[Re:] [.Szaki.:] Véleménycikk - Tényleg mindenki SUV-t akar? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Noukoum
(veterán)

Nem, nem ez a megoldás. De teljesen racionális döntés az amikor valaki azt mondja hogy az ő gyereke életével ne játszanak idióták.

Az lenne a logikus ha mondjuk picit visszaolvasnál. Mondjuk. :)


hcl
(félisten)
Blog

Az azt is jelentheti ám, hogy nem mész be minden nap, nálunk pl. heti 2 nap kötelező bent, többiben úgy vagy otthon, ahogyan akarsz.

Baromira kéne, hogy ne ingázzon feleslegesen naponta több ezer ember.


parandroid
(nagyúr)
Blog

Arra ott a zsiliprendszer, meg a szabályozott árterek. Amúgy a Duna-Majna-Rajna egy vízügyi egység, egyben hajózható is (a vízlépcsők ellenére - vagy épp azért). Amúgy itt is vannak duna-parti várrosok is, bármilyen hihetetlen, de dabadab is említette Bécset is. A Passau-Bécs bringaút amúgy nagyjából végig a parton megy, azt is meg tudták oldani, a köztes településeken meg kb mindenhol így néz ki a part. Nem mellesleg ha mégis beüt egy nagyobb árvíz 25 évente, arra is fel vannak készülve, végig van védművezve a város, és ha elönti azt a kis füves gyepet, meg a bringa-, sétautat, akkor mi van? Majd ha levonul a víz, utána letakarítják.

Somatom: :B

p


Somatom
(veterán)
Blog

Akinek gyereke van egy olyan országban, ahol az év közepén van a túlfogyasztás napja, az nekem ne dumáljon ződségről, meg öko lábnyomról!

[ Szerkesztve ]


PuMbA
(titán)

Szóval a 30-cal jövőt látod és hallod is, de a 70-nel jövőt már nem :DDD Aha...a félelem által táplált fantáziád nagyon jó.

[ Szerkesztve ]


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Kár, hogy a Totalcar-nak nincs ilyen fóruma. Milyen jókat lehetne ott beszélgetni laptopokról.... ;]

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

van.
nyúltak mobilarénáról szerzőt.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Én minden autós dolgot igyekszek hétvégére időzíteni, mert akkor lehet közlekedni. Egyébként mi nincs a külső zónában?"

Munkahely.
Nem a bevásárlással van gond. Legalább is azoknak akik a külső zónába laknak. Ráadásul tudod, hogy a németeknél vasárnap legfeljebb a benzinkutakon lehet vásárolni, aranyáron. Szombaton viszont életveszélyes a közlekedés. Azok vannak kocsival úton, akik hétközben tömegközlekednek.


Somatom
(veterán)
Blog

Írtam, hogy az agglóból az a ilyen autós melóba ingázást be kéne szüntetni.


parandroid
(nagyúr)
Blog

Ahhoz sajnos tervszerűen felépített agglomerációra lenne szükség, nem ilyen zártkerti ingatlanokból sunyiban (vagy úgy sem) lakóövezetté nyilvánított gettókra, ahol rendes közműrendszer sincs, nemhogy tömegközlekedés, vagy egyeb inrastruktúra (oktatási, egészségügyi intézmények, üzletek, vagy vészhelyzeti szolgáltatások). Ez még egy időzített bombákból álló aknamező, előbb-utóbb ordas nagyot fog robbanni, és akkor mindent borít.

p


Somatom
(veterán)
Blog

Én is úgy látom, hogy egyszer el fogja őket önteni a szar és szerencséjük lesz, ha nem szó szerint.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Írtam, hogy az agglóból az a ilyen autós melóba ingázást be kéne szüntetni."

Ezt hogyan gondolod?
Ha kapok havonta ezer eurót, mert a város mellet lakok, akkor hiányzó pénzt a saját erőmből teremtem elő.
Egyébként írót malaszt a hozzászólásod.


