[Re:] [.Szaki.:] Véleménycikk - Tényleg mindenki SUV-t akar? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


parandroid
(nagyúr)
Blog

Mikor vettél utoljára valamit, amit nem tudtál kézben hazavinni? Az ilyesminek meg benne lesz az árában a kiszállítás. MM, meg ilyesmik felénk már most is így működnek. Veszel egy hűtőt, ingyen kihozzák. Jó, nagybevásárlást mi is kéthetente csinálunk, mert lusta vagyok hetente többször beszaladni a boltba, de simán meg tudom oldani: kijött a jó idő, most amúgy is bicajjal járok melóba (így 9km, autóval 10 a távolság), múlt héten boltba is beugrottam egyszer egy hátizsáknyi cuccért. Az tény, hogy esőben nem szívesen csinálnám, meg olyan a munkaidő, amikor tömegközlekedés nincs, szóval autó mindenképpen kell, de ez nem is nagyváros. Meg nem is suvval járok. ;]

p


Egon
(nagyúr)
Blog

Hihetetlen, hogy akármi is a téma, mindig ez az autó(s)ellenes nyavalygás lesz a vége... :C
Szerencsére annak realitása, hogy belátható időn belül komolyan korlátozzák Bp-en az autósforgalmat, nagyjából a nullához konvergál (és ez így jó).


dugo_
(veterán)

De ez nem azt jelenti, hogy ez így van jól, hanem hogy ebben a témában (is) egy perspektívák nélküli szemétdomb az ország.

Majd meséld el a gyerekeidnek, hogy miért egy élhetetlen szarkupac maradt rájuk, de domborítsd ki, hogy te közben milyen jól odapöfékeltél a nyavalygók orra alá.


PuMbA
(titán)

Ezt szerencsére egészen könnyű kivédeni. Én még zöldnél is körülnézek, mielőtt átmegyek az úton. Sőt, még átkelés közben is figyelek a hangokra és nézelődök, ha a helyzet megkívánja. Ezt kell megtanítani a gyereknek és voálá :)

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

A behajtás is ugyanúgy bele lesz építve az árba. Ennyi. Az egyik fő probléma pont az agglomerációs, autós ingázás. Azt kéne ellehetetleníteni.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Én minden autós dolgot igyekszek hétvégére időzíteni, mert akkor lehet közlekedni. Egyébként mi nincs a külső zónában? Hozzám Budaörs van közel. Auchan, Tesco, MM, Deca, Praktiker, stb, stb. ott vannak egymás nyakán.

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

A HO egy nagyon jó megoldás lenne, csak most elkezdték tolni a hibrid munkavállalást és mennyire jó, hogy bemegyünk az irodába.
Nem, nem az. Borzalmas energia és időpazarlás.


Somatom
(veterán)
Blog

Ezért jobb, ami nálunk van. H és OH. Beköltözök két hétre a kamionba és akkor az Office a Home. Aztán kiszállok és a másik két hétben H van, O nélkül. :)


D1Rect
(félisten)
Blog

Nem akarlak elkeseríteni, de valószínűleg az önvezetés a kamionokat fogja teljesen önállóan vinni.
Nincsen elég munkavállaló, meg egy csomó baj is van velük: fizetést kell adni nekik, alszanak, nem vezethetnek 24 órát naponta, etc.


Somatom
(veterán)
Blog

Engem nem keserítesz el, az már engem nem fog érinteni. Addigra én már nem a kamion, hanem az aszfalt része leszek. :)


parandroid
(nagyúr)
Blog

Oh, azt a parkolási tilalmakkal, áremelésekkel, meg csak lakóknak adott (drága) parkolókártyákkal nagyon hamar meg lehet oldani. Pont a cseheket néztem, mennyivel előbbre vannak ebben. Prágában napi 10-12 euro volt a mélygarázshely egy napra. Utcán drágább is lett volna, meg 2 óránál többre meg se állhatok, és azt is csak nagyon limitált számú helyen, a többi csak lakóknak fenntartva.

Nálunk, a majna-mentén a nagyvárosokban a nagyon kedvezményes tarifa 1 euro (ezek többnyire üzletközpontok terem-, vagy mélygarázsai), utcán parkolást belső helyeken 3-4 euró alatt nem úszod meg óránként. Plusz ugye sorban lesznek a külső sávokból fizikailag is elkülönített bringasávok. A dízel személyautókat meg sok helyre be sem engedik. Cserébe most 3 hónapig 9 euró a havi bérlet a város teljes tömegközlekedésére (sőt, a regionalbahnra is, az ingázóknak). A benzinnek meg 2,1 euró literje, amiben elvileg van valami 20 (30?) cent állami ártámogatás is most (nem ennyivel kell olcsóbban adniuk, mint a kommunizmusban, hanem ennyit az állam fizet a kereskedőnek, hogy olcsóbb legyen).

p


PuMbA
(titán)

A rakpart már elesett: [link] :) A mostani büdös levegő nem tartható, Budapesten sétálni ma már nem egy élmény és ezt szerencsére mindenki érzi.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Ez is egy lehetőség. A főfaluban és környékén elég kaotikus a helyzet. Pár év alatt Bp. lakossága 50 ezerrel csökkent, míg a környező településeké ennek többszörösével nőtt. Persze, a legtöbben a főfaluba járnak be dolgozni. Mindezt úgy, hogy talán az egyetlen európai főváros, aminek nincs teljes körgyűrűje. A környező települések infrastruktúrával sem bírják a tempót. Bölcsi, ovi, suli, utak, közművek, stb. Pénz sincs fejleszteni, mert a kormány több önkormányzati adót központosított. Szóval, nagy a baj.

[ Szerkesztve ]


parandroid
(nagyúr)
Blog

Felénk így néz ki a rakpart a belvárosnál, de értem én, ha valakinek a pesti jobban tetszik…

p

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Ez melyik város? Frankfurt?


Rive
(veterán)
Blog

Szép, de akkor erre is engedj rá nyolc méter szintingadozást és utána nézd meg, mi lesz belőle ;]


dabadab
(titán)
Blog

A bécsi parton is vannak hasonló részek, pedig ott is a Duna folyik.


Somatom
(veterán)
Blog

Ugyan már! A rakparti bringaút így is sok helyen az ártéren fut. Meg, ott a Római part. Szvsz. meg lehetne oldani, hogy nálunk is ilyen legyen a rakpart.

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Semmit nem ér a szétnézés ha a zebra közepén ütnek el, 70-nel. De látom hogy ezt valakinek borzasztóan nehéz felfogni.

[ Szerkesztve ]


dugo_
(veterán)

Tehát erre akkor az a megoldás, hogy még többen hordozzák autóval a kölköket, amitől még veszélyesebb lesz a nem autózóknak a zebrán átkelés. Logikus, tényleg nekünk van borzasztóan nehéz felfogásunk...

üzenetek