"Így nézve lehet-e arról beszélni, hogy SAE 3-nál szükség esetén a humán járművezető megfelelően reagál?"
Nem. Még egy egyszerűbb követő-sávtartó rendszernél sem.
Nem véletlenül nincs még valódi önvezetés. Az átmenetet kellene valahogyan túlélni. Ami itt a SAE 2 és 3 kategóriák, felfogható egyfajta "éles tesztüzemnek".
Aki AI alapú rendszerrel tervez, annál a mostani a (főleg szituációs) mintagyűjtés időszaka. A Tesla rendszere (nonstop megy, manuális üzemmódban is!) számára az egyik legértékesebb adat a humán beavatkozás lenne az AutoPilot működésébe... Erre néhányan úgy használják, mint ha már min. SAE 4-es lenne.
A Tesla itt túl nagy kockázatot vállal másokhoz képest, ami a fejlődésnek jót tesz, csak néha túl nagy áron. Pont a Tesla rendszerével (azok közül, ami több, mint terv vagy kísérlet) lehetne sok problémát kivédeni, csak túl könnyen (könnyelműen) veszi át a vezetést a sofőrtől, bizonytalanság (és az azonnali reakció hiánya) esetén sem (csak és kizárólag) megállni akar, hanem megoldani.
Csak úgy mellékesen:
"Arra még reagálhatsz, hogy egy gyerek hirtelen kirohan az útra"
A Tesla gyalogosvédelmi rendszere az Euro NCAP ezt vizsgáló tesztjén (mert ma ezt is nézik) bucira vert mindenki mást...