D1Rect
(félisten)
Blog

És abban a heti 2 napban mennyivel hatékonyabb bent lenni?


bambano
(titán)
Blog

"Ahhoz sajnos tervszerűen felépített agglomerációra lenne szükség": nem, ahhoz decentralizált országra lenne szükség, nem olyanra, ahol még egy békegalambot se tudsz elereszteni úgy, hogy ne menjen át Pesten.


parandroid
(nagyúr)
Blog

Ez két külön probléma, és mindkettő fontos. Normális esetben minden városnak meg kell legyen a saját agglomerációja. Németeknél pl Frankfurt nem egy nagy város a 760k lakóval, de ott van mellette (kb, mint BP mellett Érd) pár kisebb, mint Wiesbaden (280k), Darmstadt (160k), Offenbach (130k), Hanau (100k), meg egy csomó kisebb, kb magyar megyeszékhely méretű (40-80k lakosú) városka. És akkor a városhatártól még mindig 20-25 km-en belül vagyunk. Hozzám kb 5-6 km a legközelebbi Frankfurt tábla, és ez is egy 40k-s kisváros. Mo-n egy járási központban laktam, ami a megye 3 megyei jogú városa mellett a 3 ‘egyéb város’ kategória egyike, és sanszos, hogy egy-két éven belül 6e alá zuhan a lakosságszám. Gyerekkoromban 10e fölött volt…

p


Somatom
(veterán)
Blog

Délutánonként be is áll az egész, mint a gerely. Holnap délután ott rakodok és Eltmann -ba megyek, ami az A3 -on lenne a legrövidebb, de inkább kerülök az A66 - A7 felé, minthogy végigstauzam az A3 -on az összes agglomerációs kihajtót. A Wiesbadeni pályaépítés miatti lezárásról nem is beszélve.


Somatom
(veterán)
Blog

Milyen ezer Eurót kapsz? Felénk a tehetősebbek költöznek az agglóba, mert kertvárosi környezetre vágynak a panel, meg a lepukkant bérházi lakások helyett.

[ Szerkesztve ]


parandroid
(nagyúr)
Blog

A3 egy katasztrófa, a teljes k-ny irányú forgalmat viszi. Ugyanígy beáll az összes nagyvárosnál (Wü, N, R). A66 akkor lesz fasza, ha végre elkészül az alagút a város alatt, és összeköti a keleti A66-ot a nyugati A66-tal. Mondjuk akkor a forgalom is megnő majd rajta, pedig délutánonként az is be van állva, Gelnhausenig biztosan (reggelente meg a leállósávokban állnak a befelé jövő sorok a lehajtóknál), szóval nem tudom, előbbre leszel-e vele.

p


hcl
(félisten)
Blog

Van, amihez jobb, meg nem tesped el annyira az ember (sok csapatnál gond, hogy nem találkoznak). Asszonyéknál nincs ilyen sem, ők 2 éve otthon vannak.
Teljesen egyedi, hogy hol mi értelmes.

@bambano : Ld. még Baján kitalálták, hogy ingyenes lesz a tömköz, és jól működött a dolog, kevesebb lett az autó.
És ennek lenne is értelme, hiszen úgyis közpénzből megy nagyrészt, és élhetőbb lesz a város.
Fehérváron azért van dugó, mert szar a buszközelekedés, és azért rossz a buszközlekedés, mert úgyis mindenki autózik... :D (De itt a Videoton Ipari Parkba pl. a Covid előtt egy napi 1500-2000 ember beautózottt... az nem gyenge autómennyiség...)

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Ja, én is örülnék neki, ha nem lenne ilyen fejnehéz az ország. Erre is van vmi tippetek/megoldásotok? :)


Somatom
(veterán)
Blog

Biztos, hogy előrébb leszek. Az A66 mellett van a rakodóhelyem, az A3 -hoz meg át kéne verekednem magam a városon. Plusz, az A3 -on 15 óra után esélyem sincs megállni a kamionnal, míg az A7 -nek azon a szakaszán még este hét körül is szokott lenni hely.


Somatom
(veterán)
Blog

Persze! Jó helyre kell költözni, illetve megfelelő melót kell találni. Nekem pl. kb. tök mindegy lenne, hogy az ország melyik településéről járnék ki Németországba dolgozni. Kéthetente plusz kétszáz Km már nem számít. Tulképp tök fölöslegesen lakok a drága Főfaluban.


ncc1701
(veterán)

Nekem meg informatikusként be sem kellene járni, de a főnöknek az a heppje, h aki otthon van, az nem csinál semmit.


hcl
(félisten)
Blog

Van ilyen ember. És az általában bent sem csinál semmit :D


Kolondrum
(félisten)
Blog

Azt kéne beszüntetni, hogy ide jöhessenek lakni. Megteltünk. Gomba mód nőnek ki a házat körülöttem is.


