[Re:] [.Szaki.:] Véleménycikk - Tényleg mindenki SUV-t akar? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Hogy ezzel mennyire egyetértek...


D1Rect
(félisten)
Blog

Pont ugyanúgy 2 parkolóhely kell az X6-nak is, mint korábban az A6-nak kellett.
Nem értem a parkolási nehézséget.


parandroid
(nagyúr)
Blog

Épp tegnap beszélgettem a kedvenc dealeremmel (csak összefutottunk, most egy darabig nem aktuális az autóvásárlás, amúgy prémium német autómárkát árul), két trendet említett:

1. A kisautók "nem érik meg" a gyártónak, ezért durván vissza lesznek vágva. És itt kompakt méretig mindenről szó van. Marad a suv, meg a prémium középkat, legalábbis prémium márkáknál. Kisautóknál lesz az elektromos, meg az elektromos. Manuál váltó halott.

2. A kínálat durván egyszerűsödik a trend alapján: nem lesz 6féle benzines, 6féle dízel, meg 3féle hibrid. Sőt, hibrid hamarosan egyáltalán nem lesz. 2-3 különböző motor lesz, a dízelnek meszeltek (német prémium!), és egyszerűsödnek a felszereltségi szintek is: nincs több molyolás a konfigurátorral, lesz 3 féle szint, melyik kell: alap, közepes, vagy fullos? Elmondása szerint elege van a gyártónak a fapad autókból, meg a sóher kuncsaftokból, akik képesek 50 euró árelőnyért tekerős ablakot kérni az 50k eurós autókba, mert ez egy logisztikai, meg gyártástechnológiai rémálom. Amúgy pont a japánokat hozta fel, hogy ők ezt már rég meglépték. Ezt amúgy tanúsítom, a Mazdámnál 2 éve is már háromféle motor (2 benzines, 1 dízel), és 3 felszereltségi szint közül választhattam, ezen felül lehetett rá kérni tetőablakot, meg vonóhorgot, illetve választhattam színt (talán 6-8 féléből, szóval itt sem a világ minden színe van), és ez volt a konfigurálás.

Alsóbb szegmensekben nyilván más a helyzet kicsit, de amikor a Ford már ilyenekkel jön elő, hogy nem lesz több 3 ajtós Fiesta, akkor azért látni, hogy a trendek itt is ugyanazok.

p


hcl
(félisten)
Blog

A piacokat már régen nem az jellemzi, hogy kitalálja a gyártó, hogy mit szeretnének a userek... sokkal hatékonyabb alakítani az igényeket, és persze azért lekövetni azt is, hogy mit szeretnének.
Az autópiac sem különb, ahogyan a telefon és egyéb szórakoztatóelektronika sem. Szóval mindenki SUV-t akar, mert nem is akarhat mást.


RudY
(addikt)
Blog

Fiat Tipo kombi
Hossz: 4571 mm
Szél: 1792 mm

Kia Sportage:
Hossz: 4485 mm
Szél: 1855 mm

Az a ~6 cm különbséget szélességben nem nevezném számottevőnek, ahogy kombi hosszúságát sem, bár látványra másoknak zavaró lehet, hogy a padka melletti hosszanti parkolásnál, hogy több helyet foglalnak a kombisok. Nem egyszer előfordult áruházi parkolásnál, hogy sógort leparasztozták a kombija miatt, mert "kilóg" a kisautók közül és miért nem tud hátrébb állni... ilyenek ezek a kombisok :DDD

Amúgy érdekes pszichológiailag a SUV méretutálat, ami megfigyelhető más terméknél is.


Feketelaszlo
(senior tag)

Kíváncsi vagyok, hogy akkor is ez lesz-e a kereskedő véleménye, mikor 30 eladhatatlan felszereltségű és motorizációjú autó fog állni az udvarán amik után minden hónapban fizetnie kell a készletfinanszírozást, majd a gyártó széttárja a karjait azzal, hogy nem az ő felelőssége, ha a kereskedő nem tudja értékesíteni a járműveket. Jól lehet, az a német autógyártókat minősíti, hogy 40 éve sikertelenül próbálják lemásolni a japánok JIT módszereit, - az viszont a japánokat, hogy a cikkben idézett listákon Magyarországot kivéve egyetlen országban sem szerepel japán autó a top10-ben. Lehet, hogy mégis megéri a logisztikai rémálom?


bambano
(titán)
Blog

amit írtál, az nem jövő idő, hanem múlt.
amikor 2002-ben beültem egy borába, akkor azt a platformot négy autó használta, az a3-as audi (ha jól emlékszem), a bora, az octavia és egy seat is. tehát a platform stratégia minimum 20 éves történet.
motorok terén is évek óta megy az egyszerűsítés, a bmw-nél is van egy 2 literes meg egy 3 literes blokk, és arra variálnak rá mindent.
azt, hogy a kiskocsikat kinyírják a gyártók, köszönhetjük a politikuselfekvőnek.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Jól lehet, az a német autógyártókat minősíti, hogy 40 éve sikertelenül próbálják lemásolni a japánok JIT módszereit,"

Általában nem lehet a német autógyártókat egy kalap alá rakni.

