[Re:] [.Szaki.:] Minden autó sz*r - Legalábbis itthon ez a narratíva - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


eldiablo
(addikt)
Blog

Szándékos megtörés pl. ha egy szakaszon 70 a megengedett és mindenki 80-85-tel közlekedik, kivéve egy autóst aki csak azért is 70-el megy, mert annyi van a táblán akkor annyi szabad. Trafitól meg ne félj, létezik a tűréshatár, de ezt már más leírta. 70-es szakaszon óra szerint 80-al nem fog kivenni a rendőr.


icemad
(nagyúr)
Blog

De honnan tudod, hogy 50-el mész? Óra szerint? Mert az elég sokat csal felfelé.


parandroid
(nagyúr)
Blog

Leszarom, menniyt csal, nekem az autóban ez a hivatalos műszer, amire figyelnem kell. A gps sem pontos, különösen nem pillanatnyi érték kijelzésnél. Nem mellesleg a gyári navi gps-e nem mutat sebességet, szóval nincs is más műszerem.

eldiablo: Nálunk 4 kmph a hivatalos mérési hibahatár, efölött jön a bünti.

p

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

ha én közúti terrorista vagyok, akkor mindenki az.


Hieronymus
(addikt)
Blog

A közlekedésről szóló törvényben egyértelműen le van írva, indok nélkül nem akadályozhatod a forgalmat.
Városban külön sebességkorlátozás nélkül harminccal vezetsz és forgalom van az úton, akadályozod a forgalmat.
Ha ötvennel vezetsz, akkor nem akadályozol. Elméletileg. Ha többsávos úton haladsz a külső sávban és 50 a megengedett sebesség akkor minden OK. Ha a belső sávban haladnának hatvannal és te akadályozod ott a forgalmat, akkor nem OK.
Ha én a belső sávban haladok hatvannal, az én felelősségem. Ha te ebben akadályozol, az a te felelősséged.
Ha ebből konfliktus van és intézkedni kell a rendőröknek, mind a kettőnket meg fognak büntetni. Mind a ketten más szabályt sértettünk meg.
Hasonló eset szokott lenni, amikor a gyalogost már piros lámpánál át akarják tolni maguk előtt a zebrán. Mármint a gyalogosnak piros, a jármű vezetőnek zöld van.
Nem teheti meg a jármű vezetője. Veszélyezteti a gyalogost. Ha irányzöld van a zebra másik oldalán akkor az ott haladónak elsőbbsége van és nem kell a gyalogos forgalmat figyelnie. veszélyezteti a mögötte zöldben állókat, mert bent ragadhatnak a kereszteződésben.


Noukoum
(veterán)

Ahogy az is egyértelműen le van írva hogy a gyorshajtás nem legális (óra szerint!).


dugo_
(veterán)

Látod ebben egyetértünk.


Snoop-y
(veterán)

Az is igaz, hogy a full extras Swiss editiont veszik (EU-ban egy csomo extra nincs benne de meg megvenni sem tudod) Amugy en is meglepodtem rengeteget latok belole valoszinuleg azert mert egy berlet arabol kijon a havi torleszto :D


Snoop-y
(veterán)

De ez allo helyzetben is fogyaszt uzemanyagot :(


parandroid
(nagyúr)
Blog

“…indok nélkül nem akadályozhatod a forgalmat.”

A megengedett legnagyobb sebesség fogalma elég indok?

A többi része ok, de ilyenekről szó sem volt. A jobbra tarts is tiszta, természetesen. Önkéntes rendőrködni sem fogok a belső sávban, ha tehetem, ki fogok sorolni a külsőbe. Persze nyilván nem két egymástól 3 m-re közlekedő kamion közé, ahnem amikor biztonságosan megoldható. Amúgy a ‘megengedett legnagyobb sebesség’ sem ‘kötelezően előírt legkisebb sebesség’. Ezzel együtt engem is szokott zavarni, ha valaki 60-nal megy lakott területen kívül, ilyenkor megelőzöm az első adandó alkalommal, amikor szabályosan megtehetem.