Dilikutya
(félisten)

Azért egy Vitarával máshogy megy az ember a susnyásba, mint mondjuk egy BMW X6-al vagy Porsche Cayenne-nel, még úgy is, hogy ez a Vitara már nem az a Vitara. :)
Nekem még mindig fura, hogy a Vitarából családi SUV lett. Még ültem a korábbiakban (2-3. gen.), azok terepjárók voltak. A 3. generáció belül már egész személyautós, de a 2. gen. még igazi fapados célhardver volt. Az újat nem biztos, hogy kivinném mindenhova, ahol a 2.gennel megfordultam. :)


Somatom
(veterán)
Blog

Kinek, mi a problémája. Neked az, hogy odamennek lakni. Nekem az, hogy idejárnak minden másért. De, akárhonnan nézzük, ez semmiképpen sem ződ.


.Szaki.
(addikt)
Blog

Logout. ... ;] Az tény, hogy az előző írás topicja és ez is elég jól pörög. :)


.Szaki.
(addikt)
Blog

A kenyérszállító mindig be fog menni, ez így van. Viszont már napjainkban is tapasztalható, hogy ha bojlert kell javíttatni, vagy ha lerohad az autód és kell egy gyors szerviz, akkor azt mondják, hogy bocs, belvárosba nem megyünk, mert nem lehet parkolni, ráadásul drága is. Mindkettő eset a családommal történt és nem 1-2 éve.

Sőt, nekem is volt olyan munkám, amihez ki kellett menni terepre, főnököm mondta, hogy belvárosba nem megyünk.

#94

Pesti rakpart: Valóban ha a belvárosban sétálunk, akkor iszonyat illúzióromboló tud lenni még hétvégén is a Rákóczi dugó, illetve én is támogatnám a rakpart lezárását, ha megteremtenék a megfelelő alternatívát az elkerülésére. Iszonyat jól hangzik, hogy átadjuk a rakpartot a gyalogosnak és ettől az emberek is boldogabbak és még kevésbé lesz szennyezett a főváros, csak ilyenkor elfelejtik azt a tényt, hogy ha a rakparttól két utcával beljebb mész, mondjuk a Pipa utcába, akkor kilométeres sort fogsz látni a lakóházak között, ahol ablakot már nem fogsz kinyitni. Mennyivel környezetbarátabb órákon át a km-es sorban álló autók pöfékelése, mint mondjuk ha 30km/h-val végig tudnának suhanni a városon? Ha lenne valami élhető alternatíva, akkor én abszolút támogatnám a rakpart lezárását, hiszen hétvégente én is szívesen sétálok ott a Párommal. De az élni és élni hagyni elvet azért nem kéne háttérbe szorítani.

doeeg

A budapesti tömegközlekedés állapota katasztrofális. Azon az útvonalon ahol én szoktam közlekedni - akár autóval, akár biciklivel - majdnem napi szinten van lerohadt busz, vagy troli, vagy éppen villamospótló buszok próbálják összeszedni az összezavarodott utasokat, mert épp a villamospályával van valami gebasz. A buszok/villamosok nincsenek takarítva, egyszerűen borzasztó állapotok uralkodnak. Abszolút megértem azokat, akik azt mondják, hogy nem akarnak olyan szolgáltatásért fizetni, ami iszonyat igénytelen és az utastársuk épp a saját vizeletében alszik az egyik ülésen. ... Erre ne mondjuk már azt, hogy azért nem használják az emberek a tömegközlekedést, mert "nem hűti - fűti a seggüket". De teszem hozzá gyorsan azt sem gondolom, hogy 2022-ben akkora nagy elvárás lenne, hogy egy busz télen fűtsön, nyáron hűtsön és ne fordítva.

Tehát én úgy gondolom, hogy előbb a lehetőségeket kéne biztosítani, utána pedig lehet elgondolkodni azon, hogy lezárjanak bizonyos útszakaszokat és a csökkent forgalom miatt eleve a kutyát nem fogja érdekelni, hogy akkor most lehet-e közlekedni a rakparton autóval, vagy sem.

