[Re:] [tkazmer:] BKV sztrájk - miért? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


stevve
(nagyúr)
Blog

Hol írtam, hogy lenézik őket? Senki nem nézi le őket (én biztosan nem), szegényeket behülyítették, hogy lehet esélyük egy kis plusz pénzre. Az a hibás, aki kitalálta. Én nem a buszvezetőket hibáztatom, a szakszervezetet.

[ Szerkesztve ]


D.R.O.
(tag)

Neked válaszolok mert te kérdeztél rá először: [link] , és ne legyenek kétségeid a munkakörnél megjelölt "minden" tényleg mindent jelent, de okultam belőle és léptem.

Valóban a topic nem erről szól, és ezért próbáltam oldani a feszültséget a végén. De itt olyan érzékeny lelkek vannak. Egy véleményre reagáltam a sajátommal, ennyi.

ui.:
Az alláírásomban lévő hejjessírási hibáknak érzeklmi kivetzülései vannak okés?!

[ Szerkesztve ]


Vladi
(nagyúr)
Blog

Ezt szeretem ebben az országban. Ha 1 dolgot 3-an mesélnek el, akkor az 3 féle lesz. 3 egymásnak ellentmondó.

Mert reggel azt mondta a tévében a fő szakszervezetis arc, hogy 2 dologért sztrájkolnak:
1. a fizetésük legyen meg a 2009-es szinten. Ne nőjön, csak ne csökkenjen.
2. legyen meg a kollektív szerződés.

Egyébként az megvan, mikor elkezdődött az év visszatartották az összes buszt, hogy javítani kell őket. Ment a bizottság, hogy megnézze miért kell javítani, biztos nincs is bajuk, hát kiderült, hogy volt. :))


stevve
(nagyúr)
Blog

Most már ezt mondják? Pár napja még az eladásból akartak pénzt. A fizetés dolgot eddig nem is hallottam, de lehet, hogy én maradtam le.


Vladi
(nagyúr)
Blog

Ezt mondta a pasas és hallgattam.

Egyébként gyönyörű ez a topik. Olyan jó látni ezt a nagy magyar összetartást, szolidaritást éstatöbbit. mindenki annyira de annnnyiraaa tudja áááá :(((


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

Szolidaritás? Amikor arról van szó, hogy a buszvezetők fizetésemelése miatt másoknak több adót kell fizetniük? Vagy a másik lehetőség, a hitelfelvétel.


Pörp
(senior tag)

Most nem igazán értelek... Először azzal kezded, hogy ne sajnáljuk már annyira a tanárokat, sőt a fizetésüket is csökkentenéd. A linkeden meg azt írod milyen szar volt amikor belekóstoltál. Elégedettnek kellett volna lenned annó ezek szerint, hisz azt írtad, nem kell sajnálni - ergó - téged. Te írtad, hogy belekóstoltál a tanárkodásba...

Azt vártam volna, hogy milyen jó volt , mennyire könnyű volt helyettesíteni, gyerekekre vigyázni...


Vladi
(nagyúr)
Blog

Egyébként gyönyörű ez a topik. Olyan jó látni ezt a nagy magyar összetartást, szolidaritást éstatöbbit. mindenki annyira de annnnyiraaa tudja áááá


Realradical
(őstag)
Blog

Tényleg nevetséges. Ma taxival kellett bejönnöm dolgozni, egy órával korábban , mint máskor. Már letelt a műszakom, de bent ülök, még nem vagyok benne biztos, hogy milyen módon fogok hazajutni. Az én anyagi károm ki fogja megtéríteni?

Illetve, ha elveszítem az állásom, mert nem tudok bejutni akkor ki fogja etetni a családom?

Ebből az egész sztrájk dologból is látszik, hogy a tanulatlan embert akinek van egy C kategóriás jogsija, könnyű behülyíteni pár ex-kommunista szakszervezeti vezetőnek, akiknek kéne költőpénz a karácsonyi kiadások után.

Gratulálok ezúton is minden egyes buszsofőrnek.

szerk: Sorry, -BKV buszsofőrnek-

[ Szerkesztve ]


JColee
(őstag)

én is ezt hallottam :U
legtöbben kombinálnak itt, és a másban rögtön a hibát veszik észre


Dany007
(veterán)
Blog

Igen, ezt a másik oldalról is meg lehet nézni, és kb akkor is ugyan ez jönne le lényegként...


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

Szerintem emeljük duplájára a buszvezetők fizetését. Sőt, a tanárokét is, meg az orvosokét is, de ne maradjon ki a szórásból egy közalkalmazott se, sőt erőltessük ezt rá a versenyszférára is! Legyen már mindenkinek jó.