Ha megnézed, a BMW a mai napig egyedi autókat gyárt. A gyártás szempontjából teljesen lényegtelen, hogy mechanikus vagy motoros ablakemelőt kér a vásárló. Az az alkatrész kerül a szerelő kezébe, amit megrendeltek. Sőt az üzemekben gyártható autókat nem típus szerint csoportosítva gyártják, hanem szín szerint. Az automata festőrobotok "csak" 4 szín között tudnak gyorsan váltani. Ezért a ritkább színű autókat az éjszakai műszak gyártja. Ehhez és a megrendelés sorrendjéhez igazítják a gyártásba kerülés időpontját.
Ha egy jármű vagy alkatrész nem felel meg a minőségi előírásnak, kirakják a gyártásból. A jármű gyártása újra indul. A hibás vagy félkész autót majd később kijavítják ha lehet.

A kis autók gyártása nem a gyártók óhajából szorul vissza. A gyártók azt akarnak gyártani, amit megvesznek a vásárlók. A probléma inkább az EU környezetvédelmi előírásainak szigorodása. Ma már az 1 literes 3 hengeres motorok is egyre nehezebben teljesítik az előírásokat. A Mitsubishi be is szüntette ezen motorok felhasználását. Helyette 1.2 literes motorokat raknak a kis autókba.
A Mitsubishi Space Star forgalmazása tavaly 22 ezer eladott példánnyal zárult az ADAC szerint. Gondolom a 10 ezer euró alatti ára ellenére nem ráfizetés a gyártónak.

Kicsit ide tartozik. Az ADAC közzétette a tavalyi év statisztikáit, az előző év segítségnyújtásairól.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


Noukoum
(veterán)

Néhány dolog:

Az egész suv pick up jelenség mint minden usából jön, ahol nagy távolságok vannak és alapvetően minden nagyobb. Európában (amit vizsgáltál) ellenben a kisebb távolságok, relatív zsúfolt városok miatt előnyösebbek a kisebb autók. És kulturálisan is ezekhez vagyunk szokva.

Top 10 eladott típusból nem szűrhető le mennyi suvot adtak el. Jól látható hogy a listán az olcsón gyártható, kis tömegmodellek jelennek meg. Ráadásul ez nem egy mobiltelefon, hiába szeretnél te 20 milliós suv kategóriát ha neked csak a 10 milliós büdzsé fér bele.

Mielőtt sírva temetni kezdenénk a pici városi autókat, pont abba az irányba tart európa jobbik fele (+budapest) hogy csökkentsék a városi autózást. Ha nincs városi autózást, nem kell városi autó.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"...abba az irányba tart európa jobbik fele (+budapest) hogy csökkentsék a városi autózást. Ha nincs városi autózást, nem kell városi autó."

Ahhoz olyan tömegközlekedés kell, ami képes kiszolgálni a megnövekedett igényeket. Az elmélet ott bukik meg ha autóval 12 km és tömegközlekedéssel 30 kilométer a távolság. Városnézéssel összekötött 2-3 x hosszabb utazási idő, naponta kétszer nem alternatíva.


parandroid
(nagyúr)
Blog

Évtizednél régebben van a szakmában, sose volt gond az eladás, mindig a gyártásoldal a szűk keresztmetszet. Most pl. üres a szalon, a beszámított használt cuccok vannak csak kb, konkrétan egy évre előre el van adva minden. Az elmúlt év nem az alkudozós vevőkről szólt, hanem arról, hogy ez van, kell vagy nem? Mi tavaly az értékesítő kollégája alól vettük ki a féléves szalonautót, aminek a felszereltsége nagyjából megfelelt (a napfénytető hiánya miatt kicsit sírtam is), mert vagy ez, vagy várunk 6-9 hónapot egy újra, ami már eleve drágább is lesz. Ebben is benne volt a személyes ismeretség, meg az, hogy a harmadik autónkat vettük náluk 8 év alatt (egyet összetörtek alattunk).

bambano: Ez a konkrét modell 5 féle benzines motorral kapható jelenleg, 2 féle dízellel, egy hibriddel, és egy full elektromossal, valamint egy gyári tuning benzines verzióval (aminek szintén két lépcsője van, de a nagyobbik a hétköznapi vevőknek nem releváns, az versenysportra van. Kb 60-200 LE között van itt minden. Ebből a két dízel azonnal megszűnik, a két kicsi, belépő benzinmotor, és a hibrid pedig a hamarosan érkező modellfrissítéssel. Elvileg lesz 2 féle benzines (azok is csak záros ideig), illetve 2 féle elektromos (egy kisebb, meg egy nagyobb hatótávú), illetve talán marad a gyári tuning verzió benzinesből. Váltóból csak automata, felszereltségből az alap az lesz, ami most egy elég jól felextrázott cucc, illetve lesz egy fullos csomag, annak, aki tényleg mindent akar. Ahhoz képest, hogy eddig új autó rendelésnél 90 percen keresztül csak az apróságokat pipálgattad az extralistán, ez elég nagy változás.

p


Somatom
(veterán)
Blog

Marhaság. Térképen meghúzzák a határt. Aki autóval azon belül akar menni, az csenget 10 rugót. Ennyi. Hidd el, hogy gyorsan lesz alternatíva!