A gyalogosos részt meg nem értem, mire gondolsz. Nyilván ha a gyalogos piroson megy át, akkor ő a szabálytalan, de akkor sem fogom elgázolni. Vagy ez is kötelességem lenne, hogy ne tartsam fel a forgalmat? :F

p


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Hát eddig nagyon tetszik , meglepően sok területen okoz eddig kellemes csalódást .
Az is figyelemre méltó , hogy egyre több helyen kezdték el árusítani és több helyen van “ székhelye” és szerviz hálózata . :)


Hieronymus
(addikt)
Blog

A gyorshajtó, a saját felelősségére hajt gyorsan.

Alapos indokkal, például élet vagy érték, ... védelmében hajt valaki gyorsan azt az országok közlekedéstörvényei legalizálják. Minden esetben vizsgálni kell az indoklás alaposságát.
A közlekedés többi résztvevőjének nem feladata és joga a gyorshajtás legálisságának kiderítése.

Amennyiben egy balesetet, csak úgy tudsz elkerülni, hogy közlekedési szabályt sértesz és ezzel elkerülöd vagy csökkented a kárt és életet mentesz vele, akkor a legális a szabályok megsértése.


cappa72
(nagyúr)
Blog

Azért ez csak bizonyos esetekben igaz. Főleg a nagyobb városokra. Mármint a forgalom ritmusa.
ha a Hungária körúton 90-nel tép az összes autó, akkor neked is annyival kell menned. pont.
Ezzel egyetértek.
De nem mindenki ott él.
Bp-en én is másképp vezetek, mint itt az elmaradott vidéken.
Vidéki üzemmódban meg pont az a veszélyes, ha valakit tolnak hátulról, és belemegy a játékba. Miért is? Mert itt vannak olyan civilnek álcázott rendőrök, akik ezzel szórakoznak. Tol, tol, és ha túlléped a megengedett sebességet, akkor biza' már meszelnek is le pár RMF-re (rossz magyar forintra). Így "idehaza" én sem reszkírozok, tudom mennyit csak az autó órája, ehhez hozzáadom a toleranciát, és annyival megyek. Legalábbis lakott területen belül; azon kívül... hát én sem vagyok a legszabályosabb na (sebesség tekintetében)... ezt elismerem.
De lakott területen vidéki üzemmód az más. Minél kisebb a város, annál inkább. Mert ilyenkor azért nem beszélhetünk a forgalom ritmusáról...
Tatán/Tatabányán (két világváros ;] ) épp pont olyan a forgalom, ami nem indokolja, hogy 50-nél többel menj lámpától lámpáig. (jó, Tatán azért a piroshullám elég szar, nem is lehet kiszámítani, mikor lesz ződ'/piros). Sőt Tbányán olyan a zöldhullám, hogy ötvenre állították be, persze a megengedett legnagyobb sebesség meg 60... Ha 60-nal mennék, állandóan fékezni kellene.. a fék meg ugye a b'ziknak való (ezt az autós topikban olvastam :D) . De 50-nel menvén is néha-néha már bele kell lépni a fékbe.
Szóval kezeljük helyén a dolgokat, és adott szituációknak megfelelően értékeljük, cselekedjünk.

nem közlekedhetsz úgy, hogy nem vagy tekintettel a körülötted levőkre
Így van, ez igaz a gyosrhajtókra, és a lassúhajtókra is. De nem mindegy milyen szituációkban (vásrosban?).


cappa72
(nagyúr)
Blog

@indítóírás,
Nagyon jó volt olvasni!

Szóval a #régenmindejobbvolt, #3f, ésatöbbi sztereotípiákat valahonnan származtatni lehet.
Mert jellemzően a közhelyek is azért lettek valahol, mert igazak.

