[Re:] [.Szaki.:] Minden autó sz*r - Legalábbis itthon ez a narratíva - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


PDA_FAN
(tag)
Blog

Pontosan. Épp erről írtam nemrég, hogy mindenkinek más a jó autó. A szerelőnek például az, amelyik stabil megélhetést biztosít kevés munkával.

https://logout.hu/bejegyzes/pda_fan/az_gepjarmuvek_tartasarol_magyarhonban.html

Toyota Priust még egyetlen szerelő sem javasolt az ismeretségi körömben, pedig anno az iskolatársaim fele autóbuherátornak tanult.


bambano
(titán)
Blog

"Nem értem a felvetésed": az baj. arról beszéltem, hogy a cikked egyik részében azt sugallod, hogy hozzászólást olvasni helytelen, a másikban meg azt, hogy írjon és olvasson hozzászólást. döntsd már el, hogy akkor most kell vagy tilos hozzászólást olvasni.

a lassú vezetést a kresz a forgalom indokolatlan akadályozásával definiálja. lehetséges példák:
1. lassan mész. aki lassan megy, az 50-es tábla mellett pont 50-nel megy el, rosszabb esetben 45-tel. ÓRA SZERINT. vagyis aki 45-tel megy el óra szerint, az gps-sel mérve megy kb. 40-nel. miközben a közmegegyezés az, hogy 50-es táblánál 65-től mérnek, tehát a forgalomban résztvevők zöme elvárja, hogy legalább 60-nal menjél óra szerint. Tehát aki betű szerint szabályos, az a kapacitás 60-70%-kát használja. amit nem bír el a közlekedés.

2. előfordulhat, hogy annyira spórol a sofőr, hogy lassan gyorsít. hogy jöjjenek a szívecskék, csillámpónik a kijelzőre, ne induljon be a belsőégésű motor, stb. a mögötte jövő, aki szeretne még átérni azon a zöldön, meg tépi az agyát, hogy miért nem lehet felvenni a forgalom ütemét.

3. a harmadik (nem állítom, hogy priusra jellemző, de volt ilyen haverom), akkor kezdi el a sebességváltót keresni, amikor már zöld a lámpa. mire sebességbe teszi, elindul, már majdnem sárga. emiatt egy zöldön fele annyi autó se fér át, mint amennyit egyébként át lehetne tolni. ezt megcsinálja minden lámpánál, és utána csodálkozik, hogy szabálytalanul is megelőzik vagy dudálnak rá, mint állat. ezt konkrétan saját magam is láttam.

tehát visszatérve a kérdésedre: ha azt mondja a tesztelő, hogy a priusosok lassan mennek, én elhiszem neki, de ez az oka annak, hogy mindenki le akarja tolni őket. velem két dolog szokott megtörténni:
1. nem érdekel a tankolás költsége
2. soha nem toltak még le.


bambano
(titán)
Blog

megnyomod az anyagot. két dolog lehet:
1. kemény anyagból van, akkor nem tudod benyomni, ha kopogtatod, valóban kopog.
2. puhább anyagból van, akkor benyomódik, viszont nem kopog.

a kopogós műanyag a legalsó minőségi kategória. ha az újságíró nem írhatja le, hogy prosztó ócska a beltér, meg élhetetlen, meg ilyenek (mert nem kapnak többet attól a márkától tesztautót :DDD ), akkor lesz erre az eufémizmus, hogy kopogós.

a magam részéről ezzel a trenddel egyetértek. a beltér anyagai legyenek kellemes tapintásúak, ne kopogósak.


eldiablo
(addikt)
Blog

Nekem ajánlották ezt a motor típust, kezdjek aggódni? :DDD
Viccet félretéve, minden szerelő azt mondta, ezzel a motorral nem sok gondom lesz. Valószínűleg azért (is) adott túl rajta az előző tulaj, mert költeni kellett volna már rá, de legalább áron alul kaptam meg.


Somatom
(veterán)
Blog

Ebből sem lehet általános következtetést levonni. Bízom a szerelőmben, húsz éve foglalkozik puncijellel. De, 2.2 DCI -t nem vállal, mert az a motor egy betegágy, nem vállalja érte a felelősséget.