Noukoum
(veterán)

Pontosan, ezért kell szigorítani az autózást és javítani a tömegközlekedést. Egyébként nagyszerű hogy mindig felsikerül hozni egy radikális példát, de jelenleg ott tartunk hogy a szomszéd utcába is autóval járnak az emberek. Tehát nem ártana a valós problémára koncentrálni.


parandroid
(nagyúr)
Blog

Számold meg, reggelente egy átlagos kisvárosi óvoda előtt hány anyuka szedi ki a suvból a gyereket. Nyugaton most kezd terjedni az, hogy az iskolák környékét konkrétan lezárják reggelente, meg fél kettő körül, mert kezelhetetlenek a dugók, teljes a parkolási káosz, és az amúgy tökéletes ütemben, és csak erre a célra közlekedő iskolabuszok sem tudják megközelíteni az iskolát.

Tavasszal voltunk otthon hatezer lelkes, tornyos kis zalai falumban, ami annyiban más, mint máskor, hogy most nem volt még iskolai szünet. Két saroknyira lakunk az ovitól, ott is nőttem fel, 10 éve költöztünk el, néha akkooriban is szoktak ott parkolni autók, de ilyet még nem láttam, mint most: konkrétan az óvoda utcájába nem lehet behajtani, akkora dugó van reggelente. Pedig az egész városban nincs szerintem 100 ovis…

p

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

De, miért az autókat korlátozzák? Azok még nem mennek oda maguktól. Sokkal praktikusabb lenne a gyerekeket korlátozni. Ha nincs gyerek, akkor az autók sem kerülnének oda.


parandroid
(nagyúr)
Blog

Az is tény, hogy amíg a home schooling / home office dübörgött ezerrel, egy élmény volt a nagyvárosban is közlekedni, akár autóval, akár bicajjal (akár gyalog)…

p

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

Ez itt a facepalm smiley helye.


Feketelaszlo
(senior tag)

Az egy évtizedről pont nem igazán tudom, hogy lehet-e elég hosszú távú tapasztalata, de az ilyetén módon működő autómárkák konkrétan zsarolták a szalonokat a gazdasági válság alatt, hogy ha nem vesznek készletre elegendő járművet akkor búcsút inthetnek a franchise partnerségnek. Pl. ha kereskedőként be akarsz rendelni 4 VW Golfot akkor köteles vagy mellé rakni 2 Phaetont meg 2 Eost is, még ha azok eladhatatlanok is, de a Porsche bank keres rajta (a márka jelen esetben csak illusztráció). Ez egyfajta push vs. pull marketing különbségnek is felfogható - de a kereskedésnek nagyon nem mindegy, hogy melyik üzleti modellben szerepel, mert bár egy erős piacon tényleg lehet, hogy mindent el tud adni, de ha az autógyártó számára az autókereskedés a vevő, s nem a végfelhasználó, akkor nem csak a keresleti, de a gyártás oldali bizonytalanság kockázatát is ő futja (channel stuffing ha túl sokat gyártanak, üres kereskedések, ha túl keveset). Arról nem is beszélve, hogy természetesen a vevőnek sem feltétlen előnyös, ha nem szabhatja teljesen az igényeire az autóját - bár kétségtelen van olyan marketingduma, amivel el lehet adni, hogy ez neki valójában jó.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Térképen meghúzzák a határt. Aki autóval azon belül akar menni, az csenget 10 rugót. "

Izomból mindent meg lehet oldani, csak a valódi problémákat nem.
Először a használható alternatívát kell biztosítani. Utána határt sem kell húzni.


updog
(senior tag)
Blog

Ahol össz. napi kétszer megy a sárgabusz, ott még megértem a "jajjaj nincs használható alternatíva" érvelést. Nem biztos hogy el is fogadom, mert az a napi 2 sárgabusz általában tele van, tehát van aki úgy is megoldja, mert meg kell, és meg lehet. De mondjuk egy Budapest (vagy Egert tudom még mondani mert oda járok haza) esetén ne mondja senki hogy 90%-ban nem teljes értékű alternatíva a tömegközlekedés most is... ja hogy nem hűti-fűti direktben a valagunkat, és szokni kell a másik lábszagát... szóval a használható alternatíva megvan, majd akkor lesz luxus/egyenértékű alternatíva, ha elegen használják, neadjisten nem csak fapofával elzötyögnek A-ból B-be, hanem polgárhoz illően esetleg a megfelelő helyen jelzik a problémát (ami nem a nyilvános fórumokon/facen való puffogás hogy "én bizony akkor sem szállok fel csövesek mellé havi tizesért").

üzenetek