[Re:] [.Szaki.:] Minden autó sz*r - Legalábbis itthon ez a narratíva - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Egon
(nagyúr)
Blog

Mármint melyik (csak) saját tapasztalat? Mert szerintem egyik sem, legalábbis amit a francia autókról meg a példaként felhozott Pana-Philips termékekről írtam.
Apám nyilván alsó hangon több tucat francia autóval találkozott; a szervizes kollégákkal eszmét cserélve ez akár több százas nagyságrend lehetett. Átlag embernek meg van 3-6 autóval tapasztalata az élete során.


Somatom
(veterán)
Blog

Nálam az ablakoknál nem tudom, hogy mi a szitu, de a tetőablaknál van vmi mechanikus behúzási lehetőség. A kézifék is elektromos, annak meg a szőnyeg alatt van mechanikus vészkioldója. Azt mondta a szerelőm, hogy ha az elektromos kézifék elromlik, az mélyen zsebbenyúlós mutatvány. Emlékszem, hogy anno az állólámpás merciben egy pedál volt a "kézifék", amit a műszerfalon egy gomb kihúzásával lehetett oldani, full mechanikusan. Ecccerű, nacccerű. Nem értem, hogy minek ezt ilyen elektromos vackokkal túlbonyolítani.
A kulcs meg egy kártya, ami ha bedöglik, 50 rugó. De, elrejtettek benne egy kulcsot, amivel ki lehet nyitni az ajtót. Kulcs, a kulcsban. Hurrá!
A centrálzár sztem hasznos feature. Mellesleg, ha elindulok az autóval, akkor automatikusan lezár.


E.Kaufmann
(addikt)

Ahonnan én jöttem, abban a "faluban" egy időben francia autó mánia volt, egy ottani (országos szintű) meghatározó nagy cég meg a leánya, ami idő közben különvált csak francia autókat vett és a régebben a nagy cégnél dolgozó helyi oktatódinasztia feje is a franciákra esküdött. Csak azért volt német kisbusza, mert azt kapott olcsón :DDD , de tényleg az oktatóautótól a maszek kocsiig minden francia volt nála és még csak nem is egy gyártó.
Én is francián tanultam nála és a kisebb cégnél is olyanokat vezettem. Mivel nem én szervizeltem egyiket sem, ezért nekem teljesen jó tapasztalataim voltak velük :DDD .
Kedvencem volt a 2000-cirka 2010 közötti Clio ( talán Campus ?), mint egy pont rád illő ruha, pedig nem vagyok kis darab, de nekem azért volt jó, mert éreztem hol vannak a szélei, nem úgy mint egy frissebb Clióban, amit már indokolatlanul nagynak éreztem kívülről, miközben belül meg nem volt annyival tágasabb, mint a régi és nem is láttam jól hátra benne.

Japán: a régi Swift nekem egy olyan csalódás volt, pláne mikor kicsit behorpasztottam a jobb ajtót :DDD , leszedtem a burkolatot az utasoldalról és kézzel kinyomtam. Előtte Trabantunk volt, állítom, annak masszívabb ajtaja volt. (Hiába Duroplast, ami amúgy nem volt egy rossz anyag, ha alatta azért fém volt a Trabi is, bár volt olyan barinő-jelöltem, aki nem hitte el :DDD )
Új kocsikhoz meg ritkán van szerencsém, rémülettel figyelgetem a fejlesztéseket és az árakat, hogy mi jut majd, ha kocsit kell cserélni :W

[ Szerkesztve ]


Akula
(őstag)

Ez most nem műszaki komment lesz, gyorsan le is OFF-olom.
A legszebb az, amikor valaki a francia és román autót telematricázza Nagymagyarország emblémákkal, meg székely rovásírásos feliratokkal. Ők biztos, hogy odafigyeltek történelem órán? Ez olyan, mint a Hondán a cuki delfines matrica.
Elvek, elvek... :P


E.Kaufmann
(addikt)

Na ja, kevesen járnak manapság Puli-val ;], igazából csak arra illene :DDD


Akula
(őstag)

Ez az igazi, itt nem kell olajat cserélni


Jhonny06
(veterán)
Blog

Szerintem erről százezres-milliós nagyságrendben érdemes nyilatkozni. Az, hogy látott pár száz autót, nem mérvadó. Legalábbis komoly következtetéseket nem lehet levonni belőle.


bambano
(titán)
Blog

ha neked ezen gondolkodni kell, akkor add vissza a jogsidat (ha egyáltalán vagy).
a vectrámban annyit csal az óra, hogy 56 km/h-val kell menni ahhoz, hogy gps-sel mérve pont 50-nel menjek. a traffizás szabálya, hogy van a traffinak pontossága, 3km/h, amit automatikusan "jóváírnak". Tehát ha én 59-cel döngetek városban, és letraffiznak (nem traffiznak le), akkor az autóm kb. 53-mal ment (kilométeróra csalás), ebből 3-at jóváírnak a mérés tűrése miatt, így a hivatalos "feljelentésben" 50 km/h fog állni. értelemszerűen nem jelentenek fel, ha hajszálpontosan annyival megyek, mint amennyit a kresz előír.