Nade... én is szeretem az autókat (és totál nem értek hozzájuk!), talán pont azért mert gyerekkorban óriási dolog volt, ha volt egy családnak autója a 2-3 év várakozás után. Ezért meg is becsülték a szüleim, és mi gyerekek is vigyáztunk rá.
Eddig a saját kis életünkben két "opel sosekop el" autónk volt. Kötelezőkön kívül semmi ás, és 0 hibával. A-B közlekedőedények, teljesen megbízhatóak.
Ahogy bővültünk, képbe jött az egyterű, és már a harmadikat gyűrjük. Legutóbb egy új S-Max érkezett, ami már modern, ésatöbbi. Ez volt életünk első új autója, a többit használtan vettük. És hát ezzel az újjal van a legtöbb baj. 2 év alatt többet töltött szervizben, mint az addigi 4 autónk összesen - ez személyes tapasztalat, nem csak hallottam valakitől. Nem azt mondom, hogy sz'r, de azért na... "természetes" vízfogyás, ami nem csak a Ford-ra jellemző mostmár', hanem a VW konszernre is (autós topik). Hülye elektronika, lefagyó kijelző az entertainment rendszeren, teljesen hülyén megjelenő vigyed szervizbe az autódat kijelzés...
Ettől még amikor jól működik (2 év után már egészen jó, utóbbi 2 hónap hibamentes), akkor azért élvezet vezetni! :K

Ezek nem azt jelentik számomra, hogy egyre jobb és jobb autókat gyártanak.
Persze lehet azzal takarózni, hogy mennyi innovatív dolgot építettek bele; hja.. tele bug-gal. Ugyanakkor az is igaz, hogy a biztonsági szintje nem rossz - és ez viszont fontos, főleg manapság, amikor nagyon erős a "letollakazútról" mentalítás.
Hja, ha az Astra F-fel megyek, akkor... hát akkor úgyislenyomlak... Ha az S-Max-szal, akkor már óvatosabban kekeckednek. Pedig alapvetően ugyanúgy vezetek, figyelembe véve az aktuális autó teljesítményét, karakterisztikáját.

Sok kicsi apró hiba van az új autókkal. Daciatól VW-ig... (Prémium márkákról nem számol be egyik ismerős sem... valahogy egyikük sem teheti meg, hogy olyat vegyen)
Akik beszámoltak, azok pl. ilyenekről:
Dacia Duster - nyaralni mentek kollégáim - Romániába hazaérve (mármint az autó hazájába) az autó nem akart menni, inkább egy helyi szervizt kért.
VW Touran - 20km után check engine - valamit fordítva kötöttek be a gyárban
S-Max (saját) - képernyő fagyás, vízfogyasztás (lásd feljebb)
Focus - olajfogyás, vízfogyás, motorcsere
Skoda Rapid - vízofgyi'
Suzuki S-Cross : beázás az első ablak kis 3szögénél, vagy az autümata ablaktörlő random indulása (összekarcolja a szélvővőt - gariban cserélték nekik)
A fentiek mindegyike a benzines vonalat erősíti. ;)

Na és akkor a kijelzők, szórakoztató rendszerek sw (sowftware) bug-jai, kialakítása, "felhasználóbarástágossága"... itt az egyedi preferenciák is számítanak, kinek mi az elfogadható.
Lassúság, logikátlanság, idegesítő bug-ok...
Na meg ahogy kinéz egy-kettő.. belepöttyintenek egy tabletet a középkonzolra... vizuális szempontokat "biztos" figyelembe véve... Ez persze szubjektív, szóval erről vitázni nem érdemes.

Szóval ahogy bonyolódik, úgy lesz a meghibásodási lehetőség egyre nagyobb. Lehet, hogy ettől is gondolják sokan, hogy most már mindensz*r.
Természetesen aki megteheti, az 3-5 évente cseréli, mert annyit azért jó esetben bírnak, annyi ideig együtt lehet élni a kellemetlenségekkel.

ismerjük, hogy a diplomás az nem tudja mi az a munka, mert csak a gyárban lehet megtapasztalni, hogy mi is az értékes munkavégzés
Ugye Tatabányán élem felnőtt idős életemet, és hát bizony itt sok a régi vágású bányász, akik szerint a 28 éves vezető az nem vezető, mer' sose végzett igazi munkát! mennyencsak' le a bányába! naott' vanmunka' igazábó'! (ezúton elnézést attól, aki ebben a szakmában dolgozik, és nem ezen nézőpont mentén fejezi ki gondolatait)

Ja, én maradi, szimpla júzer vagyok, ez gondolom kiderült :DDD.

