem is tudom mennyi 64 bites van, ami tudna egyáltalán valamit kezdeni 2-3GB-nál többel).
Meglepne, ha 1-nél több játék mérési hibánál nagyobb eltérést mutatna 8+ GB-al. 1 mindig van, ami rendetlenkedik, biztos most is lenne :D


frescho
(addikt)
Blog

Ne haragudj, de amit leirsz nem korrekt.

A ganged es unganged mod is 128 bites. A kulonbseg csak annyi, hogy egy 128 bites, vagy ket kulonallo 64 bites modon kezeli a memoriakezelo a modulokat. Az utobbinak tenyleg van elonye akkor, amikor tobb szalon fut a program es nem szekvencialisan kell elerni a memoriat.

A Sandy-E-nel nem gazdalkodnak a magok sajat memoria modullal. A magok soha nem fernek hozza direktben fernek hozza a memoriahoz, van kozottuk meg par dolog (cache, IMC)


04ahgy
(nagyúr)
Blog

Pontosan. Ráadásul az L3 az megosztott, mindegyik mag egyszerre fér hozzá. Ergo egy memóriamodullal, single channelben is minden mag a "sajátjának érezheti" azt a szegény modult...

HGyu


apatyas
(Korrektor)
Blog

A tesztet olvasva nekem is ez jutott eszembe, kíváncsi lettem volna a ganged-unganged módok közti teljesítménykülönbségre, masszívan többszálas alkalmazások mellett. igaz, ez manapság még kevésbé jelent játékokat.
Igaz az az érzésem, hogy azért mégse megváltás a 2*64 bites elérési mód ilyen esetben, azért mert a RAM-oknál nincs olyan csíkozás mint az egyik raid módban a merevlemezekre?


Plazmacucci
(félisten)
Blog

Nekem konklúzióként az jött le, hogy most kva drága a memória :DDD


konyi79
(addikt)

Köszi a cikket remek!
Jó lenne látni azt is, ha nem igp-hez kell a memória, hanem valami nagy méretű fájlokkal dolgozó processzor igényes alkalmazás mit profitál a dual/quad-chanelből.
Erről tud valaki tesztet?

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Az még a jobbik eset. Az a rosszabb, mikr a kevés memóriát két modulban teszik be, h ki kelljen dobni. Mert sokkal egyszerűbb, olcsóbb venni még egy modult, és bepattintani.


gbors
(nagyúr)
Blog

(#39) Joci10: bizony. és akkor még csak a memória-árakat nézed - ha CPU-oldalon akarsz kompenzálni, akkor még rosszabbul fest a helyzet, különösen az intel ökoszisztémában...

(#43) Szatyor95: hoppá :DDD köszi.

(#49) Plazmacucci: a konklúziód kívül esik a cikk érdeklődési körén, viszont teljességgel valid :)


Mokó
(aktív tag)
Blog

Köszönjük az érdekes tesztet :R
Persze az eredmény előre megállapitható volt,de jó volt olvasni :)

Külön öröm hogy régebbi AA-s jatékokat is mértél,szerintem ez igen érdekes volt,mindig érdekelt az Oblivion
mit vírit mostani IGP-ken.

///arról nem is beszélve,hogy kikerekedett a szemem a memória-árakon...anno 5k-ért vettem 2*2GB 1333 dc kitet\\\

[ Szerkesztve ]


BlackSoft
(addikt)
Blog

Szerintem a legnagyobb különbséget az adja egy ilyen tesztben, hogy még egyszer ugyan úgy nem fog sikerülni a játékban az a max és minimum fps ahogyan először alakult :D
Mint az 1333 és a 2400-as közötti különbség sem látható játékban :N

Nekem quad-channel van a lapomon, vajon mi lenne ha csak single-ben indítanám? ;]

[ Szerkesztve ]


mghltm
(addikt)
Blog

4 eves teszt core2 duo-s procival abszolut elavult


04ahgy
(nagyúr)
Blog

Gondolom te arra az esetre érted ezeket, amikor dedikált VGA-t használsz. Mert IGP-n tesztelve nagyon is érezhető a RAM frekvencia, AMD APU-k esetén.

HGyu


BlackSoft
(addikt)
Blog

Hát igen, rendes vga-val értendő amit írtam. Nem hiszem, hogy sokan játszanak egy alap kártya nélkül, ott viszont kb semmit nem ér az ha jobb/több ramod van.


flash-
(veterán)
Blog

keress egy olyan fórumos társat akinek az a neve hogy qru
nézd meg ezzel kapcsolatos hozzászólásait rájössz hogy most sem változott a helyzet.
a magnak nincs köze ehhez.dupla volt a sávszél mégsem volt ahhoz képest dupla sebesség.
ez most is így van.

[ Szerkesztve ]


MaxxDamage
(félisten)
Blog

Remek / átlátható teszt / kimutatás, már vártam hasonlót, köszönjük ! :R

Kivehető a lényeg Dual és Single használata esetén ! (egyértelmű Dual a nyerő - számomra)

L

üzenetek