Apró betűs rész következik:
Ne felejtsetek el időben lelépni az országból, mert a fentiek okán hamarosan 10 millió, éhező munkanélküli országa leszünk.


biker
(nagyúr)
Blog

hehe, azért a "gyerekre vigyáztam" és a "tanítottam" az kb annyira erős különbség, mintha a buszsofőr "vezető beosztásúnak" vallaná magát :Y

[ Szerkesztve ]


D.R.O.
(tag)

Nem akartam szétoffolni a topicot de hagy reagáljak már.
Akkor, ha jól emlékszem, a kötelező óraszám a tanároknak heti 20 óra volt. Az átlagban napi 4 óra (innen sipítozó négyórások elnevezés, akik amikor megemelték a kötelező óraszámot akkora balhét csaptak, hogy én még olyat nem láttam). Ha letelt az aznapi négyes, akkor úgy elhúzott haza a többség mint akit az ördög kerget vasvillával, volt akit az sem érdekelt, hogy egy-két diákja még ott van, mert éppen a 10-12 órát dolgozó apa vagy anya éppen nem ért oda a kötelező túlóra miatt, és itt kezdődne az a hosszú lista amitől kettéállna ama bizonyos fül.
Nekem a heti ledolgozandó órák (nem tanóra, de idővel bőven jutott abból is) száma 40 volt, és ugye a hétvégék amikor verseny van ...stb.
Ezzel szemben a fizetésem annyi volt amennyi, mégis azt várták el tőlem amit egy napi négyestől, és még minden mást is. Nem a tanítással van bajom, hanem a tanárokkal, és ahogy telnek az évek és jön az XP, egyre jobban azt látom, hogy a kettő kezd nagyon szétválni. Azokat a tanárokat (20%), akik tényleg tenni is akarnak valamit, meg simán megeszi a többi semmirekellő.

biker ott van a helyettesítettem, tanulószoba szavak is, nyugodtan olvasd el még egyszer, de látod milyen türelmes vagyok veled szemben is?

[ Szerkesztve ]


TheShow
(tag)
Blog

Kicsit jobban utánaolvasva a dolgoknak, azért van létjogosultsága ennek a sztrájknak.

Ha jól értelmezem a különböző forrásokból összeszedett információkat, akkor kb ez lehet a szituáció:
Figyelem, az adatok csak a szemléltetéshez vannak, a való életben az arányok tuti, hogy eltérnek!

Az eddigi Kollektív Szerződés (továbbiakban KSZ) biztosított a dolgozóknak 100 egység keresetet, ebben benne van minden (alapbér+pótlékok+béren kívüli juttatások).
Ez a KSZ 2009. dec. 31-gyel hatályát vesztette, és a tavaly év végi egyeztetéseknél nem sikerült új KSZ-ben megállapodni (a szakszervezetek 65%-a nem írta alá az ajánlottat).

Így a juttatásokat a Munka Törvénykönyve (továbbiakban MT) szabályozza jelenleg a BKV-nál. Az így keresett pénz legyen mondjuk 70 egység.

Ehhez képest a BKV menedzsmentje azt mondta, hogy a jelenlegi gazdasági körülmények és a társaság anyagi és egyéb helyzete alapján ők ajánlanak egy új KSZ-t, ami biztosít a dolgozóknak mondjuk 85 egység keresetet. Ezt számszerűsítette a vezetőség, ami azt jelenti, hogy a MT-hez képest éves nettó 500 ezer forint pluszt jlent.

A szakszervezetek ezzel szemben egy olyan KSZ-t szeretnének látni és aláírni, ami 100 egység, vagy majdnem ennyi keresetet biztosít számukra.

Nekem ezt sikerült leszűrnöm, remélem sikerült eléggé érthetően megfogalmazni.

És akkor a személyes vélemény. :)

Elvi síkon egyet kell, hogy értsek a sztrájkkal és a sztrájkolókkal, hiszen kvázi kevesebb pénzért végzik ugyanazt a munkát, mint eddig. Ráadásul gazdasági válság is van, ami tetézi a bajt. Ez elég egyszerű érv, de tulajdonképpen nem kell több. :K

Gyakorlatilag azonban nem értek velük egyet mégsem, mégpedig a következő okok miatt. Valószínűleg önző vagyok, de ebben az esetben nem tudom figyelmen kívül hagyni a szélesebb körben érinetteket, azaz minket, többi állampolgárt.

1. A BKV egy állami/önkormányzati vállalat, ami sajnos évek óta milliárdos veszteséget termel. Ezt a veszteságet részben vagy egészben, de a költségvetés finanszírozza, azaz a többi állampolgár adóforintjából pótolják.
Ebben a helyzetben igenis a költségtakarékosság a egyetlen út, ráadásul a menedzsment és a kormány nemrégiben állapodott meg a további finanszírozásról, ez is kötelezi a céget.
Szerintem már az is nagy eredmény, hogy nincsenek tömeges elbocsátások, és a menedzsment kompromisszumos ajánlatot tesz, próbál valamit kompenzálni az elvesztett keresetből. (káposzta is megmarad, kecskének sem kopik fel az álla)

2. Azzal, hogy nem sikerül megállapodni, vagy nem is akarnak megállapodni az elégséges szolgáltatásról, szépen kitolnak azokkal az emberekkel is, akik amúgy bemennének dolgozni, az adójukból finanszíroznák a céget is. Ez számomra egyáltalán nem szimpatikus.