[ Szerkesztve ]


updog
(senior tag)
Blog

Amúgy a ‘megengedett legnagyobb sebesség’ sem ‘kötelezően előírt legkisebb sebesség’.
++ ++ ++

A témához, nekem Ford van (C-Max) igaz hogy évi márkaszervizt kifizetem, de - emiatt vagy nem - mióta megvan, a megvétel utáni futóműjavításon kívül más miatt nem volt szervizben, apáméknak Fiat (Punto), úgy rohad mint a réteslap de azon kívül gond az évek óta nincs vele, és egy Scenicen tanultam vezetni, tanulóautó volt 350.000 kilométerrel, de sose khmm, *vallotta be az oktató* hogy gond lett volna vele, amíg azon tanultam (pedig majdnem egy évig jártam hozzá ;] ) . Szóval lutri ez, de azért tudjuk hogy minden sztereotípiának van alapja :D


bambano
(titán)
Blog

ha vannak előtted, akkor rögtön van forgalom is, meg annak ritmusa, függetlenül attól, hogy pest vagy csajágaröcsöge. és ha a forgalom ritmusa az, hogy tötymörgés van, mint pl. itt, Debrecenben, akkor azt a ritmust kell felvenni.

ha se előtted, se mögötted nincs senki jelentős távolságon belül, akkor te diktálod a tempót.


Akula
(őstag)

Mi is volt az a film amiben az istenek meg a titánok összecsapnak? :DDD :DDD

Az eredeti témától jól eltértünk, hogy miért is mondják, hogy minden autó sz*r.
Szerintem ez a legkevésbé a márkákról szól, inkább típusokról, vagy még inkább szériákról.
Bár köztudott, hogy vannak olyan autók, amelyektől óva intenek a szakemberek, mindig lesznek kivételek és jönnek a kommentek, hogy "de az enyém még soha nem romlott el, pedig már megvan 7 éve" és mennyit mész vele évente? Hát úgy kb. 3000 km-t. Jaaaaa!
3F, meg a többi sztereotipia meg ugyanúgy nem véletlen. Szerintem az autós "Árukereső" a HaHu lista mellett megnyitott népítélet.hu. Azzal meg nemigen érdemes vitatkozni, mert statisztikát mutat.

A kérdés tehát továbbra is aktuális, mitől jó, vagy éppen sz*r egy autó. Hát ugyebár kinek mitől. Mert ha valakinek a teljesítmény, sebesség a fontos, akkor neki ez a szempont. Ha valakinek a presztízs, akkor meg az. Nekem a megbízhatóság. Vigyen és csak tankolni kelljen. Valahogy ezek a kocsik (direkt nem írok márkát) nem az autópálya ördögei, de az értékük sem esik már az első év alatt a felére, a felépítésük meg mint a faék, így a karbantartásuk is.

Na meg azt sem szabad elfelejteni, hogy a magyarok mennyit keresnek és ebből csak arra futja, hogy mások levetett, viszatekert órás alul lóg, felül kattog, halott turbós, de ültetett és még a felni is LED-es kocsit vehessen. Mert jelenleg szalonból a fapados belépő is elérhetetlen, ráadásul a gyártói spórolás trend miatt nem is biztos, hogy opció hosszú távra.

Szerintem most kivárás van. Mindenki az elektromos autókra vár. Normális áron. De jelenleg még nincs is meg hozzájuk a töltő infrastruktúra az is biztos. De nem baj, még két-három téli csípős reggel, utána meg megyek gyalog. Holnaptól már úgyse fogok tankolni. :U

:R peace :R


Diabolis
(tag)
Blog

Próbáld már meg nem csak azokat a mondatrészeket olvasni ami neked kényelmes.
ha MINDENKI 90-el megy a HUNGÁRIÁN ahol egyébként hetvenes tábla van, és TE szüttyögsz a középső/belső sávban, anyád igenis csuklani fog.
Az órád pedig csal. Autótípustól függ, hogy mennyit (tételezzük fel, hogy gyári gumiméret van).


E.Kaufmann
(addikt)

Erre kell a nagy MO matrica? :F


Noukoum
(veterán)

Mindenkit aki 90-nel megy ki kell szedni a forgalomból, jogosítványt el. Aki 70-nel megy az szüttyöghet tovább a legnagyobb megengedett sebességgel.

Ja ez a balkán, itt kenyér meg cirkusz kell.

üzenetek