"A mögöttem jövőt meg leszarom, ha már úgyis gyorshajtana, előzzön meg.": köszönöm, hogy bebizonyítottad a korábbi felvetést, hogy a priusosokat mindenki le akarja tolni. igen, ha nem törődsz a mögötted jövővel, akkor le fog tolni vagy hajmeresztő helyeken fog megelőzni. q.e.d.

nem közlekedhetsz úgy, hogy nem vagy tekintettel a körülötted levőkre. a legtöbb baleset abból van, ha valaki nem veszi fel a forgalom ütemét. ha a Hungária körúton 90-nel tép az összes autó, akkor neked is annyival kell menned. pont. nincs de. és ha az orrod előtt vált sárgára a lámpa, akkor át KELL menned a kereszteződésen, mert ha vészfékezel, arra a mögötted jövő nem számít és annak hosszú karosszéria lakatos munka lesz a vége.


bambano
(titán)
Blog

például van a vectrámban can bus. van, tehát elromolhat. de elromolhat a féklámpa is. viszont a digitális vezérlés miatt a funkciót képes átrakni másik izzóra. tehát ha elromlik a féklámpa, "megjavítja". akkor most rossz, hogy van vagy jó?

egyébként én is azt hittem, amikor megvettem a vectrát, hogy az elektronika fogja megölni. nem, az fogja megölni, hogy bár a kasztni rendesen rozsdamentes, egy rakás futóműalkatrész rozsdával szembeni védettsége sokkal gyengébb és szétrohad. például a futómű segédkeret szétrohadt. elsőt tudtam szerezni, hátsót nem.


parandroid
(nagyúr)
Blog

Aha, jó, akkor megnyugodtam, jól értettem, hogy az a pöcs, aki betartja a sebességkorlátozást. Elöl-hátul van kamera az autóban, ráadásul nem az enyém, hanem a lízingcégé, szóval tolj le nyugodtan, ha találkozunk, majd a rendőrség-biztosító páros intéz mindent.

p


bambano
(titán)
Blog

nem, nem érted jól. ha te óra szerint 50-nel mész, akkor szabálytalanul feltartod a forgalmat. az okokat leírtam fent.
tehát ha a felvételt átadod a rendőrségnek, azzal be is vallod, hogy szabálytalan voltál. hajrá! minél több alkalmazkodni képtelen sofőrt szelektál ki a rendőrség, annál jobb lesz közlekedni.


eldiablo
(addikt)
Blog

Azért lássuk be, hogy a forgalom ritmusát megtörni szándékosan és kamerákkal meg rendőrséggel takarózni elég gáz. :)


parandroid
(nagyúr)
Blog

Heh? Milyen szándékos megtörés? Úgy érted megyek 50-nel lakott területen belül, valaki utolér, mert ő 60-nal menne ( vagy akár 55-tel), ezért én vagyok a pöcs, ha nem gyorsítok fel, és nem tud gyorshajtani? Te melyik lovon ülsz?

p


parandroid
(nagyúr)
Blog

Nabazmeg, ez egyre jobb. Tehát 50-nél 50-nel menni szabálytalan. Oké. Nem irigylem az ügyvéded.

p


bambano
(titán)
Blog

na mégegyszer: ha több száz autóból te vagy az egyetlen, amelyik lassabban megy, akkor igen, te vagy a hibás.


parandroid
(nagyúr)
Blog

Tehát ha van egy trafi az út mellett, és mindenki 60-nal megy 50 helyett, akkor engem 50-nel kivesznek, és megbüntetnek, a többieknek meg jár a pirospont. :D

Szerk.: Aki meg letol az útról az buksisimit is kap, meg grátisz tábla csokit?

p

[ Szerkesztve ]


Jhonny06
(veterán)
Blog

Jaj, de nagyon nem akarod érteni..


bambano
(titán)
Blog

hiába erőlködsz fals érveléssel, ha nem veszed fel a forgalom ütemét az a te hibád.
ha nem érted meg az 50 és 50 közötti különbséget annak ellenére sem, hogy leírtam, az is a te hibád.


dugo_
(veterán)

Fórumszerte jól ismert közúti terroristával feleslegesen vitatkozol.


parandroid
(nagyúr)
Blog

De mit? Van egy 50-es tábla, 50-nel fogok menni. Ahogy lakott területen belül mindenhol, ahol nincs ettől elterő korlátozás. Mit lehet ezen erteni, vagy nem érteni?

p

üzenetek