3. A BKV-nál (és a MÁV-nál is) egyszerűen túl sok szakszervezet létezik, kizárt, hogy ennyi érdek létezzen. Fölöslegesen sok szakszervezeti vezetőt tartanak el (áttételesen pedig a többi adófizető is, hiszen fentebb már említettem, kinek az adójából is finanszírozzák a céget).

4. Az a hozzáállás, ahogy kihasználják a kiváltságos helyzetüket, szintén nem szimpatikus.
És igen, szerintem az egy kiváltságos helyzet, hogy egy sztrájkkal meg tudják bénítani az ország legnagyobb városát, emberek százainak okozva kellemetlenséget, és ezt meg is teszik. Ráadásul ezt évente legalább egyszer. Elégséges szolgáltatás nélkül, megfelelő utastájékoztatás nélkül.
Gondoljatok csak bele, ha a pedagógusok hirdetnek sztrájkot, nincs olyan, hogy bezárnak az óvodák, iskolák. Egyszerűen törvényileg kötelező biztosítani az ellátást. Ugyanez a rendőrök, mentők, tűzoltók esetében.
És sajnos ez azt jelenti, hogy közel sincs ekkora érdekérvényesítő képességük, mint egy BKV-s, MÁV-os dolgozónak. Pedig ők sem dúskálnak abban a pénzben, amit fizetésként kapnak.
:(

Bocsánat, hogy ilyen hosszúra sikerült, remélem, azért érthető, hogy mit is akartam kihozni belőle.

[ Szerkesztve ]


biker
(nagyúr)
Blog

majdnem jó amit írtál, majdnem

volt eddig 100 egység. azért nem írták alá, mert lett volna 95 egység, erre beszívták, lett 70, most szaladnak a 85-95 után ezerrel


biker
(nagyúr)
Blog

(innen sipítozó négyórások elnevezés, akik amikor megemelték a kötelező óraszámot akkora balhét csaptak, hogy én még olyat nem láttam)

igen, az emberek sipítoznak, ha 25%-al több munkáért ugyanannyit kapnak.


Vladi
(nagyúr)
Blog

nahát lehet értelmesen is megnyilvánulni a kérdésben. ;)

Amit szertnék hozzátenni, hogy a ksz nem csak a fizetést, de a munka minden körülményét szabályozza. A nélkül a munka törvénykönyve lép hatályba, ami - érthető módon - csak irányelveket tartalmaz az ilyen nagy vállalatok részére. Az alapján lehetetlen egy bkv-nek dolgoznia.
Tárgyaltak róla, de persze a lóvén bukott meg a tárgyalás.

1:
Amit ehhez hozzátennék, hogy épp most zajlik a sok bkv-s botrány. Azok a dolgok elég sok lóvét vittek el, spórolni ott kellett volna.

2. Hááát ha az elégséges szolgáltatás tárgyalása úgy zajlott mint a mávnál - konkrétan a vezetőség átadta a hatályos menetrendet, hogy ez az elégséges szolgáltatás :U - akkor meg sem lepődök, hogy nem lett megegyezés.

3: Az relatív, hogy mi a sok. Szakszervezetet elvileg 5 munkavállaló alapíthat. Egyébként a mávnál van 3 nagy. Ebből a mozdonyvezetőké a leg ütőképesebb, de ők csak ritkán sztrájkolnak.

4. Ez így van. Kérdés az, hogy a többinek miért nincs érdekérvényesítő ereje? Kellene, hogy legyen, nagyon is. A mávnak van. Illetve volt, mára ez is szinte semmi.
Akkor - kérdem én - végül is mi mint munkavállaló ebben az országban hogy a fenébe érvényesítjük az érdekeinket??? Sehogy. Jó szavazunk 4 évente... de minek....
Lassan a máv sztrájknak se lesz semmi eredménye. Azért érdemes belegondolni, hogy akkor mi van a munkavállalóval?
Na ezért akadok ki, mikor köpködik itt a sztrájkolókat. Mert ha már ők se tudnak semmit tenni, akkor baszhatjuk, mert SEMMI nem marad a kisember kezében. Ebbe gondoljatok bele léci... :U


MaciG
(addikt)
Blog

Az a "C" az igazából "D" :U És bocsánat, hogy kijavított egy "tanulatlan ember"

üzenetek