[Re:] [.Szaki.:] Véleménycikk - Tényleg mindenki SUV-t akar? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Feketelaszlo
(senior tag)

Az egy évtizedről pont nem igazán tudom, hogy lehet-e elég hosszú távú tapasztalata, de az ilyetén módon működő autómárkák konkrétan zsarolták a szalonokat a gazdasági válság alatt, hogy ha nem vesznek készletre elegendő járművet akkor búcsút inthetnek a franchise partnerségnek. Pl. ha kereskedőként be akarsz rendelni 4 VW Golfot akkor köteles vagy mellé rakni 2 Phaetont meg 2 Eost is, még ha azok eladhatatlanok is, de a Porsche bank keres rajta (a márka jelen esetben csak illusztráció). Ez egyfajta push vs. pull marketing különbségnek is felfogható - de a kereskedésnek nagyon nem mindegy, hogy melyik üzleti modellben szerepel, mert bár egy erős piacon tényleg lehet, hogy mindent el tud adni, de ha az autógyártó számára az autókereskedés a vevő, s nem a végfelhasználó, akkor nem csak a keresleti, de a gyártás oldali bizonytalanság kockázatát is ő futja (channel stuffing ha túl sokat gyártanak, üres kereskedések, ha túl keveset). Arról nem is beszélve, hogy természetesen a vevőnek sem feltétlen előnyös, ha nem szabhatja teljesen az igényeire az autóját - bár kétségtelen van olyan marketingduma, amivel el lehet adni, hogy ez neki valójában jó.

üzenetek