Lehetne kezdeni a tömegközlekedés élhetőbbé tételével, első ajtós felszállás szorgalmazásával minden vonalon, kerülő utak kialakításával, a határokon P+R parkolók létrehozásával és utána pedig minden további nélkül mehet a korlátozás. Itt egyedül csak ezzel van a baj, hogy minden gondolkodás nélkül csak rámutatnak a térképre s húznak egy piros csíkot, hogy akkor innentől kezdve itt autós nem fog menni. Ez nem városszervezés.


D1Rect
(félisten)
Blog

Nekem a kollégáim nincsenek az országában, max a managerrel tudok ebédelni, ha bemegyek.
Én a bejárással töltött idő helyettem inkább eljárok edzeni.
De még azt is bicajjal. :)


Hieronymus
(addikt)
Blog

Nem ezret kapok, csak ha valaki ennyit hozzám vágna a két szép szememért nem utasítanám vissza.
Adhatna 10K-t is, de abból könnyen lenne botrány. Én a kicsit is becsülöm nekem elég a plusz 1.000 havonta. :DD

De nem is a lényeg. Inkább az, hogy hiába nyomják az okosságokat a tömegközlekedésre történő átállásra. Ha nincs meg a megfelelő infrastruktúra, a hóemberre könnyebb lesz rábeszélni, hogy jót tesz neki a napsütés, mint az autóval ingázókra rábeszélni, hogy jobb nekik a tömegközlekedés és csak napi 2 órával tart tovább, mint az autózás. És csak háromszor kell átszállni, ami szinte semmi az autóvezetés fáradalmihoz képest.


Somatom
(veterán)
Blog

A túrót. Karácsony nagyon ügyesen csinálja, csak túlságosan elaprózza. A rakpart, meg a Lánchíd kevés. Még legalább három hidat le kéne zárni. Emlékszel a taxis blokádra? Hirtelen a kutya sem akart autóba ülni, mindenkinek jó lett a metró, meg a bringa, robogó.


bambano
(titán)
Blog

én például a taxis blokád alatt gyalog mentem haza a vasútállomásról. egyszer megtettem, pláne, hogy akkoriban én voltam a gi joe, de ha ezt valaki rendszeressé teszi, akkor én leszek a fúria is.

más.
mai tömegközlekedés: belvárosban volt dolgom, úgy döntöttem, ződ leszek, haza tömegközlekedve megyek. elsétáltam a villamosmegállóba (ez kb. bele is férne), pont jött a villamos, pont elengedtem, mert nem volt jegyem. elkezdtem taperolni a jegyautomatát, nem sikerült kiverni belőle egy vonaljegyet akkora, mikorra jött a következő villamos. felszálltam, bekopogtam a sofőrnek, erre idegesen intett, hogy nem ér rá. majd kicsivel később kinyitotta a kis ablakát, mondtam, hogy jegy kéne, előkereste a dobozt, amiben a jegyet meg az aprót tartja, nagy nehezen kiszámolta a zsetont és ideadta. közben a villamos vakrepülésben ment, ha akkor valaki elé lép, mostanra a szeleteit már bezsákolták volna.

teljesen biztos, hogy még egyszer nem próbálkozom ilyennel. hát ilyen a szuper tömegközlekedés errefelé.


#72042496
(félisten)

Ha ez Budapest, akkor érdemes szerintem a BudapestGO appban megvenni előre a jegyet.


Dilikutya
(félisten)

Simple-vel kb. az összes helyi és helyközi járatra tudsz jegyet venni.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Én sajnálom hogy eltűnnek az egyterűek (meg a kombik is lassan).
Két gyerek mellé nagyon el tudnék képzelni egy tolóajtós egyterűt. Asszem öregszem mert a mostani autóm ami egy kisautó előtt egyx Honda Civic VTi-m volt. Mégis egyre többször kívánok rá a Peugeot Rifter szerű járművekre. :D
Én ezt a SUV kategóriát nem tudom megérteni, nem látom semmi előnyét. :B


Rick4
(félisten)

Nem eltűnnek, csak a kereslet függvényében visszavágnak a kínálatból, de ettől a mai napig lehet még válogatni, mert pont a rosszabbak tűnnek el szerencsére.

üzenetek