[Re:] [.Szaki.:] Véleménycikk - Tényleg mindenki SUV-t akar? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


.Szaki.
(addikt)
Blog

A kenyérszállító mindig be fog menni, ez így van. Viszont már napjainkban is tapasztalható, hogy ha bojlert kell javíttatni, vagy ha lerohad az autód és kell egy gyors szerviz, akkor azt mondják, hogy bocs, belvárosba nem megyünk, mert nem lehet parkolni, ráadásul drága is. Mindkettő eset a családommal történt és nem 1-2 éve.

Sőt, nekem is volt olyan munkám, amihez ki kellett menni terepre, főnököm mondta, hogy belvárosba nem megyünk.

#94

Pesti rakpart: Valóban ha a belvárosban sétálunk, akkor iszonyat illúzióromboló tud lenni még hétvégén is a Rákóczi dugó, illetve én is támogatnám a rakpart lezárását, ha megteremtenék a megfelelő alternatívát az elkerülésére. Iszonyat jól hangzik, hogy átadjuk a rakpartot a gyalogosnak és ettől az emberek is boldogabbak és még kevésbé lesz szennyezett a főváros, csak ilyenkor elfelejtik azt a tényt, hogy ha a rakparttól két utcával beljebb mész, mondjuk a Pipa utcába, akkor kilométeres sort fogsz látni a lakóházak között, ahol ablakot már nem fogsz kinyitni. Mennyivel környezetbarátabb órákon át a km-es sorban álló autók pöfékelése, mint mondjuk ha 30km/h-val végig tudnának suhanni a városon? Ha lenne valami élhető alternatíva, akkor én abszolút támogatnám a rakpart lezárását, hiszen hétvégente én is szívesen sétálok ott a Párommal. De az élni és élni hagyni elvet azért nem kéne háttérbe szorítani.

doeeg

A budapesti tömegközlekedés állapota katasztrofális. Azon az útvonalon ahol én szoktam közlekedni - akár autóval, akár biciklivel - majdnem napi szinten van lerohadt busz, vagy troli, vagy éppen villamospótló buszok próbálják összeszedni az összezavarodott utasokat, mert épp a villamospályával van valami gebasz. A buszok/villamosok nincsenek takarítva, egyszerűen borzasztó állapotok uralkodnak. Abszolút megértem azokat, akik azt mondják, hogy nem akarnak olyan szolgáltatásért fizetni, ami iszonyat igénytelen és az utastársuk épp a saját vizeletében alszik az egyik ülésen. ... Erre ne mondjuk már azt, hogy azért nem használják az emberek a tömegközlekedést, mert "nem hűti - fűti a seggüket". De teszem hozzá gyorsan azt sem gondolom, hogy 2022-ben akkora nagy elvárás lenne, hogy egy busz télen fűtsön, nyáron hűtsön és ne fordítva.

Tehát én úgy gondolom, hogy előbb a lehetőségeket kéne biztosítani, utána pedig lehet elgondolkodni azon, hogy lezárjanak bizonyos útszakaszokat és a csökkent forgalom miatt eleve a kutyát nem fogja érdekelni, hogy akkor most lehet-e közlekedni a rakparton autóval, vagy sem.

Lehetne kezdeni a tömegközlekedés élhetőbbé tételével, első ajtós felszállás szorgalmazásával minden vonalon, kerülő utak kialakításával, a határokon P+R parkolók létrehozásával és utána pedig minden további nélkül mehet a korlátozás. Itt egyedül csak ezzel van a baj, hogy minden gondolkodás nélkül csak rámutatnak a térképre s húznak egy piros csíkot, hogy akkor innentől kezdve itt autós nem fog menni. Ez nem városszervezés.

üzenetek