#21346560
(veterán)

Én a 175 lovas dízellel is szépen finoman megyek, főleg ha látom, hogy belejön a valagamba.
Alap helyzet 50-nél 55-ön a mutató, 90-nél 98-on a mutató.
Ha tol, akkor 49 és 89....

Van egy ladás haver, hát hogy én mennyit hallgatom, hogy "na az a technika", "abban még van anyag", stb. :DDD


#21346560
(veterán)

Amúgy meglepően tetszik a jelenlevők hozzászólása! ritka, amikor ennyire egyetértés van egy fórumban! :C


eldiablo
(addikt)
Blog

Direkt írtam úgy, hogy nekem az a tapasztalatom... ami nyilván nem egy reprezentatív felmérés.


Lenry
(félisten)
Blog

nem az autók szarok, az autós oldalakon kommentelők a parasztok

[ Szerkesztve ]


Lenry
(félisten)
Blog

+1
az arabok a sivatagban átlátszóra koptatják az öreg francia kocsikat, és csak nem akarnak szétesni...

de egyébként a céges autóm nekem is francia (2013-as Peugeot 208 1.4HDi, 64LE, eddig 160.000 km-t raktam bele), oké, nem feszítik szét a lovak a motorteret, de elromlani se nagyon akar...


iday
(aktív tag)

A hibrid az nem jó, kiegészíteném.
Tönkremegy az akku, cserélni kell, az milliókba kerül, az szar...

Mint tudjuk egyszer minden tönkre megy.
A 2000-2001 -es autókba nagyrészt már ki lett cserélve az akku, 2022 van, alsó hangon 20év.
Mivel cellánkként is cserélhető, könnyen javítható, és a teljes csere is megáll 400k környékén.


Egon
(nagyúr)
Blog

Azért erre nem vennék mérget.
Apám autóiparban dolgozott, javított ilyet is, olyat is. Csak német autókat vett (miután megtehette, hogy nem a Lada-Skoda-Dacia-Zastava stb. vonalon lehetett csak választani).

Saját tapasztalat nagyon nem reprezentatív. Példa. Volt egy fullextrás Panasonic videómagnóm anno. Elromlott egy hónapon belül. Visszavittem a szervizbe, ami tök üres volt, a polcokon alig volt javított termék. Pár hónapon belül elromlott egy Philips lejátszóm, az is ment márkaszervizbe. Ott érdekes módon tömve voltak a polcok... Le is vontam a konzekvenciát: azóta is Panát veszek (nem vakon: abból amit érdemes).

Autó tapasztalatok. Van egy Seat Ibizánk, újonnan lett véve 2005-ben (!), az asszony az első tulaj. Semmi komolyabb baja nem volt ezidáig (leszámítva, hogy a VW csoport akkori járműveire jellemző módon, pár év után sorban elszállt a 4 hengeren a trafó, azt cserélni kellett, 10K körül volt darabja). Akkut kellett benne cserélni már többször is, meg a kopó alkatrészeket, de ez nyilván benne van a pakliban.
4 éve vettünk egy Opel Astra K ST-t. Szerintem egy szerethető autó, tetszik a nagy beltér és jól használható csomagtartó. 1-2 hülyesége van, pl. az egy darab USB csati (az is eldugva a könyöklő alatti dobozban), meg a kicsit magasan levő bajuszkapcsolók, de összességében kedvelem.
A céges autót idén kaptam (4. generációs Octavia kombi). Az Opellel összehasonlítva, van amiben jobb, van amiben kevésbé; összességében nem vagyok annyira elájulva tőle, mint amennyire dicsérik ezeket a kocsikat. Mondjuk a beltér anyaghasználata tényleg sokkal jobb, de pl. a csomagtér padlózata nincs színben a lökhárítóval (mélyedés van, így a nagyobb dobozok pakolása nehézkesebb), a szoftver kezelhetősége szarabb stb.

A munkám kapcsán elég sokat ülök különböző autókban (amíg nem volt céges kocsi, volt hogy naponta négyszer taxiztam), így utasként vannak benyomásaim. Azt gondolom, hogy az autók nagymértékben eltérő megítélése arra vezethető vissza, hogy nagyon más szempontok alapján születnek az értékelések. Pl. Dacia (de egyes Ford illetve Suzuki modellek kapcsán is elmondható) olyan szinten fapados a beltér, hogy az már nekem szubjektíve zavaró. Megértem, hogy ez másokat nem zavar, de hadd ne én legyek már leszólva és megbélyegezve, ha mondjuk a "milyen autót vegyek" topicban úgy kérek véleményt, hogy ezeket a márkákat kizárnám a választásból... :U


iday
(aktív tag)

Persze hogy nem javasolják.
Alig van szerelni való rajta, azon nem keres pénzt.
Meg a drága a zakkkuuuu!!4négy44!


