[Re:] [.Szaki.:] Véleménycikk - Tényleg mindenki SUV-t akar? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Ahol össz. napi kétszer megy a sárgabusz, ott még megértem a "jajjaj nincs használható alternatíva" érvelést."

Szerinted alternatíva a tömegközlekedés azon esetben ha.
Autóval normál forgalomban 13 perc, torlódásban 25 perc a menetidő.
Tömegközlekedéssel alapból legalább 50 perc. Csúcsidőn kívül, amikor ritkábban járnak a járatok, több mint egy óra. Ha késik az egyik járat, akkor adj hozzá 18 - 20 percet, mert a csatlakozás az orrom előtt megy el.

Komolyan kérdezem. Valóban alternatívának gondolod a napi 30-40 perc autózást, a tömegközlekedés laza 2 - 2.5 órájával szemben?
Hozzá teszek egy válasz könnyítő kérdést.
Ha a munkába járás üzemanyag költsége alacsonyabb, mint a havi bérlet díja, az mennyiben egyszerűsíti a válaszodat?


Noukoum
(veterán)

Ez elég egyoldalú megközelítése a dolgoknak. Teljesen logikus az hogy szülőként nem akarod a gyökér emberek közé engedni a gyerekedet.


PuMbA
(titán)

Viszont gyökér emberek mindenhol vannak és az életünk végéig találkozunk ilyen emberekkel. Ha a gyerek nem tanulja meg kezelni ezt, mert buborékba rakod gyerekkorába az még nagyobb baj, mert aztán meglepődik mikor felnő, hogy milyen a valóság és akkor már jóval nehezebb megtanulni kezelni az ebből adódó kellemetlen helyzeteket.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

az, hogy hányféle motor, más lehet a gyártásban és a kereskedésben. egy rakás gyárnál van most olyan, hogy ugyanaz a motorblokk háromféle teljesítményszinten aszerint, hogy egy nyeszlett turbó, egy változtatható geometriás turbó vagy két turbó van rajta. de az nem háromféle motor, az egyféle motor három teljesítményszinten.


Hieronymus
(addikt)
Blog

A gazdaságos autógyártás alappillére az optimalizálás.
Az a jó alkatrész, amit lehetőleg az összes modellben fel lehet használni.
Ebbe a motor is bele tartozik. Ugyan azt a motort kapod meg fizikailag, több eltérő teljesítmény szintre beállítva.
Ez más gyártóknál is hasonlóan működik. Például a processzorgyártók is ezt a megoldást alkalmazzák.
Minden esetben a teljesítményt vásárolod meg és nem a motor beltartalma szerint fizetsz.


bambano
(titán)
Blog

köszönöm, hogy más szavakkal leírtad azt, amit én.


ncc1701
(veterán)

Zseni vagy. Ha a körödön belül laksz, akkor ez azt jelenti, h minden szolgáltatás/szerelés minimum a belépési díjjal fog drágulni. Egyéb, hasonlóan príma ötlet?


ncc1701
(veterán)

Maglód-mexikói út köröket nyomom. Nincs az a pénz, h 2-3x annyi időt szánjak a közlekedésre, mint kocsival. És ahogy öregszem, úgy lesz egyre drágább számomra az időm.


Somatom
(veterán)
Blog

Majd meglátod, amikor véget ér a benzinárstop. Egyébként meg nem kell a városban autóval közlekedni.


bambano
(titán)
Blog

számomra például el sem kezdődött a benzinárstop.
csak annyit látok belőle, hogy a benzinkutasok nem képesek elég benzint készletezni.
bizonyos mértékig toleráns tudnék lenni azzal, hogy az alapszintű benzinből készlethiány van. de semmilyen szinten nem tudom elfogadni, hogy a nem stoppos prémium benzinből miért nincs mindig, amikor azt annyiért adják, amennyiért akarják.


Somatom
(veterán)
Blog

El sem kezdődött? Te nem veszel tejet, meg kenyeret? 500 » 700, az 40% -os drágulás. Mindennek amit szállítani kell, hirtelen fel fog menni az ára.


Noukoum
(veterán)

Már ha egyáltalán felnő és nem üti el valami barom a zebrán aki vezetés közben éli ki magát. De az sem jobb ha egy életre lenyomorodik.

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Engem nem érdekel a benzinár stop, mert tegnap is 688-ért tankoltam a gázolajat. Nagyon sokan vagyunk, akik aglomerációból járunk be melózni, itt gyakorlatilag akármennyi is lehet a benzin/gázolaj, úgyis ki kell csengetni, menni kell. Maximum beépítjük a kiszállási árainkba.


ncc1701
(veterán)

Pontosan. Úgy kell vadászni a prémium üzemanyagra, bezzeg a gagyi mezitlábasból van. Ezt elég érdekesnek tartom, lévén a prémiumon még keresnek is.


ncc1701
(veterán)

Majd meglátod, mennyivel fel fog menni, mikor majd a kenyér szállító nem mehet be a városba, mert ott szerinted nem kell autóval közlekedni. :) Vagy nem lesz, aki kicserélje az elromlott akármidet, mert nem akar bemenni oda senki sem.
Amúgy szerencsére a dolgok nem úgy működnek, h ha duplájára emelkedik az üzemanyag, akkor a szállítás is duplája lesz. Egy autó üzemeltetésének max a fele az üzemanyag.

[ Szerkesztve ]


Kolondrum
(félisten)
Blog

+1


D1Rect
(félisten)
Blog

Én tavaly voltam Bp-en vonattal, mert autót hoztam haza.
A vonat teljesen jó volt, a metró is, a végén a busz elég szakadt volt, de pontosan jött és a Google maps tervezte vele az utat.
Most februárban én nyaralni is vonattal mentem volna(a reptérig), de a csajom mindenféle aggódást szimulált, ő inkább autóval szeretett volna a reptérre menni. Ezért lett autó.

TLDR: teljesen élhető a tömegközlekedés ha a főváros a cél.


parandroid
(nagyúr)
Blog

Hülyeségeket ne beszéljünk. A kenyérszállító mindig be fog tudni menni a városba. Meg a mentők, meg a tűzoltók, meg a rendőr is. Sőt a fuvarozó, szállító, költöztető, építőiparis, stb cégek is. Legfeljebb munkaszerződéssel igazolni kell, hogy tényleg ott dolgozik, ha ellenőrzik, hogy miért tette. Meg esetleg elvárják tőle, hogy elektromos autója legyen. De még az ott lakók is be fognak tudni hajtani, legfeljebb extrém drága lesz a parkolóhely/mélygarázshely, és ezért nem éri meg nekik, aztán inkább nem tart autót. Vagy családonként csak egyet, és nem hármat.

p


Hieronymus
(addikt)
Blog

Nyilván ennek van komfortos megoldása. Éves behajtási engedélyeket kell vásárolni. Nyilván nem lesz olcsó. Ez szűri is az igénylőket.
Ettől függetlenül a belváros egy része tönkre fog menni. Bizonyos méret és súly fölött nem fognak tömegközlekedéssel vásárolni az emberek. Mondjuk a bútort félkész állapotban árusító vállalkozásokat ez nem érinti. Már korábban kiköltöztek a külső zónákba.


dugo_
(veterán)

Ettől függetlenül a belváros egy része tönkre fog menni.

Kedvenc autós sirámom. A valóság ezzel szemben az, hogy ahol felszámolták a városi autópályákat, faltól falig teleparkolt utcákat, ott felvirágzott az élet, gomba módra szaporodnak a kis üzletek, beülős helyek.

üzenetek