Somatom
(veterán)
Blog

Ami nincs, az nem romolhat el. Szervókormány, villanyablak, centrálzár, klíma, tempomat. Slussz. Ehhez képest a mostani autóm űrhajó. Olyan kütyük cseréjéért fizetek, amiknek a nevét sem tudom. Pl. eddig azt sem tudtam, hogy mi fán terem a tpms szenzor. De, 50 -ezerért megtudtam. Most a tolató szenzorral ismerkedek. Inkább kihagynám az ilyen ismereteket.


lomposfarkas
(tag)

Régebben is eszembe jutott, mi van, ha megmurdel a villanyablak. Nemrég ki is próbálhattam, mert reggel egy tükörcseszegetés után nem ment fel, meg se nyekkent. Betelefonáltam a céghez és nekiálltam lebontani az ajtó belét. Ráment két órám, mire vissza tudtam tornászni az üveget. És még szerencse, hogy otthon történt (utcán áll), nem a belvárosban kellett otthagyni nyitott ablakkal. Idióta, agyalágyult, kretén szerkezet, hogy egy rohadt luk nincs rajta, hogy egy imbuszkulccsal fel lehessen tekerni akárhogy is. A centrálzár biztosítékját meg rég kiszedtem, kockázatnak tartom az összes nyitott ajtót. Sajnos ehhez kellett ilyen eset is.


DigitXT
(félisten)

kockázatnak tartom az összes nyitott ajtót
De hát a centrálzár épp attól központi, hogy egy gombnyomással az összeset
zárod... Vagy nem kockázat, hogy a vezető oldali ajtót feltépi a brazil támadó?


Noukoum
(veterán)

.

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Persze mert mindenki szereti közösen szidni a másikat, ez egy jó alkalom az összetartásra. Az már csak részletkérdés hogy a hozzászólók egy bizonyos része pontosan ugyanezeket szokta csinálni. :)


parandroid
(nagyúr)
Blog

"1. lassan mész. aki lassan megy, az 50-es tábla mellett pont 50-nel megy el, rosszabb esetben 45-tel. ÓRA SZERINT. vagyis aki 45-tel megy el óra szerint, az gps-sel mérve megy kb. 40-nel. miközben a közmegegyezés az, hogy 50-es táblánál 65-től mérnek, tehát a forgalomban résztvevők zöme elvárja, hogy legalább 60-nal menjél óra szerint. Tehát aki betű szerint szabályos, az a kapacitás 60-70%-kát használja. amit nem bír el a közlekedés."

Negyed órája azon gondolkozom, hogy ez most szarkazmus, vagy komoly... Legutóbb akkor rökönyödtem meg ezen, amikor valami okostojás újságíró kihozta, hogy a tempomatok elterjedése tehet a sok gyorshajtásról, mert senki nem szórakozik azzal, hogy 70-nél 77-re, vagy 50nél 55-re állítsa be, ami pont 10%, hanem 80-ra, vagy 60-ra állítja, az meg már gyorshajtás. Hát, nem tudom, az én tempomatom ártatlan lehet, mert én 70-es táblánál 70-re, 50-esnél meg 50-re állítom (30-asnál meg 30-ra). Ha meg valaki még ennél is lassabban megy előttem, azt megoldja a radar (nem mintha én nem lennék erre képes). A mögöttem jövőt meg leszarom, ha már úgyis gyorshajtana, előzzön meg.

p


Jhonny06
(veterán)
Blog

De érted, amit most leírtál, az is saját tapasztalat. :D Erről valami objektív összehasonlító statisztika kéne, hogy más típusokhoz képest mennyi volt a meghibásodás a francia autók körében, de annyi változó van ebben az egyenletben, hogy nem is biztos, hogy egyáltalán lehet ilyet csinálni. Az viszont biztos, hogy én még meggyőző összehasonlító statisztikát nem láttam arról, hogy a francia autók annyira szarok lennének